Bobakki
@f1hog
Ainakin virallinen ajanotto rekisteröi kyllä joka kierroksen.
Bobakki sanoi:Nyt kun mainitsit, niin tällä viikolla kisakuskeista testiä ajoivat molemmat Tojotistit, Heidfeld, Coulthard ja Barrichello.
Niin, no en tiedä oli tässä kyse virallisesta vai ei...Bobakki sanoi:Ainakin virallinen ajanotto rekisteröi kyllä joka kierroksen.
Virallisissa listoissa nuo on kyllä laskettuna.Toni_V sanoi:Joka tapauksessa esimerkiksi tarkoitin tilannetta jossa mennään radalle ja tullaan samalla kierroksella pois. Silloin ei ylitetä maaliviiva kuin kerran ja ainakaan oman logiikan mukaan silloin ei kierroksia lasketa (seuraavaa ylitystä ei lasketa kierrokseksi jos tietty aika ylittyy). Ainakin monella nettisivulla on kierrosmäärät ilman tällaisia tynkäkierroksia.
Joo kierrokset tulee ajattomistakin kierroksista.Matxi sanoi:Virallisissa listoissa nuo on kyllä laskettuna.
Ainakin F1.comin live-ajanottoa seuraavat ovat sen havainneet.
Kiitti, tulihan tuokin selvitettyä. MTV3-sivuilla noita kierroksia ei oltu laskettu (viimeksi kun asiaa tarkastelin). Saattaa tietysti olla että sivulla on ollut pieni moka josta johtopäätöksen vetäisin. Tai sitten liian vähän kahvia koneistossa.Matxi&DFiaA sanoi:Joo kierrokset tulee ajattomistakin kierroksista.
Ajoiko ruusu tosiaan perjantainkin samalla motilla? Itse en ole moiseenThunder sanoi:Uusien tietojen mukaan De Ruusu ajoi vielä samalla motilla perjantaina ja moottorille kertyi 4 päivässä 500 kierrosta eli 2207 km.
Eli ajoi perjantaina, neljäntenä päivänä eri myllyllä?Juzo sanoi:"During the preparation for Melbourne at Paul Ricard last week, our test team with Pedro de la Rosa at the wheel of the new chassis no. 4 completed a total of 1,837 kilometres on three consecutive days with one engine. On average this was more than two Grands Prix distances per day that the technical package worked reliably." McLaren
Hienoa päättelyä! Eipä taida tuossa ajassa ihan ehtiä lähettämään konetta Englantiin purettavaksi ja takaisin Ranskaan. Jos autossa olisi ollut vanha kone niin eiköhän sillä silti olisi ajettu sama määrä kierroksia kuin uudellakin olettaen, että tuo moottori ei perjantaina levinnyt.Thunder sanoi:Pedro ehkä ajoi neljäntenä päivänä eri moottorilla, mutta missään ei ole näkynyt selkeästi, että moottori olisi vaihdettu uuteen.
Ajatellaan näin, jos moottorilla ajetaan 3 päivää putkeen, niin miksi sitten neljäntenä päivänä ajetaan vähemmän kierroksia? Se antaa vihjeen, että autossa on vieläkin vanha moottori, joka tarkistettiin vielä torstaina tehtaalla, että löytyykö vikaa ja ei sitä vikaa millään sitten löydetty kuin kulumia? Lyötiin sama vanha motti takaisin autoon ja ajatettiin taas ympäri rataa?
Neljäntenä päivänä ajettiin vähemmän, koska aamulla satoi.Thunder sanoi:Ajatellaan näin, jos moottorilla ajetaan 3 päivää putkeen, niin miksi sitten neljäntenä päivänä ajetaan vähemmän kierroksia? Se antaa vihjeen, että autossa on vieläkin vanha moottori, joka tarkistettiin vielä torstaina tehtaalla, että löytyykö vikaa ja ei sitä vikaa millään sitten löydetty kuin kulumia? Lyötiin sama vanha motti takaisin autoon ja ajatettiin taas ympäri rataa?
Korjatkaa toki, jos olen väärässä mutta eikös lämmittelykierros lasketa kisapituuteen mukaan?Bleu sanoi:Ainoat kierrokset, jotka eivät varsinaisesti tilastoihin mene, ovat kaiketi ruutuunajokierros (se, jolla Schumi ja Albers kolaroivat viime vuonna), lämmittelykierros sekä jäähdyttelykierros.
Ei lasketa. Tai lasketaan siinä tapauksessa, että määrätään uudelle lämmittelykierrokselle. (Räikkönen/Australia 05, Schumi/Suzuka 98)Matxi sanoi:Korjatkaa toki, jos olen väärässä mutta eikös lämmittelykierros lasketa kisapituuteen mukaan?
Ruutunajokierros/kierrokset ja jäähdyttelykierros taitaa olla ainoat 'tilastoimattomat' kierrokset.
Juu ei lasketa ei. Vaikka Kyllösen Matti aina niin luulikin... :thumbup:Bleu sanoi:Ei lasketa. Tai lasketaan siinä tapauksessa, että määrätään uudelle lämmittelykierrokselle. (Räikkönen/Australia 05, Schumi/Suzuka 98)
Kun kilpailu on startin jo tapahduttua keskeytetty ja aloitettu uudestaan (ensimmäisen 2 kierroksen aikana), niin kisa aloitetaan uudestaan normaalipituisena (esim. Spa 98)