Kaksoiskytkinloota voi käsittääkseni olla sellainen ettei veto poikkea. Sitä kytkintä, jonka kautta veto kulkee aletaan irroittamaan, kun kuski painaa vaihtoa. Saman aikaisesti ruvetaan toista sulkemaan. Hetken aikaa veto kulkee molempien kytkimien kautta, niitä siis esim. luistatetaan lyhyen aikaa. Toinen kytkin aukeaa täysin auki, jolloin uusi on jo kiinni. En tiedä onko tämä mahdollista, ainakin vaihteistolta se vaatii ehkä formuloihin liian raskaita / isoja kappaleita, ja saatavaa hyötyä ei siis välttämättä tule. Tässä kaksoiskytkinvaihteistossahan käytännössä on kaksi vaihteistoa, joille on tietysti molemmille omat kytkimensä. Formuloita ajatellen toinen vaihteisto voisi sisältää, esim. vaihteet 1, 3, 5, 7 ja toinen puolestaan R, 2, 4, 6. Ja vaihteistoja vuorotellaan. No tietysti nämä vaihteistot sijaitsevat samoissa kuorissa, jos joku sitä ihmettelee. Rattaat ja akselit vaan ovat tarvittavilta osin erillä toisistaan. Kierrokset toki vaihdon aikana putoaa, mikäli niitä kytkimiä ei luistateta paljoa.