Mokkis
Well-known member
Tein tekeleestä aiheen vapaan puolelle.SuperKimi sanoi:Laita laita Kuvia. Mua ainakin kiinnostaa nähdä :ahem:
http://www.f1-forum.fi/vb/showthread.php?t=18756
Tein tekeleestä aiheen vapaan puolelle.SuperKimi sanoi:Laita laita Kuvia. Mua ainakin kiinnostaa nähdä :ahem:
Eikös siinä vanhassa Ferrarissa ole V8 kiinni?kessel sanoi:Noin sekunnin tais Mäkki jäädä vanhalle Ferrarille ja about tasoissa Sauberin kanssa.
Saas nähä torstaina kun Kimi tulee tarmoa puhkuen... Kimi avaa uuden moottorin kuin jäniksen - ilman työkaluja
On, mutta vuoden aerodynamiikkaspeksit, eli ajat eivät todellakaan ole vertailukelpoisia uusiin autoihin. Ne ovat ainakin teoriassa 2 sekunttia hitaampia nykyisillä aerodynamiikkasäännöillä. Näin ainakin alan "asiantuntijat" väittävät.Rapu-70 sanoi:Eikös siinä vanhassa Ferrarissa ole V8 kiinni?
Onkos sulla faktaa ton taakse, ettei F2004 olis tämän kauden sääntöjen mukanen? Sillähän ferkku ajeli viime kauden alussakin.Karpow sanoi:On, mutta vuoden aerodynamiikkaspeksit, eli ajat eivät todellakaan ole vertailukelpoisia uusiin autoihin. Ne ovat ainakin teoriassa 2 sekunttia hitaampia nykyisillä aerodynamiikkasäännöillä. Näin ainakin alan "asiantuntijat" väittävät.
Minä taas väitän ettei ole, jollei Ferrari aloita kautta F2004:lla.Ghost_Glove sanoi:Onkos sulla faktaa ton taakse, ettei F2004 olis tämän kauden sääntöjen mukanen? Sillähän ferkku ajeli viime kauden alussakin.
Ja täysin sääntöjen mukasena. Eli melkein väittäisin, että kyllä F2004 ajetut kierrokset ovat kovinkin vertailukelpoisia... :thumbup:
No tätähän minäkin tässä pelkään. Viimeksi kun ajettiin tällä rengassäännöllä ja siten tulevilla bensakuormilla tällä autolla vietiin kisoja miten tahdottiin. Uuden auton tulee olla parempi kuin tämän että Ferrarin kannattaa ottaa se käyttöön..Ghost_Glove sanoi:Onkos sulla faktaa ton taakse, ettei F2004 olis tämän kauden sääntöjen mukanen? Sillähän ferkku ajeli viime kauden alussakin.
Ja täysin sääntöjen mukasena. Eli melkein väittäisin, että kyllä F2004 ajetut kierrokset ovat kovinkin vertailukelpoisia... :thumbup:
Mitä Ruuspäri on sitte sanonu?Karpow sanoi:Ajelivathan ne ja jäivät kierroksella muista. Melkoista käärmekeittoa on Bridgestonella syöty, jos ottavat tuon kierroksen kiinni ja ovat vielä 2 sekunttia nopeampia kuin Michelin-McLaren. Luotettavuus on eri asia.
Ei ole faktaa, paitsi muiden tallien kuskien kommentit asiasta. Mm. Rosbergin.
Maxi sanoi:Mitäs se Heldari sekoilee. Tuossahan on yksi selkeimmistä kaksoisköleistä koskaan.
No, että Ferrarin ajamat kierrosajat F2004:lla ovat merkityksettömiä, koska siinä on kauden 2004 aerodynamiikka.Matxi sanoi:Mitä Ruuspäri on sitte sanonu?
Jep. Kaudeksi 2005 muuttuneet aerodynamiikkasäännöt hidastivat autoja jopa pari sekuntia. F2004 näyttää edelleenkin monelta osin olevan vanhojen sääntöjen mukainen ja siksi vertailukelvoton, vaikkakin Ferrari varmaan on uusimmalla autoillaan pystynyt saamaan menetettyä downforcea takaisin.Karpow sanoi:No, että Ferrarin ajamat kierrosajat F2004:lla ovat merkityksettömiä, koska siinä on kauden 2004 aerodynamiikka.
Jos vaivaudut vilaisemaan edellisen sivun kuvaa niin näet heti, ettei takakasiipi ole tämän kauden sääntöjen mukainen ja etusiipikin on 2 vuotta vanhaa mallia.Ghost_Glove sanoi:Onkos sulla faktaa ton taakse, ettei F2004 olis tämän kauden sääntöjen mukanen? Sillähän ferkku ajeli viime kauden alussakin.
Ja täysin sääntöjen mukasena. Eli melkein väittäisin, että kyllä F2004 ajetut kierrokset ovat kovinkin vertailukelpoisia... :thumbup:
No faktaahan tässä toikissa ei paljon muutenkaan viljellä. Arvailut Mclarenin tai jonkun muun nopeudesta perustuu tässä vaiheessa vähän samantyyppiseen argumentointiin kuin kunkin oman pressaehdokkaansa perustelu. Faktaa on kummiskin se, että V10:lle suunnitellulla autolla missä on V8 kiinni ajetaan aika kovaa. Muuta en väitä. Lienee ymmärrettävää että käytetään testauksessa 2004 kalustoa, koska silloin ajettiin samalla rengassäänöllä ja siten siis samoilla bensamäärillä kuin tulevalla kaudella ajetaan. Siivistä ja härpäkkeistä en uskalla sanoa mitään kun en ole alan asiantuntija, kuten täällä niin monet. Nämä testiajat ovat nyt kuitenkin noin kokonaisuudessaankin tähän aikaan vuodesta lähinnä kuriositeetteja.Karpow sanoi:Ajelivathan ne ja jäivät kierroksella muista. Melkoista käärmekeittoa on Bridgestonella syöty, jos ottavat tuon kierroksen kiinni ja ovat vielä 2 sekunttia nopeampia kuin Michelin-McLaren. Luotettavuus on eri asia.
Ei ole faktaa, paitsi muiden tallien kuskien kommentit asiasta. Mm. Rosbergin.
No olihan siinä, korjattakoon tuolta osin siis että "laittomalle Ferrarille"...Rapu-70 sanoi:Eikös siinä vanhassa Ferrarissa ole V8 kiinni?
Kävin kattomassa tuolta catalonian sivuilta kierrosaikoja, oli montoya toisena, massa ykkösenä(sillä kai on se f1-2004malli)! Ei huonosti ainakaan tässä vaiheessa. :tongue:FO110K sanoi:hjuvahjuva, muistetaan että vasta toisen testipäivän jälkeen tuollaisia kommentteja ja kierrosmääräkin on lupaavalla tasolla heti!
tästä on hyvä jatkaa... :thumbup: