Bombay
Well-known member
- Liittynyt
- 21.3.2004
- Viestit
- 139
Ei aina kannata yritää selitellä asioita. Mitä jos Montoya onkin heti alusta asti nopeampi?Koska Kimi ja Shumi ajoivat ajat raskailla autoilla..
Tämä on siis vain spekulaatiota...
Ei aina kannata yritää selitellä asioita. Mitä jos Montoya onkin heti alusta asti nopeampi?Koska Kimi ja Shumi ajoivat ajat raskailla autoilla..
Schumi kyl tais olla varsin kevyellä ajaessaan tuon ajan, Badoer on yleensä vähintään Schumin ajoissa testeissä.Rusina sanoi:Koska Kimi ja Shumi ajoivat ajat raskailla autoilla..
Ja 45 kierrosta enemmän kuin Ferrari! BAR on Ferraria luotettavampiMusta Pekka sanoi:BARinhan piti olla ihan epäluotettava ja silti ajoivat melkein 50 kierrosta enemmän kuin McLaren :doubtful:
Ja sitten kiinnostaisi tietää, että millä perustein joka päivä ajetaan kilpaa aikaa vastaan? Talvitesteissähän nimenomaan pyritään ajamaan sisään uusia laitteita, jotta itse kisassa ainoa vastus olisi juuri se Isä Aika, ei kukaan muu. Selitys "vähäisiin" kierrosmääriin voi hyvinkin olla se, että autoissa testattiin erilaisia osia, ja niiden asentamisen, säätämisen ja irrottamisen takia autoilla ei keritty ajaa niin hirveän montaa kierrosta. Tai sitten päivän ajaksi suunniteltu programme edistyi suunniteltua nopeammin, eikä ollut tarvetta pitää kuskeja radalla niin paljoa (nekin välittää työajoista ja lomista yhtä paljon kuin liukuhihnatyöläinen). Macillahan oli viikon viiminen testipäivä kyseessä.berra67 sanoi:Vaikka McLareinna ajettiin 95+101 kierrosta niin kuitenkin porukasta vähiten kierroksia...joten ei siitä kannata sen enempää paukutella henkseleitä. Ja McLaren oli 2 ja 6 vasta listoilla......ei hyvä, ei hyvä....
Aivan samoilla perusteilla, kun täällä ylipäätään keskustelua käydään. Jos jotkut tapahtumat tukevat omia näkemyksiä, niin niitä tulkitaan juuri niin kuin halutaan. Jos Kimi Räikkönen olisi ollut parin sekunnin kaulalla tänään ylivoimaisesti nopein, olisi täällä aivan varmasti useampikin henkilö vetänyt siitä hyvinkin pitkälle meneviä johtopäätöksiä.verge sanoi:Ja sitten kiinnostaisi tietää, että millä perustein joka päivä ajetaan kilpaa aikaa vastaan?
Kyllä peli on menetetty ja mestaruudet jaettu. Berra67 sitten ihmettelee kun seuraavassa testissä McLaren on kärjessä ja Ferrari jossain keskivaiheilla. Ei kannata analysoida kun et tiedä mitä on testattu ja miten nuo ajat on syntynyt.berra67 sanoi:Vaikka McLareinna ajettiin 95+101 kierrosta niin kuitenkin porukasta vähiten kierroksia...joten ei siitä kannata sen enempää paukutella henkseleitä. Ja McLaren oli 2 ja 6 vasta listoilla......ei hyvä, ei hyvä....
Sama homma kuin aikaisempinakin vuosina. Ferrari on pitänyt matalaa profiilia talvitesteissä ja todellinen iskukyky on pidetty piilossa.Karpow sanoi:Ferrarin tilanne on outo. Lähes jatkuvasti McLarenin, Renaultin ja Williamsin takana ja ellei Michael ole ajamassa, yleensä Ferrarit ovat löytyneet tuloslistan huonommalta puoliskolta. Schumacher ei ole testeissä ajanut kertaakaan nopeinta kierrosta, kun kovimmat kilpailijat ovat testanneet mukana. Eipä Kerppenin suurvisiiri ole edes kovin ahkerasti testannutkaan.
Eiköhän nämä "suurtallit" aja ihan sääntöjenmukaisilla autoilla testeissä. Siellä ollaan todellakin testaamassa ja kehittämässä autoa tulevaa kautta varten, ei näkymässä medialle. Toki kevyellä autolla saatetaan kokeilla kuinka kovaa oikein päästään ja tähän kuoppaan lankeaa sitten osa toimittajista. Paikallaolijat kyllä huomaavat kuinka pitkä stintti oli kyseessä. Pikkutallien tai talousvaikeuksissa olevien tallien kohdalla pieni "vilunki" taas on hyvinkin todennäköistä vaikka siitä saatu hyöty näyttääkin olevan aika olematon.Törni sanoi:Testien kärkinimet näkyvät maailman medioissa ja monet tallit vetävätkin sääntöjä kevyemmillä autoilla ja tyhjillä tankeilla nopeita kierroksia saadakseen näkyvyyttä sponsoreille.
Onko? Mitenkäs minä muistelen, että Ferrarilla on aina ollut tapana pistää rataennätykset uusiksi heti ensimmäisenä testipäivänä ja ottaa luulot heti pois vastustajilta? Näin heillä on ollut tapana tehdä aina.Törni sanoi:Sama homma kuin aikaisempinakin vuosina. Ferrari on pitänyt matalaa profiilia talvitesteissä ja todellinen iskukyky on pidetty piilossa.
No kylhän Schumacher on joka vuosi paukutellut Fioranossa uudet rataennätykset, tuskin ne on tulleet raskaalla autolla. Että ei sieläkään ole potentiaalia piiloteltu.Törni sanoi:Sama homma kuin aikaisempinakin vuosina. Ferrari on pitänyt matalaa profiilia talvitesteissä ja todellinen iskukyky on pidetty piilossa.
Rusina sanoi:17. Verstappen +3,533
Höpö höpö. Muistat väärin, ainakin 03-04 testien osalta. Tuo kuvamaasi toimintatapa kuuluu jollekin muulle tallille.Karpow sanoi:Onko? Mitenkäs minä muistelen, että Ferrarilla on aina ollut tapana pistää rataennätykset uusiksi heti ensimmäisenä testipäivänä ja ottaa luulot heti pois vastustajilta? Näin heillä on ollut tapana tehdä aina.
Minardi tekee yllätysvedon ja antaa toisen paikan Verstappenille ja uusi auto osoittautuu Jordania nopeammaksi.J.Heldenview sanoi: