Vuosia takaperin kuulin kuukauden verran, etten osallsitu kotitöihin lainkaan, vaan kaikki jää vaimon tehtäviksi. Teinpä sitten katastrofaalisen virheen ja osoitin paperille mitä hommia kummatkin kotitöihin liittyen tekivät sekä eri hommien mukaan ja kuinka paljon aikaa niihin meni. Se osoitti mulla olevan tehtävistä noin 60 % ja aikaa niihin meni 70 %. Tuohan oli luonnollisesti täysin vääristelty, eikä kotihommiin voinut mitenkään laskea suurinta osaa mun tekemistä jutuista, kuten kaupassakäyntiä tai lasten kuskaamista harrastuksiin.
Piti oikein tarkastaa että koska mä olen tänne tällaisen kirjoittanut, kun en muistanut. Viestin sisältö oli kuitenkin 100% tarkkuudella oikein.
Tuo on tosiaan jännä ilmiö.
Kotiin tullessa herra tulee ruokakaupan kautta, herra tai rouva laittaa ruoan, rouva siivoaa pöydän astianpesukoneeseen, herra vie roskiksen ja menee lumitöihin jne. jne...
Illalla rouva auttaa lasten hampaiden pesussa samaan aikaan kun herra virittelee takkaan tulia / tekee iltapalaa itselleen / tms..
Tällöin kuuluu katkera valitus:
"Voisit sinäkin VÄHÄN osallistua näihin perheen yhteisiin juttuihin, ettei mun tarvitse IHAN KAIKESTA YKSIN SELVITÄ!" :mad_old:
Siihen väliin jos luettelee faktat pöytään, on loppuviikko pilalla.