Petri Piira sanoi:
Ensimmäisen lähdön kolmas ja
toisessa lähdössä pykälää huonommin neljäs.
Veljekset Marcus ja Kuismis ovat pisteissä toisena sikäki kun tosta mitään ymmärrän, onkohan tossa edes kaikkia pisteitä merkittynä.
pistetaulukko
Toisena ollaan pistetaulukossa, mutta tuo tilanne on ensimmäisen viikonlopun jäljiltä ja nyt takana on jo kolme viikonloppua/6 kisaa.
Orecan Saleen on kärjessä 158 pisteellä, meillä on kasassa 105 ja kolmantena on meidän tiimin C5-R, jolla on 98 pistettä.
Seuraaviin on matkaa jo jonkin verran, mutta toisaalta Saleenin etumatka kasvoi rajusti viime viikonloppuna, vaikka tarkoituksemme oli sitä kaventaa.
Ensimmäisen lähdön kolmas sija oli ihan kohtuullinen kisa ja hieman väärillä säädöillä (uhkapeliä ja auto pehmeäksi sadekeliä varten, mutta kisa ajettiin kuivalla). Nousin vielä viimeisellä kierroksella kolmanneksi neljänneltä sijalta, joten podium maistui mukavalta.
Toisen lähdön neljäs sija oli sitten suuri pettymys, sillä nousin lähdössä kärkeen ja vedin kaulaa Saleeniin ja muihin (nopein kierros). Safety Car söi tuon etumatkan, mutta tulin kuitenkin vaihtoon ykkösenä. Tämä tapahtui turva-auton perässä ja teimme sen kierrosta myöhemmin kuin Oreca ja muutama muu. Se oli paha virhe, sillä kilpailun taas käynnistyttyä löysimme itsemme kahdeksannelta sijalta. Pertti hoiti hommansa hyvin ja nousi neljänneksi, mutta varmalta näyttäneen voitin menettäminen ja piste-eron kasvaminen syö miestä.
Sarjan kakkossija on hanskassa, jos vain hoidamme hommamme kohtuullisesti. Voitto on kuitenkin ainoa tavoite ja sitä varten Saleenilla pitää käydä huono tuuri edes jossain vaiheessa. Vauhdillisesti olemme heitä lähellä (välillä nopeampia, välillä hitaampia), mutta he ajavat puhtaampia kisasuorituksia ja napsivat koko ajan kärkipaikkoja. Viimeisistä neljästä lähdöstä olen ajanut 3 nopeinta kierrosta, mutta tulokset 1-8-3-4 kalpenevat Orecan 2-4-1-1 rinnalla.
Oreca on yksi Euroopan menestyneimmistä tiimeistä ja valtava organisaatio isolla budjetilla. Siihen päälle uusi versio Saleenista, joka on aina ollut nopea, mutta nyt myös luotettava ja kaksi hyvää kuljettajaa, niin menestys on taattu. No, heitä vastaan on hyvä mitata vauhtia, sillä hehän voittivat myös viimeisen LMS-kisan Spassa. Siellä he olivat pari sekuntia nopeampia kisavauhdissa, mutta tämä selittyy enemmänkin renkaiden avulla (Michelin vs. Dunlop). Olemme kuitenkin jatkuvasti muita Corvetteja (mm. meidän Alliot ja SRT:n Bouchut) nopeampia ja taakse jää myös Larbren Ferrari 550, joka viime vuonna kuittasi FIA GT:n mestaruuden. Olemme päätyneet podiumille neljä kertaa kahdeksassa kisassa (FFSA+LMS), mutta voittoja on vasta yksi ja niitä pitää tulla lisää.