Melbourne GP2005 ennakko

andyman

Well-known member
Liittynyt
9.3.2004
Viestit
198
Nyt kyllä minusta näyttää siltä tällä hetkellä että ferrari lähtee altavastaajana taistelemaan kärkipaikoista.

Pieni epäilys on olemassa että ferrari tekee ferrarit ja kulkee liukkaasti mutta kun on lukenut noita lausuntoja punaisesta leiristä niin ei siellä kovin luottavaisia olla.

Renault,mclaren on minusta aika tasaisia joten en oikein osaa perustella niiden järjestyksiä.

Uskon että renault voi olla nopeampi mutta mclaren vie paremmilla kuskeilla ja luotettavuudella enemmän pisteitä kahdesta ekasta kisasta.


Minusta on huippu mielenkiintoista nähdä miten renkaat tulevat käyttäytymään.Odotan etenkin sitä että kuka saa renkaansa säästettyä parhaiten.

#Koitan miettiä tuloslistaa mutta en saa perusteltua mitenkään mitään sijoituksia joten arvaan testeihin nojaten#


1.Alonso
2.Montoya
3.Suurvisiiri
4.Fisico
.......

On kyllä vaikea tehdä mitään veikkausta.
 

ROENICK

S2k
Liittynyt
18.6.2002
Viestit
115
Sijainti
Maitokylä = ESPOO
miika sanoi:
Hondan miehet ilmoittivat toisen BAR autoista ajavan yksittäisten voittojen vuoksi "yliviritetyllä" koneella, silläkin riskillä ettei tämä kone kestäisi 2 gp viikonloppua.
Hmm... Mielenkiintoista.. En ole löytänyt vastaavaa tekstiä kyllä mistään, vaikka kovasti lähinnä BAR Hondan otsikoita lueskelen... No oikea periaate, vain voittoja on hakemaan tultu! :ahem:
 

ROENICK

S2k
Liittynyt
18.6.2002
Viestit
115
Sijainti
Maitokylä = ESPOO
Re: Re: Re: Re: Re: Melbourne GP2005 ennakko

HÖYNÄ sanoi:
BAR voisi ollakkin kova luu, mutta kun siellä on niin kädettömät kuskit!!! :D :D
Njoo, Button hyvä, muttei tee tarpeeksi aloituksia aggressiiviseen ajoon, jotta voisi päästä ohitse.
Sato, mielenkiintoisimpia seurattavia, joita on vähän nykyään F1 sarjassa. Kunnon KAMIKAZE :ahem: , siitä bojot... Tuleepahan väriä, hyvässä tai pahassa... Ei todellakaan tasapaksu & väritön kuski :)
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Melbourne GP2005 ennakko

ROENICK sanoi:
Njoo, Button hyvä, muttei tee tarpeeksi aloituksia aggressiiviseen ajoon, jotta voisi päästä ohitse.
Sato, mielenkiintoisimpia seurattavia, joita on vähän nykyään F1 sarjassa. Kunnon KAMIKAZE :ahem: , siitä bojot... Tuleepahan väriä, hyvässä tai pahassa... Ei todellakaan tasapaksu & väritön kuski :)
Tästä voidaan olla montaa mieltä. Samanlaiset otteet joltain muulta kuljettajalta tekisivät hänestä typeryksen. Saton kohdalla se nyt on "värikästä".

Suuri osa ihmisistä ei samanlaista ajotyyliä monen muun kuskin kohdalla sulattaisi.

Minä en ainakaan montaa Saton kamikazeohitusta sulata jos hän pilaa niillä Kimin kilpailun :thumbdown
 

ROENICK

S2k
Liittynyt
18.6.2002
Viestit
115
Sijainti
Maitokylä = ESPOO
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Melbourne GP2005 ennakko

Törni sanoi:
Tästä voidaan olla montaa mieltä. Samanlaiset otteet joltain muulta kuljettajalta tekisivät hänestä typeryksen. Saton kohdalla se nyt on "värikästä".

Suuri osa ihmisistä ei samanlaista ajotyyliä monen muun kuskin kohdalla sulattaisi.

Minä en ainakaan montaa Saton kamikazeohitusta sulata jos hän pilaa niillä Kimin kilpailun :thumbdown
PITÄISIKÖ olla Daaviddi ta Jensoni tms. vastaava ... Ajellaan kiltisti peräkanaa? Sitähän me kaikki tahdomme nähdä.. Hyvä että edes jollain on päätä yrittää, tulee niitä keskeytyksiä sitten tai ei.

Kenestä muusta kuskista tulisi "typerys", jos yrittäisi TODELLA ohittaa tiukoissakin paikoissa :confused: ?

No vaihtoethtona tietysti on ajaa "kiltisti", hameet sellaisille neideille :ahem: !

Voi elämä tätä Kimi Kimi Kimi juttua, mitäs meinaat tehdä asialle, jos Sato nyt pilaisi Kimin kilpailun, itkuhan siinä jo sitten varmaan sulla tulisi :frank:

Räikkönen & Monty & Sato tuolla lähinnä sitä väriä F1 pitää yllä...Omillaa tyyleillään ja aggressiivisilla ajoillaan. Todella tylsää olisi jos kaikki olisivat samanlaisia kuskeja...
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Melbourne GP2005 ennakko

ROENICK sanoi:
Kenestä muusta kuskista tulisi "typerys", jos yrittäisi TODELLA ohittaa tiukoissakin paikoissa :confused: ?

Asian voi ilmaista monella tavalla. Jos kaikki kuljettajat tekisivät kaikissa tilanteissa aivan kaikkensa ohittaakseen, ei maaliin tulisi kisoissa montaa autoa. Sitäkö sinä katsojana haluat? Ja jos maaliin tulee liikaa autoja niin ulvotaan hameita niskaan.

Jos nyt verrataan Satoa vaikkapa toiseen rämäpäähän eli Montoyaan. Juanin ohitusvalikoima on huomattavan monipuolinen. Kolumbialainen on tehnyt onnistuneita ohituksia jopa ulkokautta. Lisäksi hän pystyy muuttamaan suunnitelmiaan viime hetkessä. Saton ohitusyritysrebertuaari sen sijaan on melko yksiniittinen. Hän jarruttaa yltiöpäisesti sinne sisäkaarteen puolelle jäävään tyhjään tilaan ja rukoilee keisarilta ettei ensin mutkaan tuleva auto pidä omaa ajolinjaansa.
 

vmjs

Well-known member
Liittynyt
9.7.2003
Viestit
903
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Melbourne GP2005 ennakko

Törni sanoi:
Saton ohitusyritysrebertuaari sen sijaan on melko yksiniittinen. Hän jarruttaa yltiöpäisesti sinne sisäkaarteen puolelle jäävään tyhjään tilaan ja rukoilee keisarilta ettei ensin mutkaan tuleva auto pidä omaa ajolinjaansa.
Niin, itse ainakin haluan nähdä mieluummin vaikka tuollaisia suorituksia, kuin esim. jonossa ajelua tai Suurvisiirin varikon kautta ohittelua.. :rolleyes::frown:
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Melbourne GP2005 ennakko

vmjs sanoi:
Niin, itse ainakin haluan nähdä mieluummin vaikka tuollaisia suorituksia, kuin esim. jonossa ajelua tai Suurvisiirin varikon kautta ohittelua.. :rolleyes::frown:
Tämän asian voi halutessaan nähdä täysin mustavalkoisena, kuten sinä nyt näytät väkisin haluavan. Eli että vaihtoehtona on kaikilta kuljettajilta Saton kaltaista törmäilyä tai sitten tylsää jonossa ajoa.

Minä en näe asiaa näin mustavalkoisena. Minusta on olemassa myös jotain järkevää siltä väliltä.
 

Hurmurisija

Well-known member
Liittynyt
3.3.2002
Viestit
3307
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Melbourne GP2005 ennakko

Törni sanoi:
Asian voi ilmaista monella tavalla. Jos kaikki kuljettajat tekisivät kaikissa tilanteissa aivan kaikkensa ohittaakseen, ei maaliin tulisi kisoissa montaa autoa.
Tämä johtuu vain siitä, että ykkösissä ei ole totuttu ohitteluun. Kyllä sitä Satoa nyt varotaan jo taatusti aivan eri tavalla kuin ennen. Toisin sanoen sille annetaan tilaa, koska tiedetään, että muuten se tulee päälle.
 

ROENICK

S2k
Liittynyt
18.6.2002
Viestit
115
Sijainti
Maitokylä = ESPOO
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Melbourne GP2005 ennakko

Törni sanoi:
Asian voi ilmaista monella tavalla. Jos kaikki kuljettajat tekisivät kaikissa tilanteissa aivan kaikkensa ohittaakseen, ei maaliin tulisi kisoissa montaa autoa. Sitäkö sinä katsojana haluat? Ja jos maaliin tulee liikaa autoja niin ulvotaan hameita niskaan.

Jos nyt verrataan Satoa vaikkapa toiseen rämäpäähän eli Montoyaan. Juanin ohitusvalikoima on huomattavan monipuolinen. Kolumbialainen on tehnyt onnistuneita ohituksia jopa ulkokautta. Lisäksi hän pystyy muuttamaan suunnitelmiaan viime hetkessä. Saton ohitusyritysrebertuaari sen sijaan on melko yksiniittinen. Hän jarruttaa yltiöpäisesti sinne sisäkaarteen puolelle jäävään tyhjään tilaan ja rukoilee keisarilta ettei ensin mutkaan tuleva auto pidä omaa ajolinjaansa.
- JOS JA JOS, mutta kun niitä kaikkensa yrittäviä kuskeja ei ole kuin muutama, niin tälläisiä letkassa jelua viimevuodet kisat ovat olleet. Katsotaan mitä tulevan kauden uudistukset tuovat tullessaan..
- Maaliin tulee just niin monta kuin on tulakseen, ei se SATO kaikkia sieltä pois vie, ja montako keskeytystä se on muille aiheuttanut!? Itseäänhän se niillä rassaa, so?

- Kaikki kuskit eivät ole samanlaisia mm. kuten (juan).
Sitäpaitsi Juankin on tainnut olla joissais sopissa mukana!?
Satolla on oma tyyli, hyvä niin. Jos rukoilee keisarilta apua, pyytäköön, ei minua liikuta minkään vertaa, pää asia että mies tuo kilpailua ja tilanteita & KESKUSTELUA :) , sitähän se kilpaileminen on, eikö?
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Melbourne GP2005 ennakko

Hurmurisija sanoi:
Tämä johtuu vain siitä, että ykkösissä ei ole totuttu ohitteluun. Kyllä sitä Satoa nyt varotaan jo taatusti aivan eri tavalla kuin ennen. Toisin sanoen sille annetaan tilaa, koska tiedetään, että muuten se tulee päälle.
Minä veikkaan että kuljettajien kokoukset tulevat karsimaan Satonkin kohdalla suurimmat hölmöydet pois. Ja kyllähän kokemus tuo Nousevan Auringon miehelle lisää pelisilmää. Ei Sato huono kuljettaja ole :thumbup:
 

ROENICK

S2k
Liittynyt
18.6.2002
Viestit
115
Sijainti
Maitokylä = ESPOO
On täällä muitakin näköjään, jotka ovat kanssani samaa mieltä :thumbup: .

Edelleen, montako keskytystä Sato on muille aiheuttanut?
Lisää väriä kilpailuihin kukin omalla tyylillään! :)
 

ROENICK

S2k
Liittynyt
18.6.2002
Viestit
115
Sijainti
Maitokylä = ESPOO
:) , jep... Kaikki eivät ole yhtä hyviä, mutta hope so Satokin kehittyy ( jo omaksi parhaakseenkin ) ....

Ei muuta ku yöt lopulta nyt!

Pian nähdään, miten se kausi lähtee liikkeelle kunkin tallin ja kuskin osalta :)
 

vmjs

Well-known member
Liittynyt
9.7.2003
Viestit
903
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Melbourne GP2005 ennakko

Törni sanoi:
Tämän asian voi halutessaan nähdä täysin mustavalkoisena, kuten sinä nyt näytät väkisin haluavan. Eli että vaihtoehtona on kaikilta kuljettajilta Saton kaltaista törmäilyä tai sitten tylsää jonossa ajoa.

Minä en näe asiaa näin mustavalkoisena. Minusta on olemassa myös jotain järkevää siltä väliltä.
Niinno, ykkösissä ei ole viime aikoina paljon muuta nähty kuin jonossa ajelua tai Saton/Monton töymäilyä, muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta. Toivottavasti tämä uusi rengassääntö mahdollistaisi "turvallisemman" ohittelutavan, joka tapauksessa katselen ennemmin vaikka kolareita kuin jonossa ajelua, muuta ykkösissä ei olla hetkeen nähty..:thumbup:
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Melbourne GP2005 ennakko

vmjs sanoi:
Niinno, ykkösissä ei ole viime aikoina paljon muuta nähty kuin jonossa ajelua tai Saton/Monton töymäilyä, muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta. Toivottavasti tämä uusi rengassääntö mahdollistaisi "turvallisemman" ohittelutavan, joka tapauksessa katselen ennemmin vaikka kolareita kuin jonossa ajelua, muuta ykkösissä ei olla hetkeen nähty..:thumbup:
Muuten yhdyn käsitykseesi, mutta minä katselen pirun paljon mielummin taitavia ohituksia kuin kolareita :thumbup:
 

vmjs

Well-known member
Liittynyt
9.7.2003
Viestit
903
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Melbourne GP2005 ennakko

Törni sanoi:
Muuten yhdyn käsitykseesi, mutta minä katselen pirun paljon mielummin taitavia ohituksia kuin kolareita :thumbup:
Niin toki itsekin.

edit: Mutta kyl hyvään kisaan aina yksi tai kaksi osumaakin mahtuu. ;)
 
Viimeksi muokattu:

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
Jos joskus on vaivautunut ajamaan jotain formulasimulaattoria porukassa, niin tietää kuinka mukavaa on kun joku törmäilijä pilaa hyvin sujuneen kilpailusi. Todellisessa kilpailussa vitutus on varmaan vielä kovempi. Minusta on valitettavaa jos Formuloista halutaan romuralleja sen takia että olisi jotain katsottavaa. Jos ei kyetä näkemään mitään eroa toivottomalla ohitusyrityksellä ja loistavalla ohituksella, on katsojien asiantuntemuskin melko retuperällä.

Mutta kuten jo tulikin todettua, toivotaan että uudet säännöt todella tuovat lisää ohituksia :thumbup:
 

thInk

Palava peikko
Liittynyt
10.6.2002
Viestit
273
Sijainti
Maranello
Ennustus:

Kauden viimeisessä kisassa mestaruudesta taistelevat Kimi ja Schumi.

30 kierrosta ennen maalia Kimi johtaa Schumia 15 sekunnilla, mestaruus on menossa Kimille. Trulli kolaroi Saton kanssa, ja radalle tulee jonkinverran romua. Kaikki autot joutuvat ajamaan romujen läpi.

Vähän myöhemmin Kimi tulee viimeiselle tankkaukselle, ja kierrosta myöhemmin Schumi. Schumille kuitenkin vaihdetaan myös uudet renkaat, ja Schumi pääsee ajamaan Kimin kiinni ja tekemään ohituksen!

Kisan lopussa Todt selittää kuinka Schumille vaihdettiin renkaat turvallisuussyistä (epäily romujen aiheuttamasta viillosta renkaassa).

Mestaruus jää avoimeksi, ja tilanne ratkaistaan kaksi viikkoa myöhemmin kabineteissa. Schumia juhlitaan taas mestarina. Brawn nostetaan taas medioissa f1:n parhaaksi taktikoksi.

Aikaisempaa historiaa katsottuna ei siis kovin kaukaahaettua.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös