McLaren MP4-19B

vermula

Well-known member
Liittynyt
1.2.2001
Viestit
12921
Tällanen vertailukuva löytyi. Onhan tuossa selvä ero!!

 

belated

Well-known member
Liittynyt
25.1.2002
Viestit
1843
Sijainti
Αθήνα
Karpow sanoi:
No eipä tuo auto eroa alkuperäisestä paljoakaan. Yht'äkkiä eroa on vain sivuponttooneissa ja moottorin katteessa. Siinä kaikki.

Eikä ole kovinkaan rohkaisevaa, kun tiimi on vesisateellakin odottamassa Kimin paluuta radalta vaahtosammuttimien kanssa ja heti ollaan pruuttaamassa tököttiä auton persukseen, kun auto pysähtyy, kuten tuosta toisesta kuvasta näkyy... :nope:
Eikös se ollutkin päätavoite tehdä moottorille enemmän tilaa ja paremmat ilmanotot, sekä uusi takapäägeometria? Kaikki muu esim siivet toimi suht hyvin. Ja en usko, että mersu uusia mäntiä kahdessa päivässä pystyi tekemään. Samalla 140-250km moottorilla noita testejä vielä ajetaan..
 

Eliel

Detonaattori
Liittynyt
10.10.2000
Viestit
2795
Newey Autosportille: “It's an updated car so virtually all the mechanical parts are the same, but the bodywork is heavily updated.”
Eli suomeksi: Nopeutta hiukka lisää ja pannu paukkuu lähes joka kisassa edelleen. :jaska:
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Eliel sanoi:
Eli suomeksi: Nopeutta hiukka lisää ja pannu paukkuu lähes joka kisassa edelleen. :jaska:
Ei pakosti, koska jäähdytys on suunniteltu uudestaan..
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
belated sanoi:
Eikös se ollutkin päätavoite tehdä moottorille enemmän tilaa ja paremmat ilmanotot, sekä uusi takapäägeometria? Kaikki muu esim siivet toimi suht hyvin. Ja en usko, että mersu uusia mäntiä kahdessa päivässä pystyi tekemään. Samalla 140-250km moottorilla noita testejä vielä ajetaan..
Kyllä näinhän se oli.. Nyt autoon voidaan laittaa isompi kone, jossa tehoa voidaan kasvattaa ilman että luotettavuus kärsii. Ongelmahan mersulla on ollut se että he eivät ole pystyneet tekemään tarpeeksi pientä konetta, jotta auto olisi aerodynamiikaltaan parempi. Nyt tehtiin pieni kone ja se oli täysi paska, kun esimerkiksi 17D:ssä oli isompi kone, mutta myös enenmmän tehoa.

McLarenin suurimmat ongelmat johtuvat moottorista! Siinä ei ole tarpeeksi tehoa eikä se oli tarpeeksi kestävä. Jotta McLaren saisi Michelinit toimimaan paremmin se tarvitsee enemmän downforcea, mutta mersun kone ei jaksa painaa kasvavaa ilmanvastusta vastaan, jolloin suoranopeudet tippuu liikaa, sen vuoksi McLaren ei ole voinut käyttää uutta takasiipeä, koska suuremman downforcen varjopuolena on kasvava drag. Eli auton aerodynamiikka ja renkaat kärsivät siitä että on huono kone.. Toisaalta auton jäähdytys on riittämätön joten moottorista ei voida repiä kaikkea irti. Nämä ongelmat pitäisi olla korjattu uudessa 19B mallissa.
 

Speed12

Laiska Jäsen
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
86
Sijainti
Skugeli, Espoo
Näinhän sen toivoisi menevän. Jos suurin osatekijä on ollut moottori, niin jäähdytyksen uudistaminen pitäisi viedä paljon ongelmia pois. Moottorista voidaan tällöin ottaa kaikki irti, ilman rajoittimia. Toivottavasti Mersun moottorista myös löytyy sen verran puhtia, että uusi takasiipi saadaan myös käyttöön...:confused:

Pitäis löytää kuva myös vanhasta autosta, niin näkis onko takapäähän tullu mitään selviä muutoksia.

 
Viimeksi muokattu:

berra67

Well-known member
Liittynyt
11.2.2003
Viestit
923
UPEETA...ne on käyttänyt takaripustuksissa KULTAA!! Enteellinen väri???
 

Musta Pekka

Well-known member
Liittynyt
1.6.2003
Viestit
431
Sijainti
Täällä näin
berra67 sanoi:
UPEETA...ne on käyttänyt takaripustuksissa KULTAA!! Enteellinen väri???
Luulin aluks että tarkotat HEIKKI KULTAA mutta sitten kurkkasinki kuvaa ja älysin mitä meinasit. Johan olis ollut sairasta käyttä Heikkiä takaripustimena. :D
 

Jr-

Maximum Attack
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
14798
Sijainti
Saviseutu
Eikös tuon Mercedeksen koneen ongelmana ole ollut venttiileitä säätelevä pneumatiikka ?

Nürburgringillä kolme moottoria hajosi. Perussyy on ns. pneumaattisessa järjestelmässä, joka säätelee venttiilin liikettä mäntään. Mäntä ei sitä tietyssä rasitusvaiheessa enää kestä ja silloin poksahtaa. TS
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
edit: jaaahas, näitä kuvia jo näköjään olikin :rolleyes:
 
Viimeksi muokattu:

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Musta Pekka sanoi:
Voisiko joku selittää minulle suomeks tuon ? Ei siis mitään 50 metrin selostusta vaan ihan yleisesti... ?
Normaaliautossa pako ja imuventtiilien aukioloaika säätyy kampiakselista lähtevän hihnan pyörimisen mukaisesti Formuloissa ei ole hihnaa, vaan ventiilit avataan ja suljetaan pneumaattisesti eli ilmanpainetta tuottamalla. Jos kampiakseli ja venttiilit eivät ole tuttuja käsitteitä, niin silloin tarvitaan aika pitkää selostusta...
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
berra67 sanoi:
UPEETA...ne on käyttänyt takaripustuksissa KULTAA!! Enteellinen väri???
tota, tuo on yleistä, muistaakseni melkein kaikissa autoissa joissa on tuollaiset ylös tulevat pakoputket niin täytyy lämpösuojana käyttää kullanväristä materiaalia ripustusten päällä
(ei hajuakaan mitä ainetta tuo on)
 

belated

Well-known member
Liittynyt
25.1.2002
Viestit
1843
Sijainti
Αθήνα
Autosport: The car features a revised nose, despite keeping its low sharply-pointed characteristics from the MP4-19. The most significant revisions appear at the rear of the car with aero adaptations similar to Ferrari's F2004 while the engine cover is more in line with the mould of the Renault R24.
Niinhän se on joka vuosi, että parhaat ideat kopioidaan ja modifioidaan omaan käyttöön. Ja joissain tapauksissa parannellaan vuosia sitten kokeiltuja ratkaisuja jne. Koko paketti sen kuitenkin ratkaisee. Niin, jos Mäki-auto ei nyt kulje voidaankin syyttää Ferraria ja Rellua huonoista ideoista? :eek:
 
Viimeksi muokannut moderaattori:

MaranelloRed

'Buongiorno a tutti'
Liittynyt
22.2.2000
Viestit
3059
Sijainti
Maranello
Mielestäni McLarenin uudistukset näyttävät varsin maltillisilta ja hyväksi havaituilta ratkaisuilta. Luulenkin että McLaren tulee nostamaan suoritustasoan kovasti tämän uuden auton myötä. Perän muotoilussa on otettu askel konservatiivisempaan suuntaan ja tätä kautta lämpö/moottori onelmat tulevat vähenemään merkittävästi. Sivubonttoonit ovat aika selvä kopio Ferrarista mutta sittenhän ne toimivat varmasti. McLaren on nousussa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
uus laren

Loistavasti yhdystyy Mclaren Ferrari ja Renault. Tuo menee lujaa, jos koneessa on tehoa...:dunno:
 
Ylös