matkustus polli

Millä lentokoneella on tullut matkusteltua?

• Äänestäjiä yhteensä
    12
  • Äänestys suljettu. .

Mangelo

Well-known member
Mistäs sellaisen löytää vaikka muutama vuosi matkan jälkeen. Caravellella olen ainakin lentänyt, sitten joillakin muilla suihkukoneilla ja myös potkurikoneilla. Paitsi en lentänyt, vaan olin kyydissä lennon.
Jos muistat lentoyhtiön ja vuoden, niin tuolta voit selvittää silloin käytössä olleita koneita: http://www.airfleets.net/

Varmaan sitä nyt kuitenkin muistaa esimerkiksi sellaiset perusasiat, kuten minne moottorit oli sijoitettu, ja montako istuinta matkustamossa on rinnakkain? Niillä pääsee sitten wikin avulla jo alkuun.

DW

2009-2016
Komp

Komp

En ole myöskään tietoinen kaikkien käyttämieni bussien tai junien merkki/malli -faktoista.
Oonkohan mä onneton edes päässyt perille?
Itse kun en ole lentsikkakuskin :rolleyes: kyydssä koskaan ollut, niin paha vastata. Busseja on miljoona ja kahta itse veivannut. Junista on mieleen jäänyt sm1,2 ja 3. Vetureista Dv12, Dr13, Dr16 ja Sr1

Melinda

Sponsored by Sam
Sijainti
Melko kaukana
Useimmissa koneissa joissa olen matkustajana istunut, moottorit ovat olleet siiven välittömässä läheisyydessä. Penkkejä on ollut yleensä 2+2, 2+3 tai 3+3. Jossain koneessa on joskus ollut propellikin nokassa.

Islannin paikallisyhtiöllä näyttää olleen käytössä Bombardier Dash 8-200 ja Fokker 50 -koneet. En kuitenkaan osaa sanoa olenko istunut molemmissa vai vain toisessa.

En myöskään muista minkälaisilla laitteilla vanhempani aikoinaan veivät perhettä Italiaan 90-luvun alussa. (Olen keskiluokkaisen perheen kakara. En voi sille mitään.)

Viimeksi muokattu:

lfb

Flavio
Sijainti
Helsinki
Eihän tämmöisiä voi muistaa. Muutamalla suihkukoneella ja yhdellä tai useammalla potkurikoneella.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Tuskin. Olen kaikin puolin varsin kiintynyt perheeseeni, ihan tulotasosta riippumattomista syistä. Keskiluokkaisuuskin on epäilemättä helpottanut elämän varrella.
Voisko joku vielä kertoo mitä negatiivista tossa keskiluokkaisuudessa on :thumbfh:

Mangelo

Well-known member
Eihän tämmöisiä voi muistaa. Muutamalla suihkukoneella ja yhdellä tai useammalla potkurikoneella.
Niin no, eihän kaikki tiedä edes mikä on autonsa tai prätkänsä moottorin iskutilavuus. Minkäs sille voi ellei merkittävät insinöörityön detaljit kiinnosta.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Itäblokin koneilla en muistaakseni ole, mutta tolta listalta olen varmaan melkein kaikilla muilla lentänyt. Mahdotonta kuitenkaan tietää tai tarkistaa.

FW08

Registered User of Talent
Sijainti
Behind the rabbit
Spottaillaanhan sitä toisaalta rinksaa ajavia kilpa-autojakin. Edes näkemättä niitä livenä.
Mutta ne on tehtykin katseltaviksi. Mun näkökulmasta junien tai lentokoneiden spottailu on suunnilleen yhtä mielekästä kuin maitotölkkien seuraaminen. "Hitsin pimpula, en ole vielä ehtinyt maistaa maitoa siitä Pirkan uuden näköisestä kevytmaitotölkistä..."