Minusta ei, sillä jos Mclaren suljetaan sarjasta ja Kimi voittaa mestaruuden niin se ei tunnu oikealta voitolta.Observer sanoi:McLada on suljettava sarjasta.
Mutta jos ladaa ei suljeta, niin Kimi ei ehkä koskaan voita mestaruuttaDevice sanoi:Minusta ei, sillä jos Mclaren suljetaan sarjasta ja Kimi voittaa mestaruuden niin se ei tunnu oikealta voitolta.
No toteathan sinä itsekin alempana, että niillä pyritään vaikuttamaan FIAan. Itse ajattelin lähinnä tallin mainetta yleisemmin.Rapu-70 sanoi:Mihin? Lehdistötiedote ei ole mikään oikeudellinen dokumentti, Coughlanin valaehtoinen lausunto sen sijaan on.
Eipä Ferraria ole erityisesti riepolteltukaan, kuten McLarenia, joten ei ole sellaisiin tiedotteisiin ollut aihetta.Ferrari ei ole kommentoinut itse jupakkaa, vaan on tiedotteissaan kertonut, kuinka prosessi etenee. Tässäpä tämä ero.
Eikös se syy kerrottu siinä tiedotteessa? Ja arvaan kyllä, että jos McLaren ei mitenkään kommentoisi syyttäviä spekulaatioita, niin sitten todettaisiin, että vaikeneminen on myöntymisen merkki. Molemmat voi kääntää McLarenia vastaan, jos vain haluaa.FIAn jäsenet eivät liene ole suljettuna mihinkään ja ovat lukutaitoisia? Kaikella mitä ennen käsittelyä julkaistaan tallien toimesta pyritään vaikuttamaan joko asian käsittelyyn tai rauhoittelemaan sponsseja. Mitä muuta syytä Mclarenilla olisi huutaa syyttömyyttään jo ennen koko asian käsittelyä?
Se olisikin mielenkiintoista tietää. Lausuntoa ei oltu tarkoitettu julkisuuteen, joten joku toimii epäeettisesti. Dennis on Autosportin mukaan "tehnyt selväksi", että julkaistut tiedot ovat "inaccurate".Kuka niitä sitten vuotaa?
Riittääkö? Itse en tiedä riittääkö pelkkä tietoisuus siitä, että Coughlanilla oli laittomasti saatuja dokumentteja hallussaan raskauttamaan koko tiimin. Dokumenttien sisältöähän edes Coughlanin lausunnon mukaan ei haluttu ottaa vastaan. Tämä selvinnee ensi torstaina, samoin kuin vuotaneiden tietojen oikeellisuus. Täyttä varmuutta siitä, mitä Coughlanin lausunto loppujen lopuksi kokonaisuudessaan sisälsi ei varmaankaan koskaan saada.Tästähän koko casessa on kyse, FIAn eettisten sääntöjen rikkomisesta. Siitä tuomiolle joutumiseksi riittää se, että Mäcin henkilökunnalla oli laajemmin tiedossa se, että Coughlanilla oli tällaiset dokumentit hallussa.
Eipä tuo tule olemaan ongelma, vaikka lada jatkaaTörni sanoi:Mutta jos ladaa ei suljeta, niin Kimi ei ehkä koskaan voita mestaruutta
Oukkei.Mikkoz84 sanoi:Eipä tuo tule olemaan ongelma, vaikka lada jatkaa
Ja ansaitseeko Ferrari periaatteessa? Käsittämättömän epäluotettavalla autolla yrittävät super nopeaa ja luotettavaa autoa vastaan ajaa.Nelssoni sanoi:Ehkä kannattaakin alkaa jännäämään Kimin mestaruusmahkuja tässä Threadissa, koska ajamalla se ei enää onnistu. :alppu:
Mestaruuden ansaitsee se joka sen voittaa, paitsi tietenkin jos sen saavuttamiseen on käytetty laittomia keinoja. Mäcin osalta tähän saadaan lisää selvyyttä ensi viikolla. Luotettavuus on tietenkin nykyisellä pistejärjestelmällä erittäin tärkeässä osassa mestaruuskamppailua.azai sanoi:Ja ansaitseeko Ferrari periaatteessa? Käsittämättömän epäluotettavalla autolla yrittävät super nopeaa ja luotettavaa autoa vastaan ajaa.
Onko tuo Laren nyt "supernopea" ennemmin sanoisin, että Ferrari on epäluotettava, mutta supernopea, kun taas Laren on luotettava, mutta vain nopea.azai sanoi:Ja ansaitseeko Ferrari periaatteessa? Käsittämättömän epäluotettavalla autolla yrittävät super nopeaa ja luotettavaa autoa vastaan ajaa.
