Matkakuume!

Gurney48

Well-known member
Liittynyt
5.2.2020
Viestit
1582
Oikeasti tuo on varsin mielenkiintoista seutua, kolmen tunnin ajomatkan päässä sekä Appalakkien korkein vuorenhuippu,
Tullu tsiigailtua youtuben puolelta Peter Santenellon videoita mitä tulee Jenkkilän ruraalimpiin osiin. dokumentoi omasta mielestäni hyvin miten suuri osa maasta on hylätty mitä tulee kehitykseen kun teollisuus lähtenyt vuosikymmenten varrella lätkimään esimerkiksi juuri Appalakkien ja monelta muulta ruraalimmalta alueelta. Appalakkien alue on tällä hetkellä muutospisteessä mitä tulee gentrifikaatioon sekä jännitteisiin paikallisten ja ulkopaikkakuntalaisten välillä.
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4531
Sijainti
Salo
Appalakkien alue on tällä hetkellä muutospisteessä mitä tulee gentrifikaatioon sekä jännitteisiin paikallisten ja ulkopaikkakuntalaisten välillä.
Ja yksi mikä aiheuttaa jännitteitä on se, että muutamat isoimmat kasvukeskukset (mm. Nasvhille) ovat gentrifikaation osalta selkeästi plussalla, kun pohjoisemmasta ja nykyisin myös länsirannikolta valuu väkeä pienemmän tuloverotuksen sekä halvempien neliöiden perässä ja ensimmäisessä tapauksessa myös leudomman talvi-ilmaston toivossa. Samalla kuitenkin osavaltion kokonaismuuttoliike on miinuksella, kun ruraalimmat alueet eivät edelleenkään kehity.

Ja mikään noista ei ole joko-tai. Tämähän nähtiin muutama vuosi sitten mm. Houstonissa. Vaikka alue on kokonaisuutena talvi-ilmastoltaan hyvin miellyttävä, viikon lumi -ja pakkasjakso sai aikaan paljon vahinkoa, koska rakennuskantaa ei ole suunniteltu kovia pakkasia silmällä pitäen eikä aurakalustoa ole 'turnkey' -valmiudessa.
 

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11210
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
... että Charlotte, ... (NC Outer Banks)..
North Carolinaan tuli osuttua sekä 1996 itärannikkon kierroksella että 1997 coast to coast etelän kautta läpiajolla. Tuolloin ei osuttu suurkaupunkeihin, parhaat muistot kahdelle silloiselle ilmailuäijälle jäi Kill Devil Hillsistä ja Wrightin veljesten paikallishistoriasta.
Kyllähän tuonne mieli tekisi palata, mutta palkkakuoppaan putoamisen myötä USA on huikeasti nousseen hintatasonsa takia jäänyt väliin 2009 maaliskuusta lähtien.
 

Gurney48

Well-known member
Liittynyt
5.2.2020
Viestit
1582
Tällä hetkellä karsinut 1500 kilsan pituisen matkan 46:n päivään. (originaalitripillä tuli vedettyä 450 Kilsainen Thakhek looppi 6 päivään)
Lopputuloksena päätelty että 46 päivää 1500:n kilsaan on hätiköintiä, Täytyy suorittaa tavoite pienemmissä osissa, aloittaen Paksen moottoripyöräloopilla. Reitti muovautunut lopulliseen muottiin.

Helmikuun alussa takaisin Laosiin Don Detin saarelle josta Champasakin alueen festivaalin jälkeen Paksen kautta flygari pääkaupunki Vientianeen ja siitä jatkolento pienemmällä koneella Phonsavanin todella pienelle lentokentälle jossa menisi tsiigaamaan historiallisia kiviruukkuja. (Plain Of Jars)

Maaliskuussa tavoitteena ylittää Laos-Kiinan pohjoisraja ja vetää kuukausi Yunnanin aluetta aina Laos-Kiinan rajalta Yunnanin alueen pohjoispuolella sijaitsevaan Shangri-La:n kaupunkiin. Mitä tulee Kiinan viisumiin niin tsekannut että joutuu menemään ihan Helsinkiin asti paikan päälle hakemaan viisumia jostain virallisesta toimistosta (sormenjäljet pakollisia)

Puoli vuotta aikaa miettiä palaako enään Suomeen reitiltä vai jääkö joksikin aikaan Aasian suunnille. Varmaan tulee päätös kallistumaan jompaan kumpaan lopullisesti kun on keskustellut paikallisten brittien ja muiden expatien kanssa miten esimerkiksi turismibisneksen harjoittaminen vaatii ulkomaalaiselta. Tällä hetkellä oma käsitys siitä on että kunhan firma on paikallisen kirjoilla ja ulkomaalainen on firmassa "työntekijänä" kaikki on ok.
 
Ylös