Minardi PS05

CaPtEeNi

Pedro Picapiedra
Liittynyt
11.1.1999
Viestit
2266
Sijainti
Absurdia
Olisha se..

..saakelinmoine juttu jos Minardi Jordania pistäs turpiin, ja jos on tulossa "radikaali" uus auto niin tiiä häntä vaikka pistäisivät Red Bullia turpaan ku on samat moottoritki miettii vielä että yx kuski munaa aika-ajot ni da-daa ollaanki jo 14 ruudussa! Eikä siihen ole Minardilla ajettu sitten Tarso Marquesin ja vuoden 1996!
Tosta auton radikaalisuudesta puheenollen. Eikös Stoddart ostanu Arrowssin entisiä Fykkösiä. Arrowshan oli tehottomalla Hartin moottorilla ja suhteellisen radikaalilla autolla iskussa Monacossa. Et ei muuta ku joku Monacon spesialisti toisen auton rattiin ni voi toivoa RADIKAALILTA autolta vaikka mitä!! ...nii tietty pitäis sattaa ja se lähtökolari+muut kolaroinnit lisäx, tietty (HÖHLÄ!)
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Minardilla oli kyllä vuonna 1995 mahdollisuus nousuun tuonne keskikastiin, moottorisopimus Mugen-Hondan kanssa oli jo käytännössä varma, kunnes Briatore veti koneet välistä Ligiereihin. Flaviolla oli penättävänä vino pino maksuja Benettonin tuolloin omistamista Ford-moottoreista, joita Minardi oli käyttänyt, eikä tallilla ollut muuta vahtoehtoa kuin taipua. Perimmäinen ongelmahan on oikeastaan aina ollut moottori, joka ei ehkä 90-luvun taitteen Fordeja ja vuoden 1991 Ferraria lukuunottamatta ole koskaan mahdollistanut menestystä.
 
Viimeksi muokattu:

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Kaudella 1991 Minardi-Ferrari oli kyllä paikoin hyvässä vauhdissa. Martini-Morbidelli kaksikko(mitä sitä turhaa kiertelemään, kyllä kuskitkin oli tuolloin aivan eri kaliiberia kuin viimeisen parin vuoden aikana!) oli aika-ajoissa monesti kympin sakissa. Ongelma oli siinä että Ferrarin tehokas kone murskasi Minardin käyttämän vaihdelaatikon. Näin keskeytyksiä tuli kuin liukuhihnalta. Kun auto pelasi maaliin saakka, oli tuloksena esim. neljäs sija Portugalin GP:stä!
 

CaPtEeNi

Pedro Picapiedra
Liittynyt
11.1.1999
Viestit
2266
Sijainti
Absurdia
tarkistakaapa joku..

Millonko Minardilla on aikkiksissa ajettu viimeksi top10-sakkiin?
Badoer ajoi sillo olisko ollu unkarissa 1995 12 ruutuun. Veikkan jotain kisaa 1994? Eli kymmenen vuotta olis vierähtäny. Tähän ei tietenkään lasketa Verstappenin paalua Magnylla '03.
Olis se Piero Martinin urakin loppunut varmasti kunniallisemmin jos olis ollu Mugenit alla. AJATELKAAS!
Viimisessä F1-uran kilpailussa Adelaidessa toinen sija!! :ahem:
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Re: tarkistakaapa joku..

CaPtEeNi sanoi:
Millonko Minardilla on aikkiksissa ajettu viimeksi top10-sakkiin?
Badoer ajoi sillo olisko ollu unkarissa 1995 12 ruutuun. Veikkan jotain kisaa 1994?[/I] :ahem:
Ihan oikein. Martini oli yhdeksännessä ruudussa Monacossa ja kymmenennessä Spassa.
 

Felix

Well-known member
Liittynyt
12.7.1999
Viestit
1258
Hyvä että jotkut jaksavat uskoa Minardin radikaaliin paperijulkaisuun, mutta jotenkin radikaali uusi auto särähtää korvaan. Mclaren ja Williamssin mursunokka näyttivät ettei radikaali välttämättä tarkoita luotettavaa ja nopeata. Minardin resurssit tietäen radikaali luullostaa enemmänkin mainostempulta kuin loppuun asti hiotulta ja testatulta autolta. Sellainen mielikuva on jäänyt, että Minardin olisi pitänyt saada tasavertaista moottoritekniikkaa jo useampan vuonna, mutta eipä niitä ole sitten autoon asti löytynyt, kuinkahan tänä vuonna?
 

Puupää

Señor Member
Liittynyt
25.2.2002
Viestit
27306
Sijainti
Skekkoslovakia
Epäilen vahvasti että Minardi saisi nyt entistä olemattomammilla rahoilla jotain aikaisempaa nopeampaa aikaiseksi. Jos viime aikaiset versiotkin ovat olleet 2002 vuoden auton päälle kyhättyjä niin kehityksen kelkasta on jääty jo aikaa sitten.
 
