McLaren MP4-20

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Kimin Piti olla ajovuorossa tänään, mutta ei jostain syystä ollut. Krapula? :D
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Oberfeldwebel sanoi:
Kimin Piti olla ajovuorossa tänään, mutta ei jostain syystä ollut. Krapula? :D
Potkut? :doubtful:

McLarenillahan on toinenki ykköskuskitason suhari että tiimillä on varaa purkaa rikottu sopimus. Kimiiii minkä teit :mad:
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Rusina sanoi:
Muuten hyvä, mutta eikös melkein puolet kilometreistä tule juuri itse kisassa ;)? Eli tuuria vaadittaisiin.
No, kisa jää kesken mutta kone säästyy seuraavaan kisaan :thumbup:
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16942
Oberfeldwebel sanoi:
Kimin Piti olla ajovuorossa tänään, mutta ei jostain syystä ollut. Krapula? :D
Kelläs on krapula? :D




Kuva otettu tänään. :)
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
J.Heldenview sanoi:
Potkut? :doubtful:

McLarenillahan on toinenki ykköskuskitason suhari että tiimillä on varaa purkaa rikottu sopimus. Kimiiii minkä teit :mad:
Lienee huumoria!?:rolleyes: Muuten! :thumbup: :jaska: :nope:
 

Olaus

Well-known member
Liittynyt
6.7.2000
Viestit
225
Sijainti
Monaco
Tyyntä myrskyn edellä

Pahalta näyttää... Ongelmia ihan perusjuttujen kanssa. Tulee ihan mieleen kauden 2002-2003 alku, kun juuri ennen kauden alkua vaikutti että autossa on vielä ongelmia perusasioissa. Mielestäni tässä vaiheessa kauden alkua perusjuttujen tulisi toimia ongelmitta ettei tarvitsisi arpoa vaan voisi keskittyä näiden perusjuttujen edelleen kehittämiseen.

Turun Sanomat
HEIKKI KULTA
McLarenin uusi MP4-20 -auto ei ole vakuuttanut ensimmäisessä yhteistestissään Valenciassa. Uusin hopeanuoli ei näytä enää yhtä nopealta kuin vielä viime viikolla Barcelonan ajopäivinään.
Turun Sanomien keräämien varikkotietojen mukaan uusi ultranopea vaihdelaatikko aiheuttaa tässä vaiheessa harmaita hiuksia insinööriportaalle. Kunhan pitkään rakennettu nopeutettu tekniikka toimii, pykälä vaihtuu kierroslukuja laskematta.
Ensin tekniset ongelmat jarruttivat Pedro la de Rosan työpäivää tiistaina ja keskiviikkona Kimi Räikkönen pystyi ajamaan vain 57 kierrosta - mikä nykysääntöjen testipäiväksi on todella vähän.
Räikkönen ajoi myös kakkosmutkassa ulos.
McLarenilla vanhaa MP4-19B -mallia paahtava Alex Wurz oli tiistain tapaan jälleen rengastestin merkeissä päivän nopein ajalla 1.09,203. Räikkönen jäi uudella autolla vanhuksesta 1,5 sekuntia.

Julkaistu 2.2.2005 23:51:16
:nope:
 

belated

Well-known member
Liittynyt
25.1.2002
Viestit
1843
Sijainti
Αθήνα
Re: Tyyntä myrskyn edellä

Olaus sanoi:
Pahalta näyttää... Ongelmia ihan perusjuttujen kanssa. Tulee ihan mieleen kauden 2002-2003 alku, kun juuri ennen kauden alkua vaikutti että autossa on vielä ongelmia perusasioissa. Mielestäni tässä vaiheessa kauden alkua perusjuttujen tulisi toimia ongelmitta ettei tarvitsisi arpoa vaan voisi keskittyä näiden perusjuttujen edelleen kehittämiseen.
Jos jotain positiivista etsii niin Ferrarilla meni vieläkin huonommin. Toivottavasti Mäkin laatikko alkaa toimimaan ettei Rellu karkaa. :dunno:
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
nolo kysyä, mut jos vanhassa autossa on viime kauden säädöt ja osat lukuunottamatta renkaita, niin eikai kukaan nyt oleta että mentäisiin jotain sekka/kierros lujempaa kuin vanhalla?!?
(Heikki Kulta nyt voitaneen jättää pois laskuista kuitenkin ;))
 
Viimeksi muokattu:

Hurmurisija

Well-known member
Liittynyt
3.3.2002
Viestit
3307
Re: Re: Tyyntä myrskyn edellä

belated sanoi:
Jos jotain positiivista etsii niin Ferrarilla meni vieläkin huonommin. Toivottavasti Mäkin laatikko alkaa toimimaan ettei Rellu karkaa. :dunno:
Sellainen kutina on sisuksissa, että ehkei se Ferrari olekaan Mäcin päävastus.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
FO110K sanoi:
nolo kysyä, mut jos vanhassa autossa on viime kauden säädöt ja osat lukuunottamatta renkaita, niin eikai kukaan nyt oleta että mentäisiin jotain sekka/kierros lujempaa kuin vanhalla?!?
(Heikki Kulta nyt voitaneen jättää pois laskuista kuitenkin ;))
Tuskin kukaan Heikkiä ja maikkarin F1-asiantuntijoita lukuunottamatta ajattelee noin! ;)

Pahalta kuitenkin näyttää siinä mielessä, että Renaultin kyytiin ei taida olla kellään asiaa jos huhut ja jutut pitävät paikkaansa!? Tai sitten esim. BAR on hieman epäonnistunut autonsa suunittelussa(tai siis ei ole onnistunut siinä niin hyvin kuin Renault)!

- Olemme nopeita! Voin kertoa, että olemme paljon kilpailukykyisempiä kuin muut tällä hetkellä, Fisichella paljasti Autosport-lehden nettisivuilla.

Renault-kuljettajien vauhti hämmästytti myös BAR:n testikuljettaja Anthony Davidsonia. - He ovat pahuksen nopeita. En pysynyt heidän vauhdissaan. Odotin heidän ajavan vähäisellä polttoainekuormalla, mutta itse asiassa he ajoivatkin 25 kierroksen jaksoja, Davidson kummasteli.
Eli Renault kykenee samaan vauhtiin nykysääntöjen mukaisella autolla kuin McLaren vanhoilla säännöillä! Jos homma menee noin, niin kyydistä tippuu tällä menolla myös Ferrari! Joka onkin ainut positiivinen asia, sen lisäksi, että juuri Renaultin toivon menestyvän McLarenin ohella! :ahem:
 
Viimeksi muokattu:

bigbear

Well-known member
Liittynyt
10.1.2002
Viestit
1006
Sijainti
Sundsberg, Kirkkonummi
Eikös juuri jossain threadissa ollut juttua,että vaihteiden kytkeytymiseen oli määritelty jokin minimi aika ja nyt mäcci yrittää tehdä jotain specaali laatikko?

Ps.Ultra nopeita laatikoita löytyy mm vw golffista :D
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Se nyt ei pitäisi enää ketään yllättää, että Mclaren suunnittelee suden. :thumbdown Eiköhän kauden puoleen väliin mennessä olla jo rakentamassa uutta hypermodrnia anti-schumi rakettia.
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Heikki kertoili jossain noissa uutisissaan, että McLarenin vaihdeloova kun saadaan oikein toimimaan, niin kierrokset eivät putoa moottorissa vaihtamisten välillä. En oikeen ymmärrä mikä virka semmosella lootalla sitten on? Vaihdelaatikon nimenomanen tarkotus kun on sovittaa niitä koneen kierroksia vetävien pyörien vauhtiin.
 

bigbear

Well-known member
Liittynyt
10.1.2002
Viestit
1006
Sijainti
Sundsberg, Kirkkonummi
pmv sanoi:
Heikki kertoili jossain noissa uutisissaan, että McLarenin vaihdeloova kun saadaan oikein toimimaan, niin kierrokset eivät putoa moottorissa vaihtamisten välillä. En oikeen ymmärrä mikä virka semmosella lootalla sitten on? Vaihdelaatikon nimenomanen tarkotus kun on sovittaa niitä koneen kierroksia vetävien pyörien vauhtiin.
Paha :)

Ellei sitten kyseessä ole variaattori :D

Harmi toisaalta ,että esim variaattori on kiellettyjen systeemien listalla
 

azai

Pornokeisari
Liittynyt
15.10.2004
Viestit
1448
Sijainti
Affalterbach
Heikki kertoili jossain noissa uutisissaan, että McLarenin vaihdeloova kun saadaan oikein toimimaan, niin kierrokset eivät putoa moottorissa vaihtamisten välillä. En oikeen ymmärrä mikä virka semmosella lootalla sitten on? Vaihdelaatikon nimenomanen tarkotus kun on sovittaa niitä koneen kierroksia vetävien pyörien vauhtiin.
Ilmeisesti taas turun sanomien f1-ekspertti heikki kulta leikkii kaikki tietävää. Epäilen että mclaren yrittää tehdä laatikkoa, jonka veto ei lopu vaihteenvaihdon aikana, eli tämä on ilmeisesti mclarenin kaksoiskytkin temppu, jota yritetään nyt saada toimimaan. Ihme kyllä tätä kaksoiskytkimen olemassaoloa mainostettiin olleen jo mp4-19 mallissa. Tiedä häntä. En minäkään ole ekspertti :D

Nämä ovat vasta ensimmäiset testit uudelle mclarenille, jossa ruvetaan hiomaan mclarenin suorituskykyä. Viime viikkoiset testit olivat vasta mclarenin kestävyystestejä, eli ei täysillä vielä menty.
Muutenkaan en paljoa luotai testeihin. Viime vuonna Williams meni lujaa testeissä, mutta Melbournessa totuus paljastui. Eli odotellaan ihan kiltisti noin kuukausi ja sitten olemme viisaampia.
 
Ylös