Mennäänkö loppukausi Ferrarit kärjessä?

öö ruz

Speed for ever
Liittynyt
28.12.2002
Viestit
4296
Vaikka A-1 ringiä on moitittu huonoksi radaksi niin siellä on ollut joka kerta hyvä kisa, näin muistelisin.
 

sarla

Wanha HURU
Liittynyt
1.1.1999
Viestit
700
Sijainti
'pihalla'
Ferrari oli itseasiassa suht vaisu. MäkMursut taas tuodessaan uuden auton, tuovat iloisen pokspokspokspoks... tapahtumaketjun, jos vanhat merkit pitävät paikkansa(tämän kyllä suon tapahtuvan)... noh, hieman tuuria vielä Trullille niin Rellut pistänee ihan kohtuudella kampoihin fiiateille.
 

MPO

Well-known member
Liittynyt
19.12.2000
Viestit
130
Mennään ferrarilla varmaan kärjeN tuntumassa. Ei mielestäni yllättänyt uusi ferrari nopeudellaan spaniassa. Renaultin väliintulo on hyvä mauste ferrarin ja mclaarenin väliseen kahinointiin.Mclarenin epäonnen päivälle spaniassa oli tietysti jo tilausta mutta ei tartte mennä kuin 2gptä taakseppäin niin samaa kaavaa meni ferrarinkin gp brasiliassa. Kun kimi saa paketin kasaan ja keskittyy aika-ajoihin( ei yritä liian korkealle ääriään myöten tankatulla autolla) plus että saavat uuden auton niin luulempa että pisteistä kamppaillaan loppukautta kohden tulisesti eikä ferrari pääse juhlimaan viimekauden tapaan. Mutta ryssimisiin ei ole varaa kimillä enepää vaikka ei ole juurikaan virheitä tehnyt, sillä ferrarinkin ryssimis tili tältä kaudelta rupee olemaan lopuillaan.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Ferrarit hallitsevat, joskin Espanjan perusteella hiuksenhienosti, mutta kuitenkin.
Ferrarit ovat ykkösnimiä, kunnes McLaren saa uuden auton radalle. Williamsin meno näyttää sen verta heikolle, et valmistajien nelostila odottaa. Renault on yllättänyt positiivisesti ja jos Trullillakin olisi tuuria niin Renault olisi käytännössä varma mm-kolmonen. Kun McLarenkin saa uuden auton radalle, joka toivottavasti myös pysyy sitten kasassa, niin sitten nämä kaksi tallia taistelevat toivottavasti viimeisen kisaan saakka mestaruuksista.
 

MaxiV

Well-known member
Liittynyt
17.5.2000
Viestit
1330
Sijainti
Bemskin ratavarikko
Ennen kauden alkua arvailin jossain topicissa, että McLarenin pitää luotettavuudella yrittää pysyä niin lähellä Ferraria, että uuden auton tullessa radalle ero on mahdollista kuroa kiinni ja ohittaa ennen kauden loppua. Nyt tilanne on Barcelonan katastrofista huolimatta huomattavasti parempi kuin osattiin odottaa ja kun Ferrarikaan ei näytä mitenkään ylivoimaiselta, tullaan näkemään hurja kisakausi näiden kahden tallin välillä.
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
öö ruz: Totta. Rata ei ehkä näytä hääviltä, tai edes ajettavana mikään häävi, mutta kisat on huomattavasti parempia kuin Hungaroringillä (johon tosin ei hääviä kisaa tarvita), Magny-Coursilla, Barcelonassa... Itse asiassa A1 taitaa kuulua yleensä kauden TOP5:teen, mitä kisojen mielenkiintoisuuteen tulee.
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
A1-ring on mielestäni sarjan parhaimmistoa!

Siellä on lähes aina ajettu tapahtumarikkaita hyvä kisoja! Mikään kovin vaativahan tuo rata ei ole, mutta olin kyllä aika pettynyt kun juuri A1 lähti kalenterista. Miksei Imola???? :mad:
 

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
patriot:
A1-ring on mielestäni sarjan parhaimmistoa!

Siellä on lähes aina ajettu tapahtumarikkaita hyvä kisoja! Mikään kovin vaativahan tuo rata ei ole, mutta olin kyllä aika pettynyt kun juuri A1 lähti kalenterista. Miksei Imola???? :mad:
No sen takia että A1-Ring on ainoa rata jossa Schumacher ei pärjää Barrichellolle ja eihän sellaista voi sallia. Poistetaan koko rata kalenterista niin ei tartte nähdä Ferrarin perinteisiä tallimääräyksiä ko. radalla ja kaikki (eli Schumacher, FIA ja Ferrari) ovat onnellisia! :D yuck :p
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Totta on, ettei A1 todellakaan kuuluisi olla ensimmäinen ulosheitettävä, mutta näin se menee FIA:ssa. Itävallalla ei ole paljoa sananvaltaa ja kun vielä tupakkamainontakin harittaa vastaa, niin p*skat radat kuten Imola, Hungaroring, Magny-Cours ja Barcelona saavat jatkaa.
 

Puupää

Señor Member
Liittynyt
25.2.2002
Viestit
27306
Sijainti
Skekkoslovakia
Observer:
patriot:
A1-ring on mielestäni sarjan parhaimmistoa!

Siellä on lähes aina ajettu tapahtumarikkaita hyvä kisoja! Mikään kovin vaativahan tuo rata ei ole, mutta olin kyllä aika pettynyt kun juuri A1 lähti kalenterista. Miksei Imola???? :mad:
No sen takia että A1-Ring on ainoa rata jossa Schumacher ei pärjää Barrichellolle ja eihän sellaista voi sallia.
Voittihan Schumi viime vuonnakin Rubensin

wink
 

öö ruz

Speed for ever
Liittynyt
28.12.2002
Viestit
4296
Eikös Häkän eka paalu tullut juuri A-1 ringiltä? Tuossa topikin alussa mietin että mitenhän lie kokemus vaikuttaa jos menee tiukaksi taistelu, Alonsolla ja Räkällä sitä on kyllä vähemmän kuin sillä kolmannella MM kandinaatilla.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9277
öö ruz:
Eikös Häkän eka paalu tullut juuri A-1 ringiltä? Tuossa topikin alussa mietin että mitenhän lie kokemus vaikuttaa jos menee tiukaksi taistelu, Alonsolla ja Räkällä sitä on kyllä vähemmän kuin sillä kolmannella MM kandinaatilla.
Ei. Eka paalu tuli Nürreltä 1997. A1-Ring oli sitä edellinen kisa, ja siinä Häkkinen oli kakkosruudussa alle kymmenyksen Villeneuvelle hävinneenä. Mika otti sitten parhaan lähdön ja veti letkaan, kunnes moottori hajosi ekan kierroksen vikassa mutkassa.
 

Pete1

New member
Liittynyt
14.4.2002
Viestit
1
Sijainti
Pori
Ferrarilla on kyllä nyt hyvät saumat ottaa kärkisija haltuun molemmissa taistoissa, mutta nykyisen pistejärjestelmän takia Mc voi pysyä kohtalaisen hyvin mukana ajamalla neljän joukkoon. Kimi on se jamppa joka voi mestaruuden voittaa, mutta David pystyy silloin tällöin päihittämään Kimin ja näin auttaa Schumia MM-taistelussa. McLarenilla vannottiin ennen tätä kautta, ettei mestaruuteen ole mahdollisuuksia, mutta tuskinpa olisivat näin hyvää kauden alkua odottaneet.
 

Terho

Alain
Liittynyt
29.8.2001
Viestit
1317
Sijainti
Hämeenlinna
Tosiasia on, että F1-kisat ovat pääsääntöisesti aina olleet hyvin ennalta arvaamattomia. Onhan näitä ylivoimaisia kausia, kuten kaksi viimeistä, jossa edes Ferrarin tekniikan pettäminen oli lähes mahdotonta.