Viimeksi muokattu:

Minardi fani

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
941
Sijainti
Kuopio
Bobakki sanoi:
Kuinka niillä nyt on entistä vähemmän rahaa?

sitä minäkin ihmettelen....eikös se Baumgartnerin saama yksi mm piste tuonut Minardille muutaman euron lisää rahaa :confused:
 

sakuraba

Well-known member
Liittynyt
20.4.2003
Viestit
661
Näyttää siltä, että nyt kun jordanin auto on luultavasti aivan paska niin minardilla on hyvät mahdollisuudet olla paras talli näistä kolmesta "jämä" tiimistä eli RB, jordan, minardi. Tietysti riippuu paljon onnistuuko tuo uusi "ultra radikaali" auto, toivotaan näin.
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
No Minardis in action in Melbourne?
(www.f1racing.net)

It is possible that we will not see a Minardi in action at Melbourne. The team wants to start the season with a 2004 contender that conforms to 2005 safety standards but not to 2005's technical regulations.

The Minardi team has spent all of its budget building the 2005 contender which will not be ready until the San Marino Grand Prix and, because of this, the team would have to race in the first three races of the season in the PS04B. To do so the other nine teams would have to agree that Minardi would race a car that doesn't comply to the 2005 technical regulations. Eight teams have already agreed. The only team that hasn't yet is Ferrari.

"All of the F1 teams (with the exception of Ferrari) have supported us. We believe the cars will be running to legal regulations. If Ferrari and the FIA wish to make an issue of this then it is up to them," Stoddart told to Autosport.


Albers not in Melbourne?
FIA-President Max Mosley was clear though: "If there was no prior agreement and Minardi presented to us the 2004 car, which would be illegal under the current regulations. So the scrutineers would not put a sticker on it and it would never go out of the pit lane in Australia."

Stoddart replied to that: "We say the cars do comply and if the scrutineers say no then we would protest, and I would be surprised if we were not allowed to race under protest."

---

Et semmosta. Tämä kyllä osoittaa melkoista kahtia jakoa koko sarjassa toteutuessaan. Eli tilanne on aina vain kirkkaammin muut vastaan FIA/Ferrari. GPWC sen kuin kertää tuulta purjeisiinsa, jos FIA ja Ferrari todellakin estävät Minardin osallistumisen kauden ensimmäisiin kisoihin.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
PS voisi lopettaa jatkuvan kitinän ja marttyyrin esittämäisen. Säännöt ovat sääntöjä. Jos ei kykene tuomaan kisaan sääntöjen mukaista autoa, niin sitten ei osallistu. Eikö sen nyt pitäisi olla selvä asia ilman tuota ihme venkoilua.
 

Minardi fani

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
941
Sijainti
Kuopio
toivotaan että Minardi saa autonsa Australiassa lähtöviivalle.......

Patrick Friesacher on näillä näkymin tulossa Minardin kakkos kuskiksi....
 

RK-62

Porno-Erkki-wannabe
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
14922
Sijainti
Kni
Jos joskus Minardilla on ollut tallina sympaattinen ja muutenkin hyvä maine, niin tällainen toiminta mitä viime vuosina on ollut, on omiaan tuhoamaan sen. Jatkuva kitinä ja valitus näyttää aika typerältä. Kaikkein järkevintä taitaisi olla, kun PS kuoppaisi tallin vielä hyvän sään aikaan (vai onko jo liian myöhäistä?). Ei F1-sarja tarvitse tällaisia talleja.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
No Minardista ei niin väliä mulle, mutta Paul on totella hyvä heppu ykkösissä. Stoddart vetää GPWC:tä ja hän on se joka sanoo yhteiset asiat ääneen jotta Dennisin tai muun ei tarttis sotkee omia käsiä GPWC:n äänekkääseen soppaan.
Totella hyvä homma tää että Paul pitää meteliä yllä ja värittää vähän FIA:nkin suuntaan.
Mitä Melbourneen tulee niin toki säännöt on sääntöjä, eli ei FIA:n tartte mitään Pauliin suostua, mutta yleisesti ottaen PS:n meteli on ollut aiheellista ja mahtavaa.

Paul Stoddart rulez :thumbup: :thumbup:
 

AMS82

Well-known member
Liittynyt
13.12.2002
Viestit
1641
Sijainti
Turku
Minardi fani sanoi:
Ykkösiin jäisi suuri aukko....:dunno: toivottavasti emme tule näkemään ykkösiä ilman Minardia

Samaa mieltä. Kyllä Minardin katoamisen myötä menetettäisiin olennainen pala F1:ten historiaa. Toivottavasti tilanne ratkeaa ja Minardikin on Australiassa mukana kuten tähänkin asti.
 
Ylös