Malesian GP - aika-ajot

R.Rosset

Well-known member
Liittynyt
1.2.2006
Viestit
1048
mustavihannes sanoi:
Mitenkäs muuten Villaneule? Eikö Villeneuvelle vaihdettu konetta Bahrainin jälkeen?
Jos kone hajoaa kisassa niin seuraavaan kisaan saa tietenkin uuden koneen ilman mitään rangaistusta!
 

Rusina

Lux Aeterna
Liittynyt
12.1.2004
Viestit
5082
Sijainti
Hyvinkää
mustavihannes sanoi:
Mitenkäs muuten Villaneule? Eikö Villeneuvelle vaihdettu konetta Bahrainin jälkeen?
Niin muuten tuokin tuli mieleen.. Maikkarilla ei oo otettu huomioon.

F1 racing livellä on mielenkiintoinen lähtöjärjestys tarjota:

10.Villeneuve
13. Coulthard
14. M. Schumacher
21. R. Schumacher
22. Massa

Mtv3:
10. Villeneuve
14. M.Schumacher
19. Coulthard
21. Massa
22. R. Schumacher
---

ITV:lläkin sanoivat, että Villeneuvea auttoi muiden saamat 10 pykälän rangaistukset, joten ilmeisesti moottoria ei vaihdettu
 

triniemi

A.siantuntija ja neuvos
Liittynyt
4.4.2004
Viestit
603
Sijainti
JKL
azai sanoi:
Huominen kilpailu:

Betandwin.com:
Kimi Räikkönen (FIN/McLaren) 3.30
Fernando Alonso (ESP/Renault) 4.40
Giancarlo Fisichella (ITA/Renault) 7.00
Michael Schumacher (GER/Ferrari) 8.00
Jenson Button (GBR/Honda) 10.00
Nico Rosberg (GER/Williams) 12.00
Juan-Pablo Montoya (COL/McLaren) 15.00
Onko betandwinistä kokemuksia? Miten maksu sujuu pelitilille, ottaako joku maksua? Vetäsin PAFfilta tänään aika-ajosta Fisichellalla voiton :thumbup: mutta siellä ei voi pelata enää huomista GP:tä. Onko jotain suomalaisia vedonlyöntisaitteja jossa vois lyödä vetoa huomisesta GP:stä?
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
mustavihannes sanoi:
Mitenkäs muuten Villaneule? Eikö Villeneuvelle vaihdettu konetta Bahrainin jälkeen?
Toki vaihdettiin. Mutta keskenjääneestä kisasta ei tule enää rangaistusta seuraavaan kisaan.
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
mustavihannes sanoi:
Aijaa? Onko sääntö ollut aina tällainen? Mikäs tolkku tuossa sitten on...
Siitä lähtien kun tulivat kahden kisan koneet. Tämänpä takia BAR yritti viimekaudella huiputtaa ja keskeyttää juuri ennen ruutulippua kun pisteitä ei ollut tulossa.
 

Aqualizer

Hengityksenpidättäjä
Liittynyt
24.2.2005
Viestit
570
Sijainti
In the deep end
mustavihannes sanoi:
Aijaa? Onko sääntö ollut aina tällainen? Mikäs tolkku tuossa sitten on...
Siinä on jo rangaistusta tarpeeksi, kun moottori leviää kesken kisan. Jos vielä sen päälle annettaisiin 10 lähtöruudun rangaistus seuraavaan kisaan, niin sehän olisi jo ihmisoikeuksien vastaista ;)
 

General FUp

Well-known member
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
1088
Sijainti
tSadi
Olen kovasti pettynyt Ferrarin teknisen, ei kun siis tietenkin teknillisen... puolen edesottamuksiin. Tätä menoa on moottorinvaihto taikka neljä edessä Australiassakin.

"There's no bad luck, only bad engineering"
 

Jere1983

Well-known member
Liittynyt
11.3.2001
Viestit
2972
Sijainti
lpR/Hyvinkää
triniemi sanoi:
Onko betandwinistä kokemuksia? Miten maksu sujuu pelitilille, ottaako joku maksua? Vetäsin PAFfilta tänään aika-ajosta Fisichellalla voiton :thumbup: mutta siellä ei voi pelata enää huomista GP:tä. Onko jotain suomalaisia vedonlyöntisaitteja jossa vois lyödä vetoa huomisesta GP:stä?
Kyllä noihin ulkolaisiinkin vedonlyöntifirmoihin luottaa voi. Suurimmalla osalla on, aina silloin tällöin, kampanja jossa siirtämällä esim 20e saa vielä toiset 20e pelirahaa bonuksena.

Expekt.com: Malaysian Grand Prix 2006
Safety Car - Will it be used during the Race? Formula 1
Yes 2.30
No 1.55

Centrebetillä TOP-8 sijoituksen kertoimia:
ALONSO, Fernando (Renault) 1.20
BUTTON, Jenson (Honda) 1.28
FISICHELLA, Giancarlo (Renault) 1.28
RAIKKONEN, Kimi (McLaren) 1.28
MASSA, Felipe (Ferrari) 2.00
BARRICHELLO, Rubens (Honda) 2.10
VILLENEUVE, Jacques (BMW Sauber) 3.50
COULTHARD, David (Red Bull) 4.00
SATO, Takuma (Super Aguri) 34.00
 

DeepBlue

Well-known member
Liittynyt
4.12.2003
Viestit
153
azai sanoi:
Ferrari: 4 konevaihtoa (5 tulossa?)
BMW:1
Toyota: 1
Renault: 0 (Fisikon Bahrainin episodin moottorivaihdosta ei varmuutta)
Honda: 0 (Button puhui Barrichellon kone ongelmista?)
Cosworth: 0
Mercedes: 0

Jos mersu kestää huomisen kilpailun, niin kyllä on hyvä moottori loppukaudeksi. Kuitenkin tämä on kauden rasittavin ajankohta moottoreille. Ja näkyihän tuossa grafiikassa hieman arvioita paljonko McLarenin moottori kiertää, grafiikan mukaan 19500, mutta se on toki arvio. Toivotaan parasta, pelätään pahinta :wink:
Kyllä ei voi muuta sanoa kuin, että so far so good.
azai sanoi:
Täällä ollaan ylistetty Ferrarin luotettavuutta. Mites suut nyt pannaan?
En tiedä miten suut nyt pannaan... :rolleyes:

Itselle tuli mieleen että eikös Ferrari nimenomaan ollut ensimmäinen joka aloitti tuon v8:n kehityksen. Siitähän oli puhetta (foorumillakin), että olisivat saaneet FIA:lta "varmuuden" v8:iin siirtymisestä.
Niin tai näin, niin on aika ironista että juuri heillä on tässä vaiheessa eniten ongelmia moottoreidensa kanssa. Toki en epäile hetkeäkään etteivätkö saisi niitä nopeasti ratkottua.
 

Vilkku

Not member anymore
Liittynyt
26.1.2005
Viestit
1293
General FUp sanoi:
Olen kovasti pettynyt Ferrarin teknisen, ei kun siis tietenkin teknillisen... puolen edesottamuksiin. Tätä menoa on moottorinvaihto taikka neljä edessä Australiassakin.

"There's no bad luck, only bad engineering"
Mutta Ferrari korjaa viallisen kohdan ja pystyy ottamaan enemmän
tehoja koneesta, kun seuraavan kerran konetta vaihdetaan.
HRUUUMMM!
 

azai

Pornokeisari
Liittynyt
15.10.2004
Viestit
1448
Sijainti
Affalterbach
Vilkku sanoi:
Mutta Ferrari korjaa viallisen kohdan ja pystyy ottamaan enemmän
tehoja koneesta, kun seuraavan kerran konetta vaihdetaan.
HRUUUMMM!
Hmm... Ollaanpas täällä näinkin luottavaisia ongelman ratkaisemisen suhteen. Hämmästyttävintä on se ettei vikaa löydetty talvitestien aikana, kuten McLaren löysi. Eli en pitäisi sata varmaa että ongelma ratkaistaan ihan heti :jaska:
 

General FUp

Well-known member
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
1088
Sijainti
tSadi
azai sanoi:
Hmm... Ollaanpas täällä näinkin luottavaisia ongelman ratkaisemisen suhteen. Hämmästyttävintä on se ettei vikaa löydetty talvitestien aikana, kuten McLaren löysi. Eli en pitäisi sata varmaa että ongelma ratkaistaan ihan heti :jaska:
Toisaalta, jos Mersu pystyi ongelman pikaisesti korjaamaan, niin Ferrarin pitäisi saada homma hoidettua vielä nopeammin.. Ties vaikka vika on perujaan McLarenilta, Tombazis (?) on vienyt Ferrarille mukanaan yhden Mersun "supermännistä" :D

Noh, fiksua Ferrarilta sentään vaihtaa moottorit eikä odottaa posahdusta kisassa, sillä ei ainakaan pisteitä saataisi. Nyt vaan Martinelli porukoineen tekemään kellon ympäri hommia kunnes ongelma on entinen. :mad:
 

Rapu-70

Well-known member
Liittynyt
26.8.2005
Viestit
544
azai sanoi:
Hmm... Ollaanpas täällä näinkin luottavaisia ongelman ratkaisemisen suhteen. Hämmästyttävintä on se ettei vikaa löydetty talvitestien aikana, kuten McLaren löysi. Eli en pitäisi sata varmaa että ongelma ratkaistaan ihan heti :jaska:
Minusta jo se, että Mclaren ja Mersu löysi ja korjasi heitä vaivanneen mäntäongelman on osoitus siitä, että se on mahdollista vaikka Aguri Suzukille. Sen verran nollassa on arvostus tallin sisäisiä prosesseja kohtaan. Jos vertaa tallin valmistautumista tähän kauteen ja tuolloin esitettyjä kommentteja ja nykyistä kilpailukykyä, ei voi välttyä ajatukselta että tämä taitaa olla vahinko, että niillä menee näin hyvin! Ainakaan julkaistujen kommenttien perusteella talli ei uskonut olevansa näin kilpailukykyinen.

No, Mclarenin nopeus on kuitenkin vielä kysymysmerkki, jos katsotaan tuloksia. Ja niitähän tietenkin on syytä katsoa. Rellu ja Ferrari on edellä eikä niiden vauhdista ole epäselvyyttä. Varsinkin Rellu on todella vahva. Mäcci saa petrata kyllä nopeudessa kun ne häviää kuitenkin aina kisataktiikassa. Nythän sillä on taas enemmän merkitystä. Mclaren kulki kuitenkin viime kisassa Montyn ohjastamana aika heikosti ja Kimin suoritus perustui lähinnä tilanteeseen nähden onnistuneeseen kisataktiikkaan.
 

Hermanni

Well-known member
Liittynyt
30.1.2006
Viestit
341
Sijainti
Mänttä Finland
Jaha, että Red Bull kaappaa ensi kaudeksi vielä yhden McLarenin insinöörin....

Lainauksia Turun sanomista.
Red Bull taas värvää McLarenin aerodynamisti Peter Prodromoun, kun tämän nykyinen sopimus päättyy vuoden lopussa.


Kyseessä on ilmeisesti "vaihtokauppa", McLarenin tappioksi.

Varikkotiedon mukaan Red Bullin tallipäällikkö Christian Horner pirautti äskettäin McLarenin pääjohtaja Ron Dennisille ja ehdotti vaihtokauppaa Taylorin ja Prodromoun vaihtamiseksi saman tien.

Horner toivoi, että näin kumpikin pääsisi aloittamaan työt uudelle työnantajalleen jo etuajassa ennen nykyisten sopimustensa umpeutumista.

Huipputason menetysten paikkaajaksi McLaren on julkistanut vain Red Bullin autoinsinööri Rob Taylorin palkkaamisen.

Dennis vastasi, ettei tarvitse vielä Red Bullin pääsuunnittelijaa. Kun Horner korjasi, ettei Taylor ole koskaan toiminut Jaguarin tai Red Bullin pääsuunnittelijana, keskusteluun tuli pitkä hiljaisuus.

Onkin vaikea välttyä vaikutelmalta, että McLaren on tehnyt hankintansa tietämättä tarkkaan edes tämän toimenkuvaa.


Saa nähdä kuinka McLarenilla paikataan tilanne jos seuraavakin uhkakuva toteutuu...

Uhkakuvana on, että teknisen johtajan Adrian Neweyn jälkeen jopa kymmenkunta McLarenilla vielä työskentelevää insinööriä tekisi lähtöä.

EDIT. Tulikin väärään "topiciin", tarvii olla tarkempana jatkossa....
 
Viimeksi muokattu:

azai

Pornokeisari
Liittynyt
15.10.2004
Viestit
1448
Sijainti
Affalterbach
Pointtini on se, että McLaren sai ongelman ratkaistua testikaudella, jolloin auton suhteen ei ollut logistiikka ongelmia. Nyt Ferrari joutuu kahden viikon sisällä ratkaisemaan ongelmaa ja testaamaan ratkaisua muutamassa päivässä, jolloin autot lähtevät taas seuraavalle radalle, logistiikkaongelma on jopa Ferrarille liian kova haaste.
 

Rusina

Lux Aeterna
Liittynyt
12.1.2004
Viestit
5082
Sijainti
Hyvinkää
Mielenkiintoinen tilanne tosiaan. Nyt on sitten varmistunut lähtöpaikat kisaan.

1. Fisichella
2. Button
3. Rosberg
4. Webber
5. Montoya
6. Räikkönen
7. Alonso
8. Klien
9. Trulli
10. Michael Schumacher
11. Villeneuve
12. Heidfelt
13. Speed
14. Liuzzi
15. Albers
16. Monteiro
17. Sato
18. Ide
19. Coulthard
20. Barichello
21. Ralf Schumacher
22. Massa
----

Schumacher nousi 10. ruutuun siten, että vaikka hänen aika-ajo aikansa olisi oikeuttanut 14 sijaan 10 ruudun rangaistuksen jälkeen niin hän nousee Barichellon, Coulthardin ja Ralffin tapausten johdosta lähtöruutuun 10.

---

Massan toinen mottivaihto ei tapahtunut ennen aika-ajoja, kuten uumoiltiin, vaan Ralfin vastaavan jälkeen, mistä syystä massa lähtee hänniltä.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Rusina sanoi:
Schumacher nousi 10. ruutuun siten, että vaikka hänen aika-ajo aikansa olisi oikeuttanut 14 sijaan 10 ruudun rangaistuksen jälkeen niin hän nousee Barichellon, Coulthardin ja Ralffin tapausten johdosta lähtöruutuun 10.
Voisiko nyt joku selittää, että miten Schumi nousee neljä ruutua jos välistä tippuu kolme autoa? Tuo ei voi pitää paikkaansa.
 

Rusina

Lux Aeterna
Liittynyt
12.1.2004
Viestit
5082
Sijainti
Hyvinkää
Bobakki sanoi:
Voisiko nyt joku selittää, että miten Schumi nousee neljä ruutua jos välistä tippuu kolme autoa? Tuo ei voi pitää paikkaansa.
Tämä johtuu siitä, että:
1)Sijoille 10-12. sijoittui Ralf, Barichello ja Coulthard.
2)Kun M. Schumacher otetaan vielä pois sijalta neljä, niin 13. sijoittunut Trulli nousee ruutuun 9
3)Schumin kuului lähteä nimenomaan Trullin rinnalta kisaan, joten Schumi nousee 14->10.
----

nappasin täältä

Täälläki näköjää on
 
Viimeksi muokattu:
Ylös