Mercedes-Benz ja laadunvalvonta

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
Mikä helvetti siellä mättää? Kannattais varmaan se laadunvalvonnasta vastaava hemmo potkia vittuun sieltä. On meinaan todella ammattitaidotonta touhua. On muka myllyä ajettu penkissä tuhansia kilometrejä ja kun mylly tuodaan kisaan niin kestää 50km ja tulee vika jota ei ole kertaakaan tullut ilmi testauksessa. EIKÄ OLLUT ENSIMMÄINEN KERTA!

Siinäpä se ero miksi Ferrari on voittanut MM:t 1999-2004 eikä eräs johtotähden vauhdittama auto. Toisaalta kun kuulostelee noita henkilöautopuolenkin juttuja niin eipä ole mikään ihme, että täyttä sekundaa linjat pukkaa.

Mercedes-Benz, sen tärkein ominaisuus on sen jälleenmyyntiarvo. Romurautana.
 

Henkka

Madministrator
Liittynyt
21.10.1999
Viestit
9286
Sijainti
Tampester
Edeleeen luulisin, että moottori vain tuodaan liian aikaisin mukaan ainakin Ferrarin ja nykyään Renaultinkin strategiaan verrattuna. Turhaa riskinottoa siis.

Etenkään tässä nykytilanteessa, jossa auto on useilla radoilla sarjan nopein, ei tarvitsi käydä leikkimään.
 

Suomen Huippu

Sterna paradisaea
Liittynyt
14.6.2003
Viestit
2168
Ei kai se Ilmoorin nyrkkipaja tavoistaan pääse, vaikka lieneekin nykyään sulautunut Mursuun?
 
Viimeksi muokattu:

belated

Well-known member
Liittynyt
25.1.2002
Viestit
1843
Sijainti
Αθήνα
Montakos tiimiä on selvinnyt kaudesta ilman moottoririkkoa? Ja onko mitää listaa montako on keneltäkin hajonnut?
 

Felix

Well-known member
Liittynyt
12.7.1999
Viestit
1258
Matxi sanoi:
Mikä helvetti siellä mättää? Kannattais varmaan se laadunvalvonnasta vastaava hemmo potkia vittuun sieltä. On meinaan todella ammattitaidotonta touhua. On muka myllyä ajettu penkissä tuhansia kilometrejä ja kun mylly tuodaan kisaan niin kestää 50km ja tulee vika jota ei ole kertaakaan tullut ilmi testauksessa. EIKÄ OLLUT ENSIMMÄINEN KERTA!

Siinäpä se ero miksi Ferrari on voittanut MM:t 1999-2004 eikä eräs johtotähden vauhdittama auto. Toisaalta kun kuulostelee noita henkilöautopuolenkin juttuja niin eipä ole mikään ihme, että täyttä sekundaa linjat pukkaa.

Mercedes-Benz, sen tärkein ominaisuus on sen jälleenmyyntiarvo. Romurautana.
Kimin kauden ensimmäinen moottoririkko kun kausi on puolessa välissä...jotain rajaa sentään voisi pitää. Muutamalla muulla merkillä on kyllä savutellut vähän useammin.
 

Puupää

Señor Member
Liittynyt
25.2.2002
Viestit
27306
Sijainti
Skekkoslovakia
Jep, onhan Mursu kestänyt ennätyshyvin tällä kaudella.
Sääli, että taas kävi perinteiset
 

Coolman

Well-known member
Liittynyt
28.7.2001
Viestit
121
Sijainti
Southern Sweden
Mielestäni mellakoitte turhaa.
Vika voi olla hyvinkin jonkun alihankkijan tuotteen aiheuttama.
Sanotaan vaikka Boschin tulppa.
Ei mikään ole varmaa että itse Mersu on syyllinen mutta se on
heidän syyllisyytensä ottaa vastuu KAIKESTA moottoria koskevista
seikoista, Olen itse vastuussa että vika ilmoitukset pelaa
meidän firman tuotteissa ja olipa vika mikä hyvänsä niin
vikailmoitukset lähetetään aina sille joka on viallisen komponentin välittänyt.
Bosch on muten täysi paska firma joka ei tunnusta mitään vaikka
kuvan lähettäisi viallisesta osasta.
Sieltä tulee aina 100 sivuinen vastaus saksaksi ett olette asentaneet osan väärin. 8)
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
Re: Re: Mercedes-Benz ja laadunvalvonta

Felix sanoi:
Kimin kauden ensimmäinen moottoririkko kun kausi on puolessa välissä...jotain rajaa sentään voisi pitää. Muutamalla muulla merkillä on kyllä savutellut vähän useammin.
Kummasti vain tuntuu Mersut paukkuvan aina niillä hetkillä kun ne ei missään nimessä saisi hajota.

Niin ja sitä vertausta :

Alonso 0kpl
MSchumi 0kpl
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
No Hondalla on paukkunut nuo koneet aika auliisti myös. Rellulla ja Ferrarilla näyttää olevan mottien luotettavuus ja kilpailukyky kohdallaan. Mersulla on nyt aika tehokas peli ja suht luotettava. Ei kuitenkaan tarpeeksi. Näköjään...
 

jkjanne

Well-known member
Liittynyt
12.1.2000
Viestit
604
Matxi sanoi:
Toisaalta kun kuulostelee noita henkilöautopuolenkin juttuja niin eipä ole mikään ihme, että täyttä sekundaa linjat pukkaa.

Mercedes-Benz, sen tärkein ominaisuus on sen jälleenmyyntiarvo. Romurautana.
E- ja S-sarja ovat keskimäärin yhtä laadukkaita (tai laaduttomia?) kuin muittenkin saksalaisten priimium-merkkien vastaavat mallit. Opel taitaa olla nyt saksalaisista automerkeistä viimeaikoina se kaikkein luotettavin ja laadukkain mitä tulee tekniikan kestävyyteen.

Mutta onhan laadukkuus periaatteessa myös muuta kuin pelkkä kestävyys, suunnittelua, laadun tuntua, materiaalien miellyttävyyttä ym., ja niissä kaikissa eurooppalaiset autot ovat olleet yleensä kaikkein arvostetuimpia, mitenkään tuon tekniikan kestävyyden merkitystä silti vähättelemättä.

Asiaa valottaa vähän se, kun katsoo minkälaisen edustusauton Lexus aka Toyota teki 90-luvun loppupuolella. Se autohan oli muotoilultaan lähes täydellinen Mersun S-sarjan kopio ja olipa mallimerkintäkin lähes sama kuin Mersulla, Lexus 430 ja jotain :D Kaikkihan niitä kopiointeja tietysti tekee, ei Toyota ole mikään poikkeus, ehkä siinä vain mentiin vähän tavallista pidemmälle :wink:
 

Palkopoika

Juntti-Urpo & kateellinen
Liittynyt
20.8.2000
Viestit
6979
Sijainti
Denver
Matxi sanoi:
Mikä helvetti siellä mättää? Kannattais varmaan se laadunvalvonnasta vastaava hemmo potkia vittuun sieltä. On meinaan todella ammattitaidotonta touhua. On muka myllyä ajettu penkissä tuhansia kilometrejä ja kun mylly tuodaan kisaan niin kestää 50km ja tulee vika jota ei ole kertaakaan tullut ilmi testauksessa. EIKÄ OLLUT ENSIMMÄINEN KERTA!

Siinäpä se ero miksi Ferrari on voittanut MM:t 1999-2004 eikä eräs johtotähden vauhdittama auto. Toisaalta kun kuulostelee noita henkilöautopuolenkin juttuja niin eipä ole mikään ihme, että täyttä sekundaa linjat pukkaa.

Mercedes-Benz, sen tärkein ominaisuus on sen jälleenmyyntiarvo. Romurautana.
Tää ikuinen itkeminen on aika huvittavaa. Tsemiä:thumbup:
 

Felix

Well-known member
Liittynyt
12.7.1999
Viestit
1258
Re: Re: Re: Mercedes-Benz ja laadunvalvonta

Matxi sanoi:
Kummasti vain tuntuu Mersut paukkuvan aina niillä hetkillä kun ne ei missään nimessä saisi hajota.

Niin ja sitä vertausta :

Alonso 0kpl
MSchumi 0kpl
Et sitten viitsinyt laittaa kaikkia kuljettajia listaan, ainahan sieltä joukosta löytyy niitä joilla ei ole yhtään. Kerroppa muuten mikä olisi tällä kaudella ollut parempi hetki paukuttaa mylly? Eikös jokainen kilpailu ole yhtä tärkeä? Parempi harjoituksissa kuin kisassa...
 

mn97

Banned
Liittynyt
25.1.2004
Viestit
1707
Matxi sanoi:
Mikä helvetti siellä mättää? Kannattais varmaan se laadunvalvonnasta vastaava hemmo potkia vittuun sieltä. On meinaan todella ammattitaidotonta touhua. On muka myllyä ajettu penkissä tuhansia kilometrejä ja kun mylly tuodaan kisaan niin kestää 50km ja tulee vika jota ei ole kertaakaan tullut ilmi testauksessa. EIKÄ OLLUT ENSIMMÄINEN KERTA!

Siinäpä se ero miksi Ferrari on voittanut MM:t 1999-2004 eikä eräs johtotähden vauhdittama auto. Toisaalta kun kuulostelee noita henkilöautopuolenkin juttuja niin eipä ole mikään ihme, että täyttä sekundaa linjat pukkaa.

Mercedes-Benz, sen tärkein ominaisuus on sen jälleenmyyntiarvo. Romurautana.
Hyvä tuurihan Mäcillä on. Häkkisen aikaan koneet paukku aina itse kisassa ja nolla pistettä. Nytten kauden vakio poksahtelut tapahtuu ihan muualla ja Kimi on mukana.
 

azai

Pornokeisari
Liittynyt
15.10.2004
Viestit
1448
Sijainti
Affalterbach
Kyllä se Renault ja Ferrari on yhtä heppoisia hajoamaan. Uskon että Kimillä kävi vain huonoa tuuria kun kone hajosi nyt. Uskomatontahan se on vaikka koneella oli ajettu 1500-2000km ilman ongelmia. Tässä on vain kyse huonosta tuurista. Jos laadusta ruvetaan nyt kilpailemaan, niin voin väittää että Hondan ja Renaultin moottorit ovat huomattavasti epäluotettavampi kuin Mercedeksen moottorit.
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Uusi moottori oli liian limitillä Kimin kaasukengälle. Vanha mutta ajettava ja ei ole edes kierrosajoissa hitaampi :nope:
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9312
Kyllähän noita todella huonoja moottoreita on muillakin nähty, eli siis sellaisia jotka hajoavat n. 100 kilsan jälkeen.

Rellulta on tainnut pamahtaa yksi kone (Fisi Bahrainissa) ja Ferrarilta pari (Barri Bahrainissa ja Espanjassa, molemmat ennen kisaa)

Toyotan koneet ovat olleet varmaankin kaikista luotettavimpia tällä kaudella, vain 1 hajonnut ja autoja on sentään 4.
 

Racer21_90

Well-known member
Liittynyt
10.11.2004
Viestit
544
Sijainti
Asun nykyään Ruotsissa ..
Matxi sanoi:
Mikä helvetti siellä mättää? Kannattais varmaan se laadunvalvonnasta vastaava hemmo potkia vittuun sieltä. On meinaan todella ammattitaidotonta touhua. On muka myllyä ajettu penkissä tuhansia kilometrejä ja kun mylly tuodaan kisaan niin kestää 50km ja tulee vika jota ei ole kertaakaan tullut ilmi testauksessa. EIKÄ OLLUT ENSIMMÄINEN KERTA!

Mercedes-Benz, sen tärkein ominaisuus on sen jälleenmyyntiarvo. Romurautana.
Otetaan rauhassa vaan vaikka vähän pannuun ottaakin :(
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
Kisakeskeytykset (moottoririkko) kaudesta 2000 alkaen. McLarenille Indianapoliksen GP:tä ei ole laskettu startattuihin kisoihin :

McLaren
Häkkinen 4kpl (34GP)
Coulthard 6kpl (85GP)
Räikkönen 11kpl (59GP)
Montoya 0kpl (6GP)
Wurz 0kpl (1GP)
de la Rosa 0kpl (1GP)

Yhteensä : 21kpl (186GP)

Ferrari
MSchumacher 1kpl (94GP)
Barrichello 2kpl (94GP)
Barrichellolla oli tukku oil/fuel pressureita ja hydrauliikkaa myös.

Yhteensä : 3kpl (188GP)
 

belated

Well-known member
Liittynyt
25.1.2002
Viestit
1843
Sijainti
Αθήνα
Noista tilastoista voi ainoastaan päätellä sen, että Larenilla on luotettavuudessa suunta hitaasti ylöspäin ja Ferrarilla alaspäin. :thumbup:
 
Ylös