Minardi PS05

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Joku havillinen vois ottaa asiasta kyllä laajemmaltikin selvää.

Meikäläisen teoria on sellainen, että Stoddartin budjetti on semmonen, että uusi auto kyllä rakennetaan mutta rahaa/miehiä ei ole vanhan auton modaamiseen. Sitten lähetään tälle tielle. Luulisi että jos 2004 säännöt on vielä voimassa, niin joku muukin tiimi jatkaisi vanhalla autolla ajamista.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
MTV3

Minardin F1-tallin päällikkö Paul Stoddart pyrkii ajattamaan formulakauden avauskisassa Australiassa viimevuotisia autojaan. Jos hänelle ei anneta siihen lupaa, on mies valmis protestoimaan tämänvuotisia sääntömuutoksia vastaan tarvittaessa vaikka oikeusistuimessa.

Stoddart on voimakkaasti kyseenalaistanut kansainvälisen autoliiton FIA:n täksi vuodeksi tekemien formula ykkösten sääntömuutosten laillisuuden. Sääntömuutokset tehtiin niin myöhäisessä vaiheessa, ettei Minardi-talli ehdi saada niiden mukaista uutta autoaan valmiiksi ennen kuin kauden neljänteen osakilpailuun.

Stoddartin kanta perustuu siihen, että koska tämänvuotiset sääntömuutokset on tehty väärin perustein, ovat viimevuotiset säännöt itse asiassa yhä voimassa. Stoddart on uhannut tehdä sääntömuutoksista protestin, mikäli hänen viimevuotisia autojaan ei päästetä Australiassa radalle.

- Jos niin tapahtuu, niin me ajaisimme protestin turvin. Jos protestia ei otettaisi vastaan kilparadalla, niin oikeusistuimessa se varmasti otettaisiin, Stoddart sanoi melbournelaisen radioaseman SEN:n haastattelussa.

Stoddart on saanut kaikilta muilta F1-talleilta paitsi Ferrarilta luvan ajattaa viimevuotisia kilpureitaan alkukauden kisoissa. FIA:n puheenjohtaja Max Mosley vaatii kuitenkin yksimielistä etukäteissopimusta asiasta ennen kuin Minardi pääsee radalle vanhoilla autoillaan.

- Jos FIA torjuisi Minardin, niin epäilenpä, ettei kukaan kilpailisi, Stoddart kommentoi Mosleyn lausuntoa.
__________________________________

Hitto tolla Paulilla on laaja kaveripiiri. Minusta mahtava että ukko on alkanut pistään FIA:lle hanttiin, sillä sääntömuutokset olivat aika nopeasti tehdyt ja aikaa ei Minardille jäänyt.

Hyvä Stoddart! :thumbup:
 

Racer21_90

Well-known member
Liittynyt
10.11.2004
Viestit
544
Sijainti
Asun nykyään Ruotsissa ..
pmv sanoi:
Joku havillinen vois ottaa asiasta kyllä laajemmaltikin selvää.

Meikäläisen teoria on sellainen, että Stoddartin budjetti on semmonen, että uusi auto kyllä rakennetaan mutta rahaa/miehiä ei ole vanhan auton modaamiseen. Sitten lähetään tälle tielle. Luulisi että jos 2004 säännöt on vielä voimassa, niin joku muukin tiimi jatkaisi vanhalla autolla ajamista.
Oli kuinka oli niin mielestäni Ferrarin vastustus että Minardin sallittaisi ajaa viime vuoden autolla muutamat kisat (4 ?) on mielestäni lapsellista jos nyt kaikki muut tallit ovat antaneet myöntymyksensä. :dunno:

Siis Max ja Ferrari ovat vastaan - mutta saa nähdä jos Ferrari kääntää kelkkansa niin kääntääkö Max Mosleykin.. :D

Siis pysyykö FIA "säännöissään" vai ei ??
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Eiköhän tuosta lopulta sovinto synny.FIA:n ja Ferrarin on periaatteessa pakko taipua.Melbournessa ruudukossa halutaan nähdä 20 autoa.
 

AMS82

Well-known member
Liittynyt
13.12.2002
Viestit
1641
Sijainti
Turku
pmv sanoi:
Luulisi että jos 2004 säännöt on vielä voimassa, niin joku muukin tiimi jatkaisi vanhalla autolla ajamista.

Nyt kun Jordankin on myyty ei sellaista muuta tiimiä välttämättä enää ole, varsinkin kun tallin moottoritoimittaja samalla vaihtui. Red Bullilla on jo oston yhteydessä tehtyjen sitoumusten takia oltava riittävät resurssit kokonaan uuden auton kehittämiseen. Sauberin osalta rengasmerkin vaihtaminen pakottaa tekemään uuden auton niin pian kuin mahdollista. Autonvalmistajien tiimeistä ei tässä yhteydessä kannattane edes puhua. Ferrarinkaan tuskin voi kuvitella tuovan radalle sellaista modattua mallia, joka häviäisi suorituskyvyssä kauden 2004 sääntöjen mukaiselle Ferrarille.

Olen kyllä yllättynyt, jos 8 muuta tallia olisi todella yhtynyt Stoddartin näkemykseen siitä, että kauden 2004 säännöt ovat edelleen voimassa. En tosin osaa sanoa sitä, mihin he sitten olisivat yhtyneet eli minkälainen tapaus on se 9 tallin mielestä sääntöjen mukainen Minardi, jolla kausi on tarkoitus aloittaa.

EDIT: Viimeisimmän uutisen johdosta minä sitten olen nyt yllättynyt. :eek!:
 

MikGo

Well-known member
Liittynyt
10.7.2003
Viestit
199
Siis mikä Ferrarilla voi olla sitä vastaan ettei Minardi saa ajaa viimekautisella autolla? Onko niillä itellä niin paska auto, että jopa minardi voi olla uhkana?:rolleyes:
 

Timppi

Well-known member
Liittynyt
27.7.1999
Viestit
78
Sijainti
Helsinki
Ferkullahan nyt aivan selvästi pelataan aikaa. Melbournessa tullaan näkemään Minardit lähtöviivalla, ei kenelläkään ole mitään sitä vastaan.
Ferrarilla vaan halutaan venyttää "päätöstä" siitä, että 2004-säännöt ovatkin voimassa 4 ekaa kilpailua.. laskekaapahan nyt yhteen 1+1.
Ferrari tuo oman uuden autonsa vasta imolan jälkeen, naurettavannäköinen M-malli on siis rakennettu vaan huijaamaan kaikki muut ja tulevatkin melbourneen täysin 2004 sääntöjen mukaisella autolla. "Hei on tää laillinen, Minardillakin on!"
... =)
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
MikGo sanoi:
Siis mikä Ferrarilla voi olla sitä vastaan ettei Minardi saa ajaa viimekautisella autolla? Onko niillä itellä niin paska auto, että jopa minardi voi olla uhkana?:rolleyes:
:D :thumbup:

Voimasuhteet muuttuvat ykkösissä joskus nopeasti.... :eek!: :cool:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.2.2003
Viestit
785
Sijainti
Lapinlahti
Timppi sanoi:
Ferkullahan nyt aivan selvästi pelataan aikaa. Melbournessa tullaan näkemään Minardit lähtöviivalla, ei kenelläkään ole mitään sitä vastaan.
Ferrarilla vaan halutaan venyttää "päätöstä" siitä, että 2004-säännöt ovatkin voimassa 4 ekaa kilpailua.. laskekaapahan nyt yhteen 1+1.
Ferrari tuo oman uuden autonsa vasta imolan jälkeen, naurettavannäköinen M-malli on siis rakennettu vaan huijaamaan kaikki muut ja tulevatkin melbourneen täysin 2004 sääntöjen mukaisella autolla. "Hei on tää laillinen, Minardillakin on!"
... =)

Tuollalailla jos kävis:
1. Hyppäisin ensitöikseni ensimmäiseen Nizzaan menevään koneeseen ja kävisin takomassa järkeä Mosleyn päähän... (perinteisellä luuviitosella)

2. Kääntäisin seuraavaksi vuokra Mossen keulan kohti Maranelloa ja leikkisin sen verran "tulitikku leikkejä" Että Maranellossa elettäisiin seuraavat vuoden kivikautta siinä, sitten saisivat palautella vaikka vuoden 1950 säännöt voimaan....

3. Seuraavaksi alkaisi kotimatka, ihan periaatteen vuoksi pitäisi pistäytyä Sveitsissä morjestamassa Peter Sauberia Sveitsissä Sauberin tehtaalla. Ja antaa kunnolla "sakin hivutusta" veljeilystä Maranellon poikien kanssa...

4. Seuraavana etappina olisi Toyotan "kontuuri" Saksassa (toivottavasti lähellä on Lidl että sais halpaa kaljaa tuliaisiksi). Siellä pistettäisiin sellainen tivoli pystyyn että, koko vinosilmien armeija tajuaisi hypätä seuraavaan koneeseen joka vie kotiin....

5. Tulisin kotiin joisin Saksan Lidlistä ostettuja halpoja kaljoja ja katsoisin DTM:mää kun Mika voittaa mestaruuden....
 

Toni_V

Well-known member
Liittynyt
7.12.2004
Viestit
984
Heh, joskus sattuu se oma veikkaus kohdalleen kun meinasin että Paul koittaa vaikka Concorde-sopimuksen voimassaoloon vedoten ajaa Melbournessa.

Ja ainakin ennen säännöt menivät niin ettei kisaakaan saa jättää väliin.
 

CaPtEeNi

Pedro Picapiedra
Liittynyt
11.1.1999
Viestit
2266
Sijainti
Absurdia
näin kait

Käsittääkseni MM-sarjaan ilmoittautunut talli saa sakkoja jos ei ilmaannu kaikkiin sarjan kilpailuihin. Näin on käynyt Arrowssin, Lolan ja Fortinkin tapauksissa.:dunno:
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
J.Heldenview sanoi:
Tästä tilanteesta voi syyttää lähinnä FIAa kun paljastivat uudet säännöt niin myöhään ettei pieni Minardi ehdi saada uutta autoa ajoissa valmiiksi.
Minardin pienuudesta puhutaan aina ja koko ajan, mutta kuinka paljon pienenpi Minardi muka on kuin esim Jordan? Ainakin parina viime vuonna olen nähnyt arvioitavan Jordanin budjetin Minardin omaa pienemmäksi, eikä taida henkilöstöresurssitkaan paljon erota.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Re: näin kait

CaPtEeNi sanoi:
Käsittääkseni MM-sarjaan ilmoittautunut talli saa sakkoja jos ei ilmaannu kaikkiin sarjan kilpailuihin.
Entä voidaanko sakkoja langettaa, jos talli ilmaantuu paikalle, mutta autot eivät mene katsastuksesta läpi?
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Otto Hokkanen sanoi:
Minardin pienuudesta puhutaan aina ja koko ajan, mutta kuinka paljon pienenpi Minardi muka on kuin esim Jordan? Ainakin parina viime vuonna olen nähnyt arvioitavan Jordanin budjetin Minardin omaa pienemmäksi, eikä taida henkilöstöresurssitkaan paljon erota.
Jordanhan nyt ei uutta autoa rakentanutkaan vaan muutti vanhat sääntöjen mukaiseksi. Ei niilläkään olis resursseja työstää kahta autoa rinnakkain nyt kun tehdas on lähes sulkemispisteessä.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
J.Heldenview sanoi:
Jordanhan nyt ei uutta autoa rakentanutkaan vaan muutti vanhat sääntöjen mukaiseksi. Ei niilläkään olis resursseja työstää kahta autoa rinnakkain nyt kun tehdas on lähes sulkemispisteessä.
Niinhän se teki joo. Mutta miksi ihmeessä Minardi sitten tuhlasi kaikki resurssinsa uuteen autoon, jos tiesi että

a) Uusi auto ei valmistu ajoissa
b) Ei ole aikaa/rahaa muuttaa vanhaa autoa sääntöjen mukaiseksi samalla
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Otto Hokkanen sanoi:
Niinhän se teki joo. Mutta miksi ihmeessä Minardi sitten tuhlasi kaikki resurssinsa uuteen autoon, jos tiesi että

a) Uusi auto ei valmistu ajoissa
b) Ei ole aikaa/rahaa muuttaa vanhaa autoa sääntöjen mukaiseksi samalla
Siinähän sitä onkin miettimistä. Ehdottaisin että parantaakseen kilpailukykyään tai Paul-shown vuoksi.
 

Puupää

Señor Member
Liittynyt
25.2.2002
Viestit
27306
Sijainti
Skekkoslovakia
Niin, ja jos aiemmat versiot ovat olleet vuoden 2002 päälle kyhättyjä niin eiköhän siitä ole kaikki se vähä mitä parannuksia on mahdollista niin tehty.
 

Felix

Well-known member
Liittynyt
12.7.1999
Viestit
1258
Otto Hokkanen sanoi:
Niinhän se teki joo. Mutta miksi ihmeessä Minardi sitten tuhlasi kaikki resurssinsa uuteen autoon, jos tiesi että

a) Uusi auto ei valmistu ajoissa
b) Ei ole aikaa/rahaa muuttaa vanhaa autoa sääntöjen mukaiseksi samalla
c) rahaa ei ole uuden eikä käytetyn laittamiseen nykysääntöihin.

"Uuteen" autoon rahat saadaan maksukykyisiltä kuljettajilta jolloin vanhasta autosta pystytään tekemään sääntöjenmukainen euroopan kiertueen alkuun mennessä. Radikaalia autossa tulee olemaan se, että koskaan ei ole näin montaa vuotta kyhätty uutta versiota vanhan päälle...
 

miika

Well-known member
Liittynyt
14.10.1999
Viestit
1141
Miksi ihmeessä PS, jos tiesi tarvitsevansa luvat kaikilta talleilta, on koko alkutalven vittuillut Ferrarille ja Todt:lle? Eli on kaivannut verta nenästään aivan tarkoituksella? Johan Ferrarilla ollaan jo henk.koht. ärsyyntyneitä tuosta PS:n toilailuista. No varmasti tarkoituksella, PS on jonkin verran todellisuuden kadottanut persoona, joka "nauttii" tästä "under dog" asemastaan, ja taas ollaan otsikoissa...
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
miika sanoi:
Miksi ihmeessä PS, jos tiesi tarvitsevansa luvat kaikilta talleilta, on koko alkutalven vittuillut Ferrarille ja Todt:lle? Eli on kaivannut verta nenästään aivan tarkoituksella? Johan Ferrarilla ollaan jo henk.koht. ärsyyntyneitä tuosta PS:n toilailuista. No varmasti tarkoituksella, PS on jonkin verran todellisuuden kadottanut persoona, joka "nauttii" tästä "under dog" asemastaan, ja taas ollaan otsikoissa...
ehkä homma juontaa juuri siitä että se ei saanut ferrarilta lupaa...
 
Ylös