Mitä sinä olet varastanut? Kerro tapauksesta

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Liittynyt
9.3.1999
Viestit
20163
Sijainti
Konnektikuti
OMG!!! Kauhiaa!

Täytyy taasen todeta, että kyllä on asiat hyvin. En kehtaa pelata noloa "laittaa asiat mittasuhteisiin" -korttia, vaikka mieli tekis.
Laita ihmeessä asiat mittasuhteisiin.

Mulle on mittasuhdetta tähän asiaan riittävästi siinä, kun sillä rahalla, mikä saatanan paskapapereina ja muuna "vapaasti nussittavaksi esille jätettynä" yleishyödykkeenä menee varkaille, sais maksettua yhden kesätyöläisen palkan. Mieluummin maksaisin sen jollekin opiskeluun tarvitsevalle nuorelle, kuin hevon perseen nilkeille, jotka ei erota omaa vieraista.
 

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Liittynyt
14.9.2003
Viestit
14061
Sijainti
SEKOS-marketin vihannesosasto
Laita ihmeessä asiat mittasuhteisiin.

Mulle on mittasuhdetta tähän asiaan riittävästi siinä, kun sillä rahalla, mikä saatanan paskapapereina ja muuna "vapaasti nussittavaksi esille jätettynä" yleishyödykkeenä menee varkaille, sais maksettua yhden kesätyöläisen palkan. Mieluummin maksaisin sen jollekin opiskeluun tarvitsevalle nuorelle, kuin hevon perseen nilkeille, jotka ei erota omaa vieraista.
No mutta tottahan toki. Tai sitten antaisit sen hyväntekeväisyyteen tai jollekin sotainvalidille.

Saatanan paskapaperivarkaat, nih!
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Laita ihmeessä asiat mittasuhteisiin.

Mulle on mittasuhdetta tähän asiaan riittävästi siinä, kun sillä rahalla, mikä saatanan paskapapereina ja muuna "vapaasti nussittavaksi esille jätettynä" yleishyödykkeenä menee varkaille, sais maksettua yhden kesätyöläisen palkan. Mieluummin maksaisin sen jollekin opiskeluun tarvitsevalle nuorelle, kuin hevon perseen nilkeille, jotka ei erota omaa vieraista.
Palkkaa se kesätyöläinen vessavahdiksi, joka annostelee kävijälle tarpeellisen määrän paperia.
 

Melinda

Sponsored by Sam
Liittynyt
16.2.2003
Viestit
6280
Sijainti
Melko kaukana
Yläasteella olen viimeksi varastanut vihkoja koulusta. Em. syistä en katso edes pikkujuttujen varastelua kovin hyvällä.
 

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Liittynyt
9.3.1999
Viestit
20163
Sijainti
Konnektikuti
Palkkaa se kesätyöläinen vessavahdiksi, joka annostelee kävijälle tarpeellisen määrän paperia.
Käytännössä siinä käy vähän tonnepäin. Ei muuta tilannetta mun osalta. Panos lähtee, mutta ei tuotosta. Eli raha menee, mutta ei siihen työhön, johon sen tarvisin.
 

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Liittynyt
14.9.2003
Viestit
14061
Sijainti
SEKOS-marketin vihannesosasto
Mä oon mm. varastanut veronmaksajien rahoja, koska olen ollut kaupungin palveluksessa tekemässä taloudellisesti tuottamatonta työtä.
Tapauksesta nyt ei sinänsä ole kerrottavaa. Istuskelin vaan tekemättä mitään, ja rahaa virtas rankenteista mulle niin paljon että meinasivat sortua.
 

