McLaren MP4-21

  • Viestiketjun aloittaja azai
  • Aloituspäivämäärä

Jere1983

Well-known member
Liittynyt
11.3.2001
Viestit
2972
Sijainti
lpR/Hyvinkää
lfb sanoi:
Ihan hyvää vauhtia ensitestiksi, mutta enemmän minua kiinnostaisi uuden auton luotettavuus kuin joidenkin talvitestien kierrosajat. Eiköhän asiasta päästä selville kun kierroksia saadaan (toivottavasti :D) enemmän alle.
Maikkarin sivuilla oli juttua, että toinen MP4-21 saadaan radalle 14. helmikuuta.
Vähän huolestuttaa se, että jos tuo uutinen ja Mclarenin testiohjelma pitää paikkansa on Mclarenilla kaksi uutta autoa (ja moottoria) radalla vain kahdeksana testipäivänä.

Edit: ja sitten mentiin :frown:
 

Rapu-70

Well-known member
Liittynyt
26.8.2005
Viestit
544
Jere1983 sanoi:
Maikkarin sivuilla oli juttua, että toinen MP4-21 saadaan radalle 14. helmikuuta.
Vähän huolestuttaa se, että jos tuo uutinen ja Mclarenin testiohjelma pitää paikkansa on Mclarenilla kaksi uutta autoa (ja moottoria) radalla vain kahdeksana testipäivänä.

Edit: ja sitten mentiin :frown:
Ei kai se jo nyt hajonnut??

Toi kahdeksan päivän testaukset on kyllä totta. Mitenkä ne niin vähän meinaa testata? Missä helvetissä se toinen auto luuraa? Testiohjelman mukaan Juan Pablo ei paljon muuten ajele.

Kaiken kaikkiaan aika muista poikkeavia aerodynamiikkaratkaisuja, eikä vähäisimpänä tuo keula. Tuplaa tai kuittia pelataan, kuten tapana on ollut.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
lfb sanoi:
Enpä ois uskonut :rolleyes:
Traditioista on kuitenkin hyvä pitää kiinni.

Yleensä en perusta noiden vimpaimien ulkonäön arvostelusta, mutta tuo tosiaan on hirveä. Nopeus näytti toki olevan jokseenkin lupaavalla tasolla mikäli siitä nyt mitään voi näin aikaisessa vaiheessa sanoa, mutta eipä se niinkään ainakaan omien epäilysteni aiheena ollutkaan.
 

MaranelloRed

'Buongiorno a tutti'
Liittynyt
22.2.2000
Viestit
3059
Sijainti
Maranello
No McLadan tuntien tuo auto saattoi olla ihan mitä tahansa maan ja taivaan väliltä. Piti tuoda "jotain" radalle kun ei enään iletty lykkäystä ottaa. Nopeudesta ei siis voida puhua vielä mitään ja kestävyys kysymyksiin tulikin sitten kaiken kattava vastaus noissa kuvissa. :p
 

Jeeves

Well-known member
Liittynyt
19.2.2004
Viestit
2520
En nyt ihan kauniiksi kuvailisi, tosin en myöskään rumaksi. Sanoisinko, että aggressiivisen näköinen peli. Nuo sarvet sopivat "kaksykköseen" eittämättä kuin nenä päähän. Vieläkö joku jaksaa valittaa, että nyky-ykkösiä ei erota toisistaan ulkonäöltä?

Luotettavuus näyttää edelleen olevan iso kysymysmerkki, nopeus on kuitenkin jo tämän päivän kierrosaikojen valossa hyvällä mallilla.
 

kessel

Well-known member
Liittynyt
13.1.2001
Viestit
1575
Sijainti
Tampere
MaranelloRed sanoi:
Näyttää ihan itseltään Hopeadelfiiniltä. :D Joko muuten vaahtosammuttimille on ollut käyttöä ?
Toi on jo überdelfiini. Hieno mun mielestä ja toivottavasti moottori on tänä vuonna kestävä
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Rälle sanoi:
Kimillä asenneongelma
Vai että oikein asenneongelma? Varmaan tiimin kanssa yhteisymmärryksessä päätetty että vanhaa ei testata. Turha totuttautua vanhaan kun uusi on tulossa. Ei sitä Montyoaakaan ole liiemmin ratissa näkynyt.
 

Palkopoika

Juntti-Urpo & kateellinen
Liittynyt
20.8.2000
Viestit
6979
Sijainti
Denver
J.Heldenview sanoi:
Jarrut savuaa?

Sekin vielä, paska mikä paska. Kuulin luotettavasta lähteestä että jopa takarenkaatkin oli savunnut kun Pedro harjotteli startteja :nope:
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
J.Heldenview sanoi:
Jarrut savuaa?
Ottaen huomioon hiilikuitujarrujen toimintalämpötilan niin tuossa nyt ei ole yhtään mitään normaalista poikkeavaa.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
hmmm, pienistä ponttooneista ja takapäästä puheenollen:


:eek!:
 

MaranelloRed

'Buongiorno a tutti'
Liittynyt
22.2.2000
Viestit
3059
Sijainti
Maranello
Älkää pojat turhaan hehkuttako. Tuo on jo nähty ja etenki se että miten käy kun vehkeet pakataan liian ahtaisiin tiloihin. Syntyy ongelmia jotka liittyvät lämpöön ja joihin ei nykytekniikka / nykysäännöt pysty ratkaisua antamaan. Savua tiedossa.
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
MaranelloRed sanoi:
Älkää pojat turhaan hehkuttako. Tuo on jo nähty ja etenki se että miten käy kun vehkeet pakataan liian ahtaisiin tiloihin. Syntyy ongelmia jotka liittyvät lämpöön ja joihin ei nykytekniikka / nykysäännöt pysty ratkaisua antamaan. Savua tiedossa.
Onko tämä nyt yhtään ahtaammin pakattu? Kaikki ne samanlaisia on. Tänävuonna on vielä vähän pienempää kun ne on mopoja.

On muuten komee häntä tuolla muurahaiskarhulla :eek:
 

vmt

Well-known member
Liittynyt
31.1.2001
Viestit
177
Sijainti
Helsinki
Eipä tuo keula nyt mikään ihmeelinen ole. Mielestäni palasivat ennemminkin vain vanhempaan ratkaisuun, sillä uusi keulahan on pitkälti saman tyylinen kuin mitä MP4-18:ssa ja MP4-19:ssa oli. Viime vuoden MP4-20:eenhän keula leveni aika lailla. Ensimmäistä kuvaa katsoessa näyttikin melkein siltä, että vanha auto oli kaivettu naftaliinista :) Toivottavasti ei kuitenkaan ole enne tulevasta.

MP4-19:


Sen sijaan uuden auton takasiiven ympäristö on mielenkiintoisempi.

Btw. Superkimin mainitsemat aikaisemmat testiajat ovat Jerezin testeistä, joten turha niihin on vertailla :) Mutta eipä tämän päivän aikoja muutenkaan kannata katsella.
 
Viimeksi muokattu:

azai

Pornokeisari
Liittynyt
15.10.2004
Viestit
1448
Sijainti
Affalterbach
Täytyy vain todeta että auto on kyllä moottorin muodon ehdoilla tehty. Etusiivekkeen muodon ymmärtää kun katsoo ponttoonien sisäänottoaukon muotoa. Peräkin on ultra pieni, johtuen todennäköisesti koneen koosta. McLaren: "Minimum engine weight of 95 kilogram" ja FIA määritteli säännöissä moottorin minimi kooksi 95 kiloa, eli tarkkaan kyllä pelataan.
Jos auto on tehty moottorin ehdoille, niin ilmavirtaukset kyllä hyödynnetään täysin moottorin jäähdytyksessä, ei siinä kyllä mitään Red Bullin jäähdytysongelmia pitäisi tulla.
Perän "häntä" yllätti, parempi kuin Ferrarin kullin leikkaja.
 

azai

Pornokeisari
Liittynyt
15.10.2004
Viestit
1448
Sijainti
Affalterbach
MaranelloRed sanoi:
Älkää pojat turhaan hehkuttako. Tuo on jo nähty ja etenki se että miten käy kun vehkeet pakataan liian ahtaisiin tiloihin. Syntyy ongelmia jotka liittyvät lämpöön ja joihin ei nykytekniikka / nykysäännöt pysty ratkaisua antamaan. Savua tiedossa.
Joko Maranellossa säikähdettiin muotoja? Sen verran McLaren poikkeaa muista autoista että oikein jännittää katsoa testikausi.
 
Ylös