CrouchingTiger
Well-known member
- Liittynyt
- 2.4.2009
- Viestit
- 233
Tuossa näkyy hyvin tuo rako
Kait siellä ilmavirran edessä muutakin on kuin kuskin vasen polvi. Olisi hauskan näköisiä hiekkapuhallettuja pöksyä podiumilla. Mutta jos jalkakäyttöinen kytkin olisi niin onpahan pitkästi hormitettuna tuota imurinputkeakin. Kuulostaa aika uskomattomalta "kuninkuusluokan" edelläkävijä -tekniikalta.Niin, se villein huhu kertoo että nokalla olevan skuupin kautta tullut ilma johdetaan takasiivelle silloin kun ei tarvita downforcea. Eli suoralla kuskin vapaana oleva jarrujalka(vasen) voitaisiin siirtää sivuun, jolloin ilmanvirta kulkeutuu takasiivelle asti. :idea: Lähdettä en muista.
Ferrarin intresseissä siis ei ole protestoida itse, mutta siiven hylkääminen tietenkin on. Ferrarillehan optimaalinen tilanne on juurikin se, että joku muu jättää protestin. Jos Ferrari olisi mukana valituskuorossa, tekisi se Todtin tilanteesta hankalan. Vaikka siipi olisikin laiton, ajaisi sen hylkääminen tietyn, salaliittoja kaikkialla näkevän, apinalauman maaniseen tilaan. Toisaalta nyt Ferrari voi seurata sivusta tilannetta rauhassa. Jos siipi hylätään, voivat kohauttaa olkiaan ja sanoa, että meillä ei ollut asian kanssa mitään tekemistä. Jos taas ei hylätä, sanovat, että eivät alun perinkään nähneet siinä mitään ongelmaa. Turha liata omia käsiään, jos joku tekee paskahommat vapaaehtoisesti.Jos nyt kuitenkin tarkasteltaisiin faktoja ennenkuin syytellään.
* Ferrari sources have confirmed that the team has no interest in protesting the McLaren rear wing design
* McLaren has played down talk of a legality issue with its rear wing - and reckons Ferrari is not involved in complaints
http://twitter.com/noblef1
Mitenhän tällä hoidetaan vasemman jalan jarrutus ja yhtaikainen LFAC? Joutuuko ottamaan keskijalan käyttöön...lehdistötilaisuuden antia: Button joutui keskeyttämään kun alipaine imaisi pallerot imuputkeen etupään paineen työntäessä niitä yhä syvemmälle. Tuskainen Button kommentoi edelleen jatkaen, "ei mitään valkoisen miehen hommaa, britin jalka on tähän hommaan liian pieni". LFAC falskaa, kun pieni vehje ei anna riittävää vastusta.Pitkillä suorilla jalani puutui - selitti Button. "en jaksanut pitkillä suorilla käyttää LFAControlia kunnolla ja siksi Lewis pääsi ohitse" ontuva Button kertoi ja lisäksi mumisi "ei mitään valkoisen miehen hommaa". Button selvästi vierastaa manuaalista McLareniaan ja kaihoilee pitkälle automatisoidun saksalaismerkin mersun rattiin.
Mä kirjoitin tämän 04.03 ihan vitsinä, mutta onko oikeasti muutkin asiaa spekuloineet ja missä?Vaikka putkesta purkautuisi ilmaa ilma kuskin toimiakin, saatetaan sen avulla onnistua siiven vaikutusta säätämään.
Jospa kuskit nostavat vasemman polvensa, siihen mystisestä, etukatteessa olevasta skuupista johdettuun kanavaan, tukkien virtauksen halutessaan :yuck:
F1technical:n sivuilla tuosta asiasta on jauhettu sivukaupalla.Mä kirjoitin tämän 04.03 ihan vitsinä, mutta onko oikeasti muutkin asiaa spekuloineet ja missä?
Joo ja sielä tuntuu useampikin OIKEASTI uskovan moiseen... :nope:F1technical:n sivuilla tuosta asiasta on jauhettu sivukaupalla.
http://www.f1technical.net/forum/viewtopic.php?f=12&t=7495&start=1845
Nooh, äläs nyt. Näähän on tärkeitä asioita.Mutta annas olla kun Lewis pääsee taas tyttöystävänsä kanssa samaan punkkaan niin johan sitä selvitellään juurta jaksaen.
No tietenkin. Mutta tuosta resonanssista minä tiedän miten se toimii. Takasiivestä olen ihan ulkona.
Kai se takasiipi resonoi samalla periaatteella sekä autossa että pussycat dollilla :idea:.No tietenkin. Mutta tuosta resonanssista minä tiedän miten se toimii. Takasiivestä olen ihan ulkona.
e: Jaa tuossa olikin ylempänä selitetty jo tarkemmin jutut...Buttonilla on varmasti yllätysmahdollisuus. Viime kaudella McLarenia tosin piti ajaa nimenomaan Hamiltonin tyylillä aggressiivisesti ja pehmeämpää tyyliä suosineella Kovalaisella ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin opetella kaikki uusiksi. Tänä vuonna tilanne voi olla Buttonin kannalta suosiollinen, jos eturenkaiden kaventaminen on tehnyt pehmeästä ajotyylistä toimivamman McLarenilla tai jos renkaiden kuluminen kilpailun aikana on aggressiivisella tyylillä ajavien kuljettajien osalta aikaisempaa suurempi ongelma. .