McLaren MP4-20

Bombay

Well-known member
Liittynyt
21.3.2004
Viestit
139
Koska Kimi ja Shumi ajoivat ajat raskailla autoilla..
Ei aina kannata yritää selitellä asioita. Mitä jos Montoya onkin heti alusta asti nopeampi?
Tämä on siis vain spekulaatiota...
 

belated

Well-known member
Liittynyt
25.1.2002
Viestit
1843
Sijainti
Αθήνα
Rusina sanoi:
Koska Kimi ja Shumi ajoivat ajat raskailla autoilla..
Schumi kyl tais olla varsin kevyellä ajaessaan tuon ajan, Badoer on yleensä vähintään Schumin ajoissa testeissä.
 

Rusina

Lux Aeterna
Liittynyt
12.1.2004
Viestit
5082
Sijainti
Hyvinkää
Musta Pekka sanoi:
BARinhan piti olla ihan epäluotettava ja silti ajoivat melkein 50 kierrosta enemmän kuin McLaren :doubtful:
Ja 45 kierrosta enemmän kuin Ferrari! BAR on Ferraria luotettavampi
 

Ioni

Well-known member
Liittynyt
26.4.1999
Viestit
110
Sijainti
JKL
F1racingin mukaan Button jäi kahdesti radan varteen, että se siitä luotettavuudesta. Kierrosmäärätkään eivät kerro ihan kaikkea...
 

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
Tää on kyllä hauskaa ku heitellään spekulaatioita vaikka kukaan ei tiedä minkälaisten stinttien yhteydessä noi ajat on syntyneet. :D
 

verge

Well-known member
Liittynyt
26.7.2004
Viestit
287
berra67 sanoi:
Vaikka McLareinna ajettiin 95+101 kierrosta niin kuitenkin porukasta vähiten kierroksia...joten ei siitä kannata sen enempää paukutella henkseleitä. Ja McLaren oli 2 ja 6 vasta listoilla......ei hyvä, ei hyvä....
Ja sitten kiinnostaisi tietää, että millä perustein joka päivä ajetaan kilpaa aikaa vastaan? Talvitesteissähän nimenomaan pyritään ajamaan sisään uusia laitteita, jotta itse kisassa ainoa vastus olisi juuri se Isä Aika, ei kukaan muu. Selitys "vähäisiin" kierrosmääriin voi hyvinkin olla se, että autoissa testattiin erilaisia osia, ja niiden asentamisen, säätämisen ja irrottamisen takia autoilla ei keritty ajaa niin hirveän montaa kierrosta. Tai sitten päivän ajaksi suunniteltu programme edistyi suunniteltua nopeammin, eikä ollut tarvetta pitää kuskeja radalla niin paljoa (nekin välittää työajoista ja lomista yhtä paljon kuin liukuhihnatyöläinen). Macillahan oli viikon viiminen testipäivä kyseessä.

Ja heti kun yksi päivä on normaalia heikompi, niin kyseessä on tietysti koko kauden pilaavat ongelmat. Ei hyvä logiikka, ei ollenkaan hyvä logiikka...
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
verge sanoi:
Ja sitten kiinnostaisi tietää, että millä perustein joka päivä ajetaan kilpaa aikaa vastaan?
Aivan samoilla perusteilla, kun täällä ylipäätään keskustelua käydään. Jos jotkut tapahtumat tukevat omia näkemyksiä, niin niitä tulkitaan juuri niin kuin halutaan. Jos Kimi Räikkönen olisi ollut parin sekunnin kaulalla tänään ylivoimaisesti nopein, olisi täällä aivan varmasti useampikin henkilö vetänyt siitä hyvinkin pitkälle meneviä johtopäätöksiä.

Thats the way it goes :thumbup:
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
Eipä noilla kierrosajoilla todellakaan testeissä mitään merkitystä ole. Kimi ajoi pitkiä vetoja tänään, joten tankki oli piripintaan täytetty. Tietysti, jos autot löytyvät jatkuvasti kärkipäästä, on se tottakai hyvä merkki ja McLarenit ovat olleet jatkuvasti kärkisijoilla.

Ferrarin tilanne on outo. Lähes jatkuvasti McLarenin, Renaultin ja Williamsin takana ja ellei Michael ole ajamassa, yleensä Ferrarit ovat löytyneet tuloslistan huonommalta puoliskolta. Schumacher ei ole testeissä ajanut kertaakaan nopeinta kierrosta, kun kovimmat kilpailijat ovat testanneet mukana. Eipä Kerppenin suurvisiiri ole edes kovin ahkerasti testannutkaan.

Näinköhän F2004:sen etumatka on kurottu umpeen ja samalla menty heittämällä ohi? Mahdotonta tietää ennen Melbournea, mutta mielenkiintoinen tilanne jokatapauksessa. Schumi kyllä todennäköisesti on oikeassa sanoessaan, että vaikeaa tulee Ferrarille olemaan neljä ensimmäistä kisaa. Mitä sitten tapahtuu, kun F2005 tulee mukaan kisaan, niin sitä sietääkin odottaa.

Melbournea odotan kyllä todella mielenkiinnolla. Toiveet kyllä ovat korkealla sen suhteen, että Ferrarin valtakausi LOPULTAKIN päättyisi. Talvitestit ovat McLarenin osalta menneet enemmän kuin hyvin. Nyt kun Renaultikin saisi vielä luotettavuutensa kuntoon ja Williams lisää vauhtia, niin hyvältä näyttää sen asian suhteen. Mikäs sen ihanampaa, jos Schumia ei nähtäisi koko kautena palkintopallilla. Se kiintiö on tullut täyteen menneillä kausilla jo useaan kertaan. :D
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
berra67 sanoi:
Vaikka McLareinna ajettiin 95+101 kierrosta niin kuitenkin porukasta vähiten kierroksia...joten ei siitä kannata sen enempää paukutella henkseleitä. Ja McLaren oli 2 ja 6 vasta listoilla......ei hyvä, ei hyvä....
Kyllä peli on menetetty ja mestaruudet jaettu. Berra67 sitten ihmettelee kun seuraavassa testissä McLaren on kärjessä ja Ferrari jossain keskivaiheilla. Ei kannata analysoida kun et tiedä mitä on testattu ja miten nuo ajat on syntynyt.

Aivan kiitettävästi McLarenille on kuitenkin testeissä jo kierroksia tullut ja nopeuskin on todistettu. Ei tosta mitään johtopäätöksiä voi vetää jos ei jokaisessa testissa ajeta nopeinta aikaa.

Ihan hyvin on McLarenilla pullat uunissa tähän mennessä. Toki tilanne voi muuttua vaikka mihin suuntaan kun Australiaan saavutaan.
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
Karpow sanoi:
Ferrarin tilanne on outo. Lähes jatkuvasti McLarenin, Renaultin ja Williamsin takana ja ellei Michael ole ajamassa, yleensä Ferrarit ovat löytyneet tuloslistan huonommalta puoliskolta. Schumacher ei ole testeissä ajanut kertaakaan nopeinta kierrosta, kun kovimmat kilpailijat ovat testanneet mukana. Eipä Kerppenin suurvisiiri ole edes kovin ahkerasti testannutkaan.
Sama homma kuin aikaisempinakin vuosina. Ferrari on pitänyt matalaa profiilia talvitesteissä ja todellinen iskukyky on pidetty piilossa.

Testien kärkinimet näkyvät maailman medioissa ja monet tallit vetävätkin sääntöjä kevyemmillä autoilla ja tyhjillä tankeilla nopeita kierroksia saadakseen näkyvyyttä sponsoreille.

Keskustelu ja kohina käy kuitenkin kiivaana kuten keskustelusta täälläkin voi päätellä. Toivotaan että jännitystä ja vaihtelua saadaan tositoimien alkaessa kenguruiden maassa :thumbup:
 

Felix

Well-known member
Liittynyt
12.7.1999
Viestit
1258
Törni sanoi:
Testien kärkinimet näkyvät maailman medioissa ja monet tallit vetävätkin sääntöjä kevyemmillä autoilla ja tyhjillä tankeilla nopeita kierroksia saadakseen näkyvyyttä sponsoreille.
Eiköhän nämä "suurtallit" aja ihan sääntöjenmukaisilla autoilla testeissä. Siellä ollaan todellakin testaamassa ja kehittämässä autoa tulevaa kautta varten, ei näkymässä medialle. Toki kevyellä autolla saatetaan kokeilla kuinka kovaa oikein päästään ja tähän kuoppaan lankeaa sitten osa toimittajista. Paikallaolijat kyllä huomaavat kuinka pitkä stintti oli kyseessä. Pikkutallien tai talousvaikeuksissa olevien tallien kohdalla pieni "vilunki" taas on hyvinkin todennäköistä vaikka siitä saatu hyöty näyttääkin olevan aika olematon.
 

jkjanne

Well-known member
Liittynyt
12.1.2000
Viestit
604
Kurkkaus kristallipalloon kertoo Melbournesta seuraavaa:
1. Räikkönen
2. Alonso +0.013
6. Schumakker +0.084
3. Montoya +0.099
4. Barrichello +0.112
5. Fisico +0.190
6. Button +0.241

Tiukkaa tulee siis olemaan, Mp20 kuitenkin ykkösenä!! :tongue:
 

Rusina

Lux Aeterna
Liittynyt
12.1.2004
Viestit
5082
Sijainti
Hyvinkää
1.M. Shumacher
2.Barichello +,0,322
3.Montoya +0,733
4.Alonso +0,751
5.Fisichella + 0,842
6.Button +0,998
7. Räikkönen +1,104
8. Sato +1,321
9. Massa +1,522
10. Heidfelt +1,566
11. Webber + 1,644
12. Coulthard + 1,945
13. Klien +2,421
14. Trulli +2,533
15. R. Shumacher +2,653
16. Albers +3,411
17. Verstappen +3,533
18. Karthikeyan (tjsp.) +3,652
19. Villeneuve + 3,821
20. Monteiro +4,573
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
Törni sanoi:
Sama homma kuin aikaisempinakin vuosina. Ferrari on pitänyt matalaa profiilia talvitesteissä ja todellinen iskukyky on pidetty piilossa.
Onko? Mitenkäs minä muistelen, että Ferrarilla on aina ollut tapana pistää rataennätykset uusiksi heti ensimmäisenä testipäivänä ja ottaa luulot heti pois vastustajilta? Näin heillä on ollut tapana tehdä aina.

Minusta on normaalia, että tallit ajavat välillä salamakierroksia, jotta selviää miten nopea auto nopeimmillaan on. Myös Ferrari on tehnyt tätä joka vuosi. Nyt tuota toimintaa ei ole nähty tai sitten on todellakin niin, että muut ovat menneet vaudilla ohi F2004:sta.

Mitä sponsoreihin tulee, huipputalleilla ei ole tarvetta ajaa mitään PR-kierroksia. Talvitesteissä ei ole edes yleisöä ajoa katsomassa, ei televisiointa, saati sitten kuuluttajaa ilmoittamassa, että kuka "johtaa" testejä tai on ajanut nopeimman kierroksen. PR-kierrokset ovat pikkutallien touhua, joilla he yrittävät vakuutella uusia sponsoriehdokkaita, että tällä kaudella menestystä tulee. Sitä nyt ei kuitenkaan kukaan täysijärkinen usko.

Huipputallien, kuten McLaren, Renault ja Williams ei tarvitse moisia kierroksia ajaa. Heidän sponsorit ovat vakuuttuneet tallin työstä ja tietävät, että tarvittavaa menestystä ja näkyvyyttä tulee muutenkin. Esimerkiksi West on ollut McLarenin pääsponsori jo kaudesta 1997 asti. Pikkutalleilla, kuten Jordan ja Minardi sponsorit vaihtuvat tiuhaan tahtiin. He kun tietävät, että televisionäkyvyys on ihan muuta luokkaa kuin esimerkiksi McLarenilla.
 

Bombay

Well-known member
Liittynyt
21.3.2004
Viestit
139
Luulisin, että tilanne on niin, että muut tallit ovat oikeastikin nopeampia kuin Ferrari tällä hetkellä. Ferrarin viime vuoden malli on kuitenkin suunniteltu viime vuoden sääntöjä silmällä pitäen. Kun Ferrari saa uuden auton radalle niin nopeutta tulee varmasti lisää. Renkailla tosin tulee olemaan TODELLA suuri merkitys tulevalla kaudella ja olen melko varma, että Michelin on tällä hetkellä se vahvempi.:wink:
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Törni sanoi:
Sama homma kuin aikaisempinakin vuosina. Ferrari on pitänyt matalaa profiilia talvitesteissä ja todellinen iskukyky on pidetty piilossa.
No kylhän Schumacher on joka vuosi paukutellut Fioranossa uudet rataennätykset, tuskin ne on tulleet raskaalla autolla. Että ei sieläkään ole potentiaalia piiloteltu.
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
Karpow sanoi:
Onko? Mitenkäs minä muistelen, että Ferrarilla on aina ollut tapana pistää rataennätykset uusiksi heti ensimmäisenä testipäivänä ja ottaa luulot heti pois vastustajilta? Näin heillä on ollut tapana tehdä aina.
Höpö höpö. Muistat väärin, ainakin 03-04 testien osalta. Tuo kuvamaasi toimintatapa kuuluu jollekin muulle tallille.
 

Rusina

Lux Aeterna
Liittynyt
12.1.2004
Viestit
5082
Sijainti
Hyvinkää
J.Heldenview sanoi:
Minardi tekee yllätysvedon ja antaa toisen paikan Verstappenille ja uusi auto osoittautuu Jordania nopeammaksi.

---------

Pessimistinen ennuste tulee myöhemmin..
 
Ylös