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Liittynyt
14.9.2003
Viestit
14061
Sijainti
SEKOS-marketin vihannesosasto
Ai niin, oonhan mä vienyt myös sydämiä. Lähinnä tietääkseni naispuolisten. Puolustukseks vedän "niimmutku-toikin" -kortin, ja kerron että multakin on viety sydän, eli pumppu. Ja hemmetti miten monta kertaa. Muutama polkupyörän pumppukin on viety, ennenku vietiin koko fillari. Se oli elämäni kesä.
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Käytännössä siinä käy vähän tonnepäin. Ei muuta tilannetta mun osalta. Panos lähtee, mutta ei tuotosta. Eli raha menee, mutta ei siihen työhön, johon sen tarvisin.
Sehän on valinta sen välillä, että meneekö hyöty sinänsä suht tuottamattomasta hommasta varkaille vai työntekijälle ja mahdollisina verotuloina vähän kaikille.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Ai niin, oonhan mä vienyt myös sydämiä. Lähinnä tietääkseni naispuolisten. Puolustukseks vedän "niimmutku-toikin" -kortin, ja kerron että multakin on viety sydän, eli pumppu. Ja hemmetti miten monta kertaa. Muutama polkupyörän pumppukin on viety, ennenku vietiin koko fillari. Se oli elämäni kesä.
Muistin juuri, että mun fillari on saatana bussipysäkillä! JA MINÄ OLEN KOTONA!
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Laita ihmeessä asiat mittasuhteisiin.

Mulle on mittasuhdetta tähän asiaan riittävästi siinä, kun sillä rahalla, mikä saatanan paskapapereina ja muuna "vapaasti nussittavaksi esille jätettynä" yleishyödykkeenä menee varkaille, sais maksettua yhden kesätyöläisen palkan. Mieluummin maksaisin sen jollekin opiskeluun tarvitsevalle nuorelle, kuin hevon perseen nilkeille, jotka ei erota omaa vieraista.
Niin kuin Mehen esimerkissä varkauksien takia voi joku jäädä työllistymättä. Tai parhaassa tapauksessa henkilökunnan aiheuttama hävikki on viimeinen pisara toiminnan muututtua tappiolliseksi joka saa yrittäjän pistämään hanskat naulaan, siinä sitten työntekijöitä vituttaa työpaikan katoaminen tai asiakkaita lähikaupan tai kahvilan katoaminen. Eikä omalla varastelulla nähdä mitään yhteyttä asiaan.
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Mua kiinnostas tietää vähä enemmän niistä töistä ja aloista, jossa henkilökunnan varastelu vois olla noin merkittävää. Suomessa siis.
 

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Liittynyt
9.3.1999
Viestit
20163
Sijainti
Konnektikuti
No mutta tottahan toki. Tai sitten antaisit sen hyväntekeväisyyteen tai jollekin sotainvalidille.

Saatanan paskapaperivarkaat, nih!
Varmasti ennemmin niinkin, mutta sua taitaa kyrsiä nyt joku ihan muu.

Koska mun on vaikee nähdä, että se, että pienyrittäjältä lähtee sesonkiaikana satoja euroja viikossa nussittuina paska- ja muinapapereina pikkunilkeille, joilla ei edes ole rahasta pulaa, olis hieno vittuilun aihe.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Kyniä. Pääasiassa kyniä. Ja tuppeja niihin kyniin. Lähinnä haistelun vuoksi. Kyniä. Jousellisia kuulakärkikyniä myös virittelen ja haistelen. Mutta pääasiassa kuitenkin vain kyniä. En ole kuitenkaan koskaan kyninyt esim. kanaa. Kanaa. En ole ottanut kanalta hänelle kuuluvia sulkia irti. Kanan jouhenista saa muuten 1800-luvun kyniä tai ei saa. Kun ovat liian velttoja, ehkä. Mutta voi olla että kanasta saa kyniä, jos velttous ei muodostu ongelmaksi. Mutta silloin kana täytyy kyniä, jota siis en ole tehnyt. Ei ollut edes oma kana, se jota kynittiin, erään toimesta. Suoritetta en nähnyt.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Mua kiinnostas tietää vähä enemmän niistä töistä ja aloista, jossa henkilökunnan varastelu vois olla noin merkittävää. Suomessa siis.
Mä luulen aika harvoin työntekijöiden perehtyvän työnantajansa tulos- ja taselaskelmiin ja erityisesti detaljeihin.

Jos yrityksellä menee kehnosti esimerkiksi suhdanteiden takia, niin silloin pienikin ylimääräinen kustannustekijä voi olla se viimeinen pisara, joka johtaa irtisanomisiin.
 
Ylös