Minun mielestäni kuljettajien mestaruuden ansaitsee nopein ja eniten voittoja ottanut kuljettaja. Valmistajien mestaruuden ansaitsee minun mielestäni talli jolla molemmat kuljettajat ajavat tasaisimmin korkeilla sijoilla kuin muiden tallien kuljettajat.azai sanoi:Ja ansaitseeko Ferrari periaatteessa? Käsittämättömän epäluotettavalla autolla yrittävät super nopeaa ja luotettavaa autoa vastaan ajaa.
Mikkoz84 sanoi:Onko tuo Laren nyt "supernopea" ennemmin sanoisin, että Ferrari on epäluotettava, mutta supernopea, kun taas Laren on luotettava, mutta vain nopea.
Olen kyllä vahvasti eri mieltä. Mielestäni se ei ole ollenkaan F1:sten hengen mukaista. Mikäli näin olisi, niin niin olisi (hmm, olipa "hyvin" sanottu ). Kun pistelaskujärjestelmä on olemassa niin pelin henki on se, että se, kellä on eniten pisteitä, on mestari. Toisin sanoen, tasaisesti hyvin ajava pärjää paremmin kuin satunnainen väläyttelija, niin kuskien kuin tallienkin suhteen. Tämänhän kaikki tietävät mutta mielestäni silloin on turha puhua, että joku olisi jotenkin 'ansainnut' mestaruuden vain sillä perusteella, että voitti useamman kisan kuin eniten pisteitä saanut mies. Tyylipisteitä ei jaeta muuta kuin katsojien mielessä.Jason Voorhees sanoi:Minun mielestäni kuljettajien mestaruuden ansaitsee nopein ja eniten voittoja ottanut kuljettaja. Valmistajien mestaruuden ansaitsee minun mielestäni talli jolla molemmat kuljettajat ajavat tasaisimmin korkeilla sijoilla kuin muiden tallien kuljettajat.
Ja tälläkö perusteella McLarenin mahdollisesti käyttämät vilpilliset keinot pitäisi sallia? :jaska: Yrittäkää nyt ymmärtää, että McLarenin mahdollinen rangaistus ja Kimin MM-taisto eivät liity toisiinsa.Device sanoi:Minusta ei, sillä jos Mclaren suljetaan sarjasta ja Kimi voittaa mestaruuden niin se ei tunnu oikealta voitolta.
Super nopea? Jaa, miten sitten Nürrellä oli kuivalla kelillä puol sekkaa hitaampi ku Ferrari? Hah, hah sanon minä, Ferrari tässä on Super nopea. Ei McLada. Ferrari vaan on epäluotettava outs, ja onhan McLadakin epäluotettava, kattosnääs Alonson Ranskan GP:n aika-ajojen vaihteisto vika. Se on epäluotettava sillon jos ykskin vika ilmenee. :frank: :frank:azai sanoi:Ja ansaitseeko Ferrari periaatteessa? Käsittämättömän epäluotettavalla autolla yrittävät super nopeaa ja luotettavaa autoa vastaan ajaa.
Silloin brasilian oma kääpiö-fisichella voittaisi maailmanmestaruuden.Observer sanoi:McLada on suljettava sarjasta.
Noinko luuletrasva sanoi:Silloin brasilian oma kääpiö-fisichella voittaisi maailmanmestaruuden.
Sehän vasta ois herkkua!
Miten se pystytään todistamaan että kuinka monessa kisassa ja missä kisoissa.Jos on alku kaudesta hyötynyt niin ne samat ideathan on mukana vielä pitkään jos eivät jopa kauden loppuun asti.Hmmp sanoi:Jos todetaan, että McLaren on käyttänyt koko kauden Ferrarilta vilpillisesti hankittuja tietoja, niin McLarenin sulkeminen tämän vuoden sarjasta on oikea rangaistus. Mutta jos hyötyä todetaan saadun vain parissa-muutamassa kisassa, niin silloin tulee poistaa ko. kisojen pisteet McLarenilta. Tietysti tällä on vaikutusta MM-sarjaan, mutta kyllä FIA:n pitäisi voida tehdä asiassa objektiivinen päätös. Se tietysti on mahdotonta, mutta kumminkin. :wink:
Itse asiassa työnantaja on vastuussa siitä mitä työntekijä työajallaan tekee....jkjanne sanoi:Mäkille luultavasti riittää, että talli osoittaa ettei sen muu väki ole aktiivisesti toiminut tai edes yrittänyt toimia piirustusten suhteen suuntaan tai toiseen. Kuka tahansahan voi levitellä piirustuksiä ja väittää niitä joksikin, riippumatta siitä ovatko ne oikeasti jotain vai eivät, oleellista siinä on, mitä muut ovat sillä tiedolla tehneet.
Yrityskään ei ikinä voi lähteä kartoittamaan kenenkään toimia pienimpiä tekosia pitkin. Kuka kävi strippiluolassa kesken työpäivän, kuka söi paidannapin voileivän välissä jne. Työnantajalla voi olla vain hyvä usko että työntekijä toimii niin kuin ala ja työ huomioon ottaen pitää toimia.