Eiköhän se aika-ajovauhti löydy vasta kun opitaan uuden auton niksit kokonaan. Uusi auto on nimensä mukaisesti uusi. Ei pakasta vedetyn auton vauhti voi heti olla parasta mitä saadaan... Taitaa pieni hetki kuitenkin vierähtää ennenkuin aika-ajoissa b-mallista saadaan puristettua kaikki irti. Kisanopeus varmasti on kohdallaan kyllä heti.formulastara sanoi:Maikkarin mukaan Kimi sanoi Usassa että uusi auto tuskin hämmästyttää aika-ajovauhdilla, mutta että pitkissä vedoissa se olisi todella nopea.
Mikähän ongelma siinä nyt tyhjillä tankeilla on? Luulis nyt että jos se on reippasti nopeampi kisabensoilla, niin olisi ainakin vähän nopeampi myös tyhjänä??
Kimi varmaan vähän tarkoitti, että nykyisellä autolla hän pystyy ajamaan yhden aika-ajo kierroksen nopeasti, vaikka auto menee minne sattuu. Uusi auto on luultavasti helpompi ajaa. Usan kisan aika-ajois 19A auto näytti menevän mutkat kuin olisi ajettu jäällä. Uudesta autosta Kimi sanoi että auton takana on enemmän painoa -> lisää pitoo takana. Nykyisessä autossa edessä on liikaa painoa -> yliohjausta, josta Kimi valitteli.Maikkarin mukaan Kimi sanoi Usassa että uusi auto tuskin hämmästyttää aika-ajovauhdilla, mutta että pitkissä vedoissa se olisi todella nopea.
Niin no, tuohon autoon tulee jokatapauksessa uusi moottoriversio. Ensimmäinen uusista versioista pitäisi tulla käyttöön Ranskassa ja seuraava heti Saksan kisaan.Jaki sanoi:Uusi auto on varmaan kaikilta osin päivitetty versio 19A:sta. Vielä kun se Mersu osaisi tehdä moottorin, jolla Macci saisi nopeutta suorille.
Ranskan moottoriversios pitäis olla korjattu niitä ongelmia, joita siinäon aikaisemmin ollut, pahin ongelma on ollut epäluotettavuus. Tuskinpa tehot ovat mihinkään muuttuneet. Uuden korin ansionsta myllä ehkä jäähtyy paremmin, mutta luotettavuuden kannalta tehot ovat samoissa lukemissa. Uusien aika-ajo sääntöjen takia viikonloppuna (Silverstonesta lähtien) tulee vähän enemmän kilometrejä kuin aikaisemmin. Tämäkin on täytynyt jo nyt ottaa huomioon. Mutta lisää tehoa tai moottorin ominaisuuksia varmasti pyritään parantamaan.Rusina sanoi:Niin no, tuohon autoon tulee jokatapauksessa uusi moottoriversio. Ensimmäinen uusista versioista pitäisi tulla käyttöön Ranskassa ja seuraava heti Saksan kisaan.
niin sen verran tarkennusta, että amerikan tourneella oli käytössä saman specin kone kuin Imolassa ja Barcelonassa, Nurburgringillä ja Monacossa käytetty kone oli hieman tehokkaampi, mutta todella paljon epäluotettavampi (muistaakseni ainakin männät olivat siinä mallissa erilaiset).Jaki sanoi:Ranskan moottoriversios pitäis olla korjattu niitä ongelmia, joita siinäon aikaisemmin ollut, pahin ongelma on ollut epäluotettavuus. Tuskinpa tehot ovat mihinkään muuttuneet. Uuden korin ansionsta myllä ehkä jäähtyy paremmin, mutta luotettavuuden kannalta tehot ovat samoissa lukemissa. Uusien aika-ajo sääntöjen takia viikonloppuna (Silverstonesta lähtien) tulee vähän enemmän kilometrejä kuin aikaisemmin. Tämäkin on täytynyt jo nyt ottaa huomioon. Mutta lisää tehoa tai moottorin ominaisuuksia varmasti pyritään parantamaan.
Amerikan mantereella kone toimi hyvin, ehkä sillä Ranskaan. Tuskimpa kokonaan uutta konetta Mersu ehtii tehdä muutamas viikos.
Pian nähdään Jereizin aikoja. Aikoja n hyvä verrata aiempiin Jerezin testeihin. Siellä tänään ja keskiviikko ajavat 19B:llä Alexander Wurz ja Pedro de la Rosa. Torstaina ja perjaina Kimi ja DC.vermula sanoi:MP4-19B saattaa hyvinkin olla yli sekunnin kierroksella nopeampi kuin MP4-19. Eihän se tee kuin reilun kymmenyksen per mutka!!
FO110K sanoi:hmmm, jokohan kuvia löytyis Jerezin testeistä....?
Auto on hieno vasta kun se menestyy. Toivottavasti se Mäkin kohdalla tapahtuu mahdollisimman nopeasti :thumbup:vmjs sanoi:On se vaan hieno auto. :thumbup:
Originally posted by Karpow
Tästä uutisesta ei voi sanoa juuta, eikä jaata. Suurin kysymys on se, että toimiko auto ongelmitta? Siitä ei tässä sanota mitään. Ajoiko De La Rosakin B-mallilla? Onko autoja kaksi Jerezissä?
Kiva, kun Ferrarillakin on joskus ongelmia. Edes testeissä. [/B]