General FUp
Well-known member
Aivan kuten Ferrarin omat testiradat, joista silti jaksetaan jarnataMisa1 sanoi:Jos McLaren tämän tekisi, niin arvostus varmasti nousisi mutta en usko ,että yksikään talli suostuisi missään vaiheessa tästä luopumaan!
Aivan kuten Ferrarin omat testiradat, joista silti jaksetaan jarnataMisa1 sanoi:Jos McLaren tämän tekisi, niin arvostus varmasti nousisi mutta en usko ,että yksikään talli suostuisi missään vaiheessa tästä luopumaan!
Mutta eipä BAR ennen viime kautta ollutkaan toiseksi paras, vaan tarpoi siellä ynnä muissa. Pitänee vielä lisätä että tapansa mukaan.Lintu sanoi:Viime kaudella B.A.R. Honda oli toiseksi paras talli, eikä kukaan missään vaiheessa valittanut kolmannen auton käytöstä. Turha siis ruveta muiden itkemään nytkään.
Eivätkös ne käyneet Bernien luona kerjuulla, että olisi vastaisuudessakin varaa testata?General FUp sanoi:Aivan kuten Ferrarin omat testiradat, joista silti jaksetaan jarnata![]()
Niin... Sehän on ihan omiaan lisäämään Ferrari-fanien mielenrauhaa, jos kerta noin ajattelette. Pikkutalli-BAR vastaan murskaavan ylivoimainen jättiläinen, eli Ferrari.General FUp sanoi:Tosin BAR on kuitenkin aikalailla pikkutalli![]()
... ja Williams.. ja McLaren.. ja Rellu myös. Siinäpä kolme isoa joilta jotain Ferrarin lisäksi odottaa voi. BAR sitten yllättää tai on yllättämättä. Voi tosiaan olla ettei BARista tällä kaudella niin kauhiasti kohistakaan... Olisihan se tosin kiva jos tasonsa pystyisivät säilyttämäänKarpow sanoi:Niin... Sehän on ihan omiaan lisäämään Ferrari-fanien mielenrauhaa, jos kerta noin ajattelette. Pikkutalli-BAR vastaan murskaavan ylivoimainen jättiläinen, eli Ferrari.![]()
![]()
![]()
Mielestäni säännön olisi alunperinkin pitänyt mennä siten, että ne neljä parasta tallia - jotka siis eivät saa kolmatta autoa - katsotaan kulloisenkin pistetilanteen mukaan. Siis joka kisaan erikseen. Tai edes tarkistettaisiin tilanne puolivälissä kautta. Jälkimmäinen voisi olla sikäli perustellumpi, ettei sillä hilkulla olevien tallien tarvitsisi raahata kaukomatkoille ylimääräistä autoa mukaan varmuuden vuoksi. Tarkoitan tietenkin tapauksia, joissa kalustoa ei tuoda Eurooppaan välillä (esim Kanada ja USA).Misa1 sanoi:No uuden säännön katoksi voi aina heittää jotain muitakin vaihtoehtoja kuin budjetin! Kuten saavutetut pisteet!
Esim. Jokin tietty määrä pisteitä jälessä neljänneksi tulleesta tallista, jolloin McLaren ei olisi saanut nyt oikeutta kolmanteen autoon?
Ferrarilla toivotaan tätä varmaan jo neljän kisan jälkeen.WebSlave sanoi:Mielestäni säännön olisi alunperinkin pitänyt mennä siten, että ne neljä parasta tallia - jotka siis eivät saa kolmatta autoa - katsotaan kulloisenkin pistetilanteen mukaan. Siis joka kisaan erikseen. Tai edes tarkistettaisiin tilanne puolivälissä kautta. Jälkimmäinen voisi olla sikäli perustellumpi, ettei sillä hilkulla olevien tallien tarvitsisi raahata kaukomatkoille ylimääräistä autoa mukaan varmuuden vuoksi. Tarkoitan tietenkin tapauksia, joissa kalustoa ei tuoda Eurooppaan välillä (esim Kanada ja USA).
Eikös BAR ajellut kolmatta autoa viime vuonna ?General FUp sanoi:Heh, mutta eikös tuo Mäkkärin kolmas auto sodi sääntöjen henkeä vastaanSitähän täällä niiiiiiiiiin kovin usein peräänkuulutetaan.
