Nyt Ferrari on viimmeistään menettänyt pelin.
Kevlar-kuitu vei Michelinin karkuun
Turun Sanomat
HEIKKI KULTA
Italialainen Auto Sprint -lehti on syynännyt syitä Ferrarin tappioon Williamsille ja McLarenille Monacon GP:ssä. Tuloksena on uutinen materiaalivoitosta.
Brittitallien rengasvalmistaja Michelin väänsi selkävoiton Ferrarista ja Bridgestonesta käytettyään kevlar-kuitua renkaiden runkovalmistuksessa. Tällä estettiin korkeaprofiilisten renkaiden runkojousto eli ne pysyivät jäykempinä katuradan kallistuksissa.
Kevlar vaati Juan Pablo Montoyan ja Kimi Räikkösen aloittamaan alemmilla ilmanpaineilla, jolloin renkaat alkoivat toimia parhaimmiten vasta lämmettyään kunnolla ja tultuaan siten kovemmiksi.
Williamsilla teknisen johtajan Patrick Headin oikeana kätenä toimiva insinööri Sam Michael myhäilee, että vihdoin talli tulee toimeen rengaskilpailussa.
Viime kauden puoliväliin asti Williams-auto söi renkaita, mutta kokonaan uudella rakentamisella ongelma poistui ja nyt kilpailukyky on korkealla rengasrintamalla.
Päivitetty: 4.6.2003 23:00:08
Kevlar-kuitu vei Michelinin karkuun
Turun Sanomat
HEIKKI KULTA
Italialainen Auto Sprint -lehti on syynännyt syitä Ferrarin tappioon Williamsille ja McLarenille Monacon GP:ssä. Tuloksena on uutinen materiaalivoitosta.
Brittitallien rengasvalmistaja Michelin väänsi selkävoiton Ferrarista ja Bridgestonesta käytettyään kevlar-kuitua renkaiden runkovalmistuksessa. Tällä estettiin korkeaprofiilisten renkaiden runkojousto eli ne pysyivät jäykempinä katuradan kallistuksissa.
Kevlar vaati Juan Pablo Montoyan ja Kimi Räikkösen aloittamaan alemmilla ilmanpaineilla, jolloin renkaat alkoivat toimia parhaimmiten vasta lämmettyään kunnolla ja tultuaan siten kovemmiksi.
Williamsilla teknisen johtajan Patrick Headin oikeana kätenä toimiva insinööri Sam Michael myhäilee, että vihdoin talli tulee toimeen rengaskilpailussa.
Viime kauden puoliväliin asti Williams-auto söi renkaita, mutta kokonaan uudella rakentamisella ongelma poistui ja nyt kilpailukyky on korkealla rengasrintamalla.
Päivitetty: 4.6.2003 23:00:08