Michael Schumacher - Kerpenin rehtori

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

MaranelloRed

'Buongiorno a tutti'
Liittynyt
22.2.2000
Viestit
3059
Sijainti
Maranello
Muutama fakta

Saavutukset
249 GP-kilpailua
Pisimpään hallitsevana maailmanmestarina: 4 vuotta, 11 kuukautta ja 17 päivää (8. lokakuuta 2000 - 25. syyskuuta 2005) (ennätys)
91 voittoa (ennätys)
68 paalupaikkaa (ennätys)
76 nopeinta kierrosta (ennätys)
1369 pistettä (ennätys)
Palkintosijoja: 154 (ennätys)
Eturivin lähtöpaikkoja: 115 (ennätys)
Pistekeskiarvo per GP-startit: 5,52 (ennätys)
Kierroksia johdossa: 5108 (ennätys)
Johdettujen kilometrin määrässä 24116,028 (ennätys)
Peräkkäisiä pistesijoja: 24 (ennätys)
Peräkkäisiä palkintosijoja: 19 (ennätys)
Voittoja samalla radalla: 8 voittoa Magny-Coursissa (ennätys)
Joka GP:ssä palkintokorokkeelle yhdellä kaudella
GP-startteja saman tallin autolla: 179 kpl Ferrarilla (ennätys)
Hattutemput (voitto, paalupaikka ja nopein kierros samassa kilpailussa): 22 (ennätys)
Maailmanmestari 1994, 1995, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004 (ennätys)
Peräkkäisiä maailmannmestaruuksia: 5 (ennätys), 2000-2004
Yhden kauden voittoennätys, 13 kpl (2004)
Suurin voittopistemarginaali MM-sarjassa: 67 (2002) (ennätys)
Aikaisimmassa vaiheessa kautta varmistunut MM-titteli: 2002 (varmisti mestaruuden heinäkuussa, kun 6 kisaa oli vielä ajamatta) (ennätys)
Eniten kaksoisvoittoja: Schumacher ja Rubens Barrichello 24 (2000-2005) (ennätys)
Yhden kauden piste-ennätys, 148 (2004)
Yhden kauden voittoennätys ilman mestaruutta, 7 (jakaa Alain Prostin ja Kimi Räikkösen kanssa, 2006)
Yhden kauden piste-ennätys ilman mestaruutta, 121 (2006)
Peräkkäisten voittojen ennätys, 7 (2004)*
Voittoprosentti per GP-startit: 36,7
Peräkkäisiä kausia, joilta jokaiselta väh. yksi voitto, 15 (1992-2006) (ennätys)

Muuta tietoa Schumacherista
Schumacher tunnetaan himokuntoilijana. Ennen kautta 2000 Schumacher treenasi viitenä päivässä viikossa ollakseen iskussa vuonna 1999 sattuneen onnettomuuden jälkeen.
Michael on naimisissa saksalaisen, ennen toimistontyöntekijänä työskennelleen Corinna Schumacherin (o.s. Betsch) (s. 2. maaliskuuta 1969) kanssa. Pari meni naimisiin 1. elokuuta 1995. Heillä on kaksi lasta, tytär Gina-Maria (s. 20 helmikuuta 1997) sekä poika Mick (s. 22. maaliskuuta 1999).
Schumacher seurusteli suomalaisen Janina Eräkankaan kanssa 1980-luvulla. He tapasivat 80-luvulla Schumacherin ajaessa Saksan formulasarjoissa. Eräkangas kertoi tästä Aamulehdessä 23.10.2006. Schumi oli ajanut edeltävänä päivänä viimeisen kisansa F1:ssä.
Schumacher on sanonut että häntä ja Juan Manuel Fangiota ei voi verrata, sillä autot ovat nykyään paljon turvallisempia. "Se mies oli sankari" totesi Schumacher Fangiosta F1 Racingssä.
Schumacher teki 10 miljoonan Yhdysvaltain dollarin summalla suurimman yksityishenkilön tekemän lahjoituksen vuoden 2004 Intian valtameren maanjäristyksen uhreille.
Schumacher on voittanut kaksi kertaa Laureuksen vuoden urheilija -palkinnon. Hänen lisäkseen vain Tiger Woods ja Roger Federer ovat pystyneet voittamaan sen yhtä monta kertaa.
Vauhdin Maailman julkaisemassa F1 Maailmassa arvioitiin vuonna 2007 Schumacherin omaisuuden olevan n. 335 miljoonaa dollaria.
Schumacher on ainoana kuljettajana voittanut F1-maailmanmestaruuden kahdella eri vuosituhannella.
Schumacher ääninäyttelee itseään Pixarin Autot-elokuvassa.
Schumacher on lupautunut ajamaan Ferrarin tämän vuoden autolla hänen mukaansa nimetyn Nürburgringin moottoriradan ensimmäisen mutkan Euroopan GP:ssä perjantaina 20. heinäkuuta.
Schumacher äänestettiin 200 saksalaisen joukosta sijalle 26. vuonna 2003 järjestetyssä Unsere Besten-kilpailuohjelmassa (vastaa suomalaista Suuret suomalaiset-formaattia).
 

