Michael Schumacher - Kerpenin rehtori

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Kiva että jaksetaan kaivaa tietoa ja asioita historiasta, josko ne loisivat erilaisen käsityksen siitä mitä on tapahtunut, kun näemmä mielipiteiden ja käsitysten perusteena olevat tosiasiat näyttävät paikoin olevan hataralla pohjalla...

Edelleenkin ihmettelen sitä, että ei ymmärrettä Schumin ja hänen tiiminsä pelanneen jokaisen asian omaan pussiin ja koettaen tehdä sen niin viimeisen päälle sääntöjen porsaanreikiä hyväksi käyttämällä. Näinhän juuri pitääkin toimia. Jos jossain kohtaan on mennyt yli, tai reikä on tutkittu, niin siitä on hinta maksettu. Jotenkin tuntuu, että Schumiin kohdistetaan joku ihme vaatimus, että sen pitäisi itse tunnustaa omat virheensä(siis tilanne jossa toinen osapuoli on kärsinyt tappiota ja saksalainen pokannut pystin) ja moraalinen väärin teko. Tämähän on sporttia jossa on omat säännöt ja omat pykälien valvojat. Fair-play palkintoa ei jaeta tässä lajissa.

Aivan kuin sitä olisi pitänyt mennä tuomariston eteen kertomaan että ettepä nähnytkään kun ohitin keltaisten lippujen alla, että vaikka nyt voitinkin kisan, niin ottakaa toi pysti pois ja antakaa se tuolle toiselle, vaikka kai sekin on voinut sutkata.

Autourheilussa on aina koitettu tehdä asiat niin viimeisen päälle kieroillen ja omaa etua tavoitellen, että aika loputon suo on lähteä tutkimaan kaikkia tapauksia ja jakelemaan lopullisia tuomioita niitten perusteella.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
pmv, luulen, että moni (ainakin minä) ajattelee Schumin negatiivisuuden jostain muusta syystä kuin jostain tietystä vilungista.

Tällä tarkoitan sitä, että itse koin FIA:n (tai Bernien) suosivan Schumia. Esimerkiksi juuri Silverstonen tapaus, eihän se ollut Schumin syy, mutta miksi juuri silloin asiaa vatvottiin? (vrt Fuji GP, Hamilton kilkattiin -> tuli rangaistus, Alonso kilkattiin -> ei tullut rangaistusta)
Eli tällaiset kenties epäoikeuden mukaiset päätökset ja FIA:n tai Bernien suosiot saavat ne negatiiviset fiilikset aikaiseksi.

Lopulta kun Schumi oli saavuttanut kaiken sen mitä Bernie halusi, -> alkoi löytyä asioita joista häntäkin rangaistiin. (esim. Monaco -06)

PMV:
Itse muistan kuitenkin monta tapausta, jotka kielivät Schumin epäurheilijamaisuudesta. Schumi mm työnsi Alonson nurmikolle keskellä suoraa (Silverstone olikohan 05?), työnsi Ralfin nurtsin rajalle (Ralf hidasti ennen nurmikolle joutumista, Suzukassa) jne.

Ja NÄMÄ viimeisimmät kertomani tilanteet ovat niitä, joitten takia en pidä Schumista. Aivan kuten en pidä Hamiltonistakaan, aivan samoista syistä.

Kuin moni muistaa Mikan tai Kimin tehneen sellaisia peippailuja joita Michael tai Lewis on tehnyt? Tästä se negatiivisuus Schumia kohtaan johtuu, ainakin minulla.
 

NiPzyyZ

Well-known member
Liittynyt
3.12.2004
Viestit
663
Oberfeldwebel sanoi:
Kuin moni muistaa Mikan tai Kimin tehneen sellaisia peippailuja joita Michael tai Lewis on tehnyt? Tästä se negatiivisuus Schumia kohtaan johtuu, ainakin minulla.
Kimi - Montoya Unkari 2002? Tulee tässä ensimmäisenä mieleen. Ei niissä tilanteissa missä ajetaan kilpaa, paljoa armoa pidäkkään tuntea. Kyllähän Schumacher näissä hävisikin, kuten kaudella 2006 Unkarissa Heidfeldiä vastaan... Osui ja upposi.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Jason Voorhees sanoi:
Tuo taitaa olla nykyään Hamiltonin nimissä.
Niin siis pistekeskiarvo Schumilla oli 5,52 ja Hamiltonilla 6,41. Aika musertava ero. Siinä meni Schumilta yks ennätys vekeen (voi kyllä palata vielä).
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
NiPzyyZ sanoi:
Kimi - Montoya Unkari 2002? Tulee tässä ensimmäisenä mieleen. Ei niissä tilanteissa missä ajetaan kilpaa, paljoa armoa pidäkkään tuntea. Kyllähän Schumacher näissä hävisikin, kuten kaudella 2006 Unkarissa Heidfeldiä vastaan... Osui ja upposi.
Niin siis mitä? Ohitustilanteitahan nuo on, en siitä ala väitteleen. Mutta mites suorilla, onko niissä tullu tehtyy mitä?
 

Juzo

Well-known member
Liittynyt
20.2.2005
Viestit
906
Sijainti
Taipalsaari
Oberfeldwebel sanoi:
Kuin moni muistaa Mikan tai Kimin tehneen sellaisia peippailuja joita Michael tai Lewis on tehnyt? Tästä se negatiivisuus Schumia kohtaan johtuu, ainakin minulla.
Hamilton ei muuten käynyt kertaakaan jarruttelemaan keskellä mutkaa...
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Juzo sanoi:
Hamilton ei muuten käynyt kertaakaan jarruttelemaan keskellä mutkaa...
Ei ole tainnut Alonsokaan jarruttaa mutkasta ulos tulossa. (yhtä paljon liittyy asiaan)

Juu eiköhän se ennen mutkaa tosiaan Lewis jarruta.. :wink:

Ei mutta meinaan että hana pohjassa laiasta laitaan suoralla.
 

Ferrari 4ever

Well-known member
Liittynyt
12.8.2001
Viestit
2669
Sijainti
Saarimaa
Lopulta kun Schumi oli saavuttanut kaiken sen mitä Bernie halusi,
FIA ja Bernie tekivät kylläkin kaikkensa tuhotakseen Ferrarin dominanssin vuoden 2001 jälkeen. Nykyinen pisteytys, aika-ajot ja kaikki renkaisiin liittyvä roska on perua ajalta, jolloin päättävät elimet rukkasivat sääntöjä tasoittaakseen pelikenttää.

Voidaan sanoa, että muita talleja suosittiin räikeällä tavalla - Scuderian kustannuksella. Schumacher olisi todennäköisesti 9 kertainen mestari, jos ykköset olisivat jatkaneet tavallista kulkuaan.
 

Juzo

Well-known member
Liittynyt
20.2.2005
Viestit
906
Sijainti
Taipalsaari
Oberfeldwebel sanoi:
Ei ole tainnut Alonsokaan jarruttaa mutkasta ulos tulossa. (yhtä paljon liittyy asiaan)

Juu eiköhän se ennen mutkaa tosiaan Lewis jarruta.. :wink:

Ei mutta meinaan että hana pohjassa laiasta laitaan suoralla.
Joo viittasin siis tuohon Kimin "taktikointiin" Brasilian GP:n ekassa mutkassa.
 

kessel

Well-known member
Liittynyt
13.1.2001
Viestit
1575
Sijainti
Tampere
Juzo sanoi:
Hamilton ei muuten käynyt kertaakaan jarruttelemaan keskellä mutkaa...
OT:
Muutakuin Fujissa 2007 turva-auton takana voisivat herrat Webber ja Vettel kuitata...
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Juzo sanoi:
Joo viittasin siis tuohon Kimin "taktikointiin" Brasilian GP:n ekassa mutkassa.
No Kimihän joutu muuttamaan ajolinjaansa kesken mutkan kyllä siinä vähän vauhtia hävisi...:D Lewis vaan kokemattomuuttaan oli liian lähellä.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Minä en oikein ymmärrä, miten Schumacherin rangaistukset tai rankaisematta jättämiset vaikuttavat keskusteluun Schumin otteista radalla. FIA:n rangaistuslinja ei ole koskaan ollut millään muotoa älykäs tai tasapuolinen ja oikeastaan ainoa asia johon on voinut luottaa, on arvaamattomuus. Kattojärjestön suosimisten ja suosimattomuuksien arviointi on ihan loputon suo, sillä liki kenen vain pitkään sarjassa mukana olleen kuljettajan kohdalta on mahdollista löytää esimerkkejä molempiin suuntiin.
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
Ferrari 4ever sanoi:
FIA ja Bernie tekivät kylläkin kaikkensa tuhotakseen Ferrarin dominanssin vuoden 2001 jälkeen. Nykyinen pisteytys, aika-ajot ja kaikki renkaisiin liittyvä roska on perua ajalta, jolloin päättävät elimet rukkasivat sääntöjä tasoittaakseen pelikenttää.

Voidaan sanoa, että muita talleja suosittiin räikeällä tavalla - Scuderian kustannuksella. Schumacher olisi todennäköisesti 9 kertainen mestari, jos ykköset olisivat jatkaneet tavallista kulkuaan.
No niinhän toi menee lajissa kuin lajissa että jos joku on liian ylivoimainen (oli se syy mikä tahansa) niin päättävät elimet muuttavat sääntöjä niin että laji olisi tasaisempi.
 

Felix

Well-known member
Liittynyt
12.7.1999
Viestit
1258
NiPzyyZ sanoi:
Kimi - Montoya Unkari 2002? Tulee tässä ensimmäisenä mieleen. Ei niissä tilanteissa missä ajetaan kilpaa, paljoa armoa pidäkkään tuntea. Kyllähän Schumacher näissä hävisikin, kuten kaudella 2006 Unkarissa Heidfeldiä vastaan... Osui ja upposi.
Kimi ei kyllä työntänyt/kiilannut Montoyaa ulos. Kimi jätti Pablolle tilaa mutta mies ei itse pysynyt radalla....ei osunut eikä uponnut.
 

Jippo

www.jippo.fi
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
609
Eikö nöille entisille staroille voisi perustaa jonkun historia osion?
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Matxi sanoi:
No niinhän toi menee lajissa kuin lajissa että jos joku on liian ylivoimainen (oli se syy mikä tahansa) niin päättävät elimet muuttavat sääntöjä niin että laji olisi tasaisempi.
Paitsi ehkä tenniksessä. ;)
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Ferrari 4ever sanoi:
FIA ja Bernie tekivät kylläkin kaikkensa tuhotakseen Ferrarin dominanssin vuoden 2001 jälkeen. Nykyinen pisteytys, aika-ajot ja kaikki renkaisiin liittyvä roska on perua ajalta, jolloin päättävät elimet rukkasivat sääntöjä tasoittaakseen pelikenttää.

Voidaan sanoa, että muita talleja suosittiin räikeällä tavalla - Scuderian kustannuksella. Schumacher olisi todennäköisesti 9 kertainen mestari, jos ykköset olisivat jatkaneet tavallista kulkuaan.
Juu olen lähes samaa mieltä. Itse näen asian niin että vastarinta alkoi pääsääntöisesti 2002, ja jos tarkennetaan niin Itävallasta.

Se että Bernie halusi Schumit menestykseen Ferrarilla, vei muutamia (häkkis)vuosia. Ja kun he (Bernie) halusivat sarjasta tasaisemman, vei sekin muutamia vuosia ennen Alonson aikaa.

Ja nuihin sääntömuutoksiin sen verran, että kaikki nuista ei ollut tarkoitus pelkästään tasoittaa pelikenttää kuten mainitset, mutta siltä ajalta ne toki ovat. (esim renkaat oli tarkoitus vähentää pitoa) Mutta tästä ei varmaan tartte jutella enempää, asia lienee vilipitö molemmille.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Felix sanoi:
Kimi ei kyllä työntänyt/kiilannut Montoyaa ulos. Kimi jätti Pablolle tilaa mutta mies ei itse pysynyt radalla....ei osunut eikä uponnut.
Tämä on ihan totta, itsekin huomasin tuon asian. En silti viitsinyt mainita asiasta NiPzyyZille, sillä hän olisi varmaan voinut heittää perään Melbourne -06 (-05?) Kimi ja Schumi. Ja minun alkuperäinen kritiikkini Schumia kohtaan peippailulla tarkoitin hänen liikkeitään suoralla. Mutkassahan kuka vaan ajelee millon missäkin. (Schumi-Montoya San Marino oliko 03?)
 

panche

nollajaakko
Liittynyt
28.1.2007
Viestit
252
Onhan noita likaisia temppuja Schumin uralle siunaantunut mutta ehkä törkeimpänä pidän Macaon temppua. Mitä jos Häkkinen olisi loukkaantunut vakavasti? Olisiko Schumi silti ollut yhtä mulqvisti 1994 ja 1997?
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös