Eikös se ollutkin päätavoite tehdä moottorille enemmän tilaa ja paremmat ilmanotot, sekä uusi takapäägeometria? Kaikki muu esim siivet toimi suht hyvin. Ja en usko, että mersu uusia mäntiä kahdessa päivässä pystyi tekemään. Samalla 140-250km moottorilla noita testejä vielä ajetaan..Karpow sanoi:No eipä tuo auto eroa alkuperäisestä paljoakaan. Yht'äkkiä eroa on vain sivuponttooneissa ja moottorin katteessa. Siinä kaikki.
Eikä ole kovinkaan rohkaisevaa, kun tiimi on vesisateellakin odottamassa Kimin paluuta radalta vaahtosammuttimien kanssa ja heti ollaan pruuttaamassa tököttiä auton persukseen, kun auto pysähtyy, kuten tuosta toisesta kuvasta näkyy... :nope:
Eli suomeksi: Nopeutta hiukka lisää ja pannu paukkuu lähes joka kisassa edelleen. :jaska:Newey Autosportille: “It's an updated car so virtually all the mechanical parts are the same, but the bodywork is heavily updated.”
Ei pakosti, koska jäähdytys on suunniteltu uudestaan..Eliel sanoi:Eli suomeksi: Nopeutta hiukka lisää ja pannu paukkuu lähes joka kisassa edelleen. :jaska:
Kyllä näinhän se oli.. Nyt autoon voidaan laittaa isompi kone, jossa tehoa voidaan kasvattaa ilman että luotettavuus kärsii. Ongelmahan mersulla on ollut se että he eivät ole pystyneet tekemään tarpeeksi pientä konetta, jotta auto olisi aerodynamiikaltaan parempi. Nyt tehtiin pieni kone ja se oli täysi paska, kun esimerkiksi 17D:ssä oli isompi kone, mutta myös enenmmän tehoa.belated sanoi:Eikös se ollutkin päätavoite tehdä moottorille enemmän tilaa ja paremmat ilmanotot, sekä uusi takapäägeometria? Kaikki muu esim siivet toimi suht hyvin. Ja en usko, että mersu uusia mäntiä kahdessa päivässä pystyi tekemään. Samalla 140-250km moottorilla noita testejä vielä ajetaan..
Luulin aluks että tarkotat HEIKKI KULTAA mutta sitten kurkkasinki kuvaa ja älysin mitä meinasit. Johan olis ollut sairasta käyttä Heikkiä takaripustimena.berra67 sanoi:UPEETA...ne on käyttänyt takaripustuksissa KULTAA!! Enteellinen väri???
Nürburgringillä kolme moottoria hajosi. Perussyy on ns. pneumaattisessa järjestelmässä, joka säätelee venttiilin liikettä mäntään. Mäntä ei sitä tietyssä rasitusvaiheessa enää kestä ja silloin poksahtaa. TS
Voisiko joku selittää minulle suomeks tuon ? Ei siis mitään 50 metrin selostusta vaan ihan yleisesti... ?Jr- sanoi:Eikös tuon Mercedeksen koneen ongelmana ole ollut venttiileitä säätelevä pneumatiikka ?
Normaaliautossa pako ja imuventtiilien aukioloaika säätyy kampiakselista lähtevän hihnan pyörimisen mukaisesti Formuloissa ei ole hihnaa, vaan ventiilit avataan ja suljetaan pneumaattisesti eli ilmanpainetta tuottamalla. Jos kampiakseli ja venttiilit eivät ole tuttuja käsitteitä, niin silloin tarvitaan aika pitkää selostusta...Musta Pekka sanoi:Voisiko joku selittää minulle suomeks tuon ? Ei siis mitään 50 metrin selostusta vaan ihan yleisesti... ?
tota, tuo on yleistä, muistaakseni melkein kaikissa autoissa joissa on tuollaiset ylös tulevat pakoputket niin täytyy lämpösuojana käyttää kullanväristä materiaalia ripustusten päälläberra67 sanoi:UPEETA...ne on käyttänyt takaripustuksissa KULTAA!! Enteellinen väri???
on :thumbup: jotain hyvääkin jo..Henkka sanoi:Onkos törmäystesti jo läpäisty?
Onhan se jo vissiin jokunen viikko sitten.Henkka sanoi:Onkos törmäystesti jo läpäisty?
Niinhän se on joka vuosi, että parhaat ideat kopioidaan ja modifioidaan omaan käyttöön. Ja joissain tapauksissa parannellaan vuosia sitten kokeiltuja ratkaisuja jne. Koko paketti sen kuitenkin ratkaisee. Niin, jos Mäki-auto ei nyt kulje voidaankin syyttää Ferraria ja Rellua huonoista ideoista?Autosport: The car features a revised nose, despite keeping its low sharply-pointed characteristics from the MP4-19. The most significant revisions appear at the rear of the car with aero adaptations similar to Ferrari's F2004 while the engine cover is more in line with the mould of the Renault R24.