Black Leopard
Pantera negra
Hyvältä näyttää Mclarenin uutukainen :thumbup: :ahem:
Toivottavasti menestys on samanlaista
Toivottavasti menestys on samanlaista
Matxi sanoi:Ettei vaan olisi taas Coughlania päästetty piirtelemään auton nokkaa. Tuosta kapeasta nokasta ei ole kuin huonoja kokemuksia...
Tuo ilmavirtaus kuva on McLarenin sivulta MP4-21:stä, näyttää hieman MP4-21:n aerodynamiikkaa.J.Heldenview sanoi:Mites tuo kuva ohutnokkaisuuteen liittyy?
Eiköhän tuo öljypumpun toiminta kuulu hydrauliikka vastaavalle?FO110K sanoi:noniin, eri tietoa oli näköjään tuolla f1racingillä...
jos tuo kerran on suora lainaus niin eiköhän se sitten ole totuus...
No kerrotko edes miten tuosta kuvasta näkyy että ohutnokkaisuus voisi toimi.azai sanoi:Tuo ilmavirtaus kuva on McLarenin sivulta MP4-21:stä, näyttää hieman MP4-21:n aerodynamiikkaa.
Ilmeisesti Filisetti on seurannut teknologista kehitystä niin keskittyneesti, ettei aikaa ole liiennyt sääntöjen tutkailuun.Uusi McLaren tarjosi positiivisen vaikutelman F1:n teknologiseen kehitykseen perehtyneelle TS:n avustaja Paolo Filisettille.
Keula on uusista autoista kaikkein terävin ja matalin. Sääntöuudistus vaati, että enää etusiipi ei edes keskeltä alaosallaan saa olla lähempänä maata kuin sivustatkaan. Tästä syystä autoilta vaaditaan taas erilaista aerodynamiikkaa, kun ilmavirtaukset pohjan alle kulkevat eri tavalla kuin viime kaudella.
- McLarenin keulassa on vaikutteet kesän 2003 MP4-18 -autosta, joka ei kilpaillut koskaan. Tätä autoa suunnittelemassa on ollut alan johtava tietous aerodynamiikasta. Siksi etuosa on taas erilainen kuin muilla. Huomiota herättää, että ns. köli puuttuu kokonaan, Filisetti arvioi.
Eli keskellä saa edelleen olla 50cm leveä osa 5cm korkeudella kun taas sitä ulompana minimikorkeus on 15cm.3.7.1 All bodywork situated forward of a point lying 330mm behind the front wheel centre line, and more than 250mm from the centre line of the car, must be no less than 150mm and no more than 350mm above the reference plane.
3.7.2 All bodywork situated forward of a point lying 330mm behind the front wheel centre line must be no less than 50mm above the reference plane.
Ei MP4-20:ssäkään ollut kölejä ...Otto Hokkanen sanoi:Tuo "kölin" puuttuminenhan taitaa olla joku muoti-ilmiö, jonka Toyota aloitti jo viime kaudella autonsa B-versiossa..
itseasiassa oli, kaksoisköli kuten tässäkin autossa....J.Heldenview sanoi:Ei MP4-20:ssäkään ollut kölejä ...
Pyöränripustuksen näkökulmasta siinä on köliä max 5cm. Aika nysä köliksi. Siitä sitten riippuu vielä jotkut ilmanohjaimet, mutta niitä ei kai kutsuta köleiksi?FO110K sanoi:itseasiassa oli, kaksoisköli kuten tässäkin autossa....
katsokaa etusiiven päätylevyn takareunan ja renkaanvälistä rakoa, sieltä pilkottaa kaksoiskölin toinen reuna... (mustalla oranssista piketen tuo kohta)
ja kaksoiköliksi tunnistaa siitä että kuvassa näkyy hieman myös toisen puolen köliä, ja tämän puoleinenkin kaartuu pikkasen ulospäin auton rungosta...
ainoo huono puoli on että tuo kiinnityspiste on takimmainen kiinnityspiste, sieltä menee alimman tukivarren kiinnitys kyllä sinne renkaan taakse alemmas...J.Heldenview sanoi:Tässä näkyy tuo kölittömyys toisesta vinkkelistä.
Otto Hokkanen sanoi:Turun Sanomien "asiantuntijalla" on kerrottavaa uudesta Mäklärenistä:
Ilmeisesti Filisetti on seurannut teknologista kehitystä niin keskittyneesti, ettei aikaa ole liiennyt sääntöjen tutkailuun.
Eli keskellä saa edelleen olla 50cm leveä osa 5cm korkeudella kun taas sitä ulompana minimikorkeus on 15cm.
Tuo "kölin" puuttuminenhan taitaa olla joku muoti-ilmiö, jonka Toyota aloitti jo viime kaudella autonsa B-versiossa..