McLaren MP4-21

  • Viestiketjun aloittaja azai
  • Aloituspäivämäärä

Rapu-70

Well-known member
Liittynyt
26.8.2005
Viestit
544
Jaaha, tänään lähti sitten seuraava ukko kykytallista. Ei oo kyllä muista talleista lappanut tohon malliin avainhenkilöä pihalle, ei edes Rellulta vaikka siellä on lopetusuhka ollut päällä jo jonkin aikaa. Kumpi ehtii seuraavaksi, Kimi vain Juan Pablo? Tässä tilanteessa lähtijän pitäisi olla Dennis, niin päin helvettiä tota touhua nyt viedään. Sieltä ois nyt Briatoren sopimus katkolla, kandeisko soittaa?
 

Wigram

Member
Liittynyt
23.1.2006
Viestit
18
On kyllä ihme touhua larenilla. Kertoo kyllä jotain firman sisäisestä ilmapiiristä, kun huippunimiä lähtee tohon tahtiin. Tuskin lähtö on ainakaan palkkauksesta / resursseista kiinni.

Ja ei voi kuin ihmetellä tota Alonson sopparin julkaisua. Hyvä motivaatio montoylla varmasti ajella, kun tietää olevansa pelkkä varavaihtoehto. Kimiä tuo tosin tuskin haittaa kun sopimus on jo maranelloon, toivottavasti :thumbup:
 

kp_1

Active member
Liittynyt
8.2.2005
Viestit
44
Oliko jossain lehdessä juttua jonka mukaan Mercedes harkitsee vetäytymistä, mikäli tämä kausi ei tuota kunnon tuloksia? Jostain muistelen näin lukeneeni.
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
Karpow sanoi:
Suuri ja mahtava McLaren uppoaa kuin Titanic. Veikkaan, että edessä on nyt kausien 1994-1996 tasoinen voitoton kuiva jakso. Ihme, jos tällä kaudella tulee ainuttakaan voittoa. :mad_old: :jaska:
Olisiko se joku ihme muka? Sehän on nähty jo kauan sitten, että Mercedes tarvitsee pari-kolme kertaa pidemmän ajan rakentaakseen edes jonkinlaisen moottorin kuin muut.
 

vmjs

Well-known member
Liittynyt
9.7.2003
Viestit
903
Joni sanoi:
autosport.com

Ferrari confirm Tombasiz as chief designer

Ferrari have confirmed today that Nicholas Tombazis will rejoin the team next month, taking the position of Chief Designer.

Tombazis, who worked as chief aerodynamicist at Ferrari, left the Maranello team at the end of 2003 to join McLaren as Chief Engineer Aerodynamics. Last year he was promoted to Vehicle Project Director.

The 38-year-old, who began his F1 career at Benetton in 1992, has been rumoured to leave McLaren for a couple of months now, but the Woking-based outfit previously denied he would be leaving.

Tombazis returns to Ferrari to take the place of Aldo Costa, who in turn has been promoted to Head of Design and Development Department. Costa will be under Technical Director Ross Brawn.

Ferrari further confirmed Rory Byrne will continue working with the team, assuming a new position titled Design and Development Consultant. He too will be reporting directly to Brawn.

The staff changes are set to take effect on March 1st.


:nope: :thumbfh:
Noniin. :thumbup:

Nyt vaan odottelemaan, koska Kimin sopimus Ferrarin kanssa julkistetaan. :thumbup: :ahem:
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
Matxi sanoi:
Olisiko se joku ihme muka? Sehän on nähty jo kauan sitten, että Mercedes tarvitsee pari-kolme kertaa pidemmän ajan rakentaakseen edes jonkinlaisen moottorin kuin muut.
Kommentoinkin lähinnä inssien joukkopakoa. KAIKKI avainhenkilöt lähtevät. Tuo Mersun tilanne on ollut tiedossa jo sitten kaudesta 2001 asti. Ei ne vaan osaa. Täydellisiä amatöörejä muihin moottorivalmistajiin verrattuna. F1 tasolla ainakin. :thumbdown
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
kp_1 sanoi:
Oliko jossain lehdessä juttua jonka mukaan Mercedes harkitsee vetäytymistä, mikäli tämä kausi ei tuota kunnon tuloksia? Jostain muistelen näin lukeneeni.
Vetäytykööt prkle. Vaikka Mersu on suomalaisittain tarjonnut ilon hetkiäkin ja kaksi mestaruutta, niin paskaa on tullut niskaan sitten ainakin triplaten.

