McLaren MP4-21

  • Viestiketjun aloittaja azai
  • Aloituspäivämäärä

vmjs

Well-known member
Liittynyt
9.7.2003
Viestit
903
Ghost_Glove sanoi:
No eipä ne jalat kait kuitenkaan mee akselilinjan etupuolelle. :D
Niinpä..

Itelle tuli tuosta keulasta ensimmäisenä mieleen 90-luvun alun autot.

Viilikset on nyt samat, kuin mp4-18:sta tulles.. jäädessä radalle. Toivottavasti moon tässäkin asiassa väärässä.
 

Dnada21

Well-known member
Liittynyt
14.3.2004
Viestit
68
Sijainti
Nargothrond
Yläilmanottoaukko (juupeli, mikä sana!) on iso ja sen lisäksi sen alapuolella on vielä toinen, pienempi aukko. Tuon takia on ilmeisesti voitu pienentää ponttoonien jäähdyttimiä.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Dnada21 sanoi:
Ikäänkuin siinä olisi kaksoisköli, jonka yläosiin tukivarret kiinnittyis. Loppu olis sitten ilmanohjainta.
näin tulkitsen tuon kuvan itsekin, kyllä siellä kaksoisköli pitäis siis edelleen olla...
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
HYI HEMMETTI... :yuck: :thumbdown

Keula toi todella vahvasti mieleen kauden 2004 katastrofiauton, eli MP4-19 savupommin. :nope: Nyt kun kaikki tämä löpinä Mersun moottorien heikosta kestävyydestä listätään tähän, niin en yhtään ihmettelisi, jos edessä on kauden 2004 toisinto.

Odotukset eivät joka tapauksessa ole kovinkaan korkealla juuri nyt. :thumbfh:
 
Viimeksi muokattu:

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Karpow sanoi:
HYI HEMMETTI... :yuck: :thumbdown

Keula toi todella vahvasti mieleen kauden 2004 katastrofiauton, eli MP4-19 savupommin. :nope: Nyt kun kaikki tämä löpinä Mersun moottorien heikosta kestävyydestä listätään tähän, niin en yhtään ihmettelisi, jos edessä on kauden 2004 toisinto.

Odotukset eivät joka tapauksessa ole kovinkaan korkealla juuri nyt. :thumbfh:
no eka päivä meni suhteellisen hyvin, 19kierr. ja sekan päässä bemun kärkiajasta ja tuo ongelmakin johtui hydrauliikkaviasta...
Eli ei huono aloitus kun kuitenkin eka päivä sisältää aina noi järjestelmätsekkaukset yms...
tästä on hyvä jatkaa! :thumbup:
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
FO110K sanoi:
no eka päivä meni suhteellisen hyvin, 19kierr. ja sekan päässä bemun kärkiajasta ja tuo ongelmakin johtui hydrauliikkaviasta...
En haluaisi kuulostaa liian pessimistiseltä, mutta Mersun vuosittaisten mokailujen ansiosta olen vain sellaiseksi tullut. Toivottavasti yllätyn iloisesti kauden alkaessa, mutta en todellakaan odota mitään riemukautta tällä hetkellä. :doubtful:

Muistakaa... Olihan MP4-19:n ensitestit hyviä. Autokin oli ENSIMÄISENÄ kaikista uusista autoista radalla. Vuodenvaihteen jälkeen katosi luotettavuus tyystin, kun alettiin testata tosissaan. *PUM* *POOOOF* *BANG* Oli siinä "jäämiehellämme" kuumat oltavat. Hyvä ettei sulanut liekehtivään autoonsa.
 

Rapu-70

Well-known member
Liittynyt
26.8.2005
Viestit
544
Niin siis jotain ongelmaa on varmaan ollut kun kerran aikataulu on tällainen. Ukkoja on neljä jotka vois ajaa mutta autoja vaan yksi. Paitsi sitten joskus helmikuun puolessa välissä tulee toinen. Saa kyllä tiimi vetää yötä päivää, jos meinaa saada yhtä paljon testatuksi kuin esim Toitsa. Mitään hirveetä etumatkaa ei kai Mclarenilla noin lähtökohtaisesti voi olla. Niin paljon menee asioita uusiksi tulevalle kaudelle. Hirvittää.
 

ZOMBIEEE

Active member
Liittynyt
7.12.2005
Viestit
33
J.Heldenview sanoi:
Vai että oikein asenneongelma? Varmaan tiimin kanssa yhteisymmärryksessä päätetty että vanhaa ei testata. Turha totuttautua vanhaan kun uusi on tulossa. Ei sitä Montyoaakaan ole liiemmin ratissa näkynyt.
Icemankin sulaa. Mut siltti yx asia on varma -vaikkei muuta oiskaan. Siius se, että Kimi taitelee mesdtaruudesta, ja sitä on aina hienoa seurata -pamahti mylly tai ei.
 

Juzo

Well-known member
Liittynyt
20.2.2005
Viestit
906
Sijainti
Taipalsaari
Rapu-70 sanoi:
Niin siis jotain ongelmaa on varmaan ollut kun kerran aikataulu on tällainen. Ukkoja on neljä jotka vois ajaa mutta autoja vaan yksi. Paitsi sitten joskus helmikuun puolessa välissä tulee toinen. Saa kyllä tiimi vetää yötä päivää, jos meinaa saada yhtä paljon testatuksi kuin esim Toitsa. Mitään hirveetä etumatkaa ei kai Mclarenilla noin lähtökohtaisesti voi olla. Niin paljon menee asioita uusiksi tulevalle kaudelle. Hirvittää.
McLarenilla on ongelmia, koska pari tallia on testannut enemmän... Taitavat muut tallit olla sitten vielä pahemmissa ongelmissa, kuten Williams, Honda tai vaikkapa viime vuoden mestaritalli Renault.
 

azai

Pornokeisari
Liittynyt
15.10.2004
Viestit
1448
Sijainti
Affalterbach
McLaren.com sanoi:
MP4-21 DESIGN TIMELINE

First engine design meeting: August 2004
Engine specification first issue:October 2004
Layout work started on MP4-21:April 2005
First design meeting:April 2005
Gearbox simulation:Mid April 2005
Car specification first issue:May 2005
First scheming of gearbox:May 2005
First dyno test for V8 engine:June 2005
Windtunnel work commences:Early July 2005
First drawing for gearbox:July 2005
Datum sheet Issue, final dimensions:August 2005
First track test for V8 engine:September 2005
Gearbox production begun:September 2005
Chassis manufacturing begun:October 2005
Car mock-up ready:
- Chassis –November 2005
- Initial engine –November 2005
- Final engine – December 2005
First chassis ready for bonding: December 2005
FIA test on first chassis:December 2005
First car build started: December 2005
First car build finished:January 2006
First track test of MP4-21:23rd January 2006
Cars depart McLaren Technology Centre for first race: Friday 3rd March 2006
Kun tuota kehitystaulukkoa katsoo, niin paha siinä sanoa onko siinä edes mitään ongelmia ollut? Sen verran täsmällisesti kaikki kerrotaan.
 

azai

Pornokeisari
Liittynyt
15.10.2004
Viestit
1448
Sijainti
Affalterbach


Siinä näkyy teoriaa siitä, miksi tuo ohutnokkaisuus voisi toimia.

Teoriassa :thumbup:
Käytännössä :confused:
 

azai

Pornokeisari
Liittynyt
15.10.2004
Viestit
1448
Sijainti
Affalterbach
Nyt kun iso osa autoista on julkaistu, niin täytyy sanoa että McLaren säväyttää/hämmentää, sen verran muutosta on autoon tullut toisiin verrattuna Tosin ikävä kyllä McLaren kannattajana myönnän ettei kaikki isot muutokset aina ole menneet nappiin, mutta jos nyt edes tämä, sen verran hyvältä tekninen tieto näyttää :ahem:
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Juzo sanoi:
Heh, "we had a problem with the oil pressure"
noniin, eri tietoa oli näköjään tuolla f1racingillä...
jos tuo kerran on suora lainaus niin eiköhän se sitten ole totuus...
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
azai sanoi:


Siinä näkyy teoriaa siitä, miksi tuo ohutnokkaisuus voisi toimia.

Teoriassa :thumbup:
Käytännössä :confused:
Mites tuo kuva ohutnokkaisuuteen liittyy?

Nopealta kyllä näyttää auto :ahem:
 
Ylös