Minardi PS05

Toni_V

Well-known member
Liittynyt
7.12.2004
Viestit
984
Lainataas taas Paulin sanoja, jossa hän kertoo auton rakentamisesta kaudelle 2001 (F1Racing, Feb-2005):
"It was crazy. But we had no choice, because Concorde Agreement says you cannot miss a race. If you do, you're dead. So everything rode on wether we could get two cars to Melbourne."

Eli tuosta voisi päätellä että Concorde-sopimus (ilmeisesti jotta 20 autoa saadaan radalle) sitoo tiukasti tallit osallistumaan jokaiseen kisaan. Joutuisikohan talli menettämään sen $50M pantin jos autoa ei saa radalle?

Tokihan harmaata aluetta löytyy, esim jos autot eivät mene katsastuksesta läpi, tai jos autot "hajoavat" jo ensimmäisissä harjoituksissa tai voivathan molemmat kuskitkin sairastua jne.

Miksi ihmeessä PS, jos tiesi tarvitsevansa luvat kaikilta talleilta, on koko alkutalven vittuillut Ferrarille ja Todt:lle? Eli on kaivannut verta nenästään aivan tarkoituksella? Johan Ferrarilla ollaan jo henk.koht. ärsyyntyneitä tuosta PS:n toilailuista. No varmasti tarkoituksella, PS on jonkin verran todellisuuden kadottanut persoona, joka "nauttii" tästä "under dog" asemastaan, ja taas ollaan otsikoissa...
Tai voisi kysyä miksi Minardi hyppäsi autonvalmistajien kelkkaan, uuden Concorde-sopimuksen allekirjoittamisella olisi saanut Minardin tulevaisuuden varmistettua? Tuskin Paul on mitenkään todellisuuttansa kadottanut, varikolla miestä pidetään todellisena kettuna F1-politikoinnin maailmassa. Jos ajattelee asiaa vielä autonvalmistajien kantilta; he tarvitsivat jonkun puolestapuhujan, mutta Ronia, Frankia ja muita huipputallien pomoja olisi voinut helposti syyttää kilpailuasetelmasta Ferrarin kanssa. Minardi on Ferrarin kannalta kaiken kilpailun ulkopuolella ja siten hyvä taho sekoittamaan soppaa.

Onhan mies saanut ainakin hyvin julkisuutta Minardille viimeisten viikojen aikana. Luulisi että media-näkyvyyttäkin tulee Melbournessa, vaikkei menestystä tulisikaan. Olisikohan mahdollisuus saada vielä muutama sponsori?
 
Viimeksi muokattu:

miika

Well-known member
Liittynyt
14.10.1999
Viestit
1141
Toni_V sanoi:


Tuskin Paul on mitenkään todellisuuttansa kadottanut, varikolla miestä pidetään todellisena kettuna F1-politikoinnin maailmassa.
Onhan mies saanut ainakin hyvin julkisuutta Minardille viimeisten viikojen aikana. Luulisi että media-näkyvyyttäkin tulee Melbournessa, vaikkei menestystä tulisikaan. Olisikohan mahdollisuus saada vielä muutama sponsori?
Voihan tuo Paul olla todellinen kettu F1-politikoinnin saralla, mutta kysymys kuuluukin: mitä hyötyä?

- Onko tullut menestystä, taloudellisesti, urheilullisesti?? Kysyin jo aiemmin, eli miksi kukaan varteenotettava sponsori haluaisi yhdistää tuotteitaan ja yritystään PS:n luomaan imagoon?
 
Viimeksi muokattu:

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Toni_V sanoi:
Eli tuosta voisi päätellä että Concorde-sopimus (ilmeisesti jotta 20 autoa saadaan radalle) sitoo tiukasti tallit osallistumaan jokaiseen kisaan. Joutuisikohan talli menettämään sen $50M pantin jos autoa ei saa radalle?
No jos kyse olisi uudesta tallista, niin kyllä, mutta Minardihan ei ole moista summaa FIA:lle ikinä maksanut.
 

CaPtEeNi

Pedro Picapiedra
Liittynyt
11.1.1999
Viestit
2266
Sijainti
Absurdia
GERMAANIN OTTI PRKL!

Friesacher sitten otti toisen kuskin paikan. Ei kai Friesacheri nii huono nyt ole. Muistaakseni ottanut voiton jokaisella F3000-kaudellaan. Liuzzi vaan näytti kaapinpaikan niin selvästi toissakaudella.
Kyll mä sanon että Albers pitemmän korren vetää mutta tasaista tulee olemaan. Ei ne Patrickin näytöt kuitenkaan niin kovia ole olleet että mistään uudesta supertähdestä voisi puhua. Mutta onpa Minardilla tasavahva kuskikaksikko Jordaniin nähden..
 

Pekkeli

Well-known member
Liittynyt
9.12.2004
Viestit
330
Sijainti
Oulu
Missäs vaiheessa autojen laillisuus selvitetään? Voiko käydä niin, että Minardi ajaa kisan millasella autolla tahansa ja vasta kilpailun jälkeen se todetaan sääntöjen vastaiseksi ja hylätään?
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Katsastuksessa ennen kilpailuviikonloppua. Minardi on kyllä väläytellyt ratkaisua osallistua tekemällä protestin, jonka käsittely kestäisi kilpailuviikonlopun yli.

Kummallisinta koko asiassa on se, että Ferrari on ollut Minardin kisaamista vastaan syyskuussa, jonka jälkeen asiasta ei ole heidän kanssaan keskusteltu.
 
Viimeksi muokattu:

Abel

Well-known member
Liittynyt
8.2.2005
Viestit
144
miika sanoi:
Kysyin jo aiemmin, eli miksi kukaan varteenotettava sponsori haluaisi yhdistää tuotteitaan ja yritystään PS:n luomaan imagoon?
DUREX! Kun järkipuhe ei riitä!
 

General FUp

Well-known member
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
1088
Sijainti
tSadi
Nyt Stoddart kitisee että jos ei saa ajattaa sääntöjenvastaisia autojaan Melbournessa voi käydä niin ettei yksikään "yhdeksästä muusta tallista" (poislukien siis Ferrari) ajaisi Australiassa.. :eek!:

Voi herran jee mitä puhetta. Mutta eikös kisa periaatteessa kuitenkin ajettaisi? Siis kun sarjaan on ilmoittautunut 10 tallia eli 20 autoa. Olihan 107%-säännön aikanakin ruudukossa vähemmän kuin 20 autoa toisinaan.

Paul-setä voikin miettiä yön pimeinä hetkinä että suostuisivatko muut tallit ihan aikuisten oikeasti antamaan Ferrarille kaksoisvoiton avauskisasta.. Joka siis noin muuten on aivan kysymysmerkki voimasuhteiden osalta.

Berniekin varmasti tykkäisi moisesta protestoinnista :D
 

Racer21_90

Well-known member
Liittynyt
10.11.2004
Viestit
544
Sijainti
Asun nykyään Ruotsissa ..
Otto Hokkanen sanoi:
PS voisi lopettaa jatkuvan kitinän ja marttyyrin esittämäisen. Säännöt ovat sääntöjä. Jos ei kykene tuomaan kisaan sääntöjen mukaista autoa, niin sitten ei osallistu. Eikö sen nyt pitäisi olla selvä asia ilman tuota ihme venkoilua.
Paulin mielestä sääntöjä on muutettu sääntöjen vastaisesti elikä liian nopeasti ja vastoin "kaikkien tallien" tahtoa. :mad:
:ahem:
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Racer21_90 sanoi:
Paulin mielestä sääntöjä on muutettu sääntöjen vastaisesti elikä liian nopeasti ja vastoin "kaikkien tallien" tahtoa. :mad:
:ahem:
PS taitaa olla mielipiteineen hyvinkin yksin, kun ei kukaan muua vaadi saada ajaa vanhalla autolla. (tai uudella vanhojen sääntöjen mukaisella)
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Noissa kuvissa näyttäisi etusiipi olevan varsin korkealla. Aikookohan PS antaa periksi ja muuttaa autonsa laillisiksi kuitenkin, vai miksiköhän ovat moista testailleet.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Paul-setä voikin miettiä yön pimeinä hetkinä että suostuisivatko muut tallit ihan aikuisten oikeasti antamaan Ferrarille kaksoisvoiton avauskisasta.. Joka siis noin muuten on aivan kysymysmerkki voimasuhteiden osalta
Eikös se ole TV-yhtiöitten vaatimus että radalla on 20 autoa eikä Bernien?
Voihan tuo Paul olla todellinen kettu F1-politikoinnin saralla, mutta kysymys kuuluukin: mitä hyötyä?
Sitä hyötyä että GPWC maksaa Paulille rahaa puheenjohtajuudesta, jonka tehtäviin näämä kuuluu vittuilu.
Minardin pienuudesta puhutaan aina ja koko ajan, mutta kuinka paljon pienenpi Minardi muka on kuin esim Jordan? Ainakin parina viime vuonna olen nähnyt arvioitavan Jordanin budjetin Minardin omaa pienemmäksi, eikä taida henkilöstöresurssitkaan paljon erota.
Muistaakseni myös Fordin vetäytyminen Ykkösistä viivästytti Minardin autoja juuri sen takia etteivät tienneet mitkä koneet auoton laitetaan ja mille koneille auto tehdään.
mutta kuten jo nuissa kuvissa nähdään, niin taitaa Minardi saada sääntöjen mukaisen auton Melbourneen.
 

jkjanne

Well-known member
Liittynyt
12.1.2000
Viestit
604
Eikö jossain lukenut Stoddardin yrittäneen vedota ylivoimaiseen esteeseen, siis selvennettynä moottoritoimittajan puutteeseen uusien sääntöjen tultua voimaan nopeasti. Liekö sitten hyväksyttävä syy vai ei, vai tietääkö sitä vielä kukaan. Ainahan siitä voi vääntää kättä oikeudessa, edes pienen pienestä pykälästä, ja se voikin sitten peruuttaa Melbournen kisat kokonaan.
 

General FUp

Well-known member
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
1088
Sijainti
tSadi
Oberfeldwebel sanoi:
Eikös se ole TV-yhtiöitten vaatimus että radalla on 20 autoa eikä Bernien?
Mutta eikös tuon taannoisen 107% säännön aikaan niitä autoja juuri vähemmän ollut kuin 20? Sitähän tässä hain. Siis nimenomaan tuon säännön takia.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Mutta eikös tuon taannoisen 107% säännön aikaan niitä autoja juuri vähemmän ollut kuin 20? Sitähän tässä hain. Siis nimenomaan tuon säännön takia.
Juu silloin taannoin tais olla toisin, kun oli mahdollisuus että kisaan osallistui enemmänkin kuin 20.
 

Absolut

Private member
Liittynyt
9.12.2003
Viestit
1589
Australiassa ajetaan kisat, ei siitä mihinkään pääse. Jo muiden tallien sponsorit pitää siitä huolen, sanoo Paul mitä halajaa.

En ihmettelisi jos saisi ajaa alkukauden vanhalla kalustolla, se on vähän niinkuin kitisevät pikkuveljet kun "isot pojat" lähtee leikkimään; kiukuttelee ja kitisee niin kauan kuin muut sanoo et olkoot, tuu ny sitten. Sit ei pysy mukana, saa dunkkuun jne. Ja kitisee taas et "isot pojat ei ollu reiluja".

Minardi on jollain tasolla järjettömän sympaattinen talli, mutta Stoddart on talven/kevään aikana marissut enemmän kuin keskiverto tangolaulaja. Lisäksi tallin tulokset on viimevuosina olleet kohtuuttoman huonoja. Tähän asti olen jaksanut sitä kannattaa, mutta Pauli-sedän puheet on saanut silmät nyt auki, ja minusta tuntuu että talli pyörii pelkästään omalla säälittävyydellään ja huonoudellaan.

Minardilla ei yksinkertaisesti ole mitään virkaa ykkösissä, mikäli eivät pysty pistämään hanttiin Jordanille/Red Bullille.
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Nostetaanhan topic jälleen päivänvaloon koska aihe on ajankohtainen Minardin tuodessa suurella todennäköisyydellä uuden PS05-mallin Imolaan.

Netin hämäristä löytynyttä:



:doubtful:
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Ihan formulaltahan tuo näyttää, mikäli todella nyt sitten PS05 on. Joskaan en kyllä huomaa, mistä kohdin tuo on niin mullistava kuin Stoddart väitti.
 
Ylös