Mercedes AMG Petronas F1 Team kaudella 2012

Teemu.I

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
448
Teknisesti Mersun ja Lotuksen ratkaisuilla ei ole mitään tekemistä keskenään. Kun kerran olet sitä mieltä että Mersun innovaatio pitäisi kieltää siksi, että Lotuksen totaalisen erilainen innovaatio kiellettiin, mielipiteellesi on vaikea nähdä muita perusteita kuin Kimi ja sinivalkoiset lasit.
Periaate on molemmissa systeemeissä sama. Käyttää "laitonta" järjestelmää passiivisesti laillisen järjestelmän yhteydessä. Mersulla DRS:n käyttö avaa tuon putken. Lotuksella puolestaan jarruttamisesta aiheutuvia momentteja hyväksikäytettiin auton korkeuden säätöön.
 

VilleH

Banned
Liittynyt
24.6.2010
Viestit
2087
Sijainti
Kuopio
Teknisesti Mersun ja Lotuksen ratkaisuilla ei ole mitään tekemistä keskenään. Kun kerran olet sitä mieltä että Mersun innovaatio pitäisi kieltää siksi, että Lotuksen totaalisen erilainen innovaatio kiellettiin, mielipiteellesi on vaikea nähdä muita perusteita kuin Kimi ja sinivalkoiset lasit.
Kuka on sanonut et niillä on tekemistä keskenään ? Voi helvetti
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Öö... Siis tämäkö pitäisi kieltää siksi, että Kimi ajaa Lotuksella? Vai mikä se kieltämisen syy olisi? :D
Ainakin juuri Boullier puhui mahdollisesta protestoinnista aika-ajojen alla. Joten Lotus saattaa olla mahdollisen kieltämisen takana.

Tai sitten Red Bull.
Autosport
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Oisko tossa jotain uria havaittavissa.




Joku rako tossa beam-wingissä?
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Huomatkaa muuten noi putket mitä menee tossa keskellä.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4365
Etusiivessä melko pitkä pienen pieni rako ja noi putket pistää silmään. Kiva olisi tietää yksityskohdat tuosta systeemistä, meneekö ilma beam wingille vai pääprofiilille. Ilmanotto ilmeisesti on moottorin ilmanoton takana.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Periaate on molemmissa systeemeissä sama. Käyttää "laitonta" järjestelmää passiivisesti laillisen järjestelmän yhteydessä. Mersulla DRS:n käyttö avaa tuon putken. Lotuksella puolestaan jarruttamisesta aiheutuvia momentteja hyväksikäytettiin auton korkeuden säätöön.
Erittäin hyvä näkökanta.
Ihmettelen miksi FIA Mersun systeemin hyväksyy, koska on aiemmin halunnut nimenomaan f-putkisysteemit kieltää. Etusiiven sakkauttamisen itsellään hyväksyn, mutta että sitä kuski ohjaa DRS:n kautta on ihan sama kuin alkuperäinen f-duct ja ilmaventtiilin käyttö... Saas nähdä mitä tästä seuraa...
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4365
Mersulla sama ongelma kuin viimevuoden autossa vaikka kuskit olivatkin positiivisia aika-ajon jälkeen. Kisavauhti ei vaan riitä renkaat kuluvat liian nopeasti.
 

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Liittynyt
9.3.1999
Viestit
20163
Sijainti
Konnektikuti
Mersun piti olla asiantuntijoiden mukaan talvitestien perusteella hellin renkaille. Yhtä pahasti metsään ei voi diagnoosia vetää. Aikamoinen yllätys.
 

Tööt

Well-known member
Liittynyt
15.1.2008
Viestit
196
Taitaa Mersu saada aika-ajoon ison hyödyn siitä takasiipikeksinnöstään. Aika-ajossahan siipeä saa kaiketi edelleen availla miten haluaa ja hyöty korostuu, kun taas kisassa siiven avulla ei kierrosajat toisen perässä ajaessa ja vain tietyissa paikoissa sallitulla availulla parane ja vauhti on sen mukaista.
 

Loko

Ajatusrikollinen
Liittynyt
27.5.2011
Viestit
1325
Sijainti
Tampere
Mersun piti olla asiantuntijoiden mukaan talvitestien perusteella hellin renkaille. Yhtä pahasti metsään ei voi diagnoosia vetää. Aikamoinen yllätys.
Öö.. Olin kyllä eri käsityksessä. Ei tuo näkemys ainakaan mikään suvereeni määräenemmistö ollut, jos enemmistö lainkaan.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Erittäin hyvä näkökanta.
Ihmettelen miksi FIA Mersun systeemin hyväksyy, koska on aiemmin halunnut nimenomaan f-putkisysteemit kieltää.
Siksi että tallit ja FIA katsoivat parhaaksi että kuskeilla on molemmat kädet ratissa eli ihan turvallisuussyistä.
 

W124

Well-known member
Liittynyt
21.4.2008
Viestit
716
Mercedes tarvitsee Kimin

Pienen pohdinnan jälkeen olen tullut siihen tulokseen, että Mersu tarvitsee Kimiä enemmän kuin mikään muu talli. Auto on hyvä aika-ajossa ja huono kisassa. Haluaisin nähdä sen kerran kun Kimi ajaa huonommin kisassa kuin aika-ajoissa. Maksoi mitä maksoi. Mersun pitäisi vaikka ostaa koko Lotus talli saadakseen Kimin. Muuten ei avausvoittoa tule.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Pienen pohdinnan jälkeen olen tullut siihen tulokseen, että Mersu tarvitsee Kimiä enemmän kuin mikään muu talli. Auto on hyvä aika-ajossa ja huono kisassa. Haluaisin nähdä sen kerran kun Kimi ajaa huonommin kisassa kuin aika-ajoissa. Maksoi mitä maksoi. Mersun pitäisi vaikka ostaa koko Lotus talli saadakseen Kimin. Muuten ei avausvoittoa tule.
Tuon kommentin perusteella sulla on lupaava tulevaisuus edessä yritysten johtotehtävissä.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491


Tossa kuva niistä putkista, jotka tulevat takasiiveltä etusiivelle.
 
Ylös