Ferrari 4ever sanoi:
Nicolas Todtin kaverin kaverilta kerrottua (Tifosi Club). Ihan kiinnostavaa tekstiä, joka kirjoitettiin ennen Massan virallista julkaisua.
Pikä kirjoitus .. mutta jos nyt kommentoisi kirjoituksen siltä pohjalta että on ainakin suunnilleen totta.
Koko teksti soveltuu nimittäin niin erinomaisesti Ferrarin (Todt/ LucaDi/ Schumi) ajattelutapaan että voisi olla vaikka tottakin. Ihmetyttää kuitenkin se että Nicolas Todt (joka jopa on Felipe Massan manageri) olisi tuollainen hölösuu. Vaikka toisaalta on sitä nähty pahempiakin kömmähdyksiä.
Ensiksikin Schumin vaikutusvalta Ferrarilla on juuri tällä tasolla ja mikä sinänsä on ollut kaikkien tiedossa jo vuosia (vaikka jotkut Ferrari-fanit eivät sitä olekaan halunneetkaan itselleen tunnustaa) Veikkaisin että saamme kuulla tästä enemmän sen jälkeen kun Rubens on jättänyt tallin.. odotan mielenkiinnolla.
Mitä taas tulee Ferrarin ”toivelistaan” niin en pitäisi sitä niinkään suurena ihmeenä. Eiköhän jokaisessa huipputallissa ole samanlainen lista. Sen että Todt ”hävisi” kilpailun Kimistä McLarenille voi mielestäni laskea myöskin Schumin tiliin ja oli tosi munaus Ferrarilta. Siihen taas että Montoya ei sovi Ferrarin ilmapiiriin ei ole mitään huomauttamista.
Tämä kirjoitus osoittaa myös että kumppanit Todt/ LucaDI /Schumi eivät vain pilanneet kisaamista Bridgestone sopimuksellaan vaan myöskin ostamalla kakkoskuljettajia joiden ainoa tarkoitus on olla juuri kakkoskuljettajia ja kilpailu Schumia vastaan on periaatteessa kielletty, ainakin kunnes mestaruus on ratkennut. (Vaikka kaikkihan tämänkin ovat tietäneet jo kauan sitten).. Rubens on siis ollut juuri se ”Lap Doc” miksi monet ovat hänet leimanneet. Nyt kun Rubens alkaa tulla liian iäkkääksi on aivan Ferrari taktiikan mukaista että otetaan nuori kehityskelpoinen kuski hänen tilalleen.
Nyt on siis Massan vuoro hävitä (jos nyt ei Schumin lähestyvä ”eläke” muuta asioita). Voisi ajatella että Massa olisi jonkunlainen ”vara ykköskuskipaikan” perijä. Siis jonkinlainen hätävara joka otettaisiin käyttöön jos ei Kimin, Alonson tai Buttonin (tai jonkun muun paremman kuskin) värväys onnistu. On siis korkea aika kouluttaa Massa niin hyvin kuin vain mahdollista ja tähän voisi vaikka kuulua voittaminen. Massa on muuten jo ruvennut puhumaan kuinka suurta on olla ”MAAILMAN PARHAAN KUSKIN” talli kaveri. ON TOSI HYVIN KOULUTETTU KAVERI.
Yksi asia vielä: Onkohan Ron Dennis samaa mieltä siinä että Ferrarilla olisi paras organisaatio ja johto? Tuskinpa ..
Kimi viihtyy McLarenilla hyvin ja on n.s. "uskollinen kuljettaja" joka ei hevillä muuta talliaan, on kuitenkin ymmärrettävää että hän haluaa kestävän auton ja jos ei sitä pystytä järjestämään McLarenilla hän luultavasti siirtyy Ferrarille kun Schumacher lopettaa. Kimi sopisi Ferrarin taktiikkaan ja filosofiaan kuin käsi hanskaan - minkä myös Ron Dennis tietää ja sentähden pitää Kimin pitämistä tallissa erittäin tärkeänä ..
Kiinnostvaa :ahem: