Mielialat ja muut tuntemukset 3

• Viestiketjun aloittaja Olga
  • Aloituspäivämäärä

mustakaari

"Se on juurikin näin"
Sijainti
Rysälä
Ja on muuten ihan maailmanlaajuisestikin aivan huippua. Sitä yritetään parantaa entisestään. Sanoisin että on aika antoisaa hommaa se.

Örfil

Guest
Itgis: kaverisi sitten jatkossa, hoitojen jälkeen, kun johonkin sairastuu niin kannattaa mainita terveyskeskukseen taikasana "olen kontrollissa siellä ja siellä keskussairaalassa" niin aika irtoaa aika helposti.
Kävin valittelemassa sormeni kummia oireita ja sain samalle päivälle täsmällisen vastaanottoajan ja vatsavaivoista kun soitin Tays:iin niin seuraavalle viikolle irtosi aika sekä lähete verikokeisiin.

Vittumaisin aika on sen ekan diagnoosin saanti, sitten hoitosuunnitelman odottelu, mutta kun iso ratas lähtee pyörimään, niin raksuttaa tasaisen varmasti eteenpäin.
Todennäköisesti kaverillesikin käy niin, että hoitojen ja vastaanottojen yhteydessä lääkärit vaihtuu vähän joka kerta (jos ei, niin hyvä!) ja se saattaa aiheuttaa epävarmuuden tunteita, että onkohan ne nyt ihan perillä mitä on tapahtunut ja mitä pitäisi seuraavaksi tehdä jne.

Sulle vaan tiedoksi, kun asioista juttelet kanssaan.

Örfil

Guest
Nuo kikat kannattaa käyttää. Jos menee terveyskeskukseen ja pyytää sieltä lähetteen, niin menee liikaa aikaa. Ja ihan turhaa byrokratiaa.

jjv

Arschloch
kannattaa mainita terveyskeskukseen taikasana "olen kontrollissa siellä ja siellä keskussairaalassa" niin aika irtoaa aika helposti.
Kävin valittelemassa sormeni kummia oireita ja sain samalle päivälle täsmällisen vastaanottoajan ja vatsavaivoista kun soitin Tays:iin niin seuraavalle viikolle irtosi aika sekä lähete verikokeisiin.
Tää on kyllä totta ja joskus sitä on oikein pelästynyt kuinka tosissaan ottavat, jos jotain pientä menee valittamaan.
Tosin mä sain kokea sen kääntöpuolenkin, että laiska terveyskeskuslääkäri katsoi potilashistoriaa ja niistä päätteli, että krooninen sairaushan potilaalla aktivoitui eikä viitsinyt tutkia eikä välittänyt, vaikka itse olin eri mieltä diagnoosista. Määräsi väärän lääkityksen jonka toinen lääkäri perui.

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Jaaha. Se ois isänpäivä. Ehkä viedään vaimon isän haudalle kyntteli ja samalla morjestetaan Tinoa.

Tino ei pysty ainakaan maallisessa maailmassa isäänsä muistamaan, mutta vieraili viime yönä mun unessa. Oli oppinut puhumaan lyhyitä lauseita ja vastaamaan kysymyksiin.

Albert Oil

Hippi ja juntti
Sijainti
Korviesi välissä
Jaaha. Se ois isänpäivä. Ehkä viedään vaimon isän haudalle kyntteli ja samalla morjestetaan Tinoa.

Tino ei pysty ainakaan maallisessa maailmassa isäänsä muistamaan, mutta vieraili viime yönä mun unessa. Oli oppinut puhumaan lyhyitä lauseita ja vastaamaan kysymyksiin.
Voi ei. Toivottavasti päivän juhlinta ei aiheuta pahaa mieltä. Isähän sie oot siekii, kuitenkin.

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Tänään tapaaminen geneetikolla. Aiheena: Suvun jatkaminen ja siihen liittyvät riskit.

Vaimoa jännittää, että josko jotain uutta paljastuukin, tai että kun ollaan tietyllä tavalla tässä asiassa jopa Suomen geneetikkoja pidemmälle (koska infoa UK:sta, mistä täällä ei edes tiedetty), että tietävätkö edes mistä puhuvat. Kerran aikaisemmin jo siis käyty siellä, kun Tino vielä oli elossa, mutta käynti liittyi enemmän tähän mun näkösairauteen, vaikka pääasiassa kyllä keskustelu kääntyi Tinon vaivoihin silloinkin.

Itse aika luottavaisin mielin.

Riskit pitäisi olla pienet. Toivottavasti vaan ottaa turhat murheet ja huolet niskan päältä pois.

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Ei kauheasti uutta. Pieni riski, n. 1% he yleensä näissä sanovat, vaikka riski olisi pienempikin. Mahdollisuus lapsivesipunktioon tai jopa koepalaan, mutta kattellaan.

Örfil

Guest
Hienoa että yhteisen haaveen toteutuminen ei olekaan haudattu.

En tohtinut tuota edes kysyä missään vaiheessa, vaikka mielessä aikanaan kävi.

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä

Mukavaa, kun nyt tässä tilanteessa vaan voi olla.
Kun kävimme Cminin kanssa siellä muistopuulla, tämä näytti ylöspäin sanoen "Tinosaurus". Siellä oli ihan liskon muotoinen pilvi. Taivaalta moikkasi siis.

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Kuudes kuumepäivä menossa putkeen, ja tänään antibioottikuuri. Sitten kun vahvempi olo, en ainakaan ihan heti känise ja vingu.

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Meidän Miina-koira kun tulee portaita alas alakertaan, niin sen jaloista tulee ääni: TRUMP, TRUMP, TRUMP, TRUMP!