Markus Palttalan ajot 2006-2007

Petri Piira

Olivier Gavetta
Liittynyt
5.3.2002
Viestit
2779
Viikonlopun ohjelmassa Markuksella on LMS-sarjaa Spassa. Toisissa harjoituksissa neljäs, tuloksia

Aika-ajot huomenna iltapäivällä.
 

Petri Piira

Olivier Gavetta
Liittynyt
5.3.2002
Viestit
2779
WarmUpin toinen sija lupailee ihan hyvää juuri alkanutta kisaa varten. Kisan live timing ei kyl vielä oikein toimi kunnolla.

Jonkinlaista videota pitäis pystyä katsomaan , mut ei ainakaan meikällä näy mitään.
 

Zamppa

Well-known member
Liittynyt
6.4.2006
Viestit
211
Pistetääs tänne kun LMS:lle ei näytä olevan omaa topikkia...

Linkki streamiin josta Span kisan voi katsella. Pääasiassa ranskalainen selostus mutta välillä tapahtumat selostetaan myös englanniksi.

http://mediaserver02.cybernet.be/spalive

Kisa alkoi hetki sitten, ja Eau Rougessa rytisi saman tien. Turva-auto radalla.
 

Petri Piira

Olivier Gavetta
Liittynyt
5.3.2002
Viestit
2779
Tämähän on oikeastaan LMS-ketju... :tongue:

Sen verran paljon tullu roinaa tosta kisan alun kolarista, että kisa on keskeytetty.
 
Viimeksi muokattu:

Zamppa

Well-known member
Liittynyt
6.4.2006
Viestit
211
Petri Piira sanoi:
Tämähän on oikeastaan LMS-ketju... :tongue:

Sen verran paljon tullu roinaa tosta kisan alun kolarista, että kisa on keskeytetty.
Yllättävän pitkään mentiinkin turva-auton perässä. Autot mateli kaksi kertaa romujen välistä/yli ennen kuin homma vihellettiin poikki, ja siinä vaiheessa pahimmat romut oli jo melkein saatu tieltä pois.
 

Petri Piira

Olivier Gavetta
Liittynyt
5.3.2002
Viestit
2779
Nyt päästiin taas matkaan. Ja sadetta hieman, yks proto veti seinään turva-auton takana..
 

Petri Piira

Olivier Gavetta
Liittynyt
5.3.2002
Viestit
2779
Jos Menten pyöräytti just PSI:n Corvetten täydet 360astetta. Ilmeisesti ei mitään vikaa tullut autoon.
 

Zamppa

Well-known member
Liittynyt
6.4.2006
Viestit
211
Vette-ryhmämme ainoa ei-suomalainen kuski eli Menten kävi äsken spinnaamassa. Onneksi vain puhdas 360, ei vaurioita.

Kärki on ajanut 40 kierrosta, johdossa Gounon/Frei Couragella ja perässä Collard/Boullion Pescarololla. Kuismanen/Menten/Palttala yleiskilpailun sijalla 15 ja oman luokan kuudentena, matkaa luokkakärjessä ajavaan Orecan Saleeniin noin 1 min 20 sek.

edit: on se kumma miten näin lyhyen viestin kirjoittamiseen saa kulumaan kahdeksan minuuttia
 
Viimeksi muokattu:

Petri Piira

Olivier Gavetta
Liittynyt
5.3.2002
Viestit
2779
Kolmas sija tuloksena Spasta.

In qualifying, the team’s hopes for a top result were shattered by a wrong tire choice leading to a modest 6th in GT1.
The race started with a huge crash on top of Raidillon. The LMP2 in front of Palttala lost control and hit the wall and bounced back on the track, Markus avoided colliding, but the car behind him didn’t and 4 cars ended piling up in the mess…
:eek:

Mites hyvin Markus ehti tuon tilanteen nähdä?
 

