Mielialasi ja päällimmäinen tunteesi just nyt?

Goblet

Iceman
Liittynyt
24.3.2008
Viestit
3109
Sijainti
Finland
Kirjoitin ilkeästi, ja olen pahoillani siitä. Vittumainen postaus ei synny kuitenkaan ilman ärsytyskynnyksen ylitystä, joten kokeilen nyt argumentoida asiallisemmin.
Ei siinä mitään, olen vain ärsyyntynyt eräistä hahmoista, jotka toimivat niin kaksinaamaisesti. Mutta se siitä.

Yhden asian nimimerkki Haju on ollut viime aikoina ihan hissun kissun, koska hänen ei ole tarvinnut meuhkata oman päähänpinttymänsä puolesta. Uskovat ovat siis viime aikoina ihan itse tehneet niin paljon hallaa kirkolle, että ei ole ihme että ihmiset eroavat kirkosta joukoittain.
Täytyy muistaa, että viime vuoden n. 89000:sta eronneesta karkeasti arvioiden jopa parikymmentä tuhatta oli ns. tosiuskovia. He eivät nimittäin halua kuulua kirkkoon, joka on menossa koko ajan homoystävällisempään suuntaan. Ja tällä tarkoitan nimenomaan siunaamista ja vihkimistä. Kaikkien puolesta tietenkin rukoillaan, ja tehdään yhteistyötä.

Minä tosissani arvostan kristillisiä arvoja, ja koen myös olevani kristillinen. Näihin arvoihin ainakin minun mielestäni liittyy ihan kaikenlaisten ihmisten suvaitseminen. En tunne hyvin Raamatun kohtia, joten varmasti ahkera (ns. tosiuskovainen) Raamatun lukija saa sanasta sanaan -lainauksillaan argumentoitua tuota suvaitsevaisuus-arvoa vastaan, enkä siinä väittelyssä pärjää.
Asia on vaikea, koska toisaalta kaikkia ihmisiä täytyy rakastaa ja auttaa. Ja Jeesus rakastaa varmasti jokaikistä ihmistä maan päällä.

Mutta, hän vihaa syntiä, jota ihmiset tekevät. Ja kun Raamatussa sanotaan, että miesten kanssa makaavat miehet ovat Herralle kauhistus, aivan kuin naisten kanssa makaavat naisetkin, niin se on pakko ottaa todesta. Siksi, ja sen lisäksi että avioliitto on säädetty miehen ja naisen välille, ei kirkon pitäisi vihkiä homopareja.

Siis suvaitaan kaikki, rakastetaan kaikkia, autetaan kaikkia ja rukoillaan kaikkien puolesta jotta he voisivat parantua.

Mutta en siis ymmärrä, miksi "tosiuskovaiset" ovat niin kärkkäästi ottamassa, voisinko jopa sanoa, fariseusten roolin raamattukeskustelussa. Omista normeistaan poikkeavien tuomitseminen ei ainakaan auta kasvattamaan kirkon jäsenmäärää. Jotenkin tulee tunne, että "tosiuskovaiset" haluavatkin pitää kristillisyyden vain oman pienen sisäpiirin juttuna: taivaaseen päästään vain me, ei nuo muut, ja parempi niin.
Tämä johtuu siitä, että yhteiskunta painostaa kirkkoa luopumaan Raamatusta ja vihkimään homopareja. Lisäksi nykyään media, tai mikään muukaan, ei toitota mitään muuta kuin homoutta. Saattaa kuulostaa radikaalilta, mutta siltä se monista ihmisistä tuntuu. Juuri työpaikalla keskustelimme asiasta, ja heistä, jotka kaikki ovat tietääkseni ateisteja tms., tuntuu ahdistavalta, että ihmisiä jopa painostetaan homouteen. Joka tuutista tulee tavaraa, ja heidän mielestään se on mennyt jo aivan yli. Tälläinen tunne on monilla tuntemillani sekä kristityillä että ateisteilla.

Minun mielestäni myös uskovilla on oikeus sanan- ja mielipidevapauteen yhtälailla kuin muillakin. He saavat sanoa mitä mieltä ovat asioista, joita perustellaan Raamatussa. He saavat puolustaa uskoaan.

Tässä mielestäni oikeinkin asiallista tekstiä juuri näihin asenteisiin liittyen.
 

Thyella

þýðingafræðingur
Liittynyt
28.3.2004
Viestit
3500
Sijainti
Ciutat Comtal
Gobsu, sun signaturen biisi on aivan mahtava :ahem: olin niiden vimpalla keikalla ja tormasin siella hahmoon Enrique.
 

Goblet

Iceman
Liittynyt
24.3.2008
Viestit
3109
Sijainti
Finland
Gobsu, sun signaturen biisi on aivan mahtava :ahem: olin niiden vimpalla keikalla ja tormasin siella hahmoon Enrique.
Se on mahtava, niin kuin kaikki Terapian ja Teran biisit. Lähinnä olen kuunnellut Teran versiota, mutta melkein samanlaisia ovat. En Terapian keikoilla kerennyt käydä, mutta Teran sitäkin enemmän. Rokkaa!
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Tuntuu kuin ajatukset pelaisivat pingistä pään sisällä.
 
Ylös