McLarenille Hondan moottorit. Siinäpä parivaljakko. :thumbup:
 

Juzo

Well-known member
Liittynyt
20.2.2005
Viestit
906
Sijainti
Taipalsaari
Bobakki sanoi:
Onhan siellä vielä Neil Oatley ja Mike Coughlan, lisäksi naftaliinista olisi kaivettavissa 80-luvun huippu Gordon Murray ;)
Heh taisipa Murraykin lähteä tuossa vähän aikaa sitten McLarenilta.
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
Mike Coughlania tuskin päästetään lähellekkään suunnitettuosastoa MP4-18 ja MP4-19 katastrofien jälkeen. :D
 

Hermanni

Well-known member
Liittynyt
30.1.2006
Viestit
341
Sijainti
Mänttä Finland
Rapu-70 sanoi:
Ei oo kyllä muista talleista lappanut tohon malliin avainhenkilöä pihalle, ei edes Rellulta vaikka siellä on lopetusuhka ollut päällä jo jonkin aikaa.
Sinänsä tosiaan ihme, heiltä ei ole tietääkseni lähtenyt ketään, vaikka kauden 2007 jatkosta olikin epävarmuutta.
Rapu-70 sanoi:
Tässä tilanteessa lähtijän pitäisi olla Dennis, niin päin helvettiä tota touhua nyt viedään. Sieltä ois nyt Briatoren sopimus katkolla, kandeisko soittaa?
Upottamaan Renault. :D
 

Driver #8

Well-known member
Liittynyt
19.2.2005
Viestit
193
Sijainti
Curva Variante Alta
Wigram sanoi:
On kyllä ihme touhua larenilla. Kertoo kyllä jotain firman sisäisestä ilmapiiristä, kun huippunimiä lähtee tohon tahtiin. Tuskin lähtö on ainakaan palkkauksesta / resursseista kiinni.

Ja ei voi kuin ihmetellä tota Alonson sopparin julkaisua. Hyvä motivaatio montoylla varmasti ajella, kun tietää olevansa pelkkä varavaihtoehto. Kimiä tuo tosin tuskin haittaa kun sopimus on jo maranelloon, toivottavasti :thumbup:
Porukan lähtö pois McLarenilta saattaa johtua myös siitä, että he eivät luota tallin taloudellisiin resursseihin koska tallilla ei ole pääsponsoria kaudella 2006. Pelkäävät varmaan että talli alkaa leikkaamaan palkkoja ja etuja, ellei sitten ole jo leikannutkin.
 

äxä

Johtaja
Liittynyt
26.1.2006
Viestit
502
Sijainti
Maranello
No niin. Nyt on pakko uskoa että McLaren on syvässä suossa nyt ja myös tulevaisuudessa. Jos suunnittelutiimistä lähtee kerralla kolme tärkeintä henkilöä ei ole syytä odottaa ihmeitä tulevaisuuden kannalta.

Olen ollut aiemmin hyvin skeptinen siitä kannattaako Kimin siirtyä Ferrarille, johtuen avainhenkilöiden (Jean Todt, Ross Brawn, Rory Byrne etc.) sopimusten loppumisesta. Mutta aika hyvin tiimi varustautuu tulevaan. Uusia sponssisopimuksia tulee ja huippusuunnittelija Tombasiz kaapattiin takaisin Mäkiltä omien joukkoon. :thumbup:

Ainakin tällä hetkellä Ferrari on Kimin paras vaihtoehto uran kannalta.

Toyotaan en usko pätkääkään. Talli on syytänyt rahaa giganttisia summia touhuun jo ties kuinka monen kauden ajan saamatta mitään aikaan. Kun ei siellä yksinkertaisesti ole tarpeeksi suunnitteluvoimaa voittaja-auton tekemiseen. Pelkällä koneella kun ei voittoja oteta.

Hondalla voi olla mahdollisuus saada tuloksia, mutta pidemmän päälle en usko myöskään sen tiimin voimavaroihin, jolleivat palkkaa huippusuunnittelijoita talliin. Jatkuvuus, systemaatinen kehitys ja huipputiimin perinteet puuttuvat sieltäkin.

Jäämme siis odottamaan lisää uutisia Ferrarilta! :ahem:
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
Bobakki sanoi:
Uuh, aivan totta, olikin mennyt ohi.

Coughlan kantaa edelleen pääsuunnittelijan vakanssia ainakin tallin itsensä mukaan.
Ilmankos tuo uusi viritys muistuttaa MP4-18 ja MP4-19 aikapommeja. :D :D :jaska: :nope: :thumbfh: :p
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Driver #8 sanoi:
Porukan lähtö pois McLarenilta saattaa johtua myös siitä, että he eivät luota tallin taloudellisiin resursseihin koska tallilla ei ole pääsponsoria kaudella 2006. Pelkäävät varmaan että talli alkaa leikkaamaan palkkoja ja etuja, ellei sitten ole jo leikannutkin.
MSa:n mukaan Mäcci yrittää saada Vodafonen jo tälle kaudelle pääsponssiksi, mutta Ferrari pistää yllättäen hanttiin.
 

Vilkku

Not member anymore
Liittynyt
26.1.2005
Viestit
1293
äxä sanoi:
Ainakin tällä hetkellä Ferrari on Kimin paras vaihtoehto uran kannalta.

Toyotaan en usko pätkääkään. :ahem:

Tuossa nykyisiä voimasuhteita.

Valencian F1-testit torstaina, nopeimmat kierrosajat:
1. Alonso Renault 1.10,904 90 kierrosta
2. Button Honda 1.10,907 85
3. Massa Ferrari 1.11,284 50
4. Davidson Honda 1.11,573 128
5. M.Schumacher Ferrari 1.11,649 48
6. Klien Red Bull 1.11,796 71
7. Kovalainen Renault 1.12,011 89
8. Villeneuve BMW-Sauber 1.12,179 104
9. R.Schumacher Toyota 1.12,182 92
10. Wurz Williams 1.12,246 84
11. Rosberg Williams 1.12,313 46
12. Rossi Ferrari 1.12,315 54
13. De la Rosa McLaren 1.12,360 92
14. Montoya McLaren 1.12,488 61
15. Trulli Toyota 1.12,525 72
16. Kubica BMW-Sauber 1.12,811 48
 

vmjs

Well-known member
Liittynyt
9.7.2003
Viestit
903
Vilkku sanoi:
Tuossa nykyisiä voimasuhteita.

Valencian F1-testit torstaina, nopeimmat kierrosajat:
1. Alonso Renault 1.10,904 90 kierrosta
2. Button Honda 1.10,907 85
3. Massa Ferrari 1.11,284 50
4. Davidson Honda 1.11,573 128
5. M.Schumacher Ferrari 1.11,649 48
6. Klien Red Bull 1.11,796 71
7. Kovalainen Renault 1.12,011 89
8. Villeneuve BMW-Sauber 1.12,179 104
9. R.Schumacher Toyota 1.12,182 92
10. Wurz Williams 1.12,246 84
11. Rosberg Williams 1.12,313 46
12. Rossi Ferrari 1.12,315 54
13. De la Rosa McLaren 1.12,360 92
14. Montoya McLaren 1.12,488 61
15. Trulli Toyota 1.12,525 72
16. Kubica BMW-Sauber 1.12,811 48
Missäs ne voimasuhteet näkyy? Minen näje ku yhden testipäivän epäviralliset nopeimmat kierrosajat ja ajetut kierrokset. :rolleyes:
 

Hermanni

Well-known member
Liittynyt
30.1.2006
Viestit
341
Sijainti
Mänttä Finland
Olisi varmaan Ron Denisin kannattanut ennemmin keskittyä pitämään "aivot" tallissa, vai olisiko hänen huomion vienyt vain kuljettajapeli (Alonson osto, kumpi lähtee 2007, Montoya vai Kimi, vai kummatkin).
Kait hän halusi edes jotain saada "takasin", mutta pelkät hyvät kujettajat ei maailmanmestaruutta tallille tuo (Vertaa Ferrarin viimmekausi).
Tuntuu että McLarenilla on pelitaktiikka aivan hukassa, ilman hyvää autoa ei kuljettajatkaan "viihdy" tallissa ilman järkyttävä suurta tilipussia.
Jos auto olisi voittaja auto, kulettajille varmaan riittäisi pienempikin tilipussi ja kyvykkäitä / halukkaita kuljettajia talliin riittäisi (Palkkaneuvottelut olisivat hivenen helpompia), näin säästuneet rahat voitaisiin sijoittaa auton kehitykseen ja varsinkin "aivojet" pitämiseen tallissa.
Toivotaan että itse auto on edes hyvä (Koska huippuosaajat jättää tallin), moottoriongelmat saadaan varmaan (Toivottavasti) retkaistua kauden kuluessa (Tosin tällöin ensikaudesta tulee viimmevuoden uusinta McLarenin kannalta).
 
Ylös