Mielialasi ja päällimmäinen tunteesi just nyt?

Knoukka

Well-known member
Jassoo. Soittelin kotio mutsille ja muorilta 86v. löytynyt kilpirauhasesta kasvi. Pieni noin sentin läpimittainen. Kiireellinen lähete OYSiin leikkaukseen. Päiväoperaatio tähystämällä. Onneksi kilpirauhassyövällä on hyvä ennuste, 98% papillaarisen ja 80% follikulaarisen muodon diagnoosin saaneista elossa 5 vuoden päästä. Muori oli jo lääkäriltä, että kannattaako näin vanhan lähteä enää leikkaukseen, mutta erinomainen omalääkäri oli patistanut että muuten hyväkuntoisen vanhuksenkin kannattaa ja samalla löytyi syy syy sekä lääkitys viimeisen vuoden kolotuksiin ja väsymystiloihin. Jos siis on edes syöpä, se on ilmeisesti fifty-fifty.

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
Olen muuten tavannut melkoisen monta pikavuorokuskia, jotka ovat saaneet mielestään nokkelan idean matkia lentoemäntää kuulutuksissaan: "arvioitu laskeutumisaika Tampereelle 15:30. Keskustorilta rullaamme rautatieaseman kautta..." jne. Etenkin Helsinki-Vantaalle ajavat kuskit tuota harrastavat ja hieman myötähäpeää se aiheuttaa viimeistään siinä vaiheessa, kun sanatarkasti sama kuulutus tulee joka pysähdyksen jälkeen.

Keväällä lähdin Turusta Oulun pikavuorolla ja siellä kuljettajan puhe kesti melkein puoli tuntia. Lueteltuaan kaikkien pysäkkien saapumisajat, alkoi kertoa auton varustelusta tyyliin: "...ja vessasta löytyy käsipyyhkeitä, sekä desinfiointiainetta, jota ei kuitenkaan pidä juoda. Joidenkin paikkojen yläpuolelta löytyy pieni vasara, joka onnettomuustilanteessa vetäistään pidikkeestään..." Kun se oli saanut esitelmänsä valmiiksi, piti pienen tauon ja rykäisi melkein yhtä pitkän luennon ruotsiksi ja englanniksi. Ja varmasti toisti saman joka bussiaseman jälkeen.
Ehkä se on sitten kiinni joko matkustajan persoonasta tai siitä tavasta, millä kuljettaja esittää, mutta tuo eilinen ei aiheuttanut yhtään myötähäpeää ja se oli hauska piristys.
Voi olla siitäkin kiinni, että täällä Helsingissä bussikuskit on yleensä varsin nyrpeitä ja tylyjä. Lisäksi matkustajat on vähintään yhtä nyrpeitä kuin kuljettaja, joten tällainen piristävä poikkeus, joka saa matkustajatkin iloiseksi, on todella hyvä juttu.

Hetkinen... etkös sä ole jotain 30+
Luento koulussa?
Oisko pitänyt sanoa oppilaitoksessa? :doubtful:
On aloja, joissa kehittyäkseen uralla pitää sen eteen tehdä töitä ja opiskella. Mä olen sellaisella alalla ja haluan kehittyä enkä jämähtää paikoilleen. Ei kiinnosta tehdä 100 vuotta täysin samoja hommia.

Edit: 90% opiskelukavereistani ovat about sun ikäisiä! Viidenkympin molemmin puolin. Mun ikäisiä on vain muutama ja mua selvästi nuorempia ei lainkaan (koska tää on ylemmän asteen korkeakoulututkinto).

Knoukka

Well-known member
Oisko pitänyt sanoa oppilaitoksessa? :doubtful:
On aloja, joissa kehittyäkseen uralla pitää sen eteen tehdä töitä ja opiskella. Mä olen sellaisella alalla ja haluan kehittyä enkä jämähtää paikoilleen. Ei kiinnosta tehdä 100 vuotta täysin samoja hommia.

Edit: 90% opiskelukavereistani ovat about sun ikäisiä! Viidenkympin molemmin puolin. Mun ikäisiä on vain muutama ja mua selvästi nuorempia ei lainkaan (koska tää on ylemmän asteen korkeakoulututkinto).
Juuri näin! Koulu, oppilaitos, yliopisto, jatkokoulutus, jatko-opinnot, täydennyskoulutus, täydentävät opinnot, toinen tutkinto what evö menee kyllä ihan nätisti rehellisen koulu ja koulun penkillä termin alle.

Uteliaisuus ja uuden oppiminen on eräs ihmisen hienoimpia piirteitä. Sitä pitää kannattaa aina ja iankaikkisesti. Amen. Työntekoa unohtamatta, mutta juuri tässä uteliaisuuden, oppimisen ja uudistumisen kolmiyhteydessä se pitkän työuran ja jaksamisen siemen itääkin.

jjv

Arschloch
Isän entinen armeijakaveri meni yliopistoon vasta jäätyään eläkkeelle ja oli jotain ~70 vee valmistuessaan.

38 päivää on 'pitkät lomat', eli käytännössä 7 viikkoa + 3 päivää.
Jaa niin valtiolla ei lasketa lauantaita lomapäiväksi?

FO110K

Banned
aika hjuva fiilis :)
tulevan asunnon lopputarkastuksessa kävi ilmi että muovimatto on sotkettu pahasti, jotenka saadaan uutuuttaan hohtava laminaatti ilmaiseksi kämppään, asennettuna :D
ainoo miinuspuoli on että ei saada kuin puolet kamoista sisään, toisaalta parempi ettei liikaa joudukaan revitteleen tässä flunssaisena :)

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
:thumbup: kun kuukauden lomautus, mutta raksahommia. Nyt viikonloppu pitää käydä aamuin illoin siellä (matkaa 4,9km vain) tekemässä pikkuhommia.

:dunno: noista uusista esiteltävistä F1-autoista.

Örfil

Guest
Mä olen sellaisella alalla ja haluan kehittyä enkä jämähtää paikoilleen. Ei kiinnosta tehdä 100 vuotta täysin samoja hommia.
Ihan kiinnostavaa kuulla että millä alalla voisi päästä tekemään hommia 100 vuotta? Kehitteletkö jotain Tuomiopäivän asetta tai vastaava? Projektin täytyy olla valtiovetoinen, kun noin pitkä rahoitus :D

;)
Ps. tee urasi ja maksa velat saatanan nopeasti. "Parasta ennen" leima tulee aika äkkiä sen jälkeen kun ikä alkaa +4 lukemalla. Tätä ei väistä kukaan.

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Onpas hyvä mieli, kun sain niin positiivista palautetta uudella tavalla tehdystä innostavasta ja onnistuneesta työstä. Kyllä sitä nyt taas pitäisi jaksaa. *huoh*
No, kyllä se valvottikin illalla pitkään ja heräytti aamulla varhain. Aamulla ihminen on luovimmillaan - ainakin minä.

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
"Parasta ennen" leima tulee aika äkkiä sen jälkeen kun ikä alkaa +4 lukemalla. Tätä ei väistä kukaan.
Jotkus Schumista pitämättömät (sattumalta) "tietävät" kertoa että samalla tasolla se on, kuin 15 vuotta sitten :)

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Sijainti
Syylien välissä
Ei saatana kun tuo tekstitaito on kamalaa paskaa. Kolme ja puol tuntia istuskelua josta tehokasta kirjotusaikaa vähän alle tunti. Muu aika tuli mietittyä, että mitenkäs sais keskityttyä...

Örfil

Guest
Löytyiskö teillä Tsuhna reservin alikersantille hommia. Vaikka ihan vaan komppanian syömään viemiseksi tms. komentohommaa?