McLaren MP4-20

jkjanne

Well-known member
Liittynyt
12.1.2000
Viestit
604
Se keskellä oleva putki on varmaan sellanen mistä Pablo tai Kimi voi kesken kisan laskea radalle nauloja :thumbfh: Näkyyhän se sieltä kun riittävän tarkasti katsoo, ihme ettei Fia puutu tuollaiseen :eek:
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Shammy sanoi:
Vissiin samanlainen hämy käy kun tässäkin kuvassa. Nyt vaan kuvakulma on enemmän vasemmalla ja katteesta puuttuu sopiva palanen niin näyttää vielä enemmän että se putki on keskellä.

Näin juuri, pugittajalle on sattunu vain hämy tuossa, kyllä ne putket on edelleenkin ihan normaaleilla paikoillaan...
 

tmoi

No niin
Liittynyt
28.2.2004
Viestit
19017
Sijainti
turkus
FO110K sanoi:
Näin juuri, pugittajalle on sattunu vain hämy tuossa, kyllä ne putket on edelleenkin ihan normaaleilla paikoillaan...
Itse mietin omaa lääkitystä, mutta kyllä kuvassa näkyvä "keskiputki" on pakko olla joku muu kuin normaalissa paikassa oleva pakoputki. Jos vertaa auton ylä kuvaan, on pakotuket huomattavasti ulompana keskilinjasta ja tulevat ulos jo mese tekstin puolesta välistä. Tämä kyseinen putki "hämystä" huolimatta on niin lähellä keskilinjaa että kuvassa olisi pakko näkyä myöskin toinen putki, varsinkin kun putken ulos tulo on paljon mese tekstin takapuolella.



Edit: tarkemmin kun katsoo....... voi se sittenkin olla normaali putki, ettei vaan alkais käymään liian kiintoisiks noi pakarit. Muija vaan aina jotain narisee
 
Viimeksi muokattu:

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
Voi herran jestas... :D :D

Uskokaa jo, ettei siellä ole mitään keskimmäistä pakoputkea. :D :D
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
No nuo kuvat ylläältäpäin otetusta McLarenista on "vuoden vanhoja". Meinaan että niissä on nuo hain evät harmaat kun Kimin mälli kuvassa ne ovat mustat.
Eli kyse on eri autosta.

http://www.f1today.nl/fotos/f1/2005/testing/feb_barca/kimi_crash03.jpg
Ja kun katsotte sitä kuvaa missä näkyy ne kaks pakaria (mälli kuva) niin kyllä se keskiputki on niin palio korkiammalla ku toi toinen ettei se voi olla taaempi putki, vaan Keskeltä tuleva putki.

Näyttää ainaki hiton palio keskiputkelta, tiiä sitten..

Tuosta samasta kuvasta (f1-livestä useammasta) näkee että hainevät ovat mustat, tuon keskiputken pakarikate ei oo mistään kohtaan musta (ulkopuolelta)

F1-liven kuvia ku katsoo niin näkee monesta kulmasta auton, on muuten hiton hämy kuva, voi olla että siellei olekaa mitään keskiputkee, mutta on hiton hämy! :jaska:
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
jaska sanoi:
Mä kattelen tuota kuvaa (tuumista en tiedä) mutta 16/9 suhteiselta seinältä, jonka alareunan pituus on reilu 2m, videotykillä kuvan siihenkin heijastan
Rapiat 90" tosta kai tulee kuvapinnan lävistäjäksi.
 

Cage

Well-known member
Liittynyt
23.4.2001
Viestit
907
Sijainti
Pori
Siitä crash03-kuvasta katselin eilen melkoisella suurennoksellakin ja ihmettelin, että jotankin hassun näköinen kyllä, mutta en löydä mitään rajaa sen moottorikatteen ja pakarin "katteen" välillä. Olin kuitenkin hiljaa...
Nyt koulussa katselen TFT:llä jossa on valot tallella niin siinä muuten on raja. On kyllä aika pyöreä, mutta siitä on lähtenyt varmaan sen takasiiven "kolmosprofiilin" kiinnityskohta (siis sen, joka ei ole siipi vaan ainoastaan tukee "lokasuojia"). Melko hämy on kyllä...
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Oberfeldwebel sanoi:
No nuo kuvat ylläältäpäin otetusta McLarenista on "vuoden vanhoja". Meinaan että niissä on nuo hain evät harmaat kun Kimin mälli kuvassa ne ovat mustat.
Eli kyse on eri autosta.
katsoppa tarkemmin, nuo yll olevat kuvat on otettu takavinkkelistä, ja ainoa ero tuohon mälli autoon on mustat siivet hainevien ja jäähdytyspiippujen (harmaat, malkein valkoset mällikuvassa)....
tuo ylhäältäpäin kimin autosta otetussa kuvassa savupiiput on erittäin vaaleat, ja ns. hainevät sijaitsevat pystysuorassa takaripustusten kullanväristen osien kohdilla...
erot siis mällikuvan ja tuon ylhäältäpäin otetussa on että pieni takasiipi joka kiinni rungossa vain sisäreunastaan on ilmestynyt savupiipun ja takarenkaan edessä sijaitseva "lipan" välimaastoon...
eli suomeksi sanottuna, sama auto, kokeiltu hieman eri aerodynamiikkaa...
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
ja selvennetään, huomatkaa että kuvat ovat eilisistä testeistä...

hopean savupiipun ja tumman lipa (renkaan edessä) välissä pilkottaa musta pieni siipi

jos, JOS se putki tulisi ulos siitä keskeltä, niin se näkyisi tämän kuvan oikeassa reunassa...
(mälli kuvassahan tuo putki on ehjä, ja selkeesti ulos katteista tuleva)
muttakun EI näy, sieltä "Benz" tekstin takaa pilkottaa oikean takarenkaan vieressä oleva hain evän muotoinen siipi, nothing else...
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Näin pikaisesti katsottuna, olisin kyllä sitä mieltä, että Kimin romuttuneessa autossa tuo pakoputki KYLLÄ tulee ulos moottorikopan päädystä, keskeltä.

Kopan profiili tekee ilmeisesti myös pykällyksen ohuen vaakasiiven alapuolella.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
pointti on siinä, että McLarenilla takarenkaiden välissä on ns. BAR siipi joka yhtyy moottorikopan keskiosaan siitä siiven keskiosasta...
Tuon mällin seurauksena se pieni siipi on repeytynyt irti, ja samalla vienyt tuosta hopeasta moottorikopan harjanteesta osan pois (Benz tekstin jälkeen näkyy semmosena sirpin muotoisena)
Tämän raon ansiosta tuo oikean puolen putki yleensäkin näkyy tuosta takavasemmalta otetussa kuvassa noin selkeesti, sillä jos se harja olis kunnossa, niin osa putkea tai jopa koonaan jäisi sen taakjse tuossa "mälli" kuvassa...
tässä kuvia Kimin autosta ennen mälliä, katsokaapa kluinka pitkälle tuo harja ulottuu ja huomatkaa tuo siipi joka siihen yhdistyy...
toinen kysymys joka herää: jos siellä on keskelle ilmestynyt yhtäkkiä putki, niin miksei kukaan ole uutisoinut siitä kuten "härkäsarvista" tai valokuvaajat bongannu sitä ehjänä?!?



imaskaapa tuo alla oleva kuva koneillenne, tiputtakaa kontrastia pois ja zoomatkaa, kyljen päällä näkyy putki ihan niinku pitääkin, mutta missäs näkyy se lovi harjanteessa ja se kolmas putki?!?
 
Viimeksi muokattu:

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Kuukauden vitsi, keskipakoputki :D :D :D

Toi moottorikatteen tornin jättoreunakin on pelkkä levy, sinne mitään hemmetin pakoputkea mahdu :D :D
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
J.Heldenview sanoi:
Kuukauden vitsi, keskipakoputki :D :D :D

Toi moottorikatteen tornin jättoreunakin on pelkkä levy, sinne mitään hemmetin pakoputkea mahdu :D :D
niinpä, ja mitä järkeä olisi vetää pakosarjaa moottorin päälle oikealta puolelta ja sivulle vasemmalta :D
 

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
6407
Lueskelin tätä topikkia niin osa porukasta taas ihan innoissaan... Kannattaa odotella sitä australiaa ;) Kyllähän se mäkki on testeissä pärjännyt ennenkin mutta sitten kisoissa ei :/

Meikästä se ois alkuun hyvä suoritus koko tiimiltä jos toinen autoista pääsis maaliin melbournessa :thumbfh: :rolleyes:
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Mikko_A sanoi:


Meikästä se ois alkuun hyvä suoritus koko tiimiltä jos toinen autoista pääsis maaliin melbournessa :thumbfh: :rolleyes:
Eipäs maalailla piruja seinille! Hyvinhän nuo mäkit on (toistaiseksi) kestäneet.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Nojoo, kyllä se ilmeisesti on niin ettei siellä ole mitään keskiputkea, mutta sattupa niin hämy kuva kyllä ettei tosikaan.. :eek!:
 

Vilkku

Not member anymore
Liittynyt
26.1.2005
Viestit
1293
[On se vaan niin, että toinen sivuputki on törmäyksen voimasta siirtynyt keskemmälle autoa ja hieman ylemmäs!
 

Cage

Well-known member
Liittynyt
23.4.2001
Viestit
907
Sijainti
Pori
Oisko jollain sitä kuvaa (olikohan se) MicroPC:n numerosta, jossa oli kuva MIG hävittäjästä. Kaksi kuvaa otettu samasta paikasta eri objektiivilla ja lentskaria ei tuntenut samaksi...
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
Päivän testien ajat:
-------------------------

Pos. Driver Team Time Lap Gap km/h Laps

1 J.P.MONTOYA (M) MC LAREN M 1:13.913 100 225,4 119

2 G.FISICHELLA (M) RENAULT M 1:14.408 36 0,495 223,9 87

3 R.ZONTA (M) TOYOTA M 1:14.502 20 0,589 223,6 91

4 F.ALONSO (M) RENAULT M 1:14.552 13 0,639 223,4 75

5 D.COULTHARD (M) RED BULL M 1:15.418 22 1,505 220,9 113

6 C.KLIEN (M) RED BULL M 1:15.673 35 1,760 220,1 79

7 M.WEBBER (M) WILLIAMS M 1:15.841 30 1,928 219,6 70

8 R.BARRICHELLO (B) FERRARI B 1:15.912 56 1,999 219,4 116

9 J.TRULLI (M) TOYOTA M 1:16.060 117 2,147 219,0 120

10 N.HEIDFELD (M) WILLIAMS M 1:16.077 92 2,164 219,0 93

11 P.DE LA ROSA (M) MC LAREN M 1:16.133 62 2,220 218,8 63

12 M.SCHUMACH. (B) FERRARI B 1:16.188 70 2,275 218,6 76

13 N.KARTHIKEYAN (B) JORDAN B 1:19.179 73 5,266 210,4 76

14 T.MONTEIRO (B) JORDAN B 1:19.718 19 5,805 209,0 32

---

Kattokaa Montoyan aikaa! Ja tuo oli tehty pitkän stintin alussa! Rubensin aika taas pitkän lopussa ja Michaelin lyhyen keskivaiheilla. Joko voidaan sanoa, että Ferrari on oikeasti hidas... ?





...Ei. Melbournessa vasta. :D
 
Ylös