McLarenin kriisi

CamoN

Kurvailija
Liittynyt
11.7.2007
Viestit
1640
Sijainti
Kouvola
Olen seuraillut tätä foorumia nyt kuukauden päivät. Olen saanut sellaisen käsityksen, että täällä asioista keskustelevat kohtalaisen hyvin moottoriurheiluun paneutuneet henkilöt. Mutta viime aikoina näiden kuumimpien puheenaiheiden kanssa on alkanut oksettaa monien käyttäjien lyhytnäköisyys, lyhytmuistisuus ja perusteettomat mielipiteet. Saisinko pyytää kaikkia miettimään edes hetken ennen kuin kirjoitatte mitään. Kiitos.

Minun mielestäni Ferrarilla on hyvät mahdollisuudet kaksoisvoittoihin, koska;

1. Ferrarin auton pohja meni remonttiin kauden alussa, tallin tuntien luultavasti pahemmin kuin niillä "muilla" talleilla, jotka joutuivat myös muuttamaan autonsa pohjarakennetta.

2. Kimi valmistautui kauteen varmaan vähän liian positiivisin odotuksin, tai talli antoi hänen olla huolestumatta mistään liikaa - Australian jälkeiset ongelmat kasautuivat ja Massa oli ajoittain nopeampi. Se on fakta, joka tällä hetkellä tuntuu aivan käsittämättömältä. Eikä sitä tunnu moni enää muistavan.

3. Missään vaiheessa tiedotusvälineissä ei olla keskusteltu Ferrarin alkukauden tuulitunneliongelmista sen enempää, mitä Todt on paljastanut. Ei ole mitään todisteita sen tueksi eikä sitä vastaan, että Ferrarilla olisi ollut kaikki kehitystyö jäissä jopa monta viikkoa. Ja se on pitkä aika tässä lajissa, varsinkin kun uuden tyyppisillä renkailla ollaan saatu alle vain rajoitettu määrä kilometrejä ja toimitaan pitkälti pelkkien hyvien olettamuksien varassa. Nyt tunneli on kuitenkin kunnossa, ja kilometrejäkin on tullut Kimin kannalta "riittävästi".

4. Kuskien henkinen puoli. Ferraria tulee auttamaan se että Hamiltonin jalat alkavat irrota maasta, mutta toisaalta Massasta ei koskaan voi tietää. Mies vaikuttaa vähän siltä, että jos kalsarit on sattuneet aamulla jalkaan väärinpäin, niin ei onnistu enää mikään koko loppuviikolla. Väittäisin, että Massa ei tule suoriutumaan täysin puhtain paperein esim. Spassa radan monipuolisuuden vuoksi.

5. Kilpailuiden voittaminen. Tällä kaudella kisan voittoon ei olla tarvittu mitään muuta, kuin A) paalupaikka (tai ykköstila ensimmäisen mutkan jälkeen) B) kakkostila ja riittävästi vauhtia kilpailijaa painavamalla autolla C) erikoisolosuhteet. Noista syistä kahdesta on realistista tavoitella hyötyä itselleen kisaviikonloppuna, ja etukäteen vaikuttaa siltä että ne olisi jo pedattu Ferrarille jos ei kaikissa, niin ainakin neljässä loppukauden kisoista.

Näihin syihin pohjaten väitän, että Ferrari tulee saalistamaan loppukaudella enemmän pisteitä kuin McLaren, mutta riittäkö se? Voi tulla hyvinkin jännittävät kaksi viimeistä kilpailua.
 

azai

Pornokeisari
Liittynyt
15.10.2004
Viestit
1448
Sijainti
Affalterbach
Nyt on valjastettu totuus Lewiksen F-sanan käytöstä. Alkaa pikku hiljaa oksettaa nämä kateuden (Italialaiset ja Espanjalaiset lehdet) nimissä McLarenia ja Hamiltonia kohtaan tehtyjä mustamaalauksia. :nope:

Vodafone McLaren-Mercedes sanoi:
Vodafone McLaren-Mercedes Statement

Woking, UK, Thursday 9th August 2007: Over the last few days there has been some inaccurate and misleading reporting of certain events which transpired during the qualification for the Hungarian Grand Prix. Whilst the team would normally not comment on such speculation, Lewis has asked us to correct one important matter of untrue critical commentary. It has been reported that Lewis used the “F word” to Ron Dennis over the team radio immediately after the qualification session had been completed. The team have investigated this claim and reviewed the radio transmissions and we can categorically confirm that Lewis did not use the “F word” at any time during any conversation with the team. The team and Lewis are extremely disappointed that the use of the “F word” appears to have been invented and repeated to the media.

Lewis has requested that the team issues the following statement on his behalf:

“For the record, Fernando and I are fiercely competitive and respectful of each other. We are both ambitious drivers who want to win. However, we are not drivers at war, as has been widely reported.

Although we did not speak on Sunday we have spoken since the weekend and continue to have a professional working relationship. In fact, Fernando and I plan to meet up over the holiday period.

As an individual in my first year in Formula 1 I have done my utmost to conduct myself in a professional and open manner. Of course, I have made mistakes, not least during the last weekend, and those are open to public scrutiny. I have my own regrets and have dealt with matters arising. However, it is disappointing that inflammatory and untrue material is given to the media and published which may damage reputations. This inflammatory material is then commentated on by many others as if it is factual.

Whilst I wouldn't normally communicate through press statements, I felt it important to set this matter straight."
Noh. Toivottavasti ei Kimifosit enää laske McLarenien keskenäistä kolaria, perustuen "huonoihin" väleihin, enää Kimin olemattomiin mestaruussaumoihin. :thumbup:
 

kasper

Well-known member
Liittynyt
16.2.2007
Viestit
493
azai sanoi:
Nyt on valjastettu totuus Lewiksen F-sanan käytöstä. Alkaa pikku hiljaa oksettaa nämä kateuden (Italialaiset ja Espanjalaiset lehdet) nimissä McLarenia ja Hamiltonia kohtaan tehtyjä mustamaalauksia. :nope:



Noh. Toivottavasti ei Kimifosit enää laske McLarenien keskenäistä kolaria, perustuen "huonoihin" väleihin, enää Kimin olemattomiin mestaruussaumoihin. :thumbup:
Jaa siis MCLAREN on tutkinut radioliikenteen? :D Eikö olisi kannattanut pyytää jotain ulkopuolista tahoa tekemään se, niin joku voisi uskoakin. hehheh
 

azai

Pornokeisari
Liittynyt
15.10.2004
Viestit
1448
Sijainti
Affalterbach
kasper sanoi:
Jaa siis MCLAREN on tutkinut radioliikenteen? :D Eikö olisi kannattanut pyytää jotain ulkopuolista tahoa tekemään se, niin joku voisi uskoakin. hehheh
No kukas muu sitä linjaa menee tutkimaan? Ferrarin päätukija gazzetta de sport vai joku muu italialainen perus paskalehti?


Valitettavasti nämä julkiset McLarenin lokaamisjutut pilaavat F1-sarjaa tällä hetkellä kaikista pahiten.
 

kasper

Well-known member
Liittynyt
16.2.2007
Viestit
493
azai sanoi:
No kukas muu sitä linjaa menee tutkimaan? Ferrarin päätukija gazzetta de sport vai joku muu italialainen perus paskalehti?


Valitettavasti nämä julkiset McLarenin lokaamisjutut pilaavat F1-sarjaa tällä hetkellä kaikista pahiten.
Eikös ne huhut lähteneet brittilehdistöstä?
 

IceManFani

Tunari
Liittynyt
10.9.2006
Viestit
1547
Sijainti
Lohja, valitettavasti...
azai sanoi:
No kukas muu sitä linjaa menee tutkimaan? Ferrarin päätukija gazzetta de sport vai joku muu italialainen perus paskalehti?


Valitettavasti nämä julkiset McLarenin lokaamisjutut pilaavat F1-sarjaa tällä hetkellä kaikista pahiten.
:rolleyes: Voi kuule azai, kannattas nyt sunkin jo tajuta, että kyllä se McLaren on ihan yhtä niljakas tiimi ku kaikki muutkin tiimit mitä F1- sarjassa kilpailee. Ei niillä yhelläkään puhtaat jauhot pussissa ole. :tongue: Samalla tavalla sinäkin lokaat Ferraria sillon ku niiltä pettää joku tärkeä osa autosta. Esmes hydrauliikka. Toisaalta tämä mahdollinen vakoilujupakka ja tämä väitetty riita tallin sisällä ei ole sama asia, mutta kuitenki. Sillonku Kimillä ja Ferrarilla menee hyvin, jätkää ei näy koko forumilla ja taas ku ne keskeyttää tahi ei voita, niin sillon sä hyppäät esiin huutamaan, että jo on paska kuski etc... Ja yks iso juttu mikä tällä hetkellä pilaa F1-sarjaa todenteolla on se että mestaruuden näyttäs tällä hetkellä voittavan keltanokka mister Pöörni Eklestonen tahdon mukasesti. :nope: :nope: Siinähän sitten mestaruuden arvo romahtais kunnolla jos Hamilton sen voittas. Jos Kimi sitä ei voita, niin mieluummin sitten Alonso ku joku perkuleen Hamilton.
 
Viimeksi muokattu:

Nelssoni

Well-known member
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
233
Löysin tämän tekstin eräältä keskustelupalstalta: :eek:

What's a swivel?

The term was around when I was at school (some 20 years ago).. basically it
was meant as a way of telling someone to either go and sit on a finger with
it inserted up there arse or sit on something else that would stand up...
and then to swivel... normally it was when you gave someone the finger.. and
then said go swivel on that one !

lol...
 

Mediaprofeetta

Well-known member
Liittynyt
6.3.2007
Viestit
3579
Sijainti
____________
CamoN sanoi:
Olen seuraillut tätä foorumia nyt kuukauden päivät. Olen saanut sellaisen käsityksen, että täällä asioista keskustelevat kohtalaisen hyvin moottoriurheiluun paneutuneet henkilöt. Mutta viime aikoina näiden kuumimpien puheenaiheiden kanssa on alkanut oksettaa monien käyttäjien lyhytnäköisyys, lyhytmuistisuus ja perusteettomat mielipiteet. Saisinko pyytää kaikkia miettimään edes hetken ennen kuin kirjoitatte mitään. Kiitos.

Minun mielestäni Ferrarilla on hyvät mahdollisuudet kaksoisvoittoihin, koska;

1. Ferrarin auton pohja meni remonttiin kauden alussa, tallin tuntien luultavasti pahemmin kuin niillä "muilla" talleilla, jotka joutuivat myös muuttamaan autonsa pohjarakennetta.

2. Kimi valmistautui kauteen varmaan vähän liian positiivisin odotuksin, tai talli antoi hänen olla huolestumatta mistään liikaa - Australian jälkeiset ongelmat kasautuivat ja Massa oli ajoittain nopeampi. Se on fakta, joka tällä hetkellä tuntuu aivan käsittämättömältä. Eikä sitä tunnu moni enää muistavan.

3. Missään vaiheessa tiedotusvälineissä ei olla keskusteltu Ferrarin alkukauden tuulitunneliongelmista sen enempää, mitä Todt on paljastanut. Ei ole mitään todisteita sen tueksi eikä sitä vastaan, että Ferrarilla olisi ollut kaikki kehitystyö jäissä jopa monta viikkoa. Ja se on pitkä aika tässä lajissa, varsinkin kun uuden tyyppisillä renkailla ollaan saatu alle vain rajoitettu määrä kilometrejä ja toimitaan pitkälti pelkkien hyvien olettamuksien varassa. Nyt tunneli on kuitenkin kunnossa, ja kilometrejäkin on tullut Kimin kannalta "riittävästi".

4. Kuskien henkinen puoli. Ferraria tulee auttamaan se että Hamiltonin jalat alkavat irrota maasta, mutta toisaalta Massasta ei koskaan voi tietää. Mies vaikuttaa vähän siltä, että jos kalsarit on sattuneet aamulla jalkaan väärinpäin, niin ei onnistu enää mikään koko loppuviikolla. Väittäisin, että Massa ei tule suoriutumaan täysin puhtain paperein esim. Spassa radan monipuolisuuden vuoksi.

5. Kilpailuiden voittaminen. Tällä kaudella kisan voittoon ei olla tarvittu mitään muuta, kuin A) paalupaikka (tai ykköstila ensimmäisen mutkan jälkeen) B) kakkostila ja riittävästi vauhtia kilpailijaa painavamalla autolla C) erikoisolosuhteet. Noista syistä kahdesta on realistista tavoitella hyötyä itselleen kisaviikonloppuna, ja etukäteen vaikuttaa siltä että ne olisi jo pedattu Ferrarille jos ei kaikissa, niin ainakin neljässä loppukauden kisoista.

Näihin syihin pohjaten väitän, että Ferrari tulee saalistamaan loppukaudella enemmän pisteitä kuin McLaren, mutta riittäkö se? Voi tulla hyvinkin jännittävät kaksi viimeistä kilpailua.
Täyttä asiaa. Kolmas kohta on todellakin jäänyt lähes kokonaan huomiotta. Mutta minkäs teet kun ihmiset syyttävät paljon mieluummin sokeasti kuskeja huomioimatta faktoja.
 

azai

Pornokeisari
Liittynyt
15.10.2004
Viestit
1448
Sijainti
Affalterbach
IceManFani sanoi:
:rolleyes: Voi kuule azai, kannattas nyt sunkin jo tajuta, että kyllä se McLaren on ihan yhtä niljakas tiimi ku kaikki muutkin tiimit mitä F1- sarjassa kilpailee.
Voi kuule IceManFani, kannattas nyt sunkin jo tajuta, että kyllä se Kimikin on vain yhtä samaa suurta massaa muitten kuskien kanssa. Minä en oikeasti jaksa ymmärtää mitä ilmiömäistä Kimissä on? Ainut kuuman ryhmän kuski tältä kaudelta joka on omasta mokasta töpännyt aika-ajossa itsensä takariviin. :thumbfh:

(Pahoittelen jos karkasi taas aihe)
 

Lancer

Realisti
Liittynyt
23.7.2007
Viestit
20495
Sijainti
taas Suomessa
Troy McLure sanoi:
No ainahan sulla karkaa. Hyvä että alat tiedostamaan sen itsekin.
Tällä forumilla aihe karkaa aina muualle. Ensin puhutaan kuka voittaa F1-mestaruuden ja lopulta siinä 1000. viestin kohdalla puhutaan kenen isoäidillä on pisimmät sukkahousut. :thumbfh:

Että palattaisiin aiheeseen, sanon että McLarenin kriisi vaikuttaa sarjan kulkuun. :idea:
 

IceManFani

Tunari
Liittynyt
10.9.2006
Viestit
1547
Sijainti
Lohja, valitettavasti...
azai sanoi:
Voi kuule IceManFani, kannattas nyt sunkin jo tajuta, että kyllä se Kimikin on vain yhtä samaa suurta massaa muitten kuskien kanssa. Minä en oikeasti jaksa ymmärtää mitä ilmiömäistä Kimissä on? Ainut kuuman ryhmän kuski tältä kaudelta joka on omasta mokasta töpännyt aika-ajossa itsensä takariviin. :thumbfh:

(Pahoittelen jos karkasi taas aihe)
Minä taas en ymmärrä mitä ilmiömäistä McLarenissa on? Ainut talli jonka koneet on tullu tällä vuosikymmenellä tunnetuiksi lähinnä siitä, että ne eivät sitten millään meinaa kestää. Ja kaiken lisäks viimeaikoina taas väläytelly ammattitaidottomuuttaan. :thumbfh: Ja tälläkin kaudella varmana poksuis mersut jossei ois niitä typeriä kierrosluku rajottimia. :nope: :nope: Kierrosluku rajotin on yks suurimmista syistä siihen, miksei tällä kaudella olla nähty yhtäpaljon ohituksia ku viime kaudella. :yuck:

Jason Voorhees sanoi:
Tällä forumilla aihe karkaa aina muualle. Ensin puhutaan kuka voittaa F1-mestaruuden ja lopulta siinä 1000. viestin kohdalla puhutaan kenen isoäidillä on pisimmät sukkahousut. :thumbfh:

Että palattaisiin aiheeseen, sanon että McLarenin kriisi vaikuttaa sarjan kulkuun. :idea:
Ei se kyllä mitenkään mun mielestä vaikuta sarjan kulkuun. Oikeestaan, ei se vaikuta mihinkään. Ei edes McLarenin vauhtiin.
 
Viimeksi muokattu:

Lancer

Realisti
Liittynyt
23.7.2007
Viestit
20495
Sijainti
taas Suomessa
IceManFani sanoi:
Minä taas en ymmärrä mitä ilmiömäistä McLarenissa on? Ainut talli jonka koneet on tullu tällä vuosikymmenellä tunnetuiksi lähinnä siitä, että ne eivät sitten millään meinaa kestää. Ja kaiken lisäks viimeaikoina taas väläytelly ammattitaidottomuuttaan. :thumbfh: Ja tälläkin kaudella varmana poksuis mersut jossei ois niitä typeriä kierrosluku rajottimia. :nope: :nope: Kierrosluku rajotin on yks suurimmista syistä siihen, miksei tällä kaudella olla nähty yhtäpaljon ohituksia ku viime kaudella. :yuck:
Minusta viime vuonna nähtiin enemmän ohituksia samassa vaiheessa kautta, kuin tänä vuonna. En muista oliko jo viime vuonna kierrosten rajoittimia, mutta enemmän ohituksia oli silloin.

Ei se kyllä mitenkään mun mielestä vaikuta sarjan kulkuun. Oikeestaan, ei se vaikuta mihinkään. Ei edes McLarenin vauhtiin.
Tarkoitus oli vain palata aiheeseen, ei kummempaa. :wink:
 

belated

Well-known member
Liittynyt
25.1.2002
Viestit
1843
Sijainti
Αθήνα
azai sanoi:
Voi kuule IceManFani, kannattas nyt sunkin jo tajuta, että kyllä se Kimikin on vain yhtä samaa suurta massaa muitten kuskien kanssa. Minä en oikeasti jaksa ymmärtää mitä ilmiömäistä Kimissä on? Ainut kuuman ryhmän kuski tältä kaudelta joka on omasta mokasta töpännyt aika-ajossa itsensä takariviin. :thumbfh:

(Pahoittelen jos karkasi taas aihe)
Otappa Kimin ja kenen tahansa muun nykykuskin kuvat käteen ja lähde varikolle (vanhempien kanssa) F1-tiimien johtajia tapaamaan. Kysy heiltä kumman kuskin ottaisivat mielummin tiimiinsä, jos sinä sen ilmaisesti järjestäisit. Yllättyisit varmaan.
 

V12

Well-known member
Liittynyt
1.7.2004
Viestit
546
IceManFani sanoi:
Ja tälläkin kaudella varmana poksuis mersut jossei ois niitä typeriä kierrosluku rajottimia.
Niin en tiedä kyllä kenen keksintö tuo kierrosten rajoittaminen on! McLarenini koneet eivät sen takia ole edellis kausina kestäneet, koska yksinkertaisesti siellä ei ole osattu tehdä koneita, jotka kestävät kovia kierroksia.Ferrari on juuri tässä ollut aina McLarenia edellä. T¨ämän ja kaiken muun epärehellisen avulla McLaren on itsensä hilannut siihen pisteeseen missä nyt on.

Siis Lewis ei haistatellut! Minkäs takia Lewis sitten pyysi koko tallilta anteeksi jos ei mitään pahaa kerta sanonut? Tässä on taas jotai ristiriitaa! Ladan tiedotuspolitiikka :thumbdown .
 

lahtiska

Well-known member
Liittynyt
13.5.2007
Viestit
290
azai sanoi:
Voi kuule IceManFani, kannattas nyt sunkin jo tajuta, että kyllä se Kimikin on vain yhtä samaa suurta massaa muitten kuskien kanssa. Minä en oikeasti jaksa ymmärtää mitä ilmiömäistä Kimissä on? Ainut kuuman ryhmän kuski tältä kaudelta joka on omasta mokasta töpännyt aika-ajossa itsensä takariviin. :thumbfh:

(Pahoittelen jos karkasi taas aihe)
Sanoisit kerrankin että kimi ajoi hyvän kisan. Uskon että muut pystymme myöntämään jos alonso tai hami ajaa hyvän kisan.
Aina olet kitisemässä jos kimi ei voita, mutta kun mclaren ei pärjää niin toteat että on se ferrari sen verran nopea että pakko sillä on voittaakin.
Ps. eikö massa itselleen viime kisassa järjestänyt paskan lähtöruudun.
Oma moka kun ei pystynyt ajamaan kierrosta silloin kuin piti.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
lahtiska sanoi:
Ps. eikö massa itselleen viime kisassa järjestänyt paskan lähtöruudun.
Oma moka kun ei pystynyt ajamaan kierrosta silloin kuin piti.
Massan aika-ajot menivät kyllä osittain tallin piikkiin. Olkoonkin että Massa teki pienen virheen ensimmäisellä yrityksellään, mutta tallin on syytä varautua tällaiseen tilanteeseen etukäteen jossa ei eka yritys tuotakaan tulosta. Kylmät renkaat tekivät tehtävänsä tankkaussekoilun jälkeen joten Hungaroringin muutenkin liukkaalla radalla pitoa ei riittänyt.

Todt on myöntänyt Ferrarin mokanneen.
mtv3.fi sanoi:
Todt valotti Massan bensasekoilua
08.08.2007 12:18

Ferrarin tallipäällikkö Jean Todt on joutunut selittelemään tallin virhettä, joka pilasi Felipe Massan kisaviikonlopun Unkarin GP:ssä. Brasilialaiskuski joutui ratkaisevalle aika-ajokierrokselleen kylmentyneillä renkailla, koska aikaa oli mennyt hukkaan Massan jouduttua pysäyttämään autonsa varikkosuoralle tankkaussekaannuksen takia.

Massa karsiutui aika-ajon kolmannelta osiolta, jäi 14. ruutuun eikä pystynyt kilpailussa parantamaan sijoitustaan kuin yhdellä pykälällä. Todtin mukaan Ferrari joutui aika-ajon toisella osiolla uuden tilanteen eteen, koska Massa oli epäonnistunut ensimmäisellä nopealla kierroksellaan.

- Aika-ajon kakkososiolla Ferrarit ovat aina radalla pienellä bensamäärällä. Felipe teki ensimmäisellä kierroksellaan virheen auton aliohjattua viimeisessä sektorissa. Tajusimme, että aika ei riittäisi pääsyyn kolmannelle osiolle. Emme ole tottuneet vastaavaan tilanteeseen tällä kaudella.

- Vaihdettuamme hänelle renkaat huomasimme, että autoon ei ollut tankattu polttoainetta. Meille tapahtui yksinkertaisesti virhe. Auton tuominen takaisin tankattavaksi vei aikaa, renkaiden lämpötila laski ja luultavasti myös Felipen paineet kasvoivat, Todt jatkoi.

- Nyt on helppo sanoa, mitä meidän olisi pitänyt tehdä: vaihtaa hänelle uudet, lämmitetyt renkaat, mutta emme tehneet työtä parhaalla mahdollisella tavalla ja saimme maksaa kovan hinnan siitä, Todt päätti.

(MTV3)
 

lahtiska

Well-known member
Liittynyt
13.5.2007
Viestit
290
Sue_me sanoi:
Massan aika-ajot menivät kyllä osittain tallin piikkiin. Olkoonkin että Massa teki pienen virheen ensimmäisellä yrityksellään, mutta tallin on syytä varautua tällaiseen tilanteeseen etukäteen jossa ei eka yritys tuotakaan tulosta. Kylmät renkaat tekivät tehtävänsä tankkaussekoilun jälkeen joten Hungaroringin muutenkin liukkaalla radalla pitoa ei riittänyt.

Todt on myöntänyt Ferrarin mokanneen.
Asia oli tiedossa. Kiitos vain.
kärjistin asiaa kuten azaikin.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Jason Voorhees sanoi:
Minusta viime vuonna nähtiin enemmän ohituksia samassa vaiheessa kautta, kuin tänä vuonna. En muista oliko jo viime vuonna kierrosten rajoittimia, mutta enemmän ohituksia oli silloin.
Ei ollut kierrosrajoittimia viime vuonna. Tai oli tietysti, muttei sääntöjen rajoittamaa kierrosmäärää.

Viime vuonna tässä vaiheessa oli tehty 142 ohitusta, tänä vuonna 125, joten sikäli vaikutelmasi on oikea. Tosin tuon eron (17) selittäisi yksistään jo Bahrainin GP, koska viime vuonna siellä ohitettiin 19 kertaa enemmän kuin tänä vuonna.

Tosin: Montrealista lähtien tämänvuotisissa kisoissa on järjestään ohiteltu enemmän kuin viime vuoden vastaavissa kisoissa. Kaikissa Kanadaa edeltäneissä kisoissa tilanne taas oli päinvastainen.

Lähde Brian Lawrencen tilastot
 

Lancer

Realisti
Liittynyt
23.7.2007
Viestit
20495
Sijainti
taas Suomessa
WebSlave sanoi:
Ei ollut kierrosrajoittimia viime vuonna. Tai oli tietysti, muttei sääntöjen rajoittamaa kierrosmäärää.

Viime vuonna tässä vaiheessa oli tehty 142 ohitusta, tänä vuonna 125, joten sikäli vaikutelmasi on oikea. Tosin tuon eron (17) selittäisi yksistään jo Bahrainin GP, koska viime vuonna siellä ohitettiin 19 kertaa enemmän kuin tänä vuonna.

Tosin: Montrealista lähtien tämänvuotisissa kisoissa on järjestään ohiteltu enemmän kuin viime vuoden vastaavissa kisoissa. Kaikissa Kanadaa edeltäneissä kisoissa tilanne taas oli päinvastainen.

Lähde Brian Lawrencen tilastot
Ok
 
Ylös