Millainen puoliso ei saa olla

• Viestiketjun aloittaja Esa
  • Aloituspäivämäärä

Mangelo

Well-known member
72 sanoi:
Onko mun vika, että olen yksinhuoltaja! :mad_old: :eek!: :(
Ei kai :confused:

Eikös tuo Eca väittänyt vian olevan mielestään se, että on hankkinut lapsen miehen kanssa, josta on eronnut? Lapsien hankkimista ei kai itsessään hän vikana pitänyt.

Lienee elämän realiteetteja, että monelle lapsettomalle on jonkinlainen kynnys pariutua jo lapsia hankkineen kanssa.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
OoPee sanoi:
Ei pelkästään naurettavintahan vaan ennen kaikkea halveksuttavinta tässä on nimenomana juuri se, ettei kundi rohkene moisia oman ykkösnickinsä takaa huudella vaan on piilouduttava kakkosprovonickin taakse.

Vahva :thumbdown ko. hahmolle ja hänen kaikille inkarnaatioilleen.
Eipä tuo poista mun esittämiäni syitä, vahvistaa vaan itsetunnon puutetta ja pelkurimaista luonnetta, ettei itse uskalla "omana itsenää" heittää mielipiteitään esille, solvaa muita ikäänkuin puun takaa.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
jps sanoi:
Eipä tuo poista mun esittämiäni syitä, vahvistaa vaan itsetunnon puutetta ja pelkurimaista luonnetta, ettei itse uskalla "omana itsenää" heittää mielipiteitään esille, solvaa muita ikäänkuin puun takaa.
Ei tietenkään, pikemminkin nimenomaan vahvistaa niitä syitä.

Esa

Banned
Zaikom sanoi:
Lienee elämän realiteetteja, että monelle lapsettomalle on jonkinlainen kynnys pariutua jo lapsia hankkineen kanssa.
Välillä järkipuhettakin havaittavissa. En ymmärrä, miksi toteamalla nostavani kytkintä tapauksessa, jossa naisella jo on lapsi(a), kovin pahoitan joidenkin mielen.

burb

.
Ace17 sanoi:
Välillä järkipuhettakin havaittavissa. En ymmärrä, miksi toteamalla nostavani kytkintä tapauksessa, jossa naisella jo on lapsi(a), kovin pahoitan joidenkin mielen.
Ei sun valinnoista kukaan olekaan kiinnostunut, suoranainen loukkaaminen on eri asia:
Ace17 sanoi:
...ja toiseksi jo kertaalleen eronneessa naisyksilössä täytyy olla jotain sellaista vikaa, jonka vuoksi ero oli sattunut...

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
burb sanoi:
Ei sun valinnoista kukaan olekaan kiinnostunut, suoranainen loukkaaminen on eri asia:
Melkolailla pelottavaa, että vielä 21. vuosisadallakin jossain päin Suomea (Töysässä) edetään moisilla mielipiteillä. ts. vika on automaattisesti oltava naisessa, joka todennäköisesti ihan omaa syytään tuli jätetyksi? :nope: :nope: :nope:

Esa

Banned
burb sanoi:
Tuo virkkeen osa antaa väärän kuvan sanomastani, joka myönnettäköön oli hieman huolimattomasti muotoiltu. En minä väitä, että eronnut ihminen olisi sinänsä mitenkään viallinen tai huonompi ihminen kuin kukaan muukaan. Spekuloin asiaa lähinnä uuden suhteen kannalta ja en voi olla näkemättä asiaa siten, että jo kertaalleen eronneelle kynnys uuteen eroon on matalammalla kuin ensikertalaisella.

Jonkki

Press Play ►
Sijainti
Suomi Fineland
Hohhoijaa... pitäsköhän tuo kakkosnikeillä provoaminen kohta kirjata sääntöihin, josta voisi jopa rangaistuksia harkita?

Esa

Banned
OoPee sanoi:
Melkolailla pelottavaa, että vielä 21. vuosisadallakin jossain päin Suomea (Töysässä) edetään moisilla mielipiteillä. ts. vika on automaattisesti oltava naisessa, joka todennäköisesti ihan omaa syytään tuli jätetyksi? :nope: :nope: :nope:
En minä ole väittänyt, että eron syy on automaattisesti ainoastaan naisessa.

Jonkki

Press Play ►
Sijainti
Suomi Fineland
Kovasti kyllä ihmettelen, jos "Esa" joskus puolison löytää, ainakin jos tuollaisia mielipiteitä puolisoehdokkaalleen laukoo. Tämän postauksen ei ole tarkoitus olla loukkaava.

Captain Howdy

Well-known member
Esa sanoi:
Spekuloin asiaa lähinnä uuden suhteen kannalta ja en voi olla näkemättä asiaa siten, että jo kertaalleen eronneelle kynnys uuteen eroon on matalammalla kuin ensikertalaisella.
Aivan uskomatonta paskaa.

Bobakki

@f1hog
Sijainti
En oo mistään kotosin
Jonkki sanoi:
Hohhoijaa... pitäsköhän tuo kakkosnikeillä provoaminen kohta kirjata sääntöihin, josta voisi jopa rangaistuksia harkita?
Onhan tuosta rankominen ollut ainakin joskus käytäntö, vaikkei nimenomaisesti säännöissä luekaan.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Ace17 sanoi:
...ja toiseksi jo kertaalleen eronneessa naisyksilössä täytyy olla jotain sellaista vikaa, jonka vuoksi ero oli sattunut..
Mitenkähän on kertaalleen eronneet miehet, ehkä niissäkin on jotain pahasti pielessä.

Jos ajatellaan avio-, avoliittoja sekä vähintään muutaman kuukauden kestäneitä seurustelusuhteita ja niiden päättymisiä, niin Acen kannattaa lähteä etsiä tulevaa puolisoaan peruskoulun kulmilta.

Jonkki

Press Play ►
Sijainti
Suomi Fineland
Yksinhuoltajaksi kun voi päätyä niin mies, kuin nainenkin, niin monesta eri syystä. Mitä jos mies vaikka kuolee tapaturmaisesti? Sehän on ilmiselvästi naisen vika jotenkin, eikö niin?

Juskanen

Naisilleninen
Sijainti
lähiö
Esa sanoi:
Tuo virkkeen osa antaa väärän kuvan sanomastani, joka myönnettäköön oli hieman huolimattomasti muotoiltu. En minä väitä, että eronnut ihminen olisi sinänsä mitenkään viallinen tai huonompi ihminen kuin kukaan muukaan. Spekuloin asiaa lähinnä uuden suhteen kannalta ja en voi olla näkemättä asiaa siten, että jo kertaalleen eronneelle kynnys uuteen eroon on matalammalla kuin ensikertalaisella.
Mitä jos Ace olisit vaan ihan hiljaa asioista, joista selvästikään et tiedä mitään. Palataan asiaan sitten, kun olet sen ensimmäisen tyttöystäväsi edes löytänyt (mikä voi tolla asenteella kyllä osoittautua hankalaksi). Yhdyn Howdyn mielipiteeseen: Aivan uskomatonta paskaa.

Onneksi mulla ei ole tuttavapiirissä moiset mielipiteet omaavia, järkyttävän konservatiivisia tapauksia.

Bobakki

@f1hog
Sijainti
En oo mistään kotosin
Itse aiheesta piti toteamani, että suhtautuisin huomattavasti epäluuloisemmin kumppaniin, jolla ei ole takanaan eroa jollain muotoa merkittävästä seurustelusuhteesta kuin sellaiseen, joka on sellaisen kokenut. Sekä itse suhde että siitä eroaminen kun ovat yleensä varsin kasvattavia tapahtumia.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Esa sanoi:
Spekuloin asiaa lähinnä uuden suhteen kannalta ja en voi olla näkemättä asiaa siten, että jo kertaalleen eronneelle kynnys uuteen eroon on matalammalla kuin ensikertalaisella.
Toihan selittääkin paljon. Ace pitää itsekin itseään niin toivottomana tapauksena, että pitää yrittää löytää nainen jonka kynnys hänen jättämisekseen olisi todella korkea. Ilmeisesti Ace ounastelee tulevansa jätetyksi joka tapauksessa, niin ensikertalaisen kanssa suhde jatkuu hiukka pitempään.

Mangelo

Well-known member
Esa sanoi:
Tunteella reagoidaan postauksiin ja muodostetaan tyrmäävä asenne ennen, kuin keretään miettimäänkään että tossahan on jotain perää. Sinne Esa, maanrakoon, vajoa ;)

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Olen hämmentynyt, että Ace sortui tämän tyyppiseen. :nope:

Kylväminen ok, mutta nyt meni överiksi. Ne rajat.

Lisään listalle (vaikken bii-soni olekaan...)
- Ace-Esa

Vesku

Maatalousneuvos
Zaikom sanoi:
Tunteella reagoidaan postauksiin ja muodostetaan tyrmäävä asenne ennen, kuin keretään miettimäänkään että tossahan on jotain perää. Sinne Esa, maanrakoon, vajoa ;)
Oiskohan tämä juttu nyt kokonaisuudessaan Ässän ja Ruunarin etukäteen mietitty ja suoritettu "kevätkylvö"? Tai muu retkuun vedättäminen?:doubtful: