Minardi PS05

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16942
Minardi's 2005 challenger is set to feature an ultra-radical aerodynamic design, autosport.com can exclusively reveal, after team boss Paul Stoddart promised it would be unlike any other car on the grid.

The team has yet to run the car on the track, as it gears up to start the new season with its 2004 machine, but the design of the PS05 is understood to feature a vastly different nose area and a completely unique engine cover concept.

Although the exact design of the engine cover is not known, sources claim it may be sculpted in such a way to create extra surface area for downforce-inducing winglets. One team insider claimed that the solution is such that it leaves almost no room on the engine cover for visible sponsors' logos.

Speaking exclusively to autosport.com about his plans for the 2005 season, Stoddart admitted that he was genuinely excited about the car – even though he was keeping the exact secrets of the car close to his chest before it makes its public debut.

“Our preparations are going really well,” he said. “The new car is due to be ready in time to be racing at Imola and it will be a radical change. You haven't seen a Minardi that looks like this, I can tell you.

“It is vastly different to anything we have done before – and you will struggle to find anything in F1 that is the same.”

You haven't seen a Minardi that looks like this, I can tell you
Paul Stoddart

Although Stoddart is under no illusions that the new car will be good enough to lift his team into the fight for regular points, he is confident that it will allow his team to put Jordan under pressure – and score points when luck is on its side.

“I am pretty confident that we can give Jordan a good run for their money,” he explained. “We will have 16 races with the new car and the new engine to try and get something – but we have to be realistic that if the front guys do their job and have reliability then we are not going to get a point.

“We've got a good solid driver line-up, the car will be for us, in our quiet modest way, mega from Imola on – and I think one of the biggest things is that Minardi has never had the opportunity to run with the same spec engine as another team. There is no A and B-spec Cosworth this year, there is just the A-spec, so for us that is a big plus.

“If you combine all of this together then it might mean on the right day, and I mean on the right day, then we can score points.”

Minardi will debut the new car at the San Marino Grand Prix, with the team planning to use its 2004 PS04 for the first three races of the year.
Go Minardi! :ahem: :thumbup:
 

Jone

Well-known member
Liittynyt
18.8.2004
Viestit
777
Sijainti
Savonlinna
Ois aivan mieletöntä ku saisivat pojoja ja vielä jos jättäisivät jonkun muun tallin (RB?) pisteissä taakseen.

Aina on jostain syystä menny ainakin miulta sympatioita tuonne Minardin suuntaan. Oli se hienoo sillon Ranskassa 2003 kun ne pamautti aika-ajoissa ylivoimaiset pohjat. Säikähdin oikein itekkin miten paljon huusin ja tuuletin. :D :D :D :D
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
Vähä *ittukin, kun kyseessä ei ollut silloin oikeat aika-ajot. :jaska:

Vähänks olis ollut siistii, kun molemmat Minardit olisivat startanneet eturivistä. :ahem:

Toki sieltä olisi mennyt Ferraria, Williamsia ja McLarenia heittämällä ohi heti ekan sadan metrin aikana, mutta silti. ;)
 

NiPzyyZ

Well-known member
Liittynyt
3.12.2004
Viestit
663
Karpow sanoi:
Vähä *ittukin, kun kyseessä ei ollut silloin oikeat aika-ajot. :jaska:

Vähänks olis ollut siistii, kun molemmat Minardit olisivat startanneet eturivistä. :ahem:

Toki sieltä olisi mennyt Ferraria, Williamsia ja McLarenia heittämällä ohi heti ekan sadan metrin aikana, mutta silti. ;)
niinpä :( minardin paras sijotushan on 5. australiasta? eiks jeh?
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
NiPzyyZ sanoi:
minardin paras sijotushan on 5. australiasta? eiks jeh?
Jos tässä nyt tarkoitettiin kautta aikain, niinkuin ymmärsin, niin Minardilla on selvitty kolmasti nelossijalle. Kahdesti Pierluigi Martinin voimin 1991 ja kerran Christian Fittipaldin ansiosta 1993.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Lisäänpä nyt vielä noista parhaista suorituksista, että Martini oli Minardilla kakkosruudussa Phoenixissa 1990 ja johti edellisvuonna Portugalissa kierroksen verran.
 

AMS82

Well-known member
Liittynyt
13.12.2002
Viestit
1641
Sijainti
Turku
Tässähän alkaa formulakuume nousta oikein kunnolla nyt kun Minardikin pitkästä aikaa lupailee radikaaleja uudistuksia autoonsa. Perinteitä innovatiivisista ratkaisuista budjetin mahdollistamissa rajoissa Minardilla kyllä on. Viimeiset vuodet autot ovat vain olleet aikalailla standarditavaraa ja yllätysmahdollisuudet ovat olleet pienet.

Tietysti ennen suurempaa innostumista pitää odottaa uuden auton ilmestymistä lähtöruudukkoon. Vasta sitten nähdään ollaanko päästy eteenpäin. Pitkästä aikaa kauden alussa kuitenkin on jotain jännitettävää myös Minardin aerodynaamisten ratkaisujen suunnalta. Se on jo sinällään parannusta tallin kannattajan näkökulmasta.
 

Damon

Veteraani
Liittynyt
24.2.2000
Viestit
394
Sijainti
Satakunta
Kun ei vaan olis pelkkää sponsoreiden kalastelua noi radikaalit ratkaisut, näyttää sivuponttoonien arvokkaan mainospaikat olevan vielä myymättä. Tosin toivoisin minäkin näkeväni Minardin pisteillä vähän useammin kuin olemme tottuneet! Go Minardi Go!!!
 

hhanhi

Hei vaan kaikki :)
Liittynyt
8.1.2005
Viestit
234
Sijainti
Oolu
Minardista kilpailukykyinen? Ovatko unelmani toteutumassa? Kärkitohinoihin ei tietenkään tuollaisilla kuskeilla päästä mutta silti... Mustahaalarinen miehes palkintopallilla on ollu unelmani siitä asti... Kun Minardi siirtyi mustiin haalareihin...

Toivotaan että uusi auto toimii ja sillä pärjää. Sillävälin voimme luottaa ikivanhan moottorin luotettavuuteen joka toisessa kisassa kun kilpailijoiden koneet laukeavat.
 

Toni_V

Well-known member
Liittynyt
7.12.2004
Viestit
984
Onko tosiaan totta ettei Minardille ole parempia tuloksia tullut yli 20-vuotisen uransa aikana?

Ja sääntömuutoksien takia kaikki ovat uudistaneet autojansa aika radikaalisti, miksei siis myös Minardi. Kärkikahinoihin he eivät tule yltämään, mutta jospa sitten keskikastiin?

Kriittisesti tosin voi ajatella että kun Minardi tuo uuden autonsa vasta myöhemmin, ovat kilpailijat ehtineet kerätä dataa kilpailusta jo useamman kisan ajan.

Jonkun täytyy aina olla viimenen, mutta toivoisin hartaasti että aikaerot kärkeen pienenisivät ja useampi tiimi voisi kilpailla keskenään.
 

vmjs

Well-known member
Liittynyt
9.7.2003
Viestit
903
Jacques sanoi:
kuvassa minardi menee kovempaa kuin viime kaudella kertaakaan..
Ja pari sekkaa saatiin jälleen pois rataennätyksestä, kuten viime kaudella. :thumbup:
 

Minardi fani

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
941
Sijainti
Kuopio
onko kellään tietoa Minardin ensikauden kuljettajista?? ite hieman pelkään että Kiesa ajaisi ensikaudella....

Nyt kun Jordani otti kaksi rookie kuskia niin Paul Stoddardilla pitäisi herätä ja palkata kokenut kuski jolla on MUNAA ja joka osaa ajaa, eli Verstappen takaisin!!:) :) Niin ois jordanilla tiukat paikat kun rookiet säheltävät:D
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
Jos Schumi on niin kova jätkä kuin väitetään, voisi hän siirtyä Minardille ja nostaa sen sellaiseen asemaan mihin hän on (joidenkin mielestä) nostanut Ferrarin!

Onhan hän (joidenkin mielestä) tunnetusti maailman paras auton suunnittelija, kehittäjä, moottorin rakentaja, tallipäällikkö, taktikko ja kaiken lisäksi vielä kuskikin. :D

Lisäksi Schumin olisi helppo ainakin kymmenkertaistaa Minardin vuosibudjetti omasta kukkarostaan, eikä se edes tuntuisi missään. :D
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Miksiköhän toi Schumi-näkökulma piti tuoda tähän(kin) otsikkoon?

Saa nähdä mihin Minardin rahkeet tällä kaudella riittää? Viime vuosina toiminnan tarkoitusperät ovat kyllä olleet vähän hämärän peitossa. Uutta autoakaan ei pariin kauteen ole nähty, joten kai mukana ollaan oltu siksi että 20 autoa ruudukossa täyttyy.

Toivon sydämeni pohjasta että Minardi nousisi edes aavistuksen kilpailukykyisemmäksi talliksi, joka pystyisi hyvänä päivänä sekoittamaan pakkaa jopa sijoilla 10-14. Viime aikoina tulokset ovat olleet masentavia jopa Minardin skaalalla. Kaukana ovat ajat jolloin joku Alboreto nakkasi Warm-upissa neljänneksi nopeimmana ajan tai Fittipaldi jätti taakseen rahakkaitten tiimien autoja avauskisasssa nelossijalla.

Minardihan on kumminkin kasvanut tiiminä noista ajoista. Ehkä se kertoo siitä, että ykköset ovat menneet vauhdilla eteenpäin.
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
pmv sanoi:
Miksiköhän toi Schumi-näkökulma piti tuoda tähän(kin) otsikkoon?

Saa nähdä mihin Minardin rahkeet tällä kaudella riittää? Viime vuosina toiminnan tarkoitusperät ovat kyllä olleet vähän hämärän peitossa. Uutta autoakaan ei pariin kauteen ole nähty, joten kai mukana ollaan oltu siksi että 20 autoa ruudukossa täyttyy.

Toivon sydämeni pohjasta että Minardi nousisi edes aavistuksen kilpailukykyisemmäksi talliksi, joka pystyisi hyvänä päivänä sekoittamaan pakkaa jopa sijoilla 10-14. Viime aikoina tulokset ovat olleet masentavia jopa Minardin skaalalla. Kaukana ovat ajat jolloin joku Alboreto nakkasi Warm-upissa neljänneksi nopeimmana ajan tai Fittipaldi jätti taakseen rahakkaitten tiimien autoja avauskisasssa nelossijalla.
Kaudella 2000 meni suht hyvin ... viimeisiähän yleensä olivat mutta etenkin Genen ajat olivat kelvollisia ja erot keskikastiin todella pieniä. Muutaman kerran vauhti riitti kisailemaan keskijoukossa. Ai niin ja pitihän Massakone Häkää takanaan. Sen jälkeen vauhti on hidastunut muihin nähden sekunti per vuos :nope:
 

Leeds

Well-known member
Liittynyt
26.9.2001
Viestit
671
Sijainti
Espoo
Minardille:

Kolminkertainen:

:thumbup:
:thumbup:
:thumbup:
 
Ylös