Racemaster sanoi:
Mitään Mailman mestari on eniten osakilpailuvoittoja saalistanut kuljettaja pistetilanteesta huolimatta en kuitenkaan näkisi hyvänä vaihtoehtona.
Täh?
Tarttis tehrä jotaki. Eilen jaksoin kokonaiset kymmenen minuuttia katsella kisaa. Sitten kiinnostus lopahti. Diagnosoimaton adhd, vai mikä lie...
Paria osakilpailua lukuunottamatta jumalattoman tylsä kausi on meneillään.
Suurin syy tylsyyteen on tässä: "Valitettavasti tänä päivänä formula ykkösissä kisojen tulos on melko lailla selvillä aika-ajon jälkeen. Se on sääli, Räikkönen harmitteli."(Mtv3)
Sue_me:n ykkössivulla luettelemat muutokset kuulostavat pääpiirteissään hyvältä. Etenkin aika-ajojen kisabensahärdelli pitää ehdottomasti saada pois ja palata vanhaan systeemiin. Lisäksi itse aika-ajo pitää muuttaa.
Ainakaan itseäni ei aikoinaan haitannut ollenkaan neljänkymmenen minuutin odottelu aika-ajosession alussa. Loput parikymmentä minuuttia rata kuitenkin oli täynnä autoja ja jännitys huipussaan. Tuon odottelunhan takia vanha hyvä systeemi hylättiin ja alettiin kehitellä "parempia". Ja kuinkas kävikään...
Ohittaminen pitää saada helpommaksi. Jos takana ajavalla on nopeampi auto, kuin edellä, niin pitäähän sen ohittamisen olla mahdollista! Nykyään se ei ole, ilman edellä ajavan virhettä. Imusta ei näillä nykypirsseillä ole tietoakaan. Ennen puristettiin ohi vaikka väkisin. Nyt esimerkiksi ykkös- ja kakkossijan välinen piste-ero on niin pieni, että riskiä ei kannata välttämättä ottaa. Eli pisteytys pitää laittaa uusiksi. Voittoa pitää arvostaa enemmän, kuin nykyään.
Toivon mukaan luistoneston poistuminen tuo edes jonkinlaista mielenkiintoa kisoihin. Nykyisenlaista jonossa ajelua ei kertakaikkiaan jaksa katsella.
edit: Ja niin joo, kierrosrajoittimet hevon hittoon, niillä ei ole mitään tekemistä autourheilun kuninkuusluokan kanssa!