Mediaprofeetta

Well-known member
Liittynyt
6.3.2007
Viestit
3579
Sijainti
____________
patriot sanoi:
Ei nyt taas aloiteta tota samaa väittelyä. F4E halusi näköjään tahallaan viedä tän toikin väärille urille, kun nosti ton tapauksen esille.

Eiköhän nyt mennä enemmistön mielipiteen mukaan. Kolari Adelainessa 1994 oli Schumin moka piste. Mutta jos haluatte välttämättä Schumin nimikkotoikissa puhua tuosta Schumin uran mustasta hetkestä niin olkaa hyvä. Vois olla parempi puhua niistä hyvistä hetkistä.
Schumin uran musta hetki oli Jerez '97
 

Renessanssinero

Perusfeidaaja
Liittynyt
23.4.2005
Viestit
4979
Sijainti
Vantaa
Pikkasen wanha juttu, mutta olkoon.

Michael Schumacher on yksi maailman suurituloisimmista urheilutähdistä, mutta tämä ei näy Formula 1:n moninkertaisen maailmanmestarin lasten tulotasossa.

Schumacherin vuotuiset tulot on arvioitu yli 60 miljoonaksi euroksi, mutta miljonäärin kahdeksanvuotias tytär ja pian kuusi vuotta täyttävä poika saavat viikkorahaa vain kaksi euroa viikossa eli yhteensä hieman yli 100 euroa vuodessa.

Schumacher toteaa Stern-lehden haastattelussa, että lasten täytyy oppia ettei rikkaus ole itsestään selvää. Hän kuitenkin myöntää, että joskus lapset saavat varsin ylellisiä lahjoja. Esimerkiksi hänen isänsä osti lapsenlapsilleen pari vuotta sitten pienen mikroauton.
Hyvin on mestarilla arvotkin kohdallaan.
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Sehän tässä hommassa tökkeröi että kun esitetään noita argumentteja miksi Schumacherin uralla on häpeätahroja, niin aika usein unohdetaan että mitä siitä on seurannut? Esim. se että saksalainen ei noudattanut mustaa lippua Silverstonessa 94 aiheutti kahden kilpailun mittaisen kilpailukiellon sekä tietysti diskauksen ao. kisasta. Kuitenkaan kukaan ei edes viitsi ihmetellä tuon Silverstonen kisan tapahtumien kulkua ja tuomariston toimintaa, josko siinä olisi ollut tiettyä tarkoituksenhakuisuutta ja aivan selkeitä virheitä.

Samoin muistelaan tuota Kanadan varikolta ulostuloa mikä päätyi Frenzenin ulosajoon. Edelleenkin Schumi sai siitä 10 sekunnin stop-and-go rangaistuksen ja edelleenkin unohdetaan se seikka että Frenzen yritti ohittaa varikolta tullutta Schumia tuossa keltaisten lippujen vaikutusalueella.

Samoin voidaan muistella Jerezin ns. häpeätarhakisaa. Onko ketään kuljettajaa rangaistu moisesta koskaan näin radikaalilla tavalla, jota voi verrata McLarenin tämän kauden sanktioon. Ei? Oliko se kaikkein törkein ja vaarallisin temppu mitä noina vuosina nähtiin f1-radoilla kaikki kuljettajat mukaan lukien? Ei. Edelleenkään tuo rangaistus ei tarkoittanut sitä että muut kauden suoritukset hylättäisiin.

Mitä Schumacher henkilökohtaisesti voitti sillä että Ferraria ei hylätty Malesiassa 99?

Mikä oli Schumacherin rangaistus Monacossa 2006? Pitääkö kaikki aika-ajojen viimeisellä yrityksellä pyörähtävät ja keltaisen lipun sitä kautta aiheuttavat kuljettajat tutkia ao. tapauksen johdosta ja tuomariston arvioida ajovirheen "tahallisuus". Ei.

Mitä Schumacher teki henkilökohtaisesti väärin Silverstonessa 1998? Muuta kuin noudatti kilpailun johdon antamia käskyjä. Eihän ole hänen tai Ferrarin vika että kilpailun johto ei toimi ajoissa tai kyvykkäästi.
 

Japp

Master
Liittynyt
2.9.2000
Viestit
268
Sijainti
ES Asia
Tuskin kukaan kiistää Shummelin ansioita sarjan parhaimpana kuljetajana. Mutta... vamaan lähes kaikki tunnustaa myös kaverin kusipäisyyden...:ahem:
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Astraali sanoi:
Tuosta Adelaiden 1994 vuoden tapauksesta sen verran, että Schumin auto liikkui ihan kilvanajonopeudella seinäkosketuksen jälkeenkin eli hänellä oli varmastikin oikeus jatkaa radalla ja näin ollen myös valita ajolinjansa niinkuin parhaaksi näki.
Jos Schumi olisi ajanut "kilvanajonopeutta", Hill ei olisi saavuttanut häntä. Kuski ei saa valita ajolinjaansa "niinkuin parhaaksi näkee", jos toinen auto on edes joltain kohdalta rinnakkain hänen autonsa kanssa. Toiselle autolle tulee jättää tila. Schumin ja Hillin autot ajoivat hetken osin rinnakkain ja sitten Schumi käänsi päin.
pvm sanoi:
Sehän tässä hommassa tökkeröi että kun esitetään noita argumentteja miksi Schumacherin uralla on häpeätahroja, niin aika usein unohdetaan että mitä siitä on seurannut?
En ole varma mitä yrität sanoa, mutta rangaistukset kertovat siitä, että myös FIA on ollut sitä mieltä, että sääntörikkomuksia on tapahtunut. Ovatko rangaistukset olleet suhteessa rikkeeseen on tietenkin näkemyskysymys johon ei yhtä oikeaa vastausta ole, mutta itse rikkeitä se ei muuksi muuta.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
MaranelloRed sanoi:
Saavutukset
GP-startteja saman tallin autolla: 179 kpl Ferrarilla (ennätys)
Peräkkäisiä kausia, joilta jokaiselta väh. yksi voitto, 15 (1992-2006) (ennätys)
Vakuuttavat ovat tilastot, sitä ei käy kieltäminen. Joukossa on sellaisia ennätyksiä mitä tuskin ihan äkkiä, jos koskaan, tullaan rikkomaan.

Jatkuvuus on menestyksen salaisuus ja Schumin tapauksessa tarkoitan sillä pääosin sitä, että kaverilla on aina ollut alla sellainen kalusto jolla on kyetty osakilpailuvoittoihin! En kiellä etteikö se olisi Schumin ansiota, ainahan se on se kuski joka sen kärryn lopulta maaliviivan yli lopulta tuo. Esim. -96 Ferrari ei ollut sellainen millä olisi taisteltu mestaruudesta mutta Schumin kovan työn tuloksena myös kyseisellä, suhteellisen susi, kärryllä onnistui talli ottamaan edes pari voittoa!

