Mielestäni pisteitä voisi jakaa vaikkapa 10 ensimmäiselle seuraavasti:
1. 14p 2. 10p 3. 8p 4. 7p 5. 6p --->
Vaikka tietysti tietyllä tapaa tuokin systeemi on vähän keskinkertainen, mutta voittoa se arvostaisi huomattavasti paremmin kuin nykyinen... Ja onhan siinä 1-4 sijoitukset porrastettu jo aika tasapuolisesti...
Mitään Mailman mestari on eniten osakilpailuvoittoja saalistanut kuljettaja pistetilanteesta huolimatta en kuitenkaan näkisi hyvänä vaihtoehtona. Vaikka silloin kyllä nähtäisiin ankaria voitto kamppailuja. Silloin kuitenkin olisi mahdollinen sellainenkin tilanne, että kuljettaja A voittaa 8 osakilpailua, on kolmas 4 kertaa ja keskeyttää lopuissa kilpailuissa. Kuljettaja B voittaa 7 osakilpailua, on toinen 4 kertaa, kolmas kahdesti, keskeyttää kahdesti ja ajaa lopuissa kilpailuissa 4-8 joukkoon.
Tällöin A on Mestari vaikka B:llä on selvä pistejohto... Mutta tälläistähän FIA vai Bernie (?) kumpisenyt olikaan kaavaili...
Miten ohituksia saadaan lisää en jaksa ottaa kantaa, koska tuntuu siltä, että mitä tahansa tehdään se vain vaikeuttaa ohittamista (tai ei ainkaan helpota sitä yhtään)... Ja nähtiinhän niitä ohituksia eilenkin aika paljonkin... Ne vaan tuppas oleen siellä Japanin kansallisen sarjan puolella...
Ja itsestäni ainakin näytti hienolta kun Sutil pisti kampoihin oikeen tosissaan Hondille... Ikävä kyllä Spykerin budjetti ei näytä riittävän sellaisen auton värkkäämiseen, että edes kilpailutilanteessa pystyisi pistämään todella kapulaoita rattaisiin muiden tallien autoille...
Ja kuka sanoikaan vielä viimeviikolla, että Trulli ajaa kilpaa junalla???
Mielestäni ihan kohtalaisia ohituksia siellä häntäpäässä teki... Ja oliko se nyt Ralfista aika riskilläkin pääsuoran päässä... Tai no riskillä ja riskillä, mutta heittämällä kumminkin...
Vika vain on siinä, ettei teitä kiinnosta mitä häntäpäässä tapahtuu...:jaska: :jaska: :jaska: