Hurmurisija
Well-known member
- Liittynyt
- 3.3.2002
- Viestit
- 3307
Nythän näyttää oikeasti hyvältä. Jotenkin on myös sellainen kutina, ettei Monty pysty lyömään Kimiä.
Ei haittaa jos kisaviikonloppuna sattuu harkoissa. Osia voi vaihtaa kunhan kone ei laukee totaalisestiRusina sanoi:Entäs ne tapaukset missä Räikkösellä ja Montilla molemmilla kertaalleen tietokonejärjestelmät sammuttivat moottorin kun sinne oli ilmaantumassa vikaa?
Muuten hyvä, mutta eikös melkein puolet kilometreistä tule juuri itse kisassa ? Eli tuuria vaadittaisiin. Nyt alle kahden kisaviikonlopun ajomitan aikana kuitenkin kahdesti sammahti motti, mikä tarkoittaa, että on vielä erittäin epävarma tuo kestävyyspuoli(tosin taidetaan jo nyt olla edellä viimekauden alkua ), mutta on tässä vielä aikaa.J.Heldenview sanoi:Ei haittaa jos kisaviikonloppuna sattuu harkoissa. Osia voi vaihtaa kunhan kone ei laukee totaalisesti
1)Tosin eikö tuo Shumin pirssi ollut silloin hitaampi kun Juan ajoi samaan aikaan kuin Shumi? Kuitenkin Miikkaelin aika tuli silloin kun radan kunto oli selvästi parempi, Juan oli jo lopettanut ajot.Observer sanoi:Schurrarin välimalli on kuitenkin ollut testeissä jopa hitusen nopeampi joten en tiedä näyttääkö nyt kovin hyvältä kun sieltä on vielä uudempikin pirssi tulossa.
Vaikea uskoa, että olisivat lykänneet auton julkaisua noin pitkälle, jollei se olisi merkittävissä määrin uusi. Eihän tuossa muuten olisi mitään järkeä.Rusina sanoi:2) Emme tiedä miten erilainen F2005 tulee olemaan; käänteentekevä vai vain 'päivitys' ominaisuuksiltaan F2004M:ään?
Minusta tuo vain lisää mielenkiintoa eikä mielestäni sodi ollenkaan urheilullisuutta vastaan. Ihan samalla tavalla renkailla pelattiin viime kaudellakin.Jones sanoi:Se auto voittaa joka kuluttaa vähiten renkaita.
Tai se kuski voittaa, joka osaa ajaa kovaa renkaita rankaisematta... Rengaskulutus taitaa olla niitä harvoja ja kenties merkittävin seikka auton suorituskyvyn muuttumisessa, johon kuski voi oikeasti vaikuttaa . (paitsi kuskin ollessa Michael Schumacher jonka täydellisyys on aksiomi, siis renkaiden kuluminen on vain ja ainoastaan alustan vika)Jones sanoi:Se auto voittaa joka kuluttaa vähiten renkaita.
Heikki Kullan juttuja, mistähän lie mies saanut tietää tuon Kimin ajan kun McLarenin ei pitänyt niitä julkaista yksityistesteistä?Michael Schumacher takoi kolme päivää Ferrarin uudella F2004M -autolla kierroksia Barcelonan radalla. Päämäärä oli alittaa Kimi Räikkösen uudella McLarenilla keskiviikkona saavuttama aika 1.15,5.
Se ei kuitenkaan onnistunut. Schumacher pääsi perjantaina 1.15,995, lauantaina 1.15,902 ja sunnuntaina 1.15,970.
Testijakso päättyi puoli tuntia etuajassa, kun Jacques Villeneuve törmäsi rajusti uudella Sauberilla rengasvalliin.
Schumacher jatkaa testejä ensi viikolla tiistaina ja perjantaina Valenciassa, mutta silloin vanhalla autolla. Ainoaa uutta 04M-versiota ajaa Valencian testijaksolla Rubens Barrichello.
Syvä luottamus
uuteen autoon
- Auto on hyvä, kuten sanoin heti ensimmäisenä päivänä. On upeaa huomata, ettei moottorissa tunnu kovinkaan suurta eroa viimevuotiseen verrattuna, vaikka sen täytyykin nyt kestää kaksi kertaa kauemmin, Schumacher kiitteli.
- Olen luottavainen luotettavuuden suhteen. Tässä vaiheessa voin vain tarkkailla omia kierrosaikojamme. Säännöt ovat tehneet meistä hitaampia, mihin F1:ssä on pyrittykin.
- Jossain kohdissa auto luisuu enemmän, mutta minusta nykytyylillä on tietyissä oloissa jopa hauskempi ajaa. Kylmällä ja liukkaalla radalla tilanne on toinen.
Niinpä.. Kauden ekoista kisoista voi tulla mielenkiintoisia mikäli kuskeja on yhtään uskominen. McLarenin uusi auto on ollut vanhaa autoa nopeampi, kun taas Ferrarin välimallilla ei pärjää vanhalle Ferrarille. Uusi auto kesällä voi olla sitten nopeampi, tai sitten ei.Bobakki sanoi:Vaikea uskoa, että olisivat lykänneet auton julkaisua noin pitkälle, jollei se olisi merkittävissä määrin uusi. Eihän tuossa muuten olisi mitään järkeä.
Renault'lla oli ongelmia ainakin takarenkaiden kulumisen kanssa. Niillä kun oli painavampi auto takapäästä kuin muilla, ja se aiheutti myös renkaiden ylimääräistä kulumista. McLarenista en muista, mutta ainakin sen MP4/19B:n sanottiin olevan rengasystävällisempi mitä A-versio oli.Misa1 sanoi:Mitä tulee tuohon renkaiden kestävyyteen, niin eikös just Renault ollut niitä autoja missä renkaat kestivät viime vuonna hyvin? McLaren taisi olla toinen joka ei hirveästi syönyt kumia, jos säädöt ja rengasvalinnat sattuivat oikein?
[/B]
En nyt niinkään sanoisi. Ferrarilla on vaan ollut muu paketti niin paljon parempi, että ei ole tarvinnut ottaa kaikkia tehoja autosta irti. On aika rohkeaa väittää (niin kuin monet tekevät), että ferrarilla olisi ollut jo viime kaudella käytössä kone, joka kestää kaksi kisaviikonloppua. Ei ne Ferrarillakaan mitään idiootteja ole. Kyllä niillä on sellanen kone joka kestää sen yhden kisaviikonlopun ajot ja vähän päälle. Kestävämpi kone tarkottaa aina vähemmän tehoa ja enemmän painoa. Eikä Ferrari todellakaan lähtisi kauteen koneella, jolla pystytään tarpeen tullen ajamaan parikin viikonloppua kun yksikin riittää.Misa1 sanoi:Ferrarillahan kone on pitkää ollut yliluotettava, joten kyllä heiltä sellainen tulee taas ja muilla on kovasti kiinni otettavaa!
Odotellaan vielä jotain muuta lähdettä todisteeksi tuosta Ahmedien tietotoimista ei ole aina niin luotettavan tuntuinen...AMS82 sanoi:Aljazeeraa. netin mukaan Dubai Holdings olisi noussut 1 mrd dollarin investoinnilla DaimlerCryslerin kolmanneksi suurimmaksi omistajaksi...
Tuossa vielä linkki uutiseen:
http://english.aljazeera.net/NR/exeres/0849322B-947E-4C31-996C-B3CB6D0D8807.htm