Silloin kun kuskilla ja tallilla on kaikki kunnossa taustavoimia myöten tulee tulosta. Schumin onneksi hänellä on nämä loksahtaneet hyvin kohdalleen, lukuunottamatta tuota -96 vuotta, jolloin Brawn ja kumpp. olivat vielä Benettonilla.

Pahoittelen aikaisempaa kärkästä sävyä kommentoida tähän topicciin, joinakin päivinä vaan ei ole hyvä päivä lukea provoa, kun siitä pukkaa provosoitumaan ;)
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Niin, sitähän mää tässä koitankin sanoa, että aika harvoin Schumi pääsi noista rikkeistä ilman sanktioita ja monessa tapauksessa mieheen kohdistettiin varsin ennennäkemättömiä ja jälkeenpäin kokemattomia rangaistuksia. Esim. tuo Silverstonen lämmittelykierroksella tapahtunut Hillin ohittelu ei ollut mitenkään tavatonta ja näkyy sitä tänäkin päivänä tapahtuvan. Eli kyseessä oli vain tilanne jossa samalta riviltä lähtevät kuljettajat vaihtelivat keskinäistä järjestystä lämmittelykierroksella. Sääntökirjahan toki sanoo että "must hold position on formation lap". Tulkinta vaan sattu tuolla kertaa olemaan ainutlaatuisen tiukka.

Siitä seurasi 5(!?) sekunnin stop-and-go, jota ei ole tuota aikaisemmin eikä tuon jälkeen koskaan kenellekkään annettu. Tästä seurasi sitten koko kalabaliikki, missä Schumin ainoa virhe oli totella tiimiä ja jättää noudattamatta väärillä perustein tuomittua mustaa lippua heti. Siitä tuli sitten kolmen kisan kohdalta pistemenetykset. Että ei voi todellakaan sanoa että silkkihansikkain kohdeltiin...
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9312
Ei se Schumin varsinainen rike siinä lähdössä tapahtunut, vaan ihan siellä kierroksen keskivaiheilla, muistaakseni Clubin ja Abbeyn välisellä suoralla. Lähdössä ohituksista en muista rangaistuksia jaetun.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
pmv sanoi:
Tästä seurasi sitten koko kalabaliikki, missä Schumin ainoa virhe oli totella tiimiä ja jättää noudattamatta väärillä perustein tuomittua mustaa lippua heti.
Öö... eikös se musta lippu kuitenkin tullut ihan aiheesta, eli tuomariston antaman rangaistuksen uhmaamisesta?
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
No siis siinäpä se vissi juttu onkin, kun tuomaristo toimitti Benettonin tallille ruutupaperille kirjoitetun viestin jossa luki "5 Sec penalty". Minulla on sellainen käsitys että siitä ei sanallakaan sanottu mitään, että se olisi stop-and-go vai että lisättäisiinkö se vain loppuaikaan. Tietysti talli rupesi kyselemään että mistä siinä on kyse. Tuohon aikaan tietojen välittäminen s-postilla yms. mikä nykypäivänä ei ollut tavanomaista. Kisan tuomariston ammattitaidosta kertoo jotain se, että Schumacher seisoi kuitenkin palkintokorokkeella, vaikka oli saanut mustan lipun....Tietenkiin se lipun noudattamatta jättäminen oli väärin, ei siitä pääse mihinkään.
 
Liittynyt
3.7.2006
Viestit
389
Täytyy olla hamsterin kanssa samaa mieltä tässä. Schumacherista voi sanoa paljon hyvää ja nimenomaan työnteko ja kyky (vai tuuri?) koota ympärilleen tiimi, joka loi vuosia jatkuneen dynastian, tekevät hänestä jopa ainutlaatuisen. Numerot tulevat pitkästä urasta ja ajoittaisesta kilpailijoiden puutteesta, joten niille en arvoa juurikaan anna.

Sen sijaan nämä ajoittain nähdyt temput, joita voisi kuvailla termillä "vuosikymmenen sikailu" valitettavasti jäävät mieleen vähän turhan hyvin. Ei sinällään, ettei Schumacher olisi niistä aivan riittäviä rangaistuksia saanut. Toinen on tämä paineensietokyky. 9 pisteen johtoasemasta viimeiseen kisaan -03 ja tuloksena lähihistorian noloimmin voitettu mestaruus. Kaksi kertaa aiheuttanut kolarin maailmanmestaruuden ollessa karkaamassa. Brasilia -06 meni myös vähän pelleilyksi.

No olipahan ainakin persoona ja omanlaisensa mestari.
 

Juha DF1

Matti Kyllönen fan club
Liittynyt
26.1.1999
Viestit
91
Sijainti
Hämeenlinna, Finland
pmv sanoi:
Sehän tässä hommassa tökkeröi että kun esitetään noita argumentteja miksi Schumacherin uralla on häpeätahroja, niin aika usein unohdetaan että mitä siitä on seurannut? Esim. se että saksalainen ei noudattanut mustaa lippua Silverstonessa 94 aiheutti kahden kilpailun mittaisen kilpailukiellon sekä tietysti diskauksen ao. kisasta. Kuitenkaan kukaan ei edes viitsi ihmetellä tuon Silverstonen kisan tapahtumien kulkua ja tuomariston toimintaa, josko siinä olisi ollut tiettyä tarkoituksenhakuisuutta ja aivan selkeitä virheitä.

Samoin muistelaan tuota Kanadan varikolta ulostuloa mikä päätyi Frenzenin ulosajoon. Edelleenkin Schumi sai siitä 10 sekunnin stop-and-go rangaistuksen ja edelleenkin unohdetaan se seikka että Frenzen yritti ohittaa varikolta tullutta Schumia tuossa keltaisten lippujen vaikutusalueella.

Samoin voidaan muistella Jerezin ns. häpeätarhakisaa. Onko ketään kuljettajaa rangaistu moisesta koskaan näin radikaalilla tavalla, jota voi verrata McLarenin tämän kauden sanktioon. Ei? Oliko se kaikkein törkein ja vaarallisin temppu mitä noina vuosina nähtiin f1-radoilla kaikki kuljettajat mukaan lukien? Ei. Edelleenkään tuo rangaistus ei tarkoittanut sitä että muut kauden suoritukset hylättäisiin.

Mitä Schumacher henkilökohtaisesti voitti sillä että Ferraria ei hylätty Malesiassa 99?

Mikä oli Schumacherin rangaistus Monacossa 2006? Pitääkö kaikki aika-ajojen viimeisellä yrityksellä pyörähtävät ja keltaisen lipun sitä kautta aiheuttavat kuljettajat tutkia ao. tapauksen johdosta ja tuomariston arvioida ajovirheen "tahallisuus". Ei.

Mitä Schumacher teki henkilökohtaisesti väärin Silverstonessa 1998? Muuta kuin noudatti kilpailun johdon antamia käskyjä. Eihän ole hänen tai Ferrarin vika että kilpailun johto ei toimi ajoissa tai kyvykkäästi.
Silverstone 94: Schumi ohitti lämmittelykierroksen aikana, ei heti sille lähdettäessä. Wikipediasta: (joo ei kaikkein luotettavin mutta f1-tiedot varmaan on hinkattu sinne monen käyttäjän toimesta):

"There was little drama until it was announced that Schumacher had been given a five-second stop-go penalty for twice overtaking Hill during the parade lap. The Benetton team refused to call Michael in, arguing that they had not been properly notified of the punishment. While this was happening the pit stops began and Schumacher emerged ahead of Hill. Alesi was third with Mika Häkkinen (McLaren-Peugeot )

Schumacher was then black-flagged for failing to come in for his stop-go penalty after seven laps. The black flag informs the driver that he must stop at his pits on the next lap. Schumacher later said he did not see the black flag. In the pits the Benetton men argued with the FIA . On lap 27 - 14 laps after the penalty was given - Schumacher finally stopped but only after Race Director Roland Bruynseraede had been to the Benetton pit.
Schumacher's stop-go penalty dropped him to fourth place, but only for a couple of laps before Alesi and Häkkinen both went into the pits and so Michael was second again. He could not catch Hill and had to settle for second place. Berger ran third until he retired with engine trouble leaving Barrichello in third position. He later dropped behind Häkkinen and chased the Finn all the way to the flag. The pair collided at the last corner. Barrichello drove in on three wheels, crossing the finish line in the pitlane but Häkkinen was extricated from a sandtrap and managed to get to the line first to claim third."
Post-Race
Michael Schumacher was disqualified from the whole race result for "failing to maintain position" and Benetton received a severe reprimand and a fine of $25,000. After appeal, Michael received a two race ban.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ei muka nähnyt mustaa lippua. Joopa joo. Musta lippu on se jota pitää ehdottomasti heti totella, se voi ilmaista että autossa saattaa olla vaarallinen vika, muun muassa. Tuollaisesta piittaamattomuudesta aivan sopiva rangaistus. Muuten, kyllä se meidän Mikakin on ajokiellon joskus saanut koheltamisestaan joten kyllä muitakin rangaistiin.

Kanada 1998: Wikipediasta :

"The accident involving Salo and Herbert sent out the safety car for a third time, and Michael Schumacher took advantage by making a pitstop. When he got back out and yellow flags were waved to show that there was to be no overtaking, Schumacher shot across to the other side of the track and sent Frentzen off the track and onto the grass as he tried to avoid the Ferrari. The Williams driver was thus knocked out of the Grand Prix."
-------------------------------------------------------------------------------------
Mielestäni se fakta että keltaiset heiluivat vain korostavat $chumin teon idioottimaisuutta. Siihen ei ollut kertakaikkiaan mitään syytä!

Jerez 97:
FIAn lehdistotiedotteen mukaan :
The World Council decided to
exclude Michael Schumacher from the results of the 1997 FIA Formula One World Championship for drivers.
The final results of the FIA Formula One World Championship have been modified accordingly. The results of
the Constructors' Championship remain unchanged. Michael Schumacher retains his points and victories
recorded during the 1997 season.

Olin suomen "luotettavasta" mediasta aiemmin käsittänyt että koko $chumin kausi olisi mitätöity - mutta mikäs rangaistus toi nyt sitten oli? Sai pitää pisteensä ja voittonsa, ainoastaan kakkostilan menetys sarjassa. Mitäs haittaa tästä oli $chumille? Tuskin ainakaan merkittävää rahallista sellaista. "A slap on the wrist".

-EDIT- kiireen aiheittama virhetieto pois-

Monaco -06
Kukaan ei voi olla niin sinisilmäinen että kyseenalaistaa tuomion. Ns. kaikkien aikojen paras f1-kuski menettää ajokkinsa hallinnan noin 40km/h vauhdissa sammuttaen tämän keskelle radan pahinta sumppua. Älä viitsi! Huippunopeissa paikoissa voi näin käydäkin, mutta tuossa ei. Rangaistus oli jälleen ihan oikea, selkeä huijausyritys.

Silverstone -98:
Mitäkö Schumacher teki henkilökohtaisesti väärin Silverstonessa 1998? Miten olisi ohittaminen safety-carin takana päästäkseen Häkkisen imuun? Ohitus nimittäin tapahtui enen maaliviivaa. Mistäs luulit sen keltaisen lipun tulleen? Brittien antipatiasta $chumia kohtaan vai?
 
Viimeksi muokattu:

Mediaprofeetta

Well-known member
Liittynyt
6.3.2007
Viestit
3579
Sijainti
____________
Ei se saa Schumia näyttämään puhtoisemmalta vaikka häntä onkin rangaistu rikkeistään. Yleensäkin tässä nyt on kyse siitä, että kaveri on sikaillut useaan otteeseen vähän liiankin röyhkeästi. Ja totta kai rikkeistä pitää rangaista.
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Mitenkään kyseenalaistamatta sitä asiaa, että Schumi on välillä syyllistynyt epäurheilijamaisuuteen, niin on pakko kysyä:

Miten Michael Schumacher kilpa-autoilijana on vastuussa tuomaristo(je)n sekoiluista?

Ja niin: Malesiassa vuonna 1999 voiton vei Eddie Irvine.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös