mn97 sanoi:
Vanhat legendaariset tallit tullaan ajamaan alas. Prost, Arrows, Jordan, Minardi, Sauber, Williamssia ollaan hyvää vauhtia ajamassa alas ja seuraavaksi on sitten näköjään vuorossa Mclaren. Viimeisenä on fuorossa legendaarinen Ferrari. :nope:
Pikkujuttu, mutta mistä lähtien Prost-talli on ollut legendaarinen???
Talli toimi muutaman hassun vuoden ilman tuloksia kunnes meni konkurssiin. Todella legendaarista.
Eihän Sauberiakaan ole ajettu alas vaan se on nykyään vain toisen niminen, BMW-Sauber. Toimivat samoissa tiloissa samalla henkilökunnalla kuin ennenkin.
Williamsilla tilanne on käsittääkseni ihan ok tällä hetkellä. Sponsoreita riittää ihan mukavasti ainakin tällä hetkellä. Mutta jonkinlaista menestystä on ensi kaudella lähes pakko tulla tai talousvaikeudet odottavat nurkan takana.
McLarenin toiminta tulee kyllä jatkumaan vaikka Mercedes päättäisikin lopettaa. Uusi moottoripartneri kehiin ja homma jatkuu. Sen verran mahtava teknologiakeskus (Paragon) tuulitunneleineen kiinnostaa kyllä vuorenvarmasti muutakin moottoritoimittajaa, joten en näe ongelmia tulevaisuuden suhteen.
(Toim. huom.Luulenpa että tekisi McLarenille ihan hyvää muutenkin vaihtaa moottoritoimittajaa... ja huippuauton rakentaminen ensi kaudelle saattaa olla vaikeampaa henkilöstön joukkopaon vuoksi, mutta toiminta jatkuu vuorenvarmasti.)
Ja Ferrari. Ei Ferraria ajeta alas koskaan. Se on Ferrari.
Ja tallihan rahoittaa itsensä lähes kokonaan sponssituloilla yms. ilman Fiatin merkittävää panostusta. Ja juurihan talli allekirjoitti uuden pitkän Concorde-sopimuksen jatkosta F1-sarjassa.