Mercedes-Benz ja laadunvalvonta

Jeeves

Well-known member
Liittynyt
19.2.2004
Viestit
2520
Re: Re: Mercedes-Benz ja laadunvalvonta

jkjanne sanoi:
Mutta onhan laadukkuus periaatteessa myös muuta kuin pelkkä kestävyys, suunnittelua, laadun tuntua, materiaalien miellyttävyyttä
Tuli mieleen Mercedes-Benzin mainos :p
 

Felix

Well-known member
Liittynyt
12.7.1999
Viestit
1258
Matxi sanoi:
Kisakeskeytykset (moottoririkko) kaudesta 2000 alkaen. McLarenille Indianapoliksen GP:tä ei ole laskettu startattuihin kisoihin :

McLaren
Häkkinen 4kpl (34GP)
Coulthard 6kpl (85GP)
Räikkönen 11kpl (59GP)
Montoya 0kpl (6GP)
Wurz 0kpl (1GP)
de la Rosa 0kpl (1GP)

Yhteensä : 21kpl (186GP)

Ferrari
MSchumacher 1kpl (94GP)
Barrichello 2kpl (94GP)
Barrichellolla oli tukku oil/fuel pressureita ja hydrauliikkaa myös.

Yhteensä : 3kpl (188GP)
Saiskos tähän listaan vielä Hondan, Bemarin, Renaultin ja Toyotan moottoririkot niin jonkinlaista vertailua pääsisi tekemään oikeasti. Ferrarin luotettavuus on ollut muutenkin selkeästi parasta joten pelkästään siihen vertaamalla ei päästä puusta pitkälle.
 
Liittynyt
21.2.2003
Viestit
785
Sijainti
Lapinlahti
Liekkö etes Stutkartin pojilla laadunvalvontaa F1-osastolla, taitaa olla kaikki siirretty sisäisesti S-sarjan kimppuun....

Oikeesti BTW. Raksällä on ollut motti rikkoja Mclaren uralla enenmmän kuin, muilla Mäkki kuskeilla 5-vuoden aikana -> johtopäätös Räksä rasittaa autoa enemmän kuin muut kuskit (lue: ajaa nopeammin)
 

Henkka

Madministrator
Liittynyt
21.10.1999
Viestit
9286
Sijainti
Tampester
Felix sanoi:
Saiskos tähän listaan vielä Hondan, Bemarin, Renaultin ja Toyotan moottoririkot niin jonkinlaista vertailua pääsisi tekemään oikeasti. Ferrarin luotettavuus on ollut muutenkin selkeästi parasta joten pelkästään siihen vertaamalla ei päästä puusta pitkälle.
Mun mielestä tätä tilannetta tarvitsee verrata vain niihin talleihin, ketkä taistelevat kärjessä maailmanmestaruudesta.
 

Puupää

Señor Member
Liittynyt
25.2.2002
Viestit
27306
Sijainti
Skekkoslovakia
Re: Re: Mercedes-Benz ja laadunvalvonta

Mossi Superstar sanoi:
Oikeesti BTW. Raksällä on ollut motti rikkoja Mclaren uralla enenmmän kuin, muilla Mäkki kuskeilla 5-vuoden aikana -> johtopäätös Räksä rasittaa autoa enemmän kuin muut kuskit (lue: ajaa nopeammin)
Mites se rasittaminen tapahtuu? Vaihtaa myöhemmin, jolloin ajaa isommilla kierroksilla moottoria rasittaen pitempään kuin tallikaverinsa? Eikö niissä moottoreissa ole jotain rajoittimia tms.?
 
Liittynyt
21.2.2003
Viestit
785
Sijainti
Lapinlahti
Re: Re: Re: Mercedes-Benz ja laadunvalvonta

Mutku sanoi:
Mites se rasittaminen tapahtuu? Vaihtaa myöhemmin, jolloin ajaa isommilla kierroksilla moottoria rasittaen pitempään kuin tallikaverinsa? Eikö niissä moottoreissa ole jotain rajoittimia tms.?
Tai voihan se olla toisin päin, ajaa isommalla vaihteella pienillä kierroksilla.
 

ROENICK

S2k
Liittynyt
18.6.2002
Viestit
115
Sijainti
Maitokylä = ESPOO
patriot sanoi:
No Hondalla on paukkunut nuo koneet aika auliisti myös.
Hoh hoh hooo... :D ..taas joku turisti... Elikkäs...Montakos konetta Hondalla on paukkunut!?!?
Kun niin hirveästi niitä kerta paukkunut on?

Jos rajoja haetaan, pitää' ylittää itsensä, eikä olla perussuomalainen: "teen parhaani" :jaska: :thumbfh:
Ja lopputulos on paska ja asavutukset nollissa!

Jos kone on sarjan voimakkain (toednäköisesti) kuten nähtävästi viimekaudellakin, niin eiköhän niitä satu joo, kun moottoriohjelma oli ainakin viimekauedlla myös sarjan aggressiivisin/ kehitti aina uutta seuraavaan kisaan jne...


Kerrotkkos nyt sitten miten monta kertaa ja auliisti ne o poksahtaneet tällä kaudella!? Kerro!

Tän lisäksi, tsedaa läpi BMWn lukemat.
Rellu, MB...

hoh hoh...
 

kessel

Well-known member
Liittynyt
13.1.2001
Viestit
1575
Sijainti
Tampere
ROENICK sanoi:

Jos kone on sarjan voimakkain (toednäköisesti) kuten nähtävästi viimekaudellakin, niin eiköhän niitä satu joo, kun moottoriohjelma oli ainakin viimekauedlla myös sarjan aggressiivisin/ kehitti aina uutta seuraavaan kisaan jne...
:D
No tosta hondasta ei sarjan voimakkainta saa vaikka kuinka toivoisit... ei ole saanut eikä tule kuunaan saamaan. Harvinaisen paska vuosikerta muuten sivikillä erityisesti tänä vuonna ;)
 

Felix

Well-known member
Liittynyt
12.7.1999
Viestit
1258
Henkka sanoi:
Mun mielestä tätä tilannetta tarvitsee verrata vain niihin talleihin, ketkä taistelevat kärjessä maailmanmestaruudesta.
Jos tarkasteluvälinä on 00-05 niin väitätkö tosissaan, ettei mestaruudesta ole taistellut mitkään muut tallit kuin Ferrari ja Mclaren?
Tietenkin jos päätät että Mersu on täysin paska niin jätät kaikki muut tallit pois laskuista, ettei vain vankkumaton mielipiteesi saisi mitään jossiteltavaa. Sekundaa ja romuraitaa tekevä on firma on ainut Ferrarin haastaja, ihan hyvin, eikö vain :thumbup:
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
ROENICK sanoi:
Hoh hoh hooo... :D ..taas joku turisti... Elikkäs...Montakos konetta Hondalla on paukkunut!?!?
Kun niin hirveästi niitä kerta paukkunut on?

Jos rajoja haetaan, pitää' ylittää itsensä, eikä olla perussuomalainen: "teen parhaani" :jaska: :thumbfh:
Ja lopputulos on paska ja asavutukset nollissa!

Jos kone on sarjan voimakkain (toednäköisesti) kuten nähtävästi viimekaudellakin, niin eiköhän niitä satu joo, kun moottoriohjelma oli ainakin viimekauedlla myös sarjan aggressiivisin/ kehitti aina uutta seuraavaan kisaan jne...


Kerrotkkos nyt sitten miten monta kertaa ja auliisti ne o poksahtaneet tällä kaudella!? Kerro!

Tän lisäksi, tsedaa läpi BMWn lukemat.
Rellu, MB...

hoh hoh...
Foorumin moderaattori tiimi näköjään murahti ja poisti alkuperäisen viesti. Vinkki modet! Ei sitä koko tekstiä tarvitse editoida... Ettekö kykene vain yhden sanan editointeihin?:jaska:

Roenickille("asiallinen" vastaus). Satolla hajos moottori Australian aika-ajossa. Molemmat Hondat levisi malesiassa. BAR-Honda on todellakin ylittänyt itsensä. Talli sortui mm. laittomuuksiin ja hankki kahden kisan kilpailukiellon. Viime kauden 2. paras talli on romahtanut täydellisesti. Ehkä olis vaan kannattanut "yrittää parhaansa"... Nyt kävi kehnosti.
 

Moderaattorit

Super Moderator
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
1391
patriot sanoi:
Foorumin moderaattori tiimi näköjään murahti ja poisti alkuperäisen viesti. Vinkki modet! Ei sitä koko tekstiä tarvitse editoida... Ettekö kykene vain yhden sanan editointeihin?:jaska:
Vinkki: Mitäpä jos itse siistisit kirjoitustyyliäsi varsinkin kun alla on yksi varoitus samasta aiheesta. Jos tuo tyyli ei ala muuttumaan niin bannihan siitä seuraa. Jatkossakin viestit tullaan poistamaan kokonaan.
 

mn97

Banned
Liittynyt
25.1.2004
Viestit
1707
Moderaattorit sanoi:
Vinkki: Mitäpä jos itse siistisit kirjoitustyyliäsi varsinkin kun alla on yksi varoitus samasta aiheesta. Jos tuo tyyli ei ala muuttumaan niin bannihan siitä seuraa. Jatkossakin viestit tullaan poistamaan kokonaan.
Mikä ihmeen poliisifoorumi tääkin on olevinaan?
 

Moderaattorit

Super Moderator
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
1391
mn97 sanoi:
Mikä ihmeen poliisifoorumi tääkin on olevinaan?
Keskustelupalstan säännöt löytyvät joka osaston yläreunasta.
http://www.f1-forum.fi/vb/announcement.php?s=&forumid=17

Pari poimintaa:
" Asiansa on pystyttävä ilmaisemaan fiksusti, että turha naljailu ja vinoilu jätetään pois."

-----

"Yllämainittujen sääntöjen rikkomisesta F1-Forumin Moderaattorit antavat oman harkintansa mukaisesti huomautuksia/varoituksia. Jos käyttäytyminen ei muutu, on vuorossa kirjoitusoikeuksien väliaikainen menettäminen"
Näiden mukaan mennään.

Jospa jatkettaisiin tässä topikissa itse aiheesta: Mercedes-Benz ja laadunvalvonta
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Re: Re: Re: Re: Mercedes-Benz ja laadunvalvonta

Mossi Superstar sanoi:
Tai voihan se olla toisin päin, ajaa isommalla vaihteella pienillä kierroksilla.
Mut asiahan on niin että kun ajaa koko ajan kovempaa kuin tallitoverinsa niin moottori kiertää pidemmän aikaa korkeammilla kierroksilla. Eli kun mutkassa mennään tietyllä vaihteella niin se kuka ajaa kovempaa sen mutkan läpi, niin sillä on keskimääräsesti kovemmat kierrokset läpi mutkan. Ja sama sama suoralla. Se kuka tulee mutkasta ulos kovempaa saa suuremmat huiput ja tätä myöten kierrokset suoran loppuun, siis jos autot on suht samoissa säädöissä.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Re: Re: Re: Re: Re: Mercedes-Benz ja laadunvalvonta

oldez sanoi:
Mut asiahan on niin että kun ajaa koko ajan kovempaa kuin tallitoverinsa niin moottori kiertää pidemmän aikaa korkeammilla kierroksilla. Eli kun mutkassa mennään tietyllä vaihteella niin se kuka ajaa kovempaa sen mutkan läpi, niin sillä on keskimääräsesti kovemmat kierrokset läpi mutkan. Ja sama sama suoralla. Se kuka tulee mutkasta ulos kovempaa saa suuremmat huiput ja tätä myöten kierrokset suoran loppuun, siis jos autot on suht samoissa säädöissä.
Siks mulla ei ollutkaan koskaan karstaa koneissa, kuten kilpaveikoilla;)
 

jimpo

Well-known member
Liittynyt
28.6.2003
Viestit
283
Re: Re: Re: Mercedes-Benz ja laadunvalvonta

Matxi sanoi:
Kummasti vain tuntuu Mersut paukkuvan aina niillä hetkillä kun ne ei missään nimessä saisi hajota.
Itsekin ajattelin aluksi noin, mutta kisan jälkeen tuli mieleen: oli se helvetin hyvä, että moottori paukahti silloin kun paukahti, eikä kestänyt esim. 30 - 100 tai 130 - 200 kierrosta pidempään!
 
Liittynyt
21.2.2003
Viestit
785
Sijainti
Lapinlahti
Re: Re: Re: Re: Re: Mercedes-Benz ja laadunvalvonta

oldez sanoi:
Mut asiahan on niin että kun ajaa koko ajan kovempaa kuin tallitoverinsa niin moottori kiertää pidemmän aikaa korkeammilla kierroksilla. Eli kun mutkassa mennään tietyllä vaihteella niin se kuka ajaa kovempaa sen mutkan läpi, niin sillä on keskimääräsesti kovemmat kierrokset läpi mutkan. Ja sama sama suoralla. Se kuka tulee mutkasta ulos kovempaa saa suuremmat huiput ja tätä myöten kierrokset suoran loppuun, siis jos autot on suht samoissa säädöissä.
En allekirjoittaisi tuota väitettä. En nimittäin usko että, Mersun motissa on huipputeho lähellä rajoitinta. Kun katsot in-car kameraa huomaat että, vaihto pienillä vaihteilla tapahtuu jo ennen kuin "valot" syttyy...
 

ROENICK

S2k
Liittynyt
18.6.2002
Viestit
115
Sijainti
Maitokylä = ESPOO
patriot sanoi:
Foorumin moderaattori tiimi näköjään murahti ja poisti alkuperäisen viesti. Vinkki modet! Ei sitä koko tekstiä tarvitse editoida... Ettekö kykene vain yhden sanan editointeihin?:jaska:

Roenickille("asiallinen" vastaus). Satolla hajos moottori Australian aika-ajossa. Molemmat Hondat levisi malesiassa. BAR-Honda on todellakin ylittänyt itsensä. Talli sortui mm. laittomuuksiin ja hankki kahden kisan kilpailukiellon. Viime kauden 2. paras talli on romahtanut täydellisesti. Ehkä olis vaan kannattanut "yrittää parhaansa"... Nyt kävi kehnosti.
No just tälläistä vastausta voi hyvinkin odottaa. Asiallinen vastaus ja oma näkökanta!
Ööö, eli kolme moottoririkkoa siis..No onpa paljon!?
Hyvinhän se 5+ viikkoa vanha konekkin kesti...

Silti se näin on, jos et yritä, mitään et voi saada.
Tietysti voi ajella perus 12-20 sijoistakin...

Surkea dynamiikka todellakin autossa on, ei voi mitään.

Mitä tulee diskaukseen...Siitä voi olla montaa mieltä, mitä porukka täälläkin jo ollut on.
Tulkintaa joista toisille voi langettaa rangaistuksia, kaikille näin ei kävisi..
 
Ylös