![]()
Driver #8 sanoi:Ferrari voisi taktisesti jättäytyä tällä kaudella viidennelle sijalle, niin voisivat sitten käyttää kolmatta autoa kaudella 2006.![]()
Eihän tuo nyt ole lainkaan totta. Säännöthän ovat kaikin puolin Ferrarille eduksi, ja jos eivät ole, niin ne muutetaan sellaisiksi.Punainen sanoi:Otsakkeen mukaisesti; etu on ratkaiseva.
Nykymuodossa kyseinen sääntö on mielestäni täysin kestämätön. Sääntöjen pitäisi olla kaikille samat. Ja niinhän ne kirjaimellisesti ovatkin.
Eiköhän se jo ilmi ole tuotu että Ronzo juuri BARin edusta viime kaudella kitisiRacer21_90 sanoi:Eikös BAR ajellut kolmatta autoa viime vuonna ?
Ja pärjäsivät hyvin - eikä kukaan kitissyt.. ei edes Ferrari ?
![]()
Jep, turha rueta itkemään, mutta muistetaampa että ainoat itkut tän asian suhteen on käyty TÄÄLLÄ foorumilla! :yuck:Viime kaudella B.A.R. Honda oli toiseksi paras talli, eikä kukaan missään vaiheessa valittanut kolmannen auton käytöstä. Turha siis ruveta muiden itkemään nytkään.
Tähän tarttuisin sen verran, että kuten on saatu lukea, suosii F1-sarjan rahanjako yhtä tallia täysin kohtuuttomasti. Tämä kolmannen auton ajattamisjuttu on kuitenkin se, mistä pitäisi päästä eroon?Punainen sanoi:Otsakkeen mukaisesti; etu on ratkaiseva.
Nykymuodossa kyseinen sääntö on mielestäni täysin kestämätön. Sääntöjen pitäisi olla kaikille samat. Ja niinhän ne kirjaimellisesti ovatkin.
:ahem:Driver #8 sanoi:Ferrari voisi taktisesti jättäytyä tällä kaudella viidennelle sijalle, niin voisivat sitten käyttää kolmatta autoa kaudella 2006.![]()
Varmasti oli Ron aktiivinen tuon testausrajoituksen puolestapuhumisessa kun tiesi että heille on tulossa tuo kolmannen auton etu. Mutta miten tuon sääntömuutosten myöhäisen varmistumisen voi liittää ferrarin uuden auton viivästymiseen, eivätköhän ne kaikki muutkin päättäneet optimoida uudet kiesinsä uusiin sääntöihin? Eikös ferrari ensimmäisten joukossa (kärkitalleista) siirtänyt kehitystyön viimekauden autosta tämän kauden autoon kun mestaruus oli jo hanskassa?Punainen sanoi:
Veikkaisin muuten Ron-sedän olleen varsin aktiivinen kauden aikaisen testaamisen rajoittavan herrasmies sopimuksen puolesta puhumisessa, koska tämä sopimus voimaantullessaan vahvistaa Laarenin asetelmia alkavalla kaudella merkittävästi (kaikkia kyseistä sopimusta kunnioittavia kohtaan). Lisäksi oli jo ennalta havaittavissa ettei Ferrari voi liittyä sopimukseen, koska uuden auton valmistuminen todennäköisesti viivästyy uusien sääntömuutosten varmistumisen myöhäisestä ajankohdasta riippuen ja siitä että Ferrarilla päätettiin optimoida uusi auto uusiin sääntöihin. Oli siis odotettavissa että Ferrari tarvitsee runsaasti testikilometrejä uudelle autolle ennen sen kisakuntoon saamista. Herrasmies sopimuksen avulla saatiin Ferrari näyttämään "isolta pahalta" organisaatiolta joka toimii niinkuin itse haluaa. Ferrarilla ei silloisessa tilanteessa kuitenkaan ollut todellista valinnanvaraa. Keinotekoisesti siis pyrittiin lisäämään muiden ja Ferrari -tallin keskinäistä vastakkain asettelua, siis tyypillinen hyvän ja pahan välinen taistelu asetelma. Formula ykkösethän ovat nykyään todellinen saippuasarja joka luonnollisesti noudattelee tyypillistä draaman kaarta.