Mielialat ja muut tuntemukset 2

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Olga
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pakko tehdä harvinainen poikkeus ja postata tänne.

Tänään on ollut mukava vaihtaa täällä mielipiteitä kun se yksi nimimerkki (F-jotain) ei ole ollut niskassani vittuilemassa joka postauksesta ja sanasta jota olen kirjoittanut.

Hyvä fiilis :thumbup:

Ok!

T: F-jotain

Tänään on ollut mukava vaihtaa täällä mielipiteitä kun se yksi nimimerkki (F-jotain) ei ole ollut niskassani vittuilemassa joka postauksesta ja sanasta jota olen kirjoittanut.

Ei sentään Fw-jotain?

Pikkasen jännäkakka että miten Kimpsu ja Valtsu pärjää.

Äskeinen Senna -dokumentti sai ajatukset vuoteen 1994 ja sen muihinkin murheellisiin tapahtumiin. Jäi haiku mieli.

Kansalliset F1-foorumit ovat herättäneet seuraavankaltaisia mielialoja viime tunteina:

Mahtavaa! Tässä maailmassa ei ole yhtään suomenkielistä F1-foorumia liikaa. Tuoreita mahdollisuuksia!
Uusi ja viriili, virtaa täynnä oleva ja keskustelijoiden tarpeita palveleva foorumi tuo varmasti käyttäjäpiireissä kaivattua kehitystä ja tuoretta dynamiikkaa.
Positiivisena vaikutuksena näemme myös toivottavasti sen, että vanhan ja puutuneen on myös pakko mennä eteenpäin jos mielii pysyä mukana kehityksessä.
Hienoa!
Kaksi on enemmän kuin yksi.

Haikeutta välähtelee mielipuoleen siinä vaiheessa jos vanha ja perinteinen ei haluakaan kehittyä vaan valitsee pois haalistumisen. Menneitä ja muistoja huuhtoutuu bittiviemäriin tuossa kohdassa siinä määrin rutkasti, että lattiakaivot tulvii naapurissakin.
Kokonaisuutena tämä on hieno mahdollisuus kaikille "alan toimijoille" kehityksensä kehittämiseen.
Tässä kohdassa pitää herätä, jos ylipäätään mielii olla asiansa kanssa valveilla. Päivittyvä tilanne kannattaa ottaa uutena haasteena ja mahdollisuutena.

Positiivisen puolella mennään selkeästi.

Viimeksi muokattu:
Haikeutta välähtelee mielipuoleen siinä vaiheessa jos vanha ja perinteinen ei haluakaan kehittyä vaan valitsee pois haalistumisen.
Samaa täällä kanssa (vaikka olenkin tuolla uudella tsydemillä ideoimassa). Mitä hiipumiseen tulee, niin sekään ei ole tulevaisuudessa täysin pois laskettava vaihtoehto, että sama tapahtuu mun foorumeilulle. En nyt tähän hätään osaa mitään sellaista tapahtumaa keksiä, joka moisen aiheuttaisi, mutta mistä sitä koskaan tietää. Se on ainakin selvää jo tässä vaiheessa, että jompaa kumpaa en jätä, se on joko molemmat tai ei kumpikaan. Paitsi tietysti jos jompikumpi sivusto katoaa joskus bittimaailmasta.

prkl kertaakaan en oo sun niskassa ollut :mad_old:

Joo-o. Viime viikolla mulle tarjottiin yhtä käännöstä, 300 000 sanaa suomesta englantiin kolmessa kuukaudessa, palkka ois $6000. Kieltäydyin, koska
a) en millään ehdi kääntää tota vauhtia
b) en halua olla missään projektissa kiinni 3 kuukautta ellei se maksa hyvin
c) $0.02 per sana, pitäkää pähkinänne.

Viikonloppuna yks toinen firma tarjos mulle samaa hommaa, $0.05 per sana ja sitä mukaa, ku mulla ois aikaa. Sain kritiikkiä käännösnäytteen olemattomista virheistä ja sanoin, että kieltäydyn, koska en näköjään ole heidän etsimänsä henkilö.

Nyt äsken sain viestiä yhdeltä amerikkalaiselta käännöstoimistolta, jonka kanssa ei oo koskaan ollu mitään ongelmia, ja he kilpailee nyt yhdestä isosta käännöshommasta ja haluais antaa sen mun tehtäväks, jos se myönnetään heille. Multa pyydettiin käännösnäyte, ja eikö se perhana ollu tuo sama projekti! Tällä kertaa käännösnäyte ois ollu englannista suomeen... :doubtful:

tl;dr: oon näköjään ainoa suomenkielinen kääntäjä maailmassa.

Joo-o. Viime viikolla mulle tarjottiin yhtä käännöstä, 300 000 sanaa suomesta englantiin kolmessa kuukaudessa, palkka ois $6000. Kieltäydyin, koska

Viikonloppuna yks toinen firma tarjos mulle samaa hommaa, $0.05 per sana ja sitä mukaa, ku mulla ois aikaa. Sain kritiikkiä käännösnäytteen olemattomista virheistä ja sanoin, että kieltäydyn, koska en näköjään ole heidän etsimänsä henkilö.

Nyt äsken sain viestiä yhdeltä amerikkalaiselta käännöstoimistolta, jonka kanssa ei oo koskaan ollu mitään ongelmia, ja he kilpailee nyt yhdestä isosta käännöshommasta ja haluais antaa sen mun tehtäväks, jos se myönnetään heille. Multa pyydettiin käännösnäyte, ja eikö se perhana ollu tuo sama projekti! Tällä kertaa käännösnäyte ois ollu englannista suomeen... :doubtful:

Hienoa :thumbup:

Varattua tilaa:
-----------------------------
RESERVEDRESERVEDRESERVED
RESERVEDRESERVEDRESERVED
RESERVEDRESERVEDRESERVED
RESERVEDRESERVEDRESERVED
RESERVEDRESERVEDRESERVED
RESERVEDRESERVEDRESERVED
RESERVEDRESERVEDRESERVED
RESERVEDRESERVEDRESERVED
-----------------------------

Mieletöntä! Että 1,55 snt per sana Suomi -> Englanti. Tuossa ei taida riittää, että käskee pitämään tunkkinsa, Menee jo osastolle: mä tiedän missä sä asut, käy ostamassa purkillinen vaseliinia ja pidä sitä tunkkia. Mä tulen asentamaan sen!

Hyvä, että maailmassa on selkärankaisia ihmisiä, jotka eivät suostu tekemään riistopalkkioilla.

Tein huvikseni sen käännösnäytteen englannista suomeen, sattu vaan olemaan teksti, jonka itse käänsin suomesta englantiin viikonloppuna... :rolleyes:

Tein huvikseni sen käännösnäytteen englannista suomeen, sattu vaan olemaan teksti, jonka itse käänsin suomesta englantiin viikonloppuna... :rolleyes:
Tollai siitä tuleekin hieno kun muutamaan kertaan käännät edestakaisin silleen että "unohdat" sen edellisen version. Kymmenen kertaa kun tuon tekee, niin voit päästä jo aika kauas alkuperäisestä tekstistä. Ja vastapuoli ihmettelee miten se sama kääntäjä päätyy ihan eri tekstiin kun tarpeeksi monta kertaa antaa saman käännöstehtävän eri suuntiin.