En ymmärrä miksi, miksi täällä foorumilla on niin kaksinaamaisia ihmisiä. Ensin hakataan suvaitsevaiselle päähän, että SUVAITSE, SUVAITSE, SUVAITSE! Ja sitten seuraavassa lauseessa (tai miksei jopa samassa) haukutaan, vittuillaan, syrjitään ja ollaan niin epäsuvaitsevaisia, että ihan äklöttää :yuck: :wall: :thumbdown :nope:
Kirjoitin ilkeästi, ja olen pahoillani siitä. Vittumainen postaus ei synny kuitenkaan ilman ärsytyskynnyksen ylitystä, joten kokeilen nyt argumentoida asiallisemmin.
Yhden asian nimimerkki Haju on ollut viime aikoina ihan hissun kissun, koska hänen ei ole tarvinnut meuhkata oman päähänpinttymänsä puolesta. Uskovat ovat siis viime aikoina ihan itse tehneet niin paljon hallaa kirkolle, että ei ole ihme että ihmiset eroavat kirkosta joukoittain.
Minä tosissani arvostan kristillisiä arvoja, ja koen myös olevani kristillinen. Näihin arvoihin ainakin minun mielestäni liittyy ihan kaikenlaisten ihmisten suvaitseminen. En tunne hyvin Raamatun kohtia, joten varmasti ahkera (ns. tosiuskovainen) Raamatun lukija saa sanasta sanaan -lainauksillaan argumentoitua tuota suvaitsevaisuus-arvoa vastaan, enkä siinä väittelyssä pärjää.
Mutta en siis ymmärrä, miksi "tosiuskovaiset" ovat niin kärkkäästi ottamassa, voisinko jopa sanoa, fariseusten roolin raamattukeskustelussa. Omista normeistaan poikkeavien tuomitseminen ei ainakaan auta kasvattamaan kirkon jäsenmäärää. Jotenkin tulee tunne, että "tosiuskovaiset" haluavatkin pitää kristillisyyden vain oman pienen sisäpiirin juttuna: taivaaseen päästään vain me, ei nuo muut, ja parempi niin.