Mennäänkö loppukausi Ferrarit kärjessä?

öö ruz

Speed for ever
Liittynyt
28.12.2002
Viestit
4296
Niin pelko tästä on varmaan useammallakin ollut mielessä. Pelko siitä että viime kauden ylivoima toistuu. Toisaalta Alonso kesti hyvin mukana ja tuleehan Mc Larenillekin uusi auto, Williams on kyllä hieman hiipunut.
Eipä punaisille autoille ainakaan ylimääräistä tasoitusta kärsi antaa jos meinaa ajaa voitoista ja maailmanmestaruudesta. Ketkä ovat kolme parasta kauden lopussa? Alonso, Leuka, Kimi, Rubens? Näistäkin putoaa yksi ainakin kolmen ulkopuolelle... Kokemuskin on ratkaissut aika usein.
Ei tässä paskat housuissa ole mutta kyllähän tässä pikku hiljaa jännitys nousee.
 

Jr-

Maximum Attack
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
14798
Sijainti
Saviseutu
Toivotaan parasta ja pelätään pahinta ja tällä tarkoitan nimenomaan sitä, että ferrari ei menis menojaan.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8254
Sijainti
Helsinki
No eipä hätäillä, ei tuo uus Ferrari mitenkään vauhdilla karkuun kulkenu!

Jos DC ja Trulli eivät olis törmäilleet, niin olis saattanut olla hieman haastavampaa! Varsinki Rubenille! Sehän jäi selkeästi Alonsolle!

Kyllä McLaren pistää vielä kovasti hanttiin Ferrareille, viimeistään sitten uudella autolla! Ja uskoisin että joillakin radoilla Renault pysyy myös vauhdissa mukana!

Voihan se olla että mestaruus menee jälleen Schumille mut tällä kaudella tullaan, toivottavasti, näkemään vielä muitakin voittajia kuin pelkät Ferrarit!
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
Juu, minuakin pelottaa niin kamalasti, että ryömin sängyn alle piiloon, käperryn sikiöasentoon, imen peukaloa ja nyyhkytän surkeasti. :D

Pojat hei, tämän on VAIN autourheilua. wink

No, vakavasti puhuen, en usko, että Ferrarin ylivoima toistuu enää. McLaren on erittäin kilpailukykyinen ja mitä mahtaa tapahtua, kun uusi auto tulee radoille? Ja toinen uusista Ferrareistahan hävisi JOPA Renaultille viikonloppuna. Tästä kaudesta tulee jännittävä!
 

Rami

Well-known member
Liittynyt
16.10.1999
Viestit
898
Sijainti
Lohja
Eiköhän laareneilla käy ohkasesti sen uuden auton kanssa, Adrian on taas yhden pakkomielteensä kimpussa, auton pitää olla pieni ja ahdas, näissähän on nähty "maailmanparhaan" autosuunnittelijan ennenkin kompastuneen.
FERRARIt saavat lisää vauhtia kauden edetessä, Siltakivi kehittää mustaapyöreää, siinähän se marssijärjestys onkin, Rellu on seuraavana ja Michelin tykkää kun saa Ranskalaisen kumppanin, kanaalin toinen ranta saa jäädä vähän vasemmalle kädelle, varsinki kun tämä Ron setä huutelee atlantin toiselle puolelle kymysyksiä, joko tämä Good Year olis pian tulossa takaisin, Michelin ukot eivät kauheasti pidä tyypeistä jotka eivät osoita uskollisuutta tuon enempää.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Kyllä Renault tulee tietyillä radoilla olemaan todella vahva kuten Barcelonassa. Vähän niinkuin McLarenilla oli asiat vuonna 1997. Joillain radoilla mennään tosi kovaa, joillain menee kaikki päin persettä.

McLarenin sähläykset sunnuntaina tuli mestaruustoiveiden kannalta pahimpaan mahdolliseen aikaan. Periaatteessa tässä vaaditaan pari Malesian tai Brasilian tyyppistä hurlumhei-kilpailua jotta McLarenilla voitaisiin todella olla mukana mestaruustaistossa.

Toinen vaihtoehto olisi saada uusi auto viimeistään Kanadaan, mutta sen pitäisi olla hyvin luotettava. Nopea se ilmeisesti onkin.. Mutta ilmeisesti laarenilla menee vielä aikaa uuden auton kanssa joten voi olla että Ferrari pääsee karkuun, mikä olisi MM-sarjan mielenkiinnon takia huonompi asia.

Täytyy siis kai toivoa että Renault pystyisi jatkossakin haastamaan Ferrarit kun ei tuo McLaren oikein sähläämiseltään ehdi siihen. wink
 

vermula

Well-known member
Liittynyt
1.2.2001
Viestit
12921
Mun näkems on se, etä Barcelonassa McLaren olis vieny voiton. Ferrari pärjäsi juuri Renaultille, ja McLaren oli raskaalla autolla melkein yhtä nopea.
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
McLaren ilmoitti jo hyvissä ajoin ennen kauden alkua, että mestaruus on tavoitteena vasta kaudella 2004. wink

Aika pusikosta kyllä pääsivät yllättämään. Kukapa olisi uskonut, että talli johtaa molempia MM-sarjoja viiden ajetun kilpailun jälkeen katastrofaalisen kauden 2002 jäleen...
 

Terho

Alain
Liittynyt
29.8.2001
Viestit
1317
Sijainti
Hämeenlinna
vermula:
Mun näkems on se, etä Barcelonassa McLaren olis vieny voiton. Ferrari pärjäsi juuri Renaultille, ja McLaren oli raskaalla autolla melkein yhtä nopea.
Todella harmitti se Kimin kolari, olisi ollut mukava nähdä hänen nousevan sieltä, joskin kolmen joukkoon nouseminen sieltä olisi ollut äärettömän epätodennäköistä.

En kyllä usko, että Coulthardkaan olisi kolmen jokkoon päässyt ilman kolariaan alussa. Saattoihan auton ajettavuus kolarin takiaolla kehno, mutta ei hän sieltä takaa oikein päässyt nousemaan ennen keskeytystään.

Mutta toivotaan, että M.Schumille löytyy edes joku pysäyttäjä Itävallassa, muuten tämä kausi todella kääntyy jälleen kohta hänen komentoonsa, vaikka alkukautensa olikin surkea.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Yhdyn Vermulan näkemyksiin! Jännä miten nopeasti media muuttaa kuljettajista mieltä, Vielä pari viikkoa sitten Kimi oli ihmerobotti, jolle kukaan ei voi mitään. Nyt Schumi on jälleen Jumala ja Alonso hänen manttelinperijänsä -uskomattoman lupaava ja paras Schumin jälkeen. Kimi taas ei ole enää varteenotettava mestariehdokas :rolleyes:

Väittäisin Mclarenin iskevän, jo seuraavassa gp:ssä vahvaa kiilaa Ferkkujen väliin. Renoo taas, no, palaa omalle tasolleen. yuck
 

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
Itävallan kisasta tulee tasainen. Uskon McLarenin kamppailevan tasapäisesti Ferrareiden kanssa voitosta. Mielenkiintoa lisää myös se miten M. Schumacher järjestetään Barrichellon edelle lopputuloksissa.

1) Barrichellon varikkokäynti menee pieleen

vai

2) Autoon tulee yllättäviä jarru- tai moottoriongelmia

:rolleyes: yuck :D
 

the flying finn

Well-known member
Liittynyt
28.7.1999
Viestit
939
Sijainti
The Bay
back again in business...

Uskon kanssa A1-ringin kisasta tulevan tasaväkisen. Toivottavasti nähdään aika-ajot ja kisan alku ilman mokia ja ulosajoja niin voitaisiin päätellä jotain autojen eroista. Tietty jos Ferrari mokaa niin ei niin väliä... wink
Ei vaan, olisi hyvä nähdä GA:n todellinen suorityskyky, vaikka kaikkea potentiaalia ei varmasti ole saatu esiin siitä, eikä ihan heti saadakaan ja hyvä niin.
Uskon että Michelin-tallit ovat varmaan vahvoilla, Renault kärjen tuntumassa, ellei ihan jopa siellä Mäkkien kanssa. Williams voi viime vuoden tapaan olla myös kärkikahinoissa, rinki taitaa vaatia enemmän tehoja kuin ajettavuutta, ellei sitten uusi williams ole isompikin pettymys...
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Terho:

En kyllä usko, että Coulthardkaan olisi kolmen jokkoon päässyt ilman kolariaan alussa. Saattoihan auton ajettavuus kolarin takiaolla kehno, mutta ei hän sieltä takaa oikein päässyt nousemaan ennen keskeytystään.
surkea.
Mutta coulthardin autohan tankattiin ihan täyteen sen ekan kolarin jälkeen, joka ehkä vaikutti auton nopeuteen ja ajettavuuteen osaltaan.
 

2Lman

Well-known member
Liittynyt
13.2.2000
Viestit
500
Sijainti
Jarvenpaa
Miten on mahdollista, että Coulthardin huippunopeus kilpailussa oli 13km/h suurempi, kuin aika-ajokierroksella?

M Schumacherillakin oli 7km/h suurempi.

Lähteet: MTV3 tekstiTV ja aika-ajo.

Jotain säätämistä ennen kilpailua on väkisinkin tehty. Mistä saisi Alonson kilpailun huippunopeuden? Se oli aika-ajossa vain 307km/h
 

RiGu

Well-known member
Liittynyt
13.4.2000
Viestit
109
Sijainti
Lappeenranta
2Lman:
Miten on mahdollista, että Coulthardin huippunopeus kilpailussa oli 13km/h suurempi, kuin aika-ajokierroksella?

M Schumacherillakin oli 7km/h suurempi.

Lähteet: MTV3 tekstiTV ja aika-ajo.

Jotain säätämistä ennen kilpailua on väkisinkin tehty. Mistä saisi Alonson kilpailun huippunopeuden? Se oli aika-ajossa vain 307km/h
Auton etu/taka-siipiä saa tietääkseni säätää esim. lähtöruudukossa?
 

vermula

Well-known member
Liittynyt
1.2.2001
Viestit
12921
RiGu:
2Lman:
Miten on mahdollista, että Coulthardin huippunopeus kilpailussa oli 13km/h suurempi, kuin aika-ajokierroksella?

M Schumacherillakin oli 7km/h suurempi.

Lähteet: MTV3 tekstiTV ja aika-ajo.

Jotain säätämistä ennen kilpailua on väkisinkin tehty. Mistä saisi Alonson kilpailun huippunopeuden? Se oli aika-ajossa vain 307km/h
Auton etu/taka-siipiä saa tietääkseni säätää esim. lähtöruudukossa?
Tämä on järkevää olla sallittua, koska kuka tahansa pystyy pienen ruuvin vääntämisen etusiivessä kätkeä vaikka kiillottamioseen :D
 

Ma

Arrogant Opportunist
Liittynyt
7.5.1999
Viestit
3606
Sijainti
UP, Michigan
Niin, Ferrari voi olla niskan päällä aina siihen asti kun Mäcin uusi auto saadaan kisoihin. Tosin ei ne Barcelonassakaan muilta mahdottomasti karanneet. Renault voi yllättää ja Williamsiin uskon oikeastaan enää Monzassa, nyt kun Hockenheim on menty pilaamaan.
 
Ylös