Massa Ferrarille

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
"On that MS move on RB a few months ago, that RB looked so upset about, Todt got quite angry at Rubens and privatelly summoned him in his office." :yuck:

"Todt, according to his son, always keeps saying internally at Ferrari, that:
"There are two ways of seeing who is a fool in the F1 world (driver or team personnel). First when he talks too much, second when he doesnt agree that Schumacher is the undisputed best driver in the world. Any one who contests this is like a blind man who doesnt notice the sun in the sky. " :yuck:

Eli Todt kaipaa uutta Irvineä joka muistaa kehua Scumia joka välissä. No Massahan osaa nähtävästi tämän Ferrarilla tarpeellisen taidon. :nope:
 

Jere1983

Well-known member
Liittynyt
11.3.2001
Viestit
2972
Sijainti
lpR/Hyvinkää
Jopas oli tekstiä, vissiin muutaman tuopin joutunut tarjoamaan että on ton kaiken tiedon saanu ;)
En ihmettelisi yhtään Kimin Ferraripestiä jos Mclarenin luotettavuus pysyy nykyisellä tasolla, eikös Shumi muuten ollut silloinkin testaamassa kun Kimi testaili ensimmäistä kertaa Sauberia?

EDIT: Observer: Eikä tolla tasolla voi pärjätä jos ajattelee olevansa toiseksi tai kolmanneksi paras. :nope:
 
Viimeksi muokattu:

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Musta Pekka sanoi:
Heheh niin taisteli juu vaan ei omilla taidoillaan, vaan Salon pienillä avustuksilla.
Salo auttoikin hyvin. Olemalla tajuttoman hidas. Hokkessa yritti kylläkin aiheuttaa harmia.

Ferrarifilosofiaa :thumbup:
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Kimi ei aja Ferrarilla niin kauan kuin Schumi on siellä! Tiedoksi!
 

Ferrari 4ever

Well-known member
Liittynyt
12.8.2001
Viestit
2669
Sijainti
Saarimaa
Nopea voi toki olla. Schumacher on kuitenkin historian menestynein kuljettaja ja, kaikki ominaisuudet yhteenlaskettuna, vielä selvästi nykyisiä edellä. Tämä on tietenkin subjektiivista mutta kun kysytte asiaa Ferrarin (jolle Michael on tuonut F1-historian suurimman menestysputken) päälliköltä niin saatte luonnollisesti odotetun vastauksen.

Ferrari elää transitio-vaiheen alkupuolta. Massa on sopiva kuljettaja tulevaisuutta ajatellen, erittäin tasainen suorittaja. Kaikki uskovat, että hänestä ei tule mitään supertähteä. Uusi Barrichello. Hänen rinnalleen tarvitaan johtotähti, johon panostetaan ja joka kykenee tuomaan mestaruudet kotiin - näin Ferrari toimii. Räikkönen on sopiva mies tähän rooliin.

But Nicolas Todt says that although Massa is almost assured to be in the Ferrari-galaxy for the rest of his F1 career, his fathers preference for the DRIVER NUMBER ONE position still is, and by far, Räikkönen.
Jos Massan managerikin on varautunut siihen, että Räikkönen ottaa ohjat tallissa niin eiköhän Kimi vaihtane tallia kun puhelinsoitto käy. Aivan kuten MS vaihtoi aikanaan tuplamestaruuden voittaneesta Benettonista punaisiin kymmenisen vuotta sitten.

Tulemme elämään mielenkiintoisia aikoja.
 
Viimeksi muokattu:

Kehmu

Well-known member
Liittynyt
11.7.2005
Viestit
113
Itse odotan ainakin mielenkiinnolla miten Massa tulee pärjäämään Ferrarin ratissa. Mitään järisyttäväähän mies ei ole koskaan saanut aikaan, mutta ensi kaudella olisi sitten 'tuttu' auto ja talli... :rolleyes:

[utopiaa?]Miten olisi, jos Massa on valittu Ferrarille sen takia, että saattaa eteenpäin MS:n autonkehitystaitoja tulevaisuuden kuskeille. Onhan Massa testannut ja työskennellyt MS:n kanssa paljon...[/utopiaa?]
 

Absolut

Private member
Liittynyt
9.12.2003
Viestit
1589
Kyllähän Massa voi Rubenin tason pitää, mutta tasaisuus on ehkä Felipen ongelma nykyisin - liikaa kouliutunut testikuljettajaksi.

Eli ykköskuskiksi tarvittaisiin räjähtävyyttä, ja riippumatta siitä onko tuo teksti keksitty vai aito, voisin kuvitella että JT koettaa pitää SS-miehen tallissa niin kauan kuin uusi tähti saadaan haalittua. Ensi kausi ratkaisee paljon, mikäli Kimin Mäk toimii tämän kauden tapaan, mutta Ferrari saa nopeutensa entiselle tasolle, on Ferrari paikka Kimille varmasti erittäin houkutteleva. Schumin tilalle suoraan ykköskuskiksi, Massa jo valmiiksi koulittu testikuskin tehtäviin.

En tosin tiedä miten Ferrari suhtautuisi Kimin elämäntapoihin, kyllähän Miihkailikin tuntuu kisojen ulkopuolella olevan aika taajaan hutikassa. Kimin korrektius tallia kohtaan varmastikin pitää osakkeet korkealla.

Samaa olen aina sanonut, ja sanon yhä; Meidän miehemme punaisissa olisi hieno juttu, sikäli kun keulalla vielä olisi korskea orhi, eikä linkuttava muuli.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Mulla on kyllä vahva tutina siitä, että Kimi ajaa Ferraria 2007 jos ei tuu mestaruutta Mäkkärillä (eikä tuu tällä menolla) sitä ennen.
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Ihan mielenkiintoista tekstiä, jos nuo jutut pitää paikkaansa. Jollain lailla valottaa tuota Ferrarin toimintaa ja Todtin ajatusmaailmaa. Ainahan se tuolleen on ajatellut, mutta se että kuinka syvälle tiimin yhtenäisyyden säilyttäminen menee, on toinen juttu. Esim. se että kun Rubensin katsottiin antaneen kaikkensa, hänelle annettiin kaikki mahdollisuudet tehdä itselleen edullinen ratkaisu. Näin tiimi toimii Rubensinkin kanssa mahdollisimman motivoituneesti tämän kauden.

Schumacherin ja Badoerin painoarvo testikuskin valinnassa ja testaamisessa ylipäätänsä on melko iso yllätys. Tässäkin on toitotettu monesti, että telemetria ja insinöörit tietävät kaiken tarpeellisen. Silti testikuskin valitsee kuskit ja tuntuu siltä että kuskeilla on edelleenkin iso merkitys auton kehittelyssä.

En ole yhtään yllättynyt siitä, että Räikkönen on Todtin listalla ensimmäisenä Schumin seuraajaa valittaessa. Kokemukset Vatasesta, Salosesta, Kankkusesta ja Rosbergista ovat pelkästään positiiviset. En usko että Todt edes kuvittelee löytävänsä uuden Michael Schumacherin tallliinsa. Huippukuskit ovat kuitenkin erilaisia. Voi olla että Todt ei edes halua niin autoritääristä kuskia kuin Schumi. Kyllä siitäkini voi ongelmia tulla.
 

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
Se on kyllä surun ja murheen päivä mikäli Kimistä joskus tulee Maranellon kätyri. :frown: Paljon mieluisampi vaihtoehto on että Kimi yhdessä McLarenin kanssa nuijii Ferrarin F1-operaation maanrakoon. :thumbup: Ja edelleen jos Ferrarin kaikki johtohahmot jättävät tallin Schumacherin mukana en usko että sinne on Räikköselläkään mitään halua mennä ja kun ottaa huomioon Fiatin talousvaikeudet ja tupakan mainoskiellon en usko että budjettia pystytään pitämään tarpeeksi kovalla tasolla tulevina vuosina.
 

Racer21_90

Well-known member
Liittynyt
10.11.2004
Viestit
544
Sijainti
Asun nykyään Ruotsissa ..
Ferrari 4ever sanoi:
Nicolas Todtin kaverin kaverilta kerrottua (Tifosi Club). Ihan kiinnostavaa tekstiä, joka kirjoitettiin ennen Massan virallista julkaisua.
Pikä kirjoitus .. mutta jos nyt kommentoisi kirjoituksen siltä pohjalta että on ainakin suunnilleen totta.
Koko teksti soveltuu nimittäin niin erinomaisesti Ferrarin (Todt/ LucaDi/ Schumi) ajattelutapaan että voisi olla vaikka tottakin. Ihmetyttää kuitenkin se että Nicolas Todt (joka jopa on Felipe Massan manageri) olisi tuollainen hölösuu. Vaikka toisaalta on sitä nähty pahempiakin kömmähdyksiä.

Ensiksikin Schumin vaikutusvalta Ferrarilla on juuri tällä tasolla ja mikä sinänsä on ollut kaikkien tiedossa jo vuosia (vaikka jotkut Ferrari-fanit eivät sitä olekaan halunneetkaan itselleen tunnustaa) Veikkaisin että saamme kuulla tästä enemmän sen jälkeen kun Rubens on jättänyt tallin.. odotan mielenkiinnolla.

Mitä taas tulee Ferrarin ”toivelistaan” niin en pitäisi sitä niinkään suurena ihmeenä. Eiköhän jokaisessa huipputallissa ole samanlainen lista. Sen että Todt ”hävisi” kilpailun Kimistä McLarenille voi mielestäni laskea myöskin Schumin tiliin ja oli tosi munaus Ferrarilta. Siihen taas että Montoya ei sovi Ferrarin ilmapiiriin ei ole mitään huomauttamista.

Tämä kirjoitus osoittaa myös että kumppanit Todt/ LucaDI /Schumi eivät vain pilanneet kisaamista Bridgestone sopimuksellaan vaan myöskin ostamalla kakkoskuljettajia joiden ainoa tarkoitus on olla juuri kakkoskuljettajia ja kilpailu Schumia vastaan on periaatteessa kielletty, ainakin kunnes mestaruus on ratkennut. (Vaikka kaikkihan tämänkin ovat tietäneet jo kauan sitten).. Rubens on siis ollut juuri se ”Lap Doc” miksi monet ovat hänet leimanneet. Nyt kun Rubens alkaa tulla liian iäkkääksi on aivan Ferrari taktiikan mukaista että otetaan nuori kehityskelpoinen kuski hänen tilalleen.

Nyt on siis Massan vuoro hävitä (jos nyt ei Schumin lähestyvä ”eläke” muuta asioita). Voisi ajatella että Massa olisi jonkunlainen ”vara ykköskuskipaikan” perijä. Siis jonkinlainen hätävara joka otettaisiin käyttöön jos ei Kimin, Alonson tai Buttonin (tai jonkun muun paremman kuskin) värväys onnistu. On siis korkea aika kouluttaa Massa niin hyvin kuin vain mahdollista ja tähän voisi vaikka kuulua voittaminen. Massa on muuten jo ruvennut puhumaan kuinka suurta on olla ”MAAILMAN PARHAAN KUSKIN” talli kaveri. ON TOSI HYVIN KOULUTETTU KAVERI.

Yksi asia vielä: Onkohan Ron Dennis samaa mieltä siinä että Ferrarilla olisi paras organisaatio ja johto? Tuskinpa ..

Kimi viihtyy McLarenilla hyvin ja on n.s. "uskollinen kuljettaja" joka ei hevillä muuta talliaan, on kuitenkin ymmärrettävää että hän haluaa kestävän auton ja jos ei sitä pystytä järjestämään McLarenilla hän luultavasti siirtyy Ferrarille kun Schumacher lopettaa. Kimi sopisi Ferrarin taktiikkaan ja filosofiaan kuin käsi hanskaan - minkä myös Ron Dennis tietää ja sentähden pitää Kimin pitämistä tallissa erittäin tärkeänä ..

Kiinnostvaa :ahem:
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Observer sanoi:
Se on kyllä surun ja murheen päivä mikäli Kimistä joskus tulee Maranellon kätyri. :frown: Paljon mieluisampi vaihtoehto on että Kimi yhdessä McLarenin kanssa nuijii Ferrarin F1-operaation maanrakoon. :thumbup: Ja edelleen jos Ferrarin kaikki johtohahmot jättävät tallin Schumacherin mukana en usko että sinne on Räikköselläkään mitään halua mennä ja kun ottaa huomioon Fiatin talousvaikeudet ja tupakan mainoskiellon en usko että budjettia pystytään pitämään tarpeeksi kovalla tasolla tulevina vuosina.

En kyllä ymmärrä kuka on keksinyt, että Ferrarin kaikki johtahahmot häipyy Schumin mukana? Brawn on ainakin sanonut jatkavansa vielä kauan, eikä hänen jatkamisesna ole kiinni Schumista. Todt on jo pidemmän aikaa ollut siirtymässä muihin tehtäviin ja nythän hän on jo Ferrarin toimitusjohtaja kun Monzemolosta tuli FIATIN pääjohtaja.

Eiköhän Ferrari löydä aina uudet rahoittajat, vaikka Fiatilta rahat loppuis.... Mutta eiköhän Kimi ja hänen taustajoukkonsa valitse oikein 2006 jälkeen. Ferrari on yksi vaihtoehdoista. Oma mielipiteeni on, että jos mestaruutta ei tule edes 2006 niin sitten katseet muualle uusiin haasteisiin.
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
pmv sanoi:
En ole yhtään yllättynyt siitä, että Räikkönen on Todtin listalla ensimmäisenä Schumin seuraajaa valittaessa. Kokemukset Vatasesta, Salosesta, Kankkusesta ja Rosbergista ovat pelkästään positiiviset. En usko että Todt edes kuvittelee löytävänsä uuden Michael Schumacherin tallliinsa. Huippukuskit ovat kuitenkin erilaisia. Voi olla että Todt ei edes halua niin autoritääristä kuskia kuin Schumi. Kyllä siitäkini voi ongelmia tulla.
Mitäs yhteistyötä Todt ja Rosberg ovat muka tehneet?
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Just joo...Koitetaan tietää moottoriurheilusta, patriot.

Kai pitäis muistaa, että Keke Rosberg teki aikanaan come-backin juuri Peugeotin C-ryhmän MM-sarjan tiimiin vuonna 1990-1991. Silloin tallipäällikkönä oli Peugeotilla Jean Todt. Ja Keke tuli talliin siksi että Todt halusi ja Keke arvosti Todtia sen verran korkealle että tajusi homman vakavuuden.
 

Racer21_90

Well-known member
Liittynyt
10.11.2004
Viestit
544
Sijainti
Asun nykyään Ruotsissa ..
pmv sanoi:
En usko että Todt edes kuvittelee löytävänsä uuden Michael Schumacherin tallliinsa. Huippukuskit ovat kuitenkin erilaisia. Voi olla että Todt ei edes halua niin autoritääristä kuskia kuin Schumi. Kyllä siitäkini voi ongelmia tulla.
Kyse on nimenomaan ykköskuskista joka sopisi Ferrarin filosofiaan.
Itsevarma, enemmän ajatteleva kuin puheleva, taitava auton kehittäjä, nopea ja peloton kuski joka tietää mitä tahtoo ja kuinka sen saa.. :)
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
pmv sanoi:
Just joo...Koitetaan tietää moottoriurheilusta, patriot.

Kai pitäis muistaa, että Keke Rosberg teki aikanaan come-backin juuri Peugeotin C-ryhmän MM-sarjan tiimiin vuonna 1990-1991. Silloin tallipäällikkönä oli Peugeotilla Jean Todt. Ja Keke tuli talliin siksi että Todt halusi ja Keke arvosti Todtia sen verran korkealle että tajusi homman vakavuuden.
Hommashan Kekruusi JJn Ferrarin testikuksiksikin. Kukas silloin oli tallipiällikkönä. :doubtful:
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Observer sanoi:
Se on kyllä surun ja murheen päivä mikäli Kimistä joskus tulee Maranellon kätyri. :frown: Paljon mieluisampi vaihtoehto on että Kimi yhdessä McLarenin kanssa nuijii Ferrarin F1-operaation maanrakoon. :thumbup:
Mieluisampi ehkä mutta tuntien Mäkläärenin historian, ei ne irtoavat siivet ja pyörät tai huonosti kiinnitetyt pultit ja mutterit tule loppumaan.

Eikä tuskin noitten sade-/ kuivankelinrenkaitten kanssa arpominenkaan. Yleensä taktikointikin on ollut aika perseestä, eikä JPMn Montrealin kohtalo varmaan ole viimeinen.

Sitten kun taktiikka toimii, on auto yleensä hidas kuin Micra.
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Aaa...JJ:n aikana tallipäällikkön oli tietysti Cesare Fiorio.

Totta on, että Dennisin aikanaan niin rautaisella kädellä ohjaama tiimi on ollut tämän vuosikymmenen alkupuoliskon pahasti tuuliajolla. Nyt on neljän heikohkon kauden jälkeen tulossa jollain lailla parempi kausi. Mutta tosiaan jos Ferrari on voittanut tänä aikana kaikki mestaruudet ja yli puolet kisoista, niin ei ole vaikea hahmottaa missä pitkän tähtäimen potentiaali on.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Moe Szyslak sanoi:
Hommashan Kekruusi JJn Ferrarin testikuksiksikin. Kukas silloin oli tallipiällikkönä. :doubtful:
Cappelli tai Fiorio kai. Todt tuli Ferrarille 1993, Lehto testasi punaisia 1989.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Racer21_90 sanoi:
Ensiksikin Schumin vaikutusvalta Ferrarilla on juuri tällä tasolla ja mikä sinänsä on ollut kaikkien tiedossa jo vuosia
Tätä voisi ehkä osittain selittää sillä, että Schumacher on ollut ykkösissä pitempään kuin Todt. Ja jos kuski on halukas ja ennenkaikkea kykenevä hoitamaan tuollaisia asioita, niin tallipäällikkö voi keskittyä muihin juttuihin. Ja Todt kaiketi istuu muutenkin jo parilla pallilla yht'aikaa, eli tekemistä riittää.

Schumin lopettaessa systeemit tulevat muuttumaan ilmeisesti aika radikaalisti.
 
Ylös