Kuitenkin seuraava kisa voi mennä pisteissä Kimi vs. M.Schumi 10-0 tai päinvastoin 0-10 tai kaikkea siltä väliltä. Ennustaminen on mahdotonta.

Faktojen pohjalta Ferrari sekä McLaren vaikuttavat luotettavilta, Ferrari ehkä nopeaammalta, joten Kimi vs. M.Schumi joku 6-10 voisi olla lähellä totuutta Spielbergiltä, ja pojat olisivat tasapisteissä.

Mutta kaikkea sattuu ja tapahtuu, tällä kaudella vieläpä aikaisempaa enemmän, kukapa olisi ennustanut Barcelonasta Kimille ainoana kuljettaja hazardia aika-ajoista ja viimeistä lähtöruutua tai starttikolaria, siis edes toista näistä pohjanoteerauksista tapahtuvaksi, ja vieläpä molemmat surkeudet tapahtuivat.

Joten taas jo tuo aika-ajojen yksi kierros 17.5 Itävallassa voi koitua kenen (tai keiden) kohtaloksi. Saati sitten kisa, jossa mm. Remus-mutka odottaa... wink
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8256
Sijainti
Helsinki
Saattaapi olla että Ferrari on vielä vahvempi A1-ringillä, mitä oli Espanjassa!?

Eihän se paljoo vahvempi tosiaan Espanjassa ollut mutta täytyy ottaa huomioon se, että kyseinen rata on suht ahkerassa käytössä testiratana juuri Renaultilla ja McLarenilla!

Tästä edestä sitten Ferrarit "köröttelee" Mugellossa jne.

Joten se paikka missä tällä kaudella Renaultilla voittoja olisi otettu oli Espanja ja se missä voivat vielä yllättää on ranskan gp. Tosin voi jäädä haaveksi kun sinne on niin pitkä aika ja kehitys menee muilla eteenpäin.

Jos McLaren meinaa vielä pysyä Ferrarin mukana mm-taistossa, heidän pitää saada autot joka kisassa pisteille. Mieluummin palkintopallille! Muuten jää lopuukaudeksi liikaa kirittävää!

McLarenin uudet vehkeet tuntien, arvelen loppukaudella olevan hankalaa saada autoja maaliin, valitettavasti! frown
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Vaikea vielä tässä vaiheessa tietää minkä tyyppisillä radoilla F2003 tulee olemaan vahva. Olettaisin kuitenkin että Williamsit rulettaa Montrealissa ja myös A1-ringillä. McLaren puolestaan on vahva Monacossa ja nykyään tehoa löytyy riittävästi A1-ringillekin. Renaultit varma veikkaus vielä Monacon kärkisijoja hätyyttelemään joten jännää tulee olemaan ja Punainen ei saa mitään ilmaiseksi, paitsi ehkä Michael Rubensin kolmos sijan Itävallasta :D
 

Marko

Well-known member
Liittynyt
15.11.2001
Viestit
241
Sijainti
Helsinki
Jos jotain Barcelonan huippunopeuksista voi päätellä niin Ferrari tulee menemään todella kovaa A1-ringillä. eek! Williams voi pistää kampoihin mutta tuskin Mclarenilla saumoja hirveästi on.
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Marko:
Jos jotain Barcelonan huippunopeuksista voi päätellä niin Ferrari tulee menemään todella kovaa A1-ringillä. eek! Williams voi pistää kampoihin mutta tuskin Mclarenilla saumoja hirveästi on.
Ei kai niistä voi paljon päätellä, kun se oli nimenomaan Rubens jolla oli huikeat kulut suorilla. Ja Rubens on Sumia parempi nimenomaan vähemmän downforcea vaativilla radoilla :)
 
Ylös