Mielialat ja muut tuntemukset 3

• Viestiketjun aloittaja Olga
  • Aloituspäivämäärä

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Natsi-Saksa ois voinut tehdä perusteellisempaa jälkeä Leningradissa.

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Kaatuneiden joukossa Tinon lisäksi yksi 9 ja 14 vuotias. Ja tosi paljon 90 vuotiaita.

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Pöhkön pohdinnosta tuli tuttu kaiku ajoilleni oranssissa asunnonvälitysfirmassa.
Perse edellä puuhun kun pomon pomolla on pomo joka kysyy pomolta mitä pomon pitäisi pomolle ilmaista mielipiteekseen, ostetaanko toimistoon lisää niittejä vai uusi nitoja.
Siinä ollaan valitettavan automaattisesti lopulta tilanteessa jossa ei olla olemassa asiakasta varten, vaan pomon pomoa ja jonninjoutavaa huseeraamista.

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Olen Tallinnassa. Hotellin aulabaarissa. Kävin hetki sitten katselemassa vanhaa työpaikkaa ja asumusta. Muistelin kaiholla viikonloppua jolloin forumin väen kanssa joimme itsemme tainnoksiin residenssini lattialle ja osa hotellin. Osaa en olekkaan sen koomin nähnyt. Se oli hieno viikonlopou ja hienoa aikaa. Moni asia oli paremmin. Varöaan moni myös huonommin. Toivttavasti.

jjv

Arschloch
Tarpeeks isossa konsernissa pienen yksikön tuloksella oo mitään merkitystä. Jos isoilla menee huonosti, säästetään ensin pienistä. Jos isoilla menee hyvin, pieni voi tehdä vaikka vuosia tappiota eikä konsernia kiinnosta.

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Perse edellä puuhun kun pomon pomolla on pomo joka kysyy pomolta mitä pomon pitäisi pomolle ilmaista mielipiteekseen, ostetaanko toimistoon lisää niittejä vai uusi nitoja.
Siinä ollaan valitettavan automaattisesti lopulta tilanteessa jossa ei olla olemassa asiakasta varten, vaan pomon pomoa ja jonninjoutavaa huseeraamista.
Tässä viestissä kiteytyy konkreettisesti se, millä tavalla nykyisessä konsernissa asiat hoituu.
Oikeesti.
Firman korkeimmalla jakkaralla istuva hahmo katsoo tehtäväkseen suodattaa se mitä kussakin liiketoimintayksikössä on tarpeellista tehdä tai esim. hankkia.
Ja tyyppi ei ole millään tavalla kehällä siitä, miten tälläistä bisnestä oikeasti pyöritetään.

Vmp. Luulen, että meikä lähtee. Eikä se ole fifty sixty, vaan 90/10.
Parempia vaihtoehtoja on kosolti olemassa. Marionettina toimiminen ei kuulu unelma-ammatteihini.
Tosin vielä en ole sellaiseksi joutunut, mutta epäilys tulevaisuudesta sellaisena on perustellusti vahva.
-> Meikä lähtee.

Joku muu saa hieroa huonon bisneksen kakkaa ympärilleen. Se en aio olla minä.

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Sijainti
toalet
Noita firmajuttuja kun lukee niin selviää just se miks tykkään olla perhefirmassa töissä. Pari askelta ja on huoneen ovella jossa istuu kaveri joka voi sanoa tehdäänkö a vai b ja täts it. Mukavampi duunailla kun omistajat on saman katon alla.

mustakaari

"Se on juurikin näin"
Sijainti
Rysälä
Noita firmajuttuja kun lukee niin selviää just se miks tykkään olla perhefirmassa töissä. Pari askelta ja on huoneen ovella jossa istuu kaveri joka voi sanoa tehdäänkö a vai b ja täts it. Mukavampi duunailla kun omistajat on saman katon alla.
Oon eri mieltä. Sillä ei ole merkitystä loppujen lopuksi. Se perhefirma voi olla myös yksi helvetti. Ja silloin se on oikea helvetti, kun omistajat on saman katon alla ja pitää duunailla. Firma ku firma, iso tai pieni, kansainvälinen tai sukurutsa. Samaa paskaa, vaan eri paketissa. Sen joko kestää/sietää tai sen kanssa oppii elämään, tai ei. Ja silloin on mentävä. Noin lyhyesti sanottuna.

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Oon eri mieltä. Sillä ei ole merkitystä loppujen lopuksi. Se perhefirma voi olla myös yksi helvetti. Ja silloin se on oikea helvetti, kun omistajat on saman katon alla ja pitää duunailla. Firma ku firma, iso tai pieni, kansainvälinen tai sukurutsa. Samaa paskaa, vaan eri paketissa. Sen joko kestää/sietää tai sen kanssa oppii elämään, tai ei. Ja silloin on mentävä. Noin lyhyesti sanottuna.
Komp.

Örfil

Guest
Näinpä.

Kyllä se on niin joukkueesta kiinni, miten siellä työt tehdään. Joko sen pilaa (jos on pilatakseen) joukkueen pelaajat tai koutsi tahi kaikki yhdessä, mahdollisuuksia on monia.

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Sijainti
Ypäjä
Olen Tallinnassa. Hotellin aulabaarissa. Kävin hetki sitten katselemassa vanhaa työpaikkaa ja asumusta. Muistelin kaiholla viikonloppua jolloin forumin väen kanssa joimme itsemme tainnoksiin residenssini lattialle ja osa hotellin. Osaa en olekkaan sen koomin nähnyt. Se oli hieno viikonlopou ja hienoa aikaa. Moni asia oli paremmin. Varöaan moni myös huonommin. Toivttavasti.
Niin oli. Jotenkin myös on fiilis, että moni asia oli paremmin silloin.

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Perjantaista selvisin seitsemällä oluella, eilisestä 8,17:llä oluella.

Innolla uuteen viikkoon kirkkain silmin.

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Tuohon liittyen tuli juttua alkkispariskunnasta, joka kävi ainakin viime tietämällä töissä. Töistä päästyään kumpikin veti joka päivä viinipullolla pikakännit ja sitten taas aamulla freessinä töihin. Ei kait siinä.

Örfil

Guest
Tuohon liittyen tuli juttua alkkispariskunnasta, joka kävi ainakin viime tietämällä töissä. Töistä päästyään kumpikin veti joka päivä viinipullolla pikakännit ja sitten taas aamulla freessinä töihin. Ei kait siinä.
Noita on nähty. Hoitoon mennään selityksellä "en mä alkkis ole, käynhän mä töissä enkä asu sillan alla, mutta oliskohan mulla joku pulma?".