Sittenhän sä oot todennäköisesti lukenu saksaa enemmän kuin minä. Mulla oli 7. ja 8. luokalla saksa valinnaisaineena, lukiossa jätin kuitenkin pois, koska olin aivan varma, etten sitä koskaan tule tarvitsemaanSaksan haluaisin oppia. Lukiossa sitä opiskelin, mutta oon ehtinyt jo unohtaa lähes kaiken.
Sama. Oon A2-kielenä lukenut, C-kielenä yo-kirjoituksissa kirkkaasti läpi vedellyt, mutta en kyllä pysty muutamaa lausetta enempää puhumaan.Saksan haluaisin oppia. Lukiossa sitä opiskelin, mutta oon ehtinyt jo unohtaa lähes kaiken.
Saksan haluaisin oppia. Lukiossa sitä opiskelin, mutta oon ehtinyt jo unohtaa lähes kaiken.
Komppaan tiimikavereita. Luin saksaa D-kielenä lukiossa + Marienhofia seurasin -> ihan kohtuullisesti meni kirjoituksissa C:nä läpi, aber jetzt habe Ich nächsten alles vergessen. Josko muutettaisiin tiimin kotipaikkakunnaksi Mönchengladbach, ja kommunikointi kokonaan saksankieliseksi? Siinähän sitä oppisi.Sama. Oon A2-kielenä lukenut, C-kielenä yo-kirjoituksissa kirkkaasti läpi vedellyt, mutta en kyllä pysty muutamaa lausetta enempää puhumaan.
Vai lähdettäiskö suoraan Kerppeniin? Siellä voisitte sitten sanoa mua rehtoriksi?Josko muutettaisiin tiimin kotipaikkakunnaksi Mönchengladbach, ja kommunikointi kokonaan saksankieliseksi? Siinähän sitä oppisi.
Hukkaanhan se saksan opiskelu olisikin mennyt, olisi kannattanut ottaa lukiossa pitkä itävalta. :thumbfh:Sittenhän sä oot todennäköisesti lukenu saksaa enemmän kuin minä. Mulla oli 7. ja 8. luokalla saksa valinnaisaineena, lukiossa jätin kuitenkin pois, koska olin aivan varma, etten sitä koskaan tule tarvitsemaan
Oh, Andy. Sano mua rehtoriksi, sano! KOVEMPAA!!!Vai lähdettäiskö suoraan Kerppeniin? Siellä voisitte sitten sanoa mua rehtoriksi?
Taitaa olla ihan tylsästi Rektor?Oh, Andy. Sano mua rehtoriksi, sano! KOVEMPAA!!!
Mikähän on rehtori saksaksi?
Totta, olis joutunu käyttämään tätä:Hukkaanhan se saksan opiskelu olisikin mennyt, olisi kannattanut ottaa lukiossa pitkä itävalta. :thumbfh:
Komppaan tiimikavereita. Luin saksaa D-kielenä lukiossa + Marienhofia seurasin -> ihan kohtuullisesti meni kirjoituksissa C:nä läpi, aber jetzt habe Ich nächsten alles vergessen. Josko muutettaisiin tiimin kotipaikkakunnaksi Mönchengladbach, ja kommunikointi kokonaan saksankieliseksi? Siinähän sitä oppisi.
Sopiihan tuo, vaikka olenkin mieltynyt enemmän Etelä-Saksaan.Vai lähdettäiskö suoraan Kerppeniin? Siellä voisitte sitten sanoa mua rehtoriksi?
Kiel bele :ahem: tarjoudun yksityisopettajaksi :wink:Ja esperantoa vois opetella kans.
Saksassa Rektor/Rektorin (miesrehtori/naisrehtori), Itävallassa useinmiten Direktor/Direktorin.Taitaa olla ihan tylsästi Rektor?