Arvaampa että tilanne on päivastoin, McLaren yleensä on esitellyt maksimivauhtejaan (Kuten aina viimmekauden perjantain vapaissa harjoituksissa Pedro DeLaRosa joka paukutti tauluun uskomattomia aikoja, kisoissa McLarenin vauhti ei ollutkaan samaa luokkaa vaikka nopea olikin).
Eihän se renu vuosi sittenkään näyttänyt mitenkään kummosesti kulkevan muihin verrattuna, ensimmäisessä kisassahan sen vauhti vasta muille todellisuudessa selvisi.
Taisi olla myös Renaultin kuristetut V10 moottorit suurta hämäystä nopeuden suhteen, tai sitten Renaultilla itsellään aliarvoitiin V8 koneen tehot ja uuden R26 auton suorituskyky.
Vielä kun katsoo kuinka nopea oli Kovalainen vaikka ajoi kuljettajista vähiten kierroksia, jäi Juan-Pablo Montoyalle vain vähän yli kymmenyksen.
Veikkaampa että Alonsoa ei ensikauden sopimus tällä hetkellä näillä näkymin naurata, Kovalaisen kannalta tilanne on parempi kuin hyvä ensi kautta ajatellen.
Enkä panisi pahakseni jos esim Briatore tekisi "Trullit" kesken kauden ja nostaisi Heikin kilpakuljettajaksi.
Oli miten oli, viimme kausi oli parasta F1 urheilua pitkään aikaan "Ferrarikauden" jälkeen, varsinkin kun jännitys säilyi viimmeiseen kisaan asti.
EDIT. Jaa ei se Kovalainen edes puristanut kunnolla vielä, alla lainaus turun sanomista...
Uusi Renault teki heti vaikutuksen testikuljettaja Heikki Kovalaiseen, vaikka hänelle iltapäivälle kaavailtu kisapituuden ajaminen siirtyikin torstaiaamuun.
- Auto tuntuu tasapainoiselta ja kaikin tavoin hyvältä ajettavalta. Tietenkään en vielä päässyt viemään sitä äärirajoille, ramauttamaan oikein kunnolla, mutta ensimmäinen vaikutelma on erittäin positiivinen.
Renaultilla on täysi rähinä päällä uuden auton kehitystyössä.
- Töitä paiskitaan kahdessa tuurissa. Yövuoro paiskii hommia ja aamuvuoro jatkaa sitten. Nyt töitä tehdään 24 tuntia vuorokaudessa, Kovalainen kehaisi.