McLaren MP4-20

Misa1

Flying finns
Sijainti
Helsinki
Mun mielestä nimenomaan kompakti! Eli ne osat mitä sieltä perästä löytyy on laitettu niin tiiviiseen pakettiin kun voi ja härpäkkeitäkin on vain yksi!

Ainut mikä tuosta tekis vielä kompaktimman olis savupiippujen poisto ja tilalle Ferrari tyyliset ilmanpoisto aukot! Ongelmana niissä voi olla ilmavirtaukset jotka ohjataan savupiipuilla selkeästi ylemmäksi mitä ne pelkillä ilmanpoisto aukoilla menisivät!

Tässä nyt ei taida olla kyse siitä onko sanan kompakti käyttö oikeassa paikassa, vaan ero on siinä mitä kukakin ajattelee F1-auton perän kompaktiudesta!?

Esim. jos vertaa Red Bullin tai viimekauden Jordania, niin mielestäni ne eivät kovin kompakteja perästä ole, vaan sieltä löytyy härpäkettä joka lähtöön ja sen lisäksi koko on yleensäkkin ylisuuri nyky-ykkösiä ajatellen!

:thumbup:

Sam.S.Walken

alias SSW
Sijainti
Espoo, Suomi
miksei ne voi pistää noille kuumille alueille vähän kestävempää materiaalia. puoli neliötä puolimillistä Rautaruukin erikoislujaa terästä ei paljoa paina ja sen varmaan pystyisi aika helposti ymppäämään tuohon lasikuitukatteeseen.

Niin ja tuo teräs ei kyllä pääsisi sulamaan. Maalin voisi sitten pistää ihan suoraan lämmönkeston perusteella.

FO110K

Banned
Sam.S.Walken sanoi:
miksei ne voi pistää noille kuumille alueille vähän kestävempää materiaalia. puoli neliötä puolimillistä Rautaruukin erikoislujaa terästä ei paljoa paina ja sen varmaan pystyisi aika helposti ymppäämään tuohon lasikuitukatteeseen.
nojos maalikin täytyy tehdä superkevyestä aineesta jotta saadaan painon säästöä (esmes Jaguar) niin järkeekös sit laittaa kohtuu ylös autossa terästä :doubtful:

oldez

Well-known member
J.Heldenview sanoi:
Mun mielestä McLarenin perä on pikemminkin avoin kuin kompakti.
No riippuu miten perän käsittää.. Autoista puhuessa perällä tarkotetaan usein tasauspyörästöä.

Ace17

Acenteella
Rusina sanoi:
Tai sitten se perä on avoin ja kompakti
Ristiriita! :mad_old:
kompakti => rajoitettu ja suljettu :mad_old:

No joo, leikki leikkinä. :wink:

Eiköhän jokainen saa kuvailla McLarenin perää juuri niin kuin itse haluaa. Kaikillehan nuo kuvat ovat kuitenkin nähtävillä, joten tehköön kukin omat johtopäätöksensä. Ei todellisuus siitä miksikään muutu.

Itsehän toivon, että 'toimiva' kuvaisi ko perää parhaiten. :thumbup:

Viimeksi muokattu:

bigbear

Well-known member
Sijainti
Sundsberg, Kirkkonummi
Sam.S.Walken sanoi:

Niin ja tuo teräs ei kyllä pääsisi sulamaan. Maalin voisi sitten pistää ihan suoraan lämmönkeston perusteella.

Vuorivillaa vaan putken ympärille :D

Pugittaja

Well-known member
Sijainti
Vaasa määrää
quote:Originally posted by Karpow
onko tuossa kuvassa joku putki myös? mulla dlp tykki ja 150" niin saan näkymään siinä muka putken siinä palaneen alueen keskellä. toki olin tänään 12 tuntia töissä, joten:doubtful:

formulastara

Well-known member
Sijainti
hki finland
Siis jos uusi Laren on jo nopeampi kuin vanha niin nythän tilanne näyttää aivan FANTASTISELTA! Muilla talleilla tilanne on ollut niin et ne uudet on pari sekkaa hitaampia.

Yes, YEEEEEEEEEEESSSSSHHH!!!!:ahem:

DFiaA

I told you so
On muuten mielenkiintoinen kölirakenne tossa McLaarenissa. Siinä ei oikeestaan ole köliä ollenkaan, vaan etujousituksen kaikki tukivarret tulee viistosti ylöspäin ja alatukivarrat on kiinni pienissä nypyköissä ihan vähän keluan alapuolella. Noi isot kölitsydeemit on vaan ilmanohjaimia siinä.

http://www.formula-one.net/pics05/velke/24-01-1b.jpg

Kyllä on nopee auto. Ei voi kuin ihailla. Tässä on mestariainesta :cool:

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Sijainti
Kauhajoki
On se kyllä hieno. Ainoastaan hopeaa haluaisin väritykseen lisää. Toivottavasti se on nyt myös luotettava ja nopeakin.

Kohtalaisen lupaavasti ovat testit toistaiseksi menneet. Ei ilmeisesti ole ollut moottoririkkojakaan.

Fabler

Active member
Sijainti
Helsinki
Karpow sanoi:
On se kyllä hieno. Ainoastaan hopeaa haluaisin väritykseen lisää. Toivottavasti se on nyt myös luotettava ja nopeakin.

Kohtalaisen lupaavasti ovat testit toistaiseksi menneet. Ei ilmeisesti ole ollut moottoririkkojakaan.
Hienolta kyllä näyttää!!:ahem: Ihme jos ei tolla mestaruutta heltiä.:thumbup: Vielä ei voi kyllä sanoa mitään moottorin kestävyydestä, kun on niin kylmissä olosuhteissa ajettu.

Black Leopard

Pantera negra
Sijainti
Läntinen Suomi
Itse sanoisin kylläkin että mestaruuden vie Mclaren nr.9, kuvassahan tallia edustaa hopeaa saavuttava nro.10 :wink: :cool:

Auto on erittäin kaunis, värit ovat kaikin puolin onnistuneet :ahem:

Jari T

Well-known member
Sijainti
Vaasa
Hassu juttu, että Kimi vielä mainosti Westiä, mutta ei enää Juan... Takasiipihän toki oli molemmilla blankkona...

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Miten musta toi auto on ruma?

Moottorikate on ihan hirvee, tyyliä Renault ja nokka vanhanaikaisen näköinen tyyliä Williams. Savupiiput on ihan hirveet. Etusiipi on äyskäri. Ponttooni on mun mielestä rumat. Takasiiven päätylevyt ihan kauheet. Ainoa mielestäni 'parempaan' suuntaan mennyt seikka on väritys:thumbup:

Toivottavasti on a) luotettava kee) nopea.

formulastara

Well-known member
Sijainti
hki finland
Joo vaikea ymmärtää miksi tuo on sun mielestä niin ruma. Jos tuo on ruma niin Red Bull on varmaan sitten hieno, se kun edustaa täysin päinvastaista näkemystä...

belated

Well-known member
Sijainti
Αθήνα
Jari T sanoi:
Hassu juttu, että Kimi vielä mainosti Westiä, mutta ei enää Juan... Takasiipihän toki oli molemmilla blankkona...
Kimihän poltti omat katteensa läpi.. Montoyalla on katteista kai uudempi version, jossa esim pakoputken alueet on mustaksi maalattu tai eri ainetta. (muistaakseni 19B mallissakin oli näin.) Sitä en tiedä miksi Kimi mainosti Westiä omassa autossaan. Mclarenin huolimattomuutta? :rolleyes:

Observer

Well-known member
belated sanoi:
Kimihän poltti omat katteensa läpi.. Montoyalla on katteista kai uudempi version, jossa esim pakoputken alueet on mustaksi maalattu tai eri ainetta. (muistaakseni 19B mallissakin oli näin.) Sitä en tiedä miksi Kimi mainosti Westiä omassa autossaan. Mclarenin huolimattomuutta? :rolleyes:
Mä luulen että siellä on mainostarkoituksissa kuvattu autoa sekä tupakkamainoksilla että ilman eikä tässä ole sen kummemmasta kyse.