McLaren MP4-21

  • Viestiketjun aloittaja azai
  • Aloituspäivämäärä

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Pete sanoi:
Barcelonassa Heidi sai 20 sijaa takapakkia kahden moottorivaihdon myötä.
Ei GLIBSin mukaan. Miten muuten Monteiro olisi voinut lähteä Nickin takaa, jos Nickillä olisi ollut 20 sijaa penaltia? Paitsi tietysti, että muka Monteirollekin olisi annettu tuplarangaistus.
 

JT

Well-known member
Liittynyt
24.11.2003
Viestit
386
jupla sanoi:
MSa:ssa Haug kertoi että uudella moottorilla oli viikonloppuun mennessä ajettu radalla 6500 km ja kaksinkertainen määrä penkissä.
Haug se vaan kuulostaa yhä enemmän siltä Irakin informaatioministeriltä. Kun joitakin viikkoja sitten tuli tieto palaamisesta V10-moottoreihin testeissä, Haug kiisti ongelmat ja painotti kaiken olevan aikataulussa. Kimin ja Pedron puheista on kyllä käynyt selväksi, että uutta moottoria siellä tällä hetkellä kasataan paniikissa.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Pete sanoi:
0 kertaa. Aika-ajoissa meni kone vaihtoon Kimillä Ranskassa, Englannissa, Monzassa ja Suzukassa. Ranskassa meni kaksi pistettä, Englannissa neljä pinnaa, Monzassa viisi pinnaa ja Suzukassa Kimi nappasi voiton konevaihdosta huolimatta. Eli näin nopeella laskutoimituksella ei Kimi menettänyt konerikkojen takia kuin 11 pinnaa.
väärin... Se että kimi itse menetti esim ranskassa kakkos sijallaan kaks pinnaa OMISTA pisteistään ei ole koko totuus. Sillä samallahan alonso sai ainakin sen kaksi pinnaa enemmän OMIIN pisteisiinsä. Eli mahdollisesti ilman kimin koneen vaihtoo tulos olisi ollut 1.Kimi 2.Alonso... Joten tähän verrattuna kimille tuli siis -2 pistettä ja alonsolle +2 pistettä joka meinaa että kimi hävisi ranskassa NELJÄ pistettä...
Ja samoin laskien kimi menetti alonsoon nähden: Englannissa 6 pistettä, Monzassa 7 pistettä(olettaen kimin voittaneen ja alonson olleen kolmas)...

Eli siis näissä kolmessa kisassa kimi hävisi alonsoon nähden yhteensä 17 pistettä!!!
Siihen kun lisätään sit saksasta -10 pistettä imolasta -10 pistettä....
Siinä sitä sit ollaan... niin ja lasketaan vielä puupää montoyan lahjottamat pisteet...

Alkaa se kimin 21 pisteen tappio näyttämään aika pieneltä... :jaska:
Mutta tämä on aivan turhaa spekulointia, viime kausi on takana ja turha mussuttaa.... Eikö? Mersulle vaan taas kiitokset... ;)
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Vilperi sanoi:
Virkistäkääs mun muistia ja kertokaa mitä Kimin autolle tapahtui Hockessa ja Montoyalle Unkarissa? Eikö ollut muka motin kanssa mitään tekemistä noilla?
Eikös kimillä ollu hockessa se joku pultti löysällä (siis unohdettu kiristää)...
Näitä tyypillisiä mclarenistien juttuja siis.. :jaska:

Mutta kyllähän montoya kärsi kone rikon ihan kisassa ainakin kiinassa.
Ranskassa tais olla vaihteiston vika???
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Juzo sanoi:
Paremmin ne McLarenin taktiikat näytti viime kaudella toimivan kuin esimerkiksi Ferrarin "supertaktikko" Ross Brawnin.
Alkaa vähän tuntua siltä, että ne parhaat supertaktiikat on aina niillä, joilla on paras auto. Meinaan, että joku 4:n pysähdyksen taktiikka Ranskassa Sumin ja Brownin masinoimana ylistettiin taivaalliseksi taktiikan riemuvoitoksi, vaikka sillä autolla olisi varmasti voittanut vaikka yhden pysähdyksen taktiikalla... :rolleyes:
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Jere1983 sanoi:
Tuominenhan jaksoi joka ikisessä kauden 2004 kisassa hehkuttaa Ferrarin taktiikan ylivertaisuutta. Ei vaan käynyt kertaakaan mielessä, että sarjan ylivoimaisemmalla autolla on helppo rakentaa taktiikka niin, että ekojen stoppien jälkeen ollaan kärjessä.
Joo, kyllä meni hermot sen tähden joka kisassa, Sumi aina vaan teki niitä uskomattomia taikatemppuja. Miten se Tuominen voi olla niin TYHMÄ ettei tajua kyseen olevan ihan jostain muusta kuin "taktiikasta" tai niistä muutamasta "taikatemppukierroksesta" jonka Sumi heitti ennen pysähdystään :jaska:

Ei ihme, että mies pitää Sumia maagisena ratinkääntäjänä. Mitenhän ois jos vaikka Alonso tai Kimi olis ajellu samalla lailla Ferrarilla? Olisimmeko nähneet "taikatemppuja"...
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
mrj-fin sanoi:
Paitsi että kaudella 2004 Oskari Saari selosti kaikki kisat ja Tuominen ei puhunut ykkösistä kuin muutamassa yhteydessä Motorfoorumissa.
Saari = Tuominen, whatever. Yhtä idiootteja molemmat
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Hermanni sanoi:
Arvaampa että tilanne on päivastoin, McLaren yleensä on esitellyt maksimivauhtejaan (Kuten aina viimmekauden perjantain vapaissa harjoituksissa Pedro DeLaRosa joka paukutti tauluun uskomattomia aikoja, kisoissa McLarenin vauhti ei ollutkaan samaa luokkaa vaikka nopea olikin).
Eihän se renu vuosi sittenkään näyttänyt mitenkään kummosesti kulkevan muihin verrattuna, ensimmäisessä kisassahan sen vauhti vasta muille todellisuudessa selvisi.
Taisi olla myös Renaultin kuristetut V10 moottorit suurta hämäystä nopeuden suhteen, tai sitten Renaultilla itsellään aliarvoitiin V8 koneen tehot ja uuden R26 auton suorituskyky.
Vielä kun katsoo kuinka nopea oli Kovalainen vaikka ajoi kuljettajista vähiten kierroksia, jäi Juan-Pablo Montoyalle vain vähän yli kymmenyksen.
Veikkaampa että Alonsoa ei ensikauden sopimus tällä hetkellä näillä näkymin naurata, Kovalaisen kannalta tilanne on parempi kuin hyvä ensi kautta ajatellen.
Enkä panisi pahakseni jos esim Briatore tekisi "Trullit" kesken kauden ja nostaisi Heikin kilpakuljettajaksi.
Oli miten oli, viimme kausi oli parasta F1 urheilua pitkään aikaan "Ferrarikauden" jälkeen, varsinkin kun jännitys säilyi viimmeiseen kisaan asti.

EDIT. Jaa ei se Kovalainen edes puristanut kunnolla vielä, alla lainaus turun sanomista...
Uusi Renault teki heti vaikutuksen testikuljettaja Heikki Kovalaiseen, vaikka hänelle iltapäivälle kaavailtu kisapituuden ajaminen siirtyikin torstaiaamuun.

- Auto tuntuu tasapainoiselta ja kaikin tavoin hyvältä ajettavalta. Tietenkään en vielä päässyt viemään sitä äärirajoille, ramauttamaan oikein kunnolla, mutta ensimmäinen vaikutelma on erittäin positiivinen.

Renaultilla on täysi rähinä päällä uuden auton kehitystyössä.

- Töitä paiskitaan kahdessa tuurissa. Yövuoro paiskii hommia ja aamuvuoro jatkaa sitten. Nyt töitä tehdään 24 tuntia vuorokaudessa, Kovalainen kehaisi.
Mitä on ramauttaminen? Oisko typo pamauttamisesta?
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Pete sanoi:
0 kertaa. Aika-ajoissa meni kone vaihtoon Kimillä Ranskassa, Englannissa, Monzassa ja Suzukassa. Ranskassa meni kaksi pistettä, Englannissa neljä pinnaa, Monzassa viisi pinnaa ja Suzukassa Kimi nappasi voiton konevaihdosta huolimatta. Eli näin nopeella laskutoimituksella ei Kimi menettänyt konerikkojen takia kuin 11 pinnaa.
Mut ne pinnat olisi ollut myös muilta pois...
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
formulastara sanoi:
Mut ne pinnat olisi ollut myös muilta pois...
Kuten laskeskelin...
joka meinaa että kimi hävisi ranskassa NELJÄ pistettä...
Ja samoin laskien kimi menetti alonsoon nähden: Englannissa 6 pistettä, Monzassa 7 pistettä(olettaen kimin voittaneen ja alonson olleen kolmas)...

Eli siis näissä kolmessa kisassa kimi hävisi alonsoon nähden yhteensä 17 pistettä!!!
Siihen kun lisätään sit saksasta -10 pistettä imolasta -10 pistettä....
Siinä sitä sit ollaan... niin ja lasketaan vielä puupää montoyan lahjottamat pisteet...
 

Juzo

Well-known member
Liittynyt
20.2.2005
Viestit
906
Sijainti
Taipalsaari
1 F. Alonso Renault 01:10.904 90
2 J. Button Honda 01:10.907 85
3 F. Massa Ferrari 01:11.284 50
4 A. Davidson Honda 01:11.573 128
5 M. Schumacher Ferrari 01:11.649 48
6 C. Klien Red Bull 01:11.796 71
7 H. Kovalainen Renault 01:12.011 89
8 J. Villeneuve BMW 01:12.179 104
9 R. Schumacher Toyota 01:12.182 92
10 A. Wurz Williams 01:12.246 84
11 N. Rosberg Williams 01:12.313 46
12 V. Rossi Ferrari 01:12.315 54
13 P. de la Rosa McLaren 01:12.360 92
14 JP. Montoya McLaren 01:12.488 61

15 J. Trulli Toyota 01:12.525 72
16 R. Kubica BMW 01:12.812 48

Huonolta näyttää edelleen...
 

azai

Pornokeisari
Liittynyt
15.10.2004
Viestit
1448
Sijainti
Affalterbach
Juzo sanoi:
Huonolta näyttää edelleen...
Poikkeuksellisesti MP4-21 oli hitaampi kuin MP4-20. Mitähän lie säätäneet kun kerran kierroksiakin ehti tulla. Mitkä olivat muuten säätilat radalla ?

Edit: Toyotan vauhti huolestuttaa edelleen. Ferrrari oli kuulemma pysähtynyt radalle. Honda ja Renault kauden valtiaita?
 

Metanolman

Well-known member
Liittynyt
12.10.2005
Viestit
548
Sijainti
Lappeenranta
Jaahas, olivat mersun miehet taas kiertäneet syöttöjä isommalle nopeuden toivossa niin heti posahti :D No vitsi vitsinä...
Mutta ei noin paljoa saisi tulokset vaihdella. Ainakin puoli sekunttia hitaampi aika kuin eilen. Ja Vale Rossikin ajanut kovempaa, hah hah haa :eek!:

Mutta ei heitetä sitä kuuluisaa kirvestä vielä kaivoon!

Älä irrota tiettyjä lauseita kokonaisuudesta, vaan lue koko kappale. Tulee järkevämpää lukemista/kommenttia näin ollen. -KIITOS-
 
Viimeksi muokattu:

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Metanolman sanoi:
Mutta ei noin paljoa saisi tulokset vaihdella. Ainakin puoli sekunttia hitaampi aika kuin eilen.
Ihme settiä. Kahden päivän parhaita testiaikoja vertailemalla et varmastikaan saa yhtikäs mitään irti, kun minkäänlaista tietoa ei ole siitä, mitä siellä on tehty. Puoli sekuntia ei testeissä vielä merkkaa mitään. Talli kuitenkin keskittyy johonkin ihan muuhun kuin mahdollisimman hyvän kierrosajan saamiseen.
 

R24

Well-known member
Liittynyt
9.3.2004
Viestit
106
Sijainti
Finland
Nyt on sitten Ferrari ilmoittanut, että Nicholas Tombazis siirtyy McLarenilta maaliskuun alusta lähtien heidän pääsunnittelijaksi.
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16942
autosport.com

Ferrari confirm Tombasiz as chief designer

Ferrari have confirmed today that Nicholas Tombazis will rejoin the team next month, taking the position of Chief Designer.

Tombazis, who worked as chief aerodynamicist at Ferrari, left the Maranello team at the end of 2003 to join McLaren as Chief Engineer Aerodynamics. Last year he was promoted to Vehicle Project Director.

The 38-year-old, who began his F1 career at Benetton in 1992, has been rumoured to leave McLaren for a couple of months now, but the Woking-based outfit previously denied he would be leaving.

Tombazis returns to Ferrari to take the place of Aldo Costa, who in turn has been promoted to Head of Design and Development Department. Costa will be under Technical Director Ross Brawn.

Ferrari further confirmed Rory Byrne will continue working with the team, assuming a new position titled Design and Development Consultant. He too will be reporting directly to Brawn.

The staff changes are set to take effect on March 1st.


:nope: :thumbfh:
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
Suuri ja mahtava McLaren uppoaa kuin Titanic. Veikkaan, että edessä on nyt kausien 1994-1996 tasoinen voitoton kuiva jakso. Ihme, jos tällä kaudella tulee ainuttakaan voittoa. :mad_old: :jaska:
 

ZOMBIEEE

Active member
Liittynyt
7.12.2005
Viestit
33
ZOMBIEEE sanoi:
Nyt Kimi onkin taas innoissaan uudesta autosta ja haluaaa rattiin. Testeissä ajettu jotain 80 kierrosta, ja vauhti ei ainakaan listoilla yllä kärkeen. Mut testit testejä ja Kimi ei ole vielä sattuneista syistä päässyt puikkoihin -silloin varmasti voisi olettaa ilmenevänb auton todellisen potenttiaalin. Toivon silti, ettei autoa olla ihan Kimin takia tuotu vaikka liian aikaisin :alppu:

Saas nähdä alkaako larenin kausi alavireessä. testien perusteella ja kimin lausuntojen nojalla näin voi käydä.
Testit on kumminkin testejä ja kaikki mahdollista, mutta Norbertti on ennenkin sortunut ylimielisyyten -niinkuin Dennis myös. Kimin Ferrarille meno tuntuu tällä hertkellä varmalta, sillä moottorin tehojen ja epäluotettavuuden lisäksi uusi auto ei tunnu olevan balansissa; kuorii renkaita.
 
Ylös