Petri Piira

Olivier Gavetta
Liittynyt
5.3.2002
Viestit
2779
Dunlop-sponssi roudarinteipillä johon tussilla kirjoitettu "DUNLOP"? :doubtful:
 

Markus Palttala

Well-known member
Liittynyt
25.8.2004
Viestit
338
Sijainti
Belgium
Petri Piira sanoi:
Dunlop-sponssi roudarinteipillä johon tussilla kirjoitettu "DUNLOP"? :doubtful:
Jep, pienellä budjetilla ollaan liikkeellä... :ahem:

Kuva on perjantailta, jolloin ajelin vielä Ranskan GT:n ajopuvulla, jossa on Pirellin logo. Mekaanikkohuumorilla tilannetta sitten paikkailtiin. Dunlopin kaverit piti hyvänä vitsinä (kohteliaisuutta?), mutta tarjoutuivat tosin tuomaan heidän läpyskänsä siihen tilalle...
 

Markus Palttala

Well-known member
Liittynyt
25.8.2004
Viestit
338
Sijainti
Belgium
Petri Piira sanoi:
Kolmas sija tuloksena Spasta.



:eek:

Mites hyvin Markus ehti tuon tilanteen nähdä?
Kuulemma näytti tölsystä tiukalta tilanteelta, mutta ei minulla siinä ollut mitään hätää. Edessä ajellut proto lipesi Eau Rougen päällä seinään ja valui sieltä takaisin radalle. Hieman jouduin väistämään, mutta ei mitään ihmeellistä. Lähdössä ohittamani toinen proto ei sitten ehtinytkään väistää ja siihen syntyi pieni joukkokolari. Katselin peileistä, että romua on ilmassa ja takaa ei tulekaan ketään. Pari autoa meni aikaa huonoon kuntoon, mutta onneksi vakavilta henkilövahingoilta vältyttiin.
 

Markus Palttala

Well-known member
Liittynyt
25.8.2004
Viestit
338
Sijainti
Belgium
Petri Piira sanoi:
Toivottavasti PSI käytti aika-ajot kisasäätöjen etsimiseen, muutoin 5 sekunnin ero luokan kärkeen ei ole kovin lupaava kisaa ajatellen (GT1-luokan lähtöjärjestys).
Aika ei todellakaan ollut hyvä, mutta se syntyikin välikelin renkailla slicksejä vastaan. Tuhrittiin siinä kuivuvalla radalla oikein kunnolla.

Aamun treeneissä olin nopein, kun ajettiin märällä ja treenin lopussa Menten oli 3. kuivalla. Ehdin jo haaveilla paalupaikasta sateen jälleen voimistuessa, mutta munilleen meni.
 

Markus Palttala

Well-known member
Liittynyt
25.8.2004
Viestit
338
Sijainti
Belgium
Petri Piira sanoi:
Jos Menten pyöräytti just PSI:n Corvetten täydet 360astetta. Ilmeisesti ei mitään vikaa tullut autoon.
Menten tosiaan pyörähti kahteen kertaan, onneksi näissä ei tullut mitään vaurioita ja homma jatkui. Aikaa taisi kulua yhteensä vajaat puoli minuuttia. Yksi kierros missattiin turva-auton perässä, kun kärkiautot päästettiin ohi ja pääsivät kiertämään meihin kierroksen keulan.

Hävisimme tosin lopulta kaksi kierrosta, joten kylmä totuus on se, että olisimme joka tapauksessa hävinneet vähintään yli minuutilla. Michelin vs. Dunlop on aika selvästi ranskalaisten hallintaa. Meillä on vielä paljon töitä tehtävänä, mutta olemme joka tapauksessa kohtuullisen tyytyväisiä podiumiin Istanbulin keskeytyksen jälkeen!

Tänä viikonloppuna jatkamme Dijonissa FFSA GT -sarjaa, jossa olemme pisteissä kolmantena ja alla voitto Ledenonin ekasta lähdöstä kahden viikon takaa. Vastassa ja sarjajohdossa sama Saleen, joka voitti Span LMS -kilpailun.
 

Yvonne

Well-known member
Liittynyt
13.12.2004
Viestit
64
Sijainti
Netherlands
FFSA Dijon

Hmm..

Next weekend, Markus drives in Dijon...

Okay, he wants to drive in the Corvette C6-R ...but why twice ???? :confused :rolleyes: :)

FFSA GT sanoi:
25 PSI Expérience GT1 KUISMANEN Pertti PALTTALA Markus PALTTALA Markus Chevrolet Corvette C6-R
Complete entry-list :FFSa Entry List
 
Viimeksi muokattu:

Markus Palttala

Well-known member
Liittynyt
25.8.2004
Viestit
338
Sijainti
Belgium
Petri Piira sanoi:
Ensimmäisen lähdön kolmas ja toisessa lähdössä pykälää huonommin neljäs.

Veljekset Marcus ja Kuismis ovat pisteissä toisena sikäki kun tosta mitään ymmärrän, onkohan tossa edes kaikkia pisteitä merkittynä. pistetaulukko

Toisena ollaan pistetaulukossa, mutta tuo tilanne on ensimmäisen viikonlopun jäljiltä ja nyt takana on jo kolme viikonloppua/6 kisaa.

Orecan Saleen on kärjessä 158 pisteellä, meillä on kasassa 105 ja kolmantena on meidän tiimin C5-R, jolla on 98 pistettä.

Seuraaviin on matkaa jo jonkin verran, mutta toisaalta Saleenin etumatka kasvoi rajusti viime viikonloppuna, vaikka tarkoituksemme oli sitä kaventaa.

Ensimmäisen lähdön kolmas sija oli ihan kohtuullinen kisa ja hieman väärillä säädöillä (uhkapeliä ja auto pehmeäksi sadekeliä varten, mutta kisa ajettiin kuivalla). Nousin vielä viimeisellä kierroksella kolmanneksi neljänneltä sijalta, joten podium maistui mukavalta.

Toisen lähdön neljäs sija oli sitten suuri pettymys, sillä nousin lähdössä kärkeen ja vedin kaulaa Saleeniin ja muihin (nopein kierros). Safety Car söi tuon etumatkan, mutta tulin kuitenkin vaihtoon ykkösenä. Tämä tapahtui turva-auton perässä ja teimme sen kierrosta myöhemmin kuin Oreca ja muutama muu. Se oli paha virhe, sillä kilpailun taas käynnistyttyä löysimme itsemme kahdeksannelta sijalta. Pertti hoiti hommansa hyvin ja nousi neljänneksi, mutta varmalta näyttäneen voitin menettäminen ja piste-eron kasvaminen syö miestä.

Sarjan kakkossija on hanskassa, jos vain hoidamme hommamme kohtuullisesti. Voitto on kuitenkin ainoa tavoite ja sitä varten Saleenilla pitää käydä huono tuuri edes jossain vaiheessa. Vauhdillisesti olemme heitä lähellä (välillä nopeampia, välillä hitaampia), mutta he ajavat puhtaampia kisasuorituksia ja napsivat koko ajan kärkipaikkoja. Viimeisistä neljästä lähdöstä olen ajanut 3 nopeinta kierrosta, mutta tulokset 1-8-3-4 kalpenevat Orecan 2-4-1-1 rinnalla.

Oreca on yksi Euroopan menestyneimmistä tiimeistä ja valtava organisaatio isolla budjetilla. Siihen päälle uusi versio Saleenista, joka on aina ollut nopea, mutta nyt myös luotettava ja kaksi hyvää kuljettajaa, niin menestys on taattu. No, heitä vastaan on hyvä mitata vauhtia, sillä hehän voittivat myös viimeisen LMS-kisan Spassa. Siellä he olivat pari sekuntia nopeampia kisavauhdissa, mutta tämä selittyy enemmänkin renkaiden avulla (Michelin vs. Dunlop). Olemme kuitenkin jatkuvasti muita Corvetteja (mm. meidän Alliot ja SRT:n Bouchut) nopeampia ja taakse jää myös Larbren Ferrari 550, joka viime vuonna kuittasi FIA GT:n mestaruuden. Olemme päätyneet podiumille neljä kertaa kahdeksassa kisassa (FFSA+LMS), mutta voittoja on vasta yksi ja niitä pitää tulla lisää.
 

Yvonne

Well-known member
Liittynyt
13.12.2004
Viestit
64
Sijainti
Netherlands

Petri Piira

Olivier Gavetta
Liittynyt
5.3.2002
Viestit
2779
Ekassa lähdössä viimeinen :confused: ja tokassa viidestoista. Ei ihan putkeen mennyt... Varsinkin kun tuo Oreca voitti ekan lähdön. Toisessa heilläkin oli jotain ohjelmaa, kun olivat vasta 27